Opiniones de DTF travel

Reparto de valoración

opiniones

Sobre

Helt ok hotell (Des Nordens), ingen bra middag

Hotellet var helt ok, välstädat och stort rum, dock i behov av renovering. Poolen var mycket trevlig och superkul med utomhusdel. Middagen var en stor besvikelse. Torrt kött och lite mat på tallriken. Kväll nummer två verkade det som de hade tagit det överblivna köttet från kvällen innan och stekt på och gjort en ganska smaklös pastasås av. Frukosten var däremot bra.
Personalen är inte så "service-minded", receptionen lyfter knappt blicken när man kommer in.

Toscana överraskning

När vi bokade hade vi inga större förväntningar, det var första etappen på vår Europa resa. Vi blev glatt överraskade, hotellet låg endast 5 min. från centrum av Montecantini Terme. Trevligt bemötande, god mat, gratis parkering. Nära till tåg för trevliga utfärder, bl.a. Florens och Pisa. Kan varmt rekommenderas.

Gediget tyskt mitt i skogen.

Efter en bilresa som avslutades med en färd långt in i en fin bokskog på en 3 km sträcka som alla glömt bort (gatsten från 30-talet?) som ändå skyltades som huvudled (!!) kom vi fram till ett oväntat ställe vid en liten sjö. Trevligt bemötande och fint rum väntade oss så det var verkligen fråga om avkoppling. Endast slutstädning hade utlovats, men rummen städades varje dag, ovanligt och fint! Det femte stjärnan hade det blivit om middagen, i och för sig smaklig och tillräcklig, hade innehållit mer grönsaker och lagts upp med finess. Nöjda åkte vi hem på den knaggliga, och därför minnesrika, vägen.

Mycket bra

Frukost och middag helt perfekt ,trevlig personal, rent och välstädat, med andra ord mycket bra.

Äntligen semester på riktigt.

Denna semester blev en riktigt energispruta åt mig o min man. Jag hade vunnit ett presentkort på 4000 kr som vi använde till att tillbringa 6 dagar på Jylland på hotell Falken i Videbäck. Fin service av mycket trevlig personal o en bra frukost. Vi körde runt till olika sevärdheter i Ringköping, Skagen, Herning, Hirtshals Örnreservatet en riktig höjdare. Enda smolket i glädjebägaren var att rummet var för trångt, lite svårt ta sig i o ur sängen.

Information

JAg fick ett erbjudande tidigare i år. Det var 2 presentkort. Ett var på 300 krono och det andra var på 500 kronor och det gällde helgerbjudande och semestererbjudande. När jag skulle använda detta så har tiden gått ur. På meilet jag fick så stod det ingen tidpunkt när detta skulle gälla eller hur lång tid detta gällde. Jag tycker att man skall sätta ut den tiden dessa erbjudande gäller så att man vet när man kan boka sina resor.

Bäste Roland Apell,
Tack för din hänvändelse.
Vi prövar alltid att vara så tydliga som möjligt, och normalt står det alltid angivit hur lång tid våra erbjudande/presentkort gäller.
Vi skickade också ut en mejl med en liten påminnelse om att tiden för att utnyttja presentkortet höll på att gå ut, till de medlemmar som inte använt presentkortet.
Har du sparat mejlen från oss är du välkommen att sända den till oss igen,om det jag skriver inte stämmer med din mejl.

Åsa Nilsson

En vecka i Danmark grusades av ett dåligt hotel

Vi bokade in oss 5 nätter på Menstrup Kro utanför Naestved och hoppades på en fin semester. En fin semester blev det förutom hotellvistelsen. Rummet var trångt med endast en decimeter från sänge till yttervägg på ena sidan, där satt dessutom ett bord fastskrivat i lagom höjd för att slå huvudet i när man vände sig. Rummet saknade såväl ventilation som kylskåp. Första natten var en pina utan luft trots öppet fönster, direkt på morgonen inhandlades en bordsfläkt som gjorde det någorlunda uthärdligt.
Receptionen hade konstiga öppettider och hänvisade alla ärenden efter kl. 17.00 till restaurangen där personalen inte hade tid för andra än just restauranggästerna. Vårt rum låg precis över restaurangens entré vilket gjorde att vi fick in röken i vårt rum från de som stod på trappen och rökte. När jag påpekade det blev jag snorkigt bemött. Vi åkte hem tidigare än beräknat och min Danmarksbild har fått sig en törn. När vi dessutom blev debiterade 210 dkr i miljötillägg gav jag upp, pengar för ett rum som inte renoverats sedan Hedenhös och där ingen, utom vi, satte sin fot på de dagar vi befann oss i Danmark. Miljötillägget aviserades visserligen av DTF, men det fanns ingen förklaring till vad det debiterades för. Vårt slutintryck är ett sjabbigt hotel med för lite personal. Som slutkläm kan jag meddela att när vi bokat bord på restaurangen första kvällen blev vi placerade i en tvåsittssoffa i ett hörn, när jag bad att få byta till ett ledigt bord bredvid för att uppleva restaurangkänsla fick jag till svar av hovmästaren "helst inte, det är ett stressmoment för mig". Tack för den.

Bäste Gert Olsson,
tack för trevligt samtal.
Jag beklagar den dåliga upplevelsen på Menstrup Kro.
Som du sa är det ju inte mitt fel, men vi representerar ju hotellet och är dess ansikte utåt när vi säljer våra hotellpaket.
När du ringer till oss nästa gång lovar jag att vi skall göra allt för att du får en behaglig vistelse på er nästa semester.
Vi kontaktar också Menstrup Kro och ber dem se efter sina rutiner.

Välkommen åter.
Åsa Nilsson

Fantastiska dagar i underbar fjällnatur och ett superbt boende på Ramundbergets Fjällgård

Vi har tillbringat sex underbara dagar i Ramundberget. Dagarna startade med en rejäl frukost från en välsorterad och fräsch frukostbuffé. Efter frukosten plockade vi ihop våra matsäckspaket från de välfyllda borden och fick våra termosar fyllda med önskad dryck. Sedan var det bara att ge sig ut på vandring i den fantastiska fjällnaturen som startade direkt utanför dörren. Personalen var mycket vänlig och tillmötesgående och kunde tipsa om en mängd trevliga vandringsleder. Kartor fanns att köpa till en liten peng. Efter en dag på fjället fanns möjlighet att mjuka upp sig i gymmet, basta och avsluta med en simtur i poolen.
Varje kväll serverades en 3-rätters middag med lokalt producerade råvaror tillagade med stor omsorg. Rena lyxmaten kväll efter kväll som serverades av mycket trevlig och uppmärksam personal. Vi är mer än nöjda och kommer gärna tillbaka.

Maria Nilsson

Vi bodde på fina Bohusgården i Uddevalla som ligger vackert med utsikt över vattnet. Välstädade rum med god frukostbuffé. Härlig pool som vi utnyttjade varje kväll. Uddevalla ligger bra till om man vill se mycket i Bohuslän.

Dåliga sängar / inget gott betyg!!

Reser ofta med DTF travel.se till Danmark och blir många gånger besviken över dålig kvalite på sängarna på DTF`s hotell. Varför har de flesta hotell inga BÄDDMADRASSER i sängarna?? Senaste hotellet vi besökte, Royal hotel, Holstebro Mitt-Jylland den 15 - 16 juni 2012 hade breda "fina" sängar utan bäddmadrasser. Man kände fjädrarna i ryggen och både jag och min make hade svårt att somna. 2 nätter med dålig sömn lägger sordin på resan.

Kära Birgitta Nilsson.

Vi beklagar verkligen att Ni inte har fått en god nattsömn på resan.
Vi kommer att följa upp på det här, och hoppas att Ni fortsatt har förtroende för DTF travel a/s.
Välkomna åter till oss.

Besvikelse!

Vigsö feriecenter uppfyllde inte våra förväntningar varken när det gäller standard på rummet eller service hos personalen. Rummet hade ganska låg standard och var väldigt fuktigt och det saknades extra täcke och kudde till vårat yngsta barn. Vi hade förväntat oss att få möjlighet att äta vid restaurangen på centret eftersom det skulle ingå gratis mat och dryck för alla barn upp till 13 år när föräldrarna beställde a la carte, problemet var bara att det alltid var fullbokad på restaurangen under de dagar vi vistades på centret. Någon information om förbokning på restaurangen fick vi inte vare sig när vi bokade resan eller när vi checkade in. Annars trivdes barnen bra vid spelhörnan och givetvis badlandet som var mycket trevligt. Men på det stora hela är vi lite besvikna på vår vistelse.

Kära Therese Berg

Vi beklagar problemen som ni har upplevt under er vistelse på Vigsö Feriecenter.
Man är alltid välkomna att ringa direkt till oss om det uppstår problem på hotellet, då kan vi försöka lösa dem direkt.
Jag hoppas att Ni trots er upplevelse har förtroende för oss som researrangör i framtiden.

Opinión de cliente confirmado

Enkelt, snabbt och prisvärt!

Att boka semestern genom DTF var enkelt. Och framförallt fanns det riktigt prisvärda alternativ hos DTF. Vår semester motsvarade våra förväntningar mycket väl.
Opinión de cliente confirmado

Helt OK hotell för det priset.

Tyvärr var stora delar av hotellet en byggarbetsplats pga renovering. God frukost. Vacker omgivning men ej gångavstånd till centrum och restaurangutbud.

Perfekt

Vi hade bokat resa till Ronneby Brunn. Allt var mycket bra, rummet med balkong, god mat (hade varit bra om vi hade fått 3-rätters) och så tillgång till badanläggningen. Toppen! Trevligt med stort loppis på söndagen.Vi var mycket nöjda när vi åkte hem

Hej Eva.

Ett stort tack för din fina kommentar till din vistelse på Ronnby Brunn.

Kul att höra, att ni har haft en toppen semester. Så skall det vara.

Tyvär inngår det bara 2-rätters middag i detta paket, men jag skall vidarebefordra ditt meddelande till vår inköpsavdelning.

Välkommen åter.
Vänliga hälsningar
Karina Olsen, DTF-travel a/s

Litet o charmigt:)

Det var ett mysigt hotell mitt i smeten.

Krohygge!!!!!!

När vi kom till Kroen hade vi beställt på 1:a våningen men det visade sig att rummen var på våning 2. Så nu har vi lärt oss att man ska beställa "STUEVARELSE" istället. Den mycket trevliga personalen ordnade med nya rum till oss. Det är första gången vi har legat i ett "Romantiskt rum " med sänghimmel.
Helgen blev en trevlig upplevelse med god mat och aktiviteter för både unga och gamla. Vi har rest många gånger i Danmark med just DTF travel och vi rekommenderar gärna Er.

Idealisk-Centralt för Toscanaupplevelse

Hotell Maestoso mitt i Toscana ett mycket trevlig hotell där personalen bjuder till. Hit vill jag komma igen fast jag och min fru sagt att vi bara ska resa 1 gång till varje plats.

Välfungerande resa -toppennöjd!

Bokade resan via datorn 29/3.. Det gick snabbt och smidigt, inget krångel. När vi kom fram till hotellet 3/8 så visade det sig att allt var i sin ordning. Detta resepaket kan rekommenderas!
Opinión de cliente confirmado

Underbara Fyn på två dagar!

Vi har verkligen sett det mesta av Fyn under dessa två dagar och dessutom tur med vädret - det var sommarvarmt - plus ett bra hotell med god mat!
Opinión de cliente confirmado

Enkelt boende i liten idyll nära Legoland.

Enkelt men ok boende i en liten stad med mysig stadskärna. Nära till fin badstrand och härlig park.

DTF travel - Sverige Detalles

Acerca de esta empresa

Kvalitet til lavpris i hele Europa. Altid biiligste pris på Stena færgebilletter. Nordens største rejseklub "Vi Elsker Ferie" med Last Minute ophold fra 99,-, auktioner uden mindstepris og masser af fordele

Visita DTF travel

Información de contacto

Escribir a lv@dtf-travel.se
Estamos en Poststugan 1117
211 65 Malmö
Suecia

Categoría

Compromiso de Trustpilot

Trustpilot está comprometido a asegurar una mejor experiencia de compra en línea para todo el mundo, lo que significa que hacemos todo lo posible para erradicar las opiniones falsas.Leer más.

Si tiene opiniones falsas que se publican en su perfil de empresa, queremos saberlo. Por favor, póngase en contacto con Trustpilot aquí.

Subscrito a Trustpilot

Esta compañía está subscrita a los servicios de Trustpilot. Lee más sobre nuestros servicios para empresas aquí.

Ninguna compañía puede borrar o censurar opiniones.