Opiniones de Føniks A/S

MostrarOcultar Reparto de valoración
Reparto de valoración

opiniones

Sobre

Flot service på trods af fejl i leverancen

Jeg bestilte en ny computer hos Føniks. Hurtig behandling og hurtig levering. Desværre manglede et CD/DVD-drev i computeren ved leveringen, men da jeg tog kontakt til firmaet blev der taget hånd om problemet med det samme. I løbet af ganske kort tid blev det aftalt, at drevet ville blive sat i med det samme, hvis jeg ville møde op i forretningen i Tilst. Alternativt kunne det selvfølgelig også sendes, men da det var op mod påske, og computeren gerne skulle virke i helligdagene blev aftalen, at jeg kørte til forretningen. DVD-drevet blev sat i på 15 minutter, og der blev givet en passende kompensation for fejlen.
Alt i alt en meget flot og effektiv levering og hurtig reaktion og afhjælpning af en fejl. Det er jo menneskeligt at fejle, men når der straks bliver taget hånd om problemet - så er det en rigtig god service.
Efterfølgende kan jeg så også konstatere, at computeren kører helt perfekt, og alt lever op til forventningerne.
Jeg vil til enhver tid anbefale firmaet og fremover placere mine indkøb hos Føniks A/S.

Holder hvad der loves.

Bestilte en pc kl. 1500, og dagen efter kl. 1100 fik jeg besked om at jeg kunne afhente denne på posthuset. Det er bare rigtig god service. Det er ikke sidste gang jeg handler her

Hej Dan

Godt at høre du har været tilfreds med leveringen af din ordre.
Vi takker for anmeldelsen og glæder os til at levere din næste orde :)

Perfekt.

Bestilt den ene dag og modtaget den næste.

Hej Johnny

Så simpelt kan det jo siges :)
Vi takker for de rosende ord!

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Super fed service ved hardwareproblemer

Fønix A/S er et super fedt sted at købe hardware. De har god service, hurtig levering og er konkurrencedygtige på priserne. Hvis de er blandt de billigste på edbpriser, vælger jeg meget gerne Fønix at købe igennem.

Jeg havde et tændingsproblem med mit trådløse headset og ringede til dem, de sagde "send den ind og vi ser på det". Dagen efter fik jeg mail med at de havde kigget og løst problemet, og at jeg kunne få varen leveret tilbage dagen efter. Det var mega god service, da jeg netop stod og skulle bruge headsettet til et netparty, og de fixede problemet fra mandag til onsdag :)

Hej Tommy

Skønt at høre du er glad for vores service :)
Vi takker for de pæne ord og glæder os til at betjene dig igen fremover!

Hurtigt og effektivt

Jeg bestilte Ram til min Mac. Det foregik hurtigt og let. Normalt god service og fornuftige priser hos Føniks. Sådan :-)

Hej Jan

Tusind tak for den flotte anmeldelse!
Vi glæder os til at betjene dig igen :)

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Hurtig levering, og god service

Føniks er et fint sted at købe elektronik, hva enten om man bare er på udkig efter noget simpelt elektronik, eller om det er lidt mere over i den nørdede afdeling...
Der ud over har Føniks en udmærkedet service både ved bestilling, fragt og de er også hurtige til at svare på evt. spørgsmål omkring køb, udstyr, og hvis uheldet skulle være ude, på hvordan man kan udbedre skaderne, eller hvordan man får det byttet nyt, via garanti også videre.

Hej Anders

Tak for de flotte ord om os :)
Dejligt at høre du er tilfreds med at handle hos os.
Vi glæder os til at betjene dig igen fremover!

god og hurtig service

Jeg kan kun anbefale fønikerne computer flinke mennesker og god service til en overkommelig pris

Hej Thomas

Dejligt at du har været tilfreds med betjeningen.
Vi takker for de pæne ord om os :)

Fantastisk service

Bestilte varen kl. 7.30 hvorefter en bekendt hentede varen kl. 10.30 i butikken, en halv time efter de åbnede! Perfekt da jeg skulle bruge produktet inden påske!

Hej Klaus

Tak for den flotte anmeldelse!
Vi glæder os til at betjene dig lige så hurtigt fremover :)

Fantastisk

Jeg spiller World of Warcraft, go min WoW Cataclysm Gaming Mouse er gået i stykker. Så jeg skulle købe ny men kunne ikke finde den nogen steder. Jeg gik til Føniks og fyren der bestilte en til mig med det samme, dagen efter, lige efter kl 11:00 fik jeg besked at jeg kan komme og hente den. Selv om jeg brugte 1 uge på at finde den før.

Afhentning var hurtig og professionel, ingen ventetiden, ingen forviringer. 10/10 Jeg anbefaler Føniks til alle jeg kender. Fantastisk!

Hej Zeljko

Skønt at høre vi kunne hjælpe med at finde lige det produkt du gerne ville have.
Vi har et af landets absolut største udvalg inden for hardware og computere, så vi kan få fat på det meste :)

Tak for de rosende ord og anbefalingerne!

Godt hver gang!

Jeg har efterhånden købt en del computere hos Føniks.
5-6 stykker indenfor de seneste 3 måneder.

Hver gang er der leveret hverdagen efter og vi taler altså konfigurerebare maskiner, som skal samles færdige og testes før de kan afsendes.

Alle har virket fra start, ingen har været dårligt samlet... intet har manglet.

Jeg er efterhånden blevet skuffet af flere af de gamle hardware-forhandlere på nettet - nu er Føniks min foretrukne til færdigsamlede maskiner.

Jeg har en gang haft brug for at ændre modtager-adressen og her ringede jeg ind, kom hurtigt igennem og maskinen blev leveret til den oplyste adresse. Det virker måske simpelt, men jeg har før prøvet at ændre en modtager-adresse (hos andre firmaer), og det gik helt galt.

Keep up the good work!
Husk at sende rosen videre til de rette personer... kan se de har fået lidt huk af andre.... :)

God og velfortjent Påske ferie til Jer! :)

Mvh Jean.

Hej Jean

Tusind tak for din trofasthed og for de flotte ord om os!
Dejligt at høre vi har levet op til forventningerne i alle henseender. Rosen bliver givet videre til medarbejderne :)

Vi glæder os til at betjene dig igen fremover.

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Esta opinión ha sido reportada por la empresa por violar otro de los lineamientos de Trustpilot .

Atención al Cliente de Trustpilot está en proceso de investigar esta opinión.

Tras la investigación, la opinión será eliminada restaurada.

Ve nuestros lineamientos sobre opiniones aquí.

Fantastisk god service og billig pris!!

Jeg bestilte en Logitech Pure-Fi Anywhere til min datter. Føniks er så absolut det billigste sted at købe den. Så god rabat, og dagen efter den var bestilt, var den klar til afhentning!!! Perfekt, de ved hvad god service er. Her vil jeg helt bestemt handle for fremtiden.

Tak for en god oplevelse, som jeg vil dele med venner og familie!!!

Hej Benita

Vi takker mange gange for de pæne ord og anbefalingerne.
Vi glæder os til at betjene dig igen fremover :)

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Føniks giver mig det bedste fra to verdener!

Jeg handler altid hos Føniks fordi jeg får det bedste fra to verdener - en god og billig online butik og god personlig betjening i butikken på Frederiksberg. Jeg kender ikke nogen anden butik der kan tilbyde dette!

Hej Lasse

Altid dejligt når vores koncept bliver rost - vi er også selv stolte af det :)
Tak for de rosende ord om os!

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Dårlig behandling og arrogant ved RMA sag

Update 2: De direkte lyver om forløber i deres svar, de blev informeret om at fejlen kun opstod ved skærme sat til på displayport og dvi, deres RMA mand skrev det dog kun ned som "Kunden siger at fejlen opstår hvis man sætter GFX i og kører over det." og anden gang skrev han der hoverhoved ikke ned, hvilket jeg så tilføjede da jeg så det, det var FØR de overhoved havde testet.

Update: Augancen forsætter
De er total ligeglade med service hos Føniks Computer. De sagde at de ville vende hurtigt tilbage til mig ved min sidste klage, dog jeg blev nød til at ringe og rykke 2 gange for at få et svar. De siger at jeg ikke informerede dem specifikt hvad der forekom fejlen. Jeg vidste ikke selv hvad der fik fejlen til at opstå, men jeg havde virkelige grundigt beskrevet hvad man kunne gøre for at undgå fejlen her gang, så hvad er det lige jeg betaler et test gebyr for? Der ud over havde jeg, ved den 2 og 3 rma sag, selv fundet frem til at fejlen forekom når der var en 3k skærm tilsluttet bundkortet (Vidste kun det var en skærm ved displayport ved sag 2), selvom at jeg skrev dette direkte på fejlbeskrivelsen testede de ikke for dette, så det er noget bullshit at de ikke fandt fejlen fordi jeg ikke havde forklare det godt nok. Først efter at jeg havde skændes med dem i RMA centrede i 20 minutter, prøvede de i at teste med en 3k skærm, hvor de så også fandt fejlen med det samme.
Det eneste jeg har ønsket er at få et nyt bundkort, så jeg ikke skal stå uden min computer og levebrød i yderlige 4 uger, men dette vil de ikke, da de mener at kortet skal reparation hos Gigabyte før de kan give mig et nyt.
Når du ringer til dem, bliver du bare sendt rundt i deres system, hvor ingen har ret til at tage en beslutning.
Så 1 stk bundkorte har so far koste mig 800kr + 3 rma sager + 4*½ dag tidelig fri for at aflevere og afhente + 6 uger uden computer, og jeg har stadig ikke fået min computer tilbage!
Sagen bliver nu sendt vider til Forbrugerklagenævnet!

Orginal:
Jeg har efterhånden brugt mange tusind kroner hos føniks computer, og har været glad for at kunne købe hardware i en fysik butik til online priser.
Men den 30/9-2013 købte jeg et nyt bundkort hos dem, som var defekt fra starten. Det har nu tager 7 måneder og 3 rma sager at få dem til at acceptere det som defekt. I tiden imens har jeg lavet men en pc som ikke kunne starte ordenligt, og har stået helt uden min PC i 4 uger i den tid hvor den har været til undersøgelse. Dette har kostede mig yderlige 300kr (600kr før min mail til dem), en ikke mindst en masse tid. Jeg måtte endda stå og skændes med deres ansatte i rma afdelingen for at få dem til at test bundkortet rigtigt.
Efter at de indvillige i at test mit bundkort efter mine ønsker, med meget protest, fandt de fejlen, og jeg kan nu se frem til yderlige 3-4 uger uden pc, mens bundkortet er til undersøgelse hos Gigabyte. Jeg ønsker på dette tidspunkt et nyt bundkort, så jeg ikke skal stå uden PC i yderlige 4 uger, men service manden i deres RMA center, nægtede dette. Jeg sendte dem derfor dem en mail, som kan ses under.
Til dette får jeg dog det mest arrogante svar tilbage, hvor de bare siget at det er min egen skyld for ikke at udpinde fejlen godt nok til dem (Hvilket jeg er DYBT uenige i).

RMA sag1: Computeren står og rebooter konstant, når man starter den. Jeg har optaget en video af det: http://www.youtube.com/watch?v=8g1EhD1AtLo
Jeg kan få den til at boot ved at gøre 2 ting, enten spamme "del" ved opstart så jeg kan komme ind i bios'en, det kræver dog et par forsøg, hvor efter jeg går direkte ind i "Save & Exit" hvor efter den så kan starte op. Den anden måde er ved at pille batteriet ud af motherboardet, mens der ikke er strøm på, derefter sættes det i igen efter et par sekunder, det gør at den kan boot en gange igen.
Jeg har prøvet at opdatere bios'en, dette hjalp dog ikke.
Jeg købte motherboardaet hos jer den 30 sep. 2013 Bestilling: XXX, problemet har været til stede siden jeg startede computeren første gang med det nye skateboard. Det eneste som er ny i min computer er selve motherboardaet, jeg har prøvet at flytte delene over på mit gamle motherboard, og der virker det fint. Jeg har også prøvet at fjerne hardware styk pr styk for at sikre mig at der ikke var noget der der gav fejlen, dog intet som hjalp.
Når computeren først er booted op, er der dog ingen problemer!
14/10/2013
Linket til youtube virker ikke, her er det rigtige: http://www.youtube.com/watch?v=a8AA-ocOKjs

RMA sag 2: Se reklamation: 204487
Den 10/10-2013 havde jeg mit helt nye bundkort, købt hos jer, forbi til en reklamation, problemet var at den ikke ville starte op hvis der var en skræm, via displayport, sat til grafik kortet. Normalt ville man tro at det var grafik kortet der var skyld i det, men da det kun var bundkortet som var nyt, og alle delene virkede helt fint med mit gamle bundkort, sendte jeg bundkortet til reklamation.
I kunne ikke finde fejl på det, og jeg tænkte så at det måtte være mit Grafikkort som der var noget galt med, og jeg har levet med at jeg ikke have skærmen tilsat min computer når jeg tænder den.
Nå har jeg så endelig får købte et nyt grafikkort, et ASUS GTX 780, men problemet forsatte, og med det nye grafikkort, vil den ikke engang komme forbi BIOS’en. Grafik kortet er afprøve i flere computer og virker fint det. Jeg har også testede CPU og RAM samle og hver for sig i 2 andre bundkort. Problemet opstår kun når Gigabyte GA-Z77N-WIFI bliver brugt.
Jeg kan derfor kun nå den konklusion at bundkortet må være det der er defekt.

Kunden siger at fejlen opstår hvis man sætter GFX i og kører over det.

RMA sag 3: 300kr for undersøgelsen.
Samme problem som tidligere R206268.
Enkelte gange kan man være heldig at maskine faktisk virker, så prøv igen.
07/04/2014: Vil gerne lige udpege at i skal teste med en skærm i Display og DVI på grafikkort.
10/04/2014: Skærmen der bliver brugt der hjemme er en dell ultrasharp u2713hm (3k skærm) og en dell ultrasharp u2412m

Min Mail til Føniks Computer:
Hej Føniks Computer,
jeg skriver til jer da jeg har haft og stadig har en meget dårlig oplevelse med et køb og RMA sag med jer.
Den 30/9 – 2013 købte jeg et nyt bundkort hos jer - et Gigabyte GA-Z77N-WIFI (Faktura XXX). Lige fra første dag havde jeg problemer med det; jeg var simpelthen ikke i stand til at starte computeren op når der sad 2 skærme i grafikkortet. Jeg oprettede en RMA sag (Sagsnummer: XXXX) den 10/10 med en grundig forklaring af problemet, hvilke ting jeg har testet osv. (jeg er uddannet IT Civilingeniør og arbejder som Software Engineer hos Microsoft, så jeg har lidt styr på hvad jeg laver!). Efter et par dage hos jer fik jeg at vide at der ikke var noget galt med bordkortet og i havde startede den 30+ gange uden problemer. Jeg gik derfor ud fra, at det var mit grafikkort der er noget glat med, da dette også ville give mening.
Jeg levede derfor med at jeg ikke kunne starte min computer med mine skærme i computer for næsten 4 måneder, indtil at jeg købte et nyt grafikkort, da jeg ikke kunne holde problemet ud mere. (Et ASUS GTX 780, kassebon: XXXX/XXXX) Problemet forsatte dog efter det nye grafikkort blev sat i computeren. Jeg lavede derfor en udvidet test af hele systemet, hvor jeg lånte dele fra mine andre computer, og problemet opstod kun når bundkortet var blandt delene. Jeg oprettede derfor endnu en RMA sag den 20/02-2014 (Sags nummer: XXX), og denne gang sendte i det ind til Gigabyte for testing. Efter 3 uger fik jeg det tilbage med endnu en besked om, at der ikke var nogen fejl på bundkortet, men at de havde opdateret biosen. Så snart jeg kom hjem, var problemet der igen.
Den 10/04-2014 oprettede jeg den tredje og nuværende RMA sag (sags nummer: XXXX). To dage efter ser jeg så på beskederne fra jer, at i har tændt og slukket den femten gange uden problemer. Jeg skynder mig derfor at ringe til jer på jeres support og aftaler at jeg kommer forbi med mine skærme. En time senere når jeg så står der med mine skærme siger manden bag disken at han ikke vil modtage dem. Dette bliver jeg sur over da jeg har taget fri fra arbejde, og jeg er ved at være træt af at arbejde med defekt hardware. Manden bag disken afviste blankt flere gange at der er fejl på bundkortet og siger gentagne gange at der er intet han kunne gøre og han nægtede at modtage mine skærme for at lave en test med dem. Efter tyve minutters heftig diskussion indvilliger han i at teste med en af de to skærme som jeg har medbragt, højst sandsynligt for at lukke munden på mig. Han forsvinder derefter ind på værkstedet, og kommer ti minutter senere ud og siger at de nu har fundet fejlen! Han beholder derfor skærme og computer til den næste dag, hvor han også er enig med mig i at det er bundkortet der er noget galt med, og har sendt det ind til Gigabyte igen.

Alt i alt har mit køb af bundkortet hos jeg, krævet at jeg har tager sammenlagt 2 dage fri fra arbejde, 300 kr. i undersøgelsesgebyr, ca. 1 måned hvor min computer været inde hos jer og nu kan jeg se frem til yderligere tre til fire uger inden jeg kan få min computer tilbage fra jer. Jeg snakkede med manden i jeres servicecenter, og han sagde at der ikke var noget han kunne gøre før han får svar fra Gigabyte.
Jeg vil synes at alle de problemer jeg har haft med denne sag at i kan udlever et nyt bundkort til mig nu, så jeg ikke skal vente yderlige 3 uger for at få min computer tilbage ovenpå alle disse problemer.

Deres svar: Hej Kasper

Tak for din mail.

Hvor jeg selvfølgelig kan følge dig i at det har været noget af et langt forløb vi har været igennem, så kan vi ikke efterleve dit krav om bare at give dig et nyt bundkort.
Vi har ved alle 3 sager (XXX, XXX og XXX) testet ud fra din fejlbeskrivelse.

De første 2 sager bliver der ikke nævnt noget om at problemet opstår ved tilslutning af 2 skærme i henholdsvis Displayport og DVI udgangen.
I den tredje sag bliver det heller ikke nævnt at det er der fejlen opstår, men tilføjet efterfølgende.
Vi finder derefter fejlen og går videre med det.

Jeg sørger for at få fjernet undersøgelsesgebyret på din nuværende sag, og vil gøre hvad jeg kan for at det går hurtigst muligt, så du kan få et fungerende bundkort.
Mere kan jeg desværre ikke gøre for dig.
XXX
Nikolai Herringsø considera esta opinion muy útil

Hej Kasper

Jeg har undersøgt forløbet, og ingen af de to første gange du har indleveret bundkortet, har du gjort opmærksom på at fejlen opstår med en bestemt kombination af skærme koblet til maskinen. Derfor opstod fejlen heller ikke under vores testforløb.
Dine beskrivelser af sagerne er ikke korrekte - ved sag 2 oplyste du ikke om at du kørte med 2 skærme tilsluttet til maskinen.
Vi tager testgebyr, jvnf. vores betingelser, da du indleverer en hel computer du selv har samlet, og ikke den specifikke del du har købt hos os.
Det forholder sig sådan, at når man selv bygger sin egen computer, så står man også selv for at fejlsøge på denne og finde frem til hvilken del der er defekt.
Så kan man så reklamere over denne enhed, der hvor man har købt den. Vi er kun forpligtet til at teste den vare du har købt hos os - hvis vi skal fejlsøge på komponenter du har købt andre steder og gennemgå en computer du selv har samlet, så er det selvfølgelig meget ekstra arbejde, som ikke bør være vores ansvar, eftersom vi ikke har leveret en computer til dig, men blot et bundkort.

Vi har testet efter de fejlbeskrivelser du har skrevet - ergo har vi ikke testet med flere skærme til computeren før du gjorde opmærksom på dette ved den tredje sag, hvor vi også fandt fejlen og er ved at få bundkortet ombyttet for dig.

2* selvhenter uden problemer

som altid upåklageligt og problemfrit. Bestil og hent selv 20 min. ...selv om jeg rent faktisk bestilte to gange og hentede selv og skulle ændre min bestilling noget andet da jeg var der, var nemt og service niveau og teknisk rådførelse efter bogen.

Hej Frank

Godt at høre du har været tilfreds.
Skulle du have kommentarer eller forslag til hvordan vi opnår den sidste stjerne, så hører jeg meget gerne fra dig på se@fcomputer.dk
Tak for anmeldelsen :)

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Hurtig ekspedition og gode priser.

Føniks leverer god service, hurtig ekspedition. De har en god og overskuelig hjemmeside og som regel altid gode priser.
Kan absolut anbefales.

Hej Jan

Tak for de rosende ord!
Vi glæder os til at betjene dig igen :)

Problemfrit forløb

Fantastisk hurtigt forløb.Jeg havde ventet i flere uger på at få leveret en tablet fra et andet site og de blev ved med at udskyde leveringen,men Føniks kunne levere den i løbet af 2 dage.

Hej Christian

Dejligt at vi kunne hjælpe hvor andre ikke kunne :)
Vi takker for de pæne ord!

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Hurtig betjening og nem retur

Jeg havde købt nogle nye dele, og de kom til tiden som lovet og til en god pris. Jeg havde desværre købt en forkert del der blev returneret uden problemer selv om jeg havde fjernet folien omkring kassen (dog uden at tage den i brug). Tak for god service

Hej Martin

Tak for den flotte anmeldelse!
Godt at høre servicen har været tilfredsstillende :)

Mvh. Stefan, Føniks A/S

Superb service. flere gange i træk!

Jeg indleverede min pc til reparation og den var klar ca 1 time efter. Tidligere har jeg fået hjælp til at skaffe skruer til mit kabinet, selvom det ikke var købt hos Føniks, og de blev sendt direkte hjem til mig. Endda kvit og frit.

Hej Michael

Skønt at høre vores service har været tilfredsstillende :)
Vi takker for de rosende ord!

God kvalitet - hurtig levering

Meget tilfreds med en konfigureret PC. FIne muligheder for op-/nedgradering. Fair priser og hurtig levering. Ligesom at handle med Zitech i gamle dage. :)

Hej Peter

Godt at høre du har været tilfreds.
Tak for anmeldelsen :)

Føniks A/S Detalles

Acerca de esta empresa

Fragt fra kr. 0,-! Vælg mellem forskellige forsendelsestyper - fra kr. 0,- uanset ordrestørrelse! Fysiske butikker! Med vores 2 fysiske butikker på Frederiksberg i København og Tilst i Århus har du et sted du kan kigge på udvalgte varer i vores store sortiment, samt få personlig rådgivning af vores dygtige medarbejdere. Kæmpe udvalg! Vi har et af landets absolut største udvalg af hardware, software, computere og forbrugerelektronik. God service! Vi gør en ære i at vejlede vores kunder til det rigtige køb, og give en god service både før, under og efter købet.

Visita Føniks A/S

Video Juegos

Redes y Comunicaciones

Software

Compromiso de Trustpilot

Trustpilot está comprometido a asegurar una mejor experiencia de compra en línea para todo el mundo, lo que significa que hacemos todo lo posible para erradicar las opiniones falsas.Leer más.

Si tiene opiniones falsas que se publican en su perfil de empresa, queremos saberlo. Por favor, póngase en contacto con Trustpilot aquí.

Subscrito a Trustpilot

Esta compañía está subscrita a los servicios de Trustpilot. Lee más sobre nuestros servicios para empresas aquí.

Ninguna compañía puede borrar o censurar opiniones.

Føniks A/S está en la categoría: Ordenador y Accesorios

1. Flashbay