Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I cant believe this company is bmw finance they dont know there backsides to there heads. I bought a car from castle motors in fleet Hampshire I returned within 28 days of purchase because the car was... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely appalling experience with Alphera Financial Services. My BMW suffered a major engine failure through no misuse of my own, yet Alphera is now demanding £3,425 following the terminat... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

The whole process was made simple, easy and efficient. Special thanks to Ben Bromley who was excellent from start to finish. Getting things turned around in mere days. I will definitely be coming... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Although I paid off my loan early and Alphera had three weeks to deal with the admin they still took a direct debit leaving me potentially overdrawn and requiring me to liquidate an account early... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Compañía de financiación y préstamos para coches

Escrito por la empresa

Part of BMW Group Financial Services, the multiple award-winning ALPHERA Financial Services is based in Farnborough, Hampshire and has been in the UK market for 20 years. Founded on a customer-centric culture of innovation, a desire to be ‘Partner of Choice’, and a suite of market-leading commercial and consumer finance products, ALPHERA UK now supports over 1,200 broker, franchise and independent partners for all marques (excluding BMW & MINI). ALPHERA Financial Services customers can manage their finance agreement here: https://myfinance.alphera.co.uk/en/home.html


Información de contacto

2,1

Malo

TrustScore: 2 sobre 5

526 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 94% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 semana

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,1

Todas las opiniones

(526)

120 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Shawn Douglas made the process very…

Shawn Douglas made the process very simple and easy; explaining all the different options available to me. Very impressed!

16 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Matt.
Thank you for sharing your feedback with us! I am happy to hear that you had such a positive experience.
I am glad that Shawn was able to help you. I will pass your feedback on to him and his manager.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Shawn Douglas was extremely helpful

Shawn Douglas was extremely helpful. I had come to the end of my 4 year PCP plan and at crossroads on what to do. I was unsure of taking out a new pcp plan, buy it on HP or return the car. I also liked the car, although a little old (7 years) it runs well and reliable. Shawn provided me with all the necessary information I needed and i was the m well informed to make a the right decision for myself.

16 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Charles.
Thank you for taking the time to leave us your feedback. We truly appreciate hearing the positive experiences of our customers.
I am happy to hear that Shawn was able to help you with your next steps when your agreement had come to an end. I will pass this feedback on to Shawn and his manager.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

My car was due to be collected today

My car was due to be collected today, after I paid an additional £150 to end my finance agreement 2 weeks earlier than scheduled. Had numerous texts and emails from the car collection company (bca) to confirm collection, taken a day off work unpaid to sit in the house between 8am-4pm. No collection was made. I rang Alphera at 4.10pm to ask why there has been no collection to be told that as there’s an outstanding emissions recall on the car Alphera deem my car unsafe to drive and they will NOT be collecting the car.
The customer service I received on the phone was non existent, considering this is the first Alphera have made me aware of the recall. Why wasn’t I told 3 weeks ago when I organised the collection and paid £150 extra that the car needed to be recalled before collection? Shocking customer service from Alphera!

15 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Jason.
Thank you for taking the time to leave your feedback.
I am sorry that you have encountered issues with your vehicle, and that you are unhappy with the service that you have received.
I can see that you have logged a complaint with us regarding this matter. We will now investigate what has happened and the circumstances surrounding your complaint, and we will do our best to resolve this to your satisfaction.
Should you wish to discuss your complaint further, you can contact our Customer Escalations team at csescalations@bmwfin.com or you can call on 0370 5050 197.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Helpful experience

Well just about everything was great with my experience band the only thing I've had a problem with is I'd like to change my 308 for another vehicle if I can find one I like but I can't seem to get any pointers towards getting on your site to look at your stocks.

10 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Nick.
Many thanks for taking the time to write about your experience and we're delighted to hear your feedback.
We would like to help you to look at our stocks. We requested that you provide further details so that we can look into this; however, we have not received a response from you.
Please could we kindly ask you to contact our Customer Escalations team to discuss this if you haven’t already. You can email them at csescalations@bmwfin.com or call on 0370 5050 197.
Thank you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very professional

Very professional

21 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Steven.
Thank you for taking the time to leave your feedback.
We truly appreciate hearing the positive experiences of our customers, and I'm delighted to know that you are satisfied with the service we've provided.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

A positive experience.

I've found the company helpful and flexible in allowing me to pay off my balloon payment. Shawn Douglas has been very helpful during telephone calls and via emails. He has responded quickly to my emails and has been friendly and happy to help me with my questions. I would recommend this company to others based on my dealings with them.

8 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Stuart.
Thank you for taking the time to leave us your feedback.
We truly appreciate hearing the positive experiences of our customers, and I'm delighted to know that you are satisfied with the service we've provided. I will ensure the feedback is passed on to Shawn's manager.
Thank you again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Bought the car through Cinch

Bought the car through Cinch, which was financed through Alphera.
I was slightly worried about returning the car after terminating the contract after 50% of payments, but the hand back was smooth and no extra charges for any damage. The team on the phone were helpful regarding private plate transfers.
I suppose I got lucky!

12 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Gareth.
Thank you for taking the time to leave your feedback, this has been passed to our teams.
We truly appreciate hearing the positive experiences of our customers, and I'm delighted to know that you are satisfied with the service we've provided. I hope you enjoyed your car while you had it.
Thank you.

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Limited online services

I've used this company for several years for managing car hire purchase agreements for personal and business purposes. For the latter, like everyone else who has a busy working life, to be able to settle the car agreement is almost impossible because office hours limit the ability to make payments. They also don't make customers make online payments, so you need to call at an inconvenient time, and my lasting experience was 15 minutes just to get through customer support to make the final payment. Painful!

Why not offer customers the ability to pay online?

3 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Ross.
Thank you for taking the time to leave your feedback. I am sorry that you are unable to make online payments towards your agreement, I understand that this must be frustrating.
Depending on the type of agreement you have, you can make online payments via the MyBMW Finance portal.
If your agreement means that you are unable to do that, you can make a manual payment for any outstanding amounts using the 24-hour automated payment line on 0370 5050 150.
Thank you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Absolutely fantastic service provided…

Absolutely fantastic service provided by Shawn, every step of the process was made simple, really pleased with the professionalism and efficiency of Alphera, all my options were explained to me in detail, fantastic service will definitely use again A++++++

3 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Tina.
Thank you for sharing your feedback with us! We truly appreciate hearing the positive experiences of our customers, and I'm delighted to know that you are satisfied with the service we've provided. Welcome to ALPHERA, we hope you thoroughly enjoy your new car.
Thanks again.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

We Handed back our car over 7yrs ago

We Handed back our car over 7yrs ago, before we could hand it back we were told we had to pay the final payments or they would not be able to take the car back ?
I asked is that it, we don’t have any more payments to pay ?
they said NO !
now every 6mths we get a letter from alphera saying we owe over £855
Where did that come from ???
My husband is suffering from cancer and heart problems, which of course is very stressful in itself,
surely any outstanding payment should come from the sale of the car. My husband tried to talk to them but they wanted bank and password details going back 7yrs ???
Trying to sting you for the last drop of blood,
no way would I recommend this company to anyone !!!

1 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I am sorry that you are having these issues so long after you have handed your car back and that this is causing you additional stress..
We would like to support you with this matter; however, unfortunately, I am unable to locate your agreement with the details you have provided. We requested that you provide further details so that we can look into this; however, we have not received a response from you.
Please could we kindly ask you to contact our Customer Escalations team to discuss this if you haven’t already. You can email them at csescalations@bmwfin.com or call on 0370 5050 197.
Many thanks.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great customer service from Amanda…

Great customer service from Amanda Graham. She made my whole experience of refinancing so easy. Thank you.

27 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Christopher.
Thank you for sharing your feedback with us! I am happy to hear that you had such a positive experience.
I am glad that Amanda was able to help you. I will pass your feedback on to her and her manager and I hope that you thoroughly enjoy your new vehicle.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I was very nervous about ringing up as…

I was very nervous about ringing up as always had someone to help me. The lady I got on the phone helped me so much to stay calm and helped me along the way and explained everything to me. Amanda thank you so much for all your help.

27 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Laura.
Thank you for taking the time to share your feedback with us, we truly appreciate hearing the positive experiences of our customers.
I am happy to hear that Amanda was so helpful to you on the call. I will ensure that this is fed back to Amanda and her manager.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Highly Recommend

We spoke to Amanda Graham regarding the financing of our beautiful Jag car and she was professional, articulate, informative and extremely patient and kind. I would highly recommend Alphera.

21 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Suzanne.
Thank you for sharing your feedback with us! We truly appreciate hearing the positive experiences of our customers, and I'm delighted to know that you are satisfied with the service we've provided and I will ensure the feedback is passed on to Amanda's manager. We hope you thoroughly enjoy your new car.
Thank you again.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Trapped in a nightmare

We’ve been trapped in a nightmare with Alphera for months. Our car stopped working earlier this year, yet Alphera has continued taking payments while refusing to deal with our complaint or even clarify our right to end the agreement.
My husband has given authority three separate times for me to speak to them, and each time they’ve promised it was sorted—only for the next person to claim there’s no record. Our formal complaint was sent over six weeks ago and hasn’t received a single response. Every call ends with someone passing the blame or “referring it to another team.”
They have been Ignoring correspondence, contradicting their own statements, and blocking us from exercising our legal rights under the Consumer Credit Act.
This company shows zero regard for customers or the law. If you’re considering finance through Alphera, think very carefully. Once something goes wrong, they will not help you.

Edit: their response is regarding an earlier email correspondence. They have ignored me since September ‘25 when I tried to voluntarily terminate my contract

10 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Olivia,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. I’m sorry to hear that you have experienced several issues with your car.
I can see that an update on the complaint was sent by our Escalations team on 20 June 2025. I am sorry to hear that you are dissatisfied with our decision. If you would like to discuss this matter further or have any questions, please contact our Customer Escalations team by email at csescalations@bmwfin.com or by phone at 0370 5050 197.
Thank you again for your patience and understanding

Valorada con 4 estrellas sobre 5

I purchased a car from Cinch which…

I purchased a car from Cinch which turned out to be faulty.. whilst in the short term I was with Alphera..I didn't have a problem with overall service...great app and online...the vehicle was not alphera fault but disappointed they didn't side with me ...but following fos ruling in my favour ...they completed the actions promptly ..

9 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Zulfiqar
Thank you for taking the time to share your feedback.
I am sorry that your vehicle was faulty and that we were unable to resolve this to your satisfaction which meant that you had to take your complaint to the Financial Ombudsman Service.
I am glad to hear that you were happy with the overall service that we provided to you.
We have carried out the findings of the Ombudsman but if you need any further help from us, please contact our Customer Escalations team to discuss this. You can email them at csescalations@bmwfin.com or call on 0370 5050 197.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

This company is appalling after 10…

This company is appalling after 10 months of them not taking my complaint. Seriously I have now had a partial reimbursement due to them and cinch miss selling a car to me over three years ago they would not take responsibility and kept saying the car was fit for purpose the financial ombudsman was brought in and told them very clearly that they were in the wrong. They will keep you hanging for as long as possible so you give up don’t do this and if you expect an email back from them, don’t bother. They’ll contact you when they feel that they want to and getting through on the phone. Make yourself a cup of tea and get ready for a long wait.

8 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Mr East.
Thank you for taking the time to share your feedback, I am sorry that it took us so long to provide you with an outcome for your complaint.
We have received the decision from the Financial Ombudsman Service and we are complying with their findings. I can see that as part of that, a refund was actioned on Monday 10 November so that should be in your account soon.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Alphera finance I’m so disappointed I…

Alphera finance I’m so disappointed I spoke to them after the last review they said give them a week.
I contacted them on Wednesday and they denied speaking to me and asking for my details in the previous review.
I don’t take kindly to being fobbed off.
Now the garage we returned the faulty car too want to charge £25 a day plus vat even thou they lied in the previous reply saying we’d picked the car up not true….

This is a copy ov the email sent to Alphera finance within the cooling of period .
ALPHERA Financial Services

Subject: Re: Private & Confidential - ALPHERA Financial Services

 The dealership had the car returned to them before the 1st of September and had the dekra done on the 18th. When I took the vehicle to an independent garage to be inspected they noted that the tpms would be due to it being damaged thus causing the mechanical issue on the car. The car needs to be free of all minor and major faults within the first 30 days of sale.


Jessica Daniels
Private Customer Escalations Executive

She Didn’t investigate she was dismissive and told us to contact the ombudsman knowing it takes months to get a resolution
We did everything right and with in the cooling off period.

22 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Horrendous company

Horrendous company. Please read these reviews and take them seriously. I recommend you use another finance company because alphera are unscrupulous cowboys. My car was sold and the remaining finance amount was paid off. They then took another payment from my account after the car was sold. I called them and asked why, they said I would receive a refund by today (24/10/2025). Payment still wasn’t received by this morning, called them and they said apparently the refund had been processed and I would receive it on 29/10/2025. I now have completely lost all faith in this company. I know that if I get a response on here they will say that the car being sold and the next payment we’re close, but they were a week apart! Worst service going, please be warned and DO NOT use them. I’m going to call my bank to ensure they ban future payments being taken from my account.

24 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Thank you for taking the time to share your feedback with us.
We would like to support you with this matter; however, unfortunately, I am unable to locate your agreement with the details you have provided. We requested that you provide further details so that we can look into this; however, we have not received a response from you.
Please do contact our Collections team by telephoning them on 0370 5050 125 and they will be able to discuss the payment options available to you.
I do hope this matter gets resolved. Should you require further support, please do provide further details for me to locate your agreement, and I can look into this for you.
Many thanks.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid Alphera Financial Services – Misleading, Unfair and Poor Conduct

My experience with Alphera (BMW Financial Services) has been extremely disappointing. After returning a vehicle in excellent condition, Alphera attempted to add an unjustified “damage” charge to my account. They provided no supporting evidence and carried out no repairs.

I took the matter to the BVRLA’s independent dispute resolution service, which ruled in my favour, confirming Alphera had failed to justify the charge. Despite that clear outcome, Alphera has continued to record false missed payment markers on my credit file — relating solely to this disputed charge.

This behaviour breaches FCA guidelines and data protection principles, and has already caused me financial loss and significant stress. It appears Alphera uses credit file pressure to push customers into paying sums they don’t owe.

If you’re considering vehicle finance through Alphera or BMW Financial Services, proceed with caution. Their actions have left me with an unjustified blemish on an otherwise perfect credit history, and I’m now having to take legal action to put things right.

1 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Hello Mr. Barrett,

I’m sorry to hear that you remain dissatisfied after receiving your Final Response letter.

I can confirm that we have now implemented the BVRLA’s instructions to remove the charges and amend your credit file. These actions have been completed. Please accept my apologies for the delay in processing this, which was due to the BVRLA initially sending their instructions to an incorrect email address, so we did not receive them promptly.

We have offered a further £250.00 as compensation for any distress and inconvenience this may have caused you. I understand this offer has been declined. While I appreciate your dissatisfaction with the amount, we consider this to be a fair and final offer and will not be increasing it to the amount you suggested. If you wish to accept this offer, please email the team at csescalations@bmwfin.com or call on 0370 5050 197 to confirm, and they will arrange payment directly to your bank account.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid this company at all costs.

Avoid this company at all costs.
You’ll end up having to chase them repeatedly just to get a response. Communication is almost non-existent — you can wait weeks for a single reply.

Our vehicle was returned to the retailer over three months ago, yet the company continues to deduct installments. The car has already been re-advertised for sale by the retailer, who has repaid Alphera, but our agreement still hasn’t been cancelled and no refund has been processed.

This issue has been ongoing for more than three months, and dealing with this company has been an absolute nightmare. They ignore customer emails and seem to take the retailer’s word without proper investigation.

Just look at their 1.6-star rating on Trustpilot it clearly shows how they treat their customers.

Agreement number 4259404

20 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de ALPHERA Financial Services UK

Respuesta de ALPHERA Financial Services UK

Thank you for taking the time to share your feedback with us.
We would like to support you with this matter; however, unfortunately, I am unable to locate your agreement with the details you have provided. We requested that you provide further details so that we can look into this; however, we have not received a response from you.
Please could we kindly ask you to contact our Customer Escalations team to discuss this if you haven’t already. You can email them at csescalations@bmwfin.com or call on 0370 5050 197.
I do hope this matter gets resolved. Should you require further support, please do provide further details for me to locate your agreement, and I can look into this for you.
Many thanks.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más