Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Chased Yorkshire Water for over a month - they still haven't acknowledged my complaint. Called CCW for some advice and help with the complaint. Spoke to someone called Rahman, zero interest... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Cant praise CCW enough for their professionalism whilst dealing with them.They always kept me well informed with the progress of my complaint and were easily contactable. The staff member I dealt wit... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

CCW were efficient, knowledgeable, friendly and courteous. They acted straight away to get Southern Water to listen to my complaint and followed up two days' later to see how they could help further... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

how-is-ccw-funded how-is-ccw-funded CCW costs 36.8p for each bill payer in England and Wales. CCW is funded by water customers through a charge by Ofwat to water and sewerage c... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

Escrito por la empresa

At CCW, we provide a free independent review for consumers who can’t resolve complaints directly with their water company. We look at how well the company has handled your complaint. You can make a complaint to us once you have completed stage one and two of your company’s complaint process and have been referred to us. If we find the company at fault, we’ll recommend actions they should take. We can negotiate but can’t enforce decisions or penalties. Some complaints we can’t help you with. For more information about this visit our website. https://www.ccw.org.uk/advice-and-support/make-a-complaint/complaints-we-cant-help-with/ We may share Trustpilot reviews on social media, they will be anonymised for privacy. Yn CCW, rydym yn darparu adolygiad annibynnol rhad ac am ddim i ddefnyddwyr na allant ddatrys cwynion yn uniongyrchol gyda'u cwmni dŵr. Edrychwn ar ba mor dda y mae'r cwmni wedi ymdrin â'ch cwyn. Gallwch wneud cwyn i ni unwaith y byddwch wedi cwblhau cam un a dau o broses gwyno eich cwmni a chael eich cyfeirio atom. Os canfyddwn fod y cwmni ar fai, byddwn yn argymell camau y dylent eu cymryd. Gallwn drafod ond ni allwn orfodi penderfyniadau na chosbau. Rhai cwynion na allwn eich helpu gyda nhw. I gael rhagor o wybodaeth am hyn ewch i'n gwefan. https://www.ccw.org.uk/advice-and-support/make-a-complaint/complaints-we-cant-help-with/ Efallai y byddwn yn rhannu adolygiadau Trustpilot ar gyfryngau cymdeithasol, byddant yn ddienw am breifatrwydd.


Información de contacto

3,4

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

340 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 97% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Exceptional support from Nick at CCW

I can’t thank Nick enough for the way he handled my case. From the very first call, he showed real compassion, understanding and professionalism, not just towards the billing issue itself but towards me personally after the loss of my colleague Dave.

Nick went above and beyond to investigate a long-running dispute with Water Plus, identified where the errors had been made and worked tirelessly to have the charges backdated and the full balance cleared. He genuinely cared about the outcome and kept me updated at every stage.

It’s rare to find someone who combines empathy with efficiency the way Nick did. Thanks to him, the issue was fully resolved and I can finally move on with peace of mind.

A true credit to CCW and the kind of person who restores faith in good customer service.

29 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello James, and thank you so much for leaving your amazing review. It is really encouraging to read and I am pleased that CCW were able to achieve a positive outcome for you, and also how impressed you were with Nick, and the way he dealt with you and the complaint. I will definitely let Nick know about your nice words and comments about him. Thanks again and kind regards.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Amazing service

Amazing service. Was so helpful had no luck at all with my water company for months. Once CCW contacted them on my behalf everything was sorted the next day!

24 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello Amy, thank you for taking the time to leave a 5* review. I am really pleased that we were able to achieve a good outcome for you, and read that you had good service from us. I would love to pass your words of thanks to the caseworker concerned. If you are able to, please e-mail trustpilot@ccwater.org.uk with your full name and CCW reference number, and I can make sure they know about your kind words. Regards.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Profesional and best service 👍

21 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello there, and thank you so much for taking the time to leave a review. Your kinds words are very much appreciated and will be passed on to your caseworker. Thanks again.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

bad no better than angian water

bad no better than angian water . no help at all . thats the trouble now no body want to help.so they get away with treating custmers bad . why should we pay the fines they keep getting .

20 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Thank you for taking the time to leave a review Tony, Sorry to read that CCW wasn't able to achieve a different outcome to your complaint.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Philip Edwards

Philip Edwards took on my case against Northumberland Water after they refused to pay compensation. Philip was excellent and took the time to understand the case and fight my corner. The result was I got the compensation (overcharge) we had asked for.
Can't thank him enough 10/10

15 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello Andrew, and thank you so much for leaving a review. I am very pleased to read that Philip was able to achieve an outcome for you, and for your kind words about him as your caseworker. I will be sure to pass the message on to Philip. Thanks again.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

My experience with the CCW…

My experience with the Consumer Council for Water (CCW) has been deeply disappointing and concerning, particularly given its role as a statutory first line appointment- body tasked with representing and protecting the interests of water consumers in England and Wales.

I submitted a formal complaint regarding serious and ongoing misconduct by Southern Water Ltd., including:

Unlawful half decade long term financial extortion

Falsification of billing data

Defamation and harassment

Continuous financial and psychological harm

Long-term depletion of household income

Violation of my legal right to quiet enjoyment of my home

Despite submitting clear and legally relevant evidence - including which demonstrates the correct and factual case details at the outset - CCW either ignored, misrepresented, and failed to engage with the evidence provided.

To date, I have not received a formal response to some of the case crucial procedural questions raised nor any reasonable explanation or the factual inaccuracies in their assessment except CCW very almost eager to bite and switch and desperate to close the case regardless .

CCW acting like devils advocate for a money cheques trickled down from the water companies paid by me instead of being a neutral entity is non existent and CCW behaviour presented and provided in my case proved CCW being in complete denial when it comes to upholding and following the regulatory guidances and upholding the rules of the state of the United Kingdom and Northern Ireland framework.

CCW’s failure to recognise or act upon this evidence reflects a serious lapse in diligence and professionalism same CCW failure to follow the statutory regulatory guidelines is deeply concerning.

Specific concerns include:

Lack of formal acknowledgment or timely communication

Misrepresentation or disregard of factual evidence

No confirmation that submitted documents were shared with water company

Gatekeeping

Failure to uphold impartiality and procedural integrity

No transparency about the status of the complaint or decision-making process

Not following the statutory regulations

Not upholding up to standards the regulatory and investigation

Unprofessional attitude

CCW's approach in this case gives the impression of bias in favour of the service provider and a lack of commitment to properly investigating consumer complaints. It raises serious concerns about how many other complaints might be dismissed without due consideration.

As a statutory consumer body, CCW is expected to act with transparency, fairness, and independence. In this case, it has failed to meet those standards.

17 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Thank you for your honest and detailed review Jacek. We appreciate your concerns and take them seriously. I can see that you have also e-mailed your caseworker about why you disagree with the CCW conclusion, and you should soon receive a separate response to that.

I was disappointed to see a two star review, however I can see that you had previously been told that the amount of compensation you are seeking was an unrealistic and unachievable figure, and CCW aren't going to be the best organisation to help you achieve what you are looking for. Subsequently you were signposted to seek that amount of redress through other means.
Thanks again for leaving a review.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

A huge thanks to Phillip

A huge thanks to Phillip, the CCW caseworker , who handled my complaint against Thames Water with great care and consideration , given that my opinion of Thames Waters attitude towards its customers (as well as the environment in general) is so scathingly negative that I cannot fully share it with the users of a public platform such as Trust pilot.
Sadly the outcome of CCW's intervention was a foregone conclusion but Phillips professionalism was evident throughout the proceedings.
Phillip , you deserve 5 stars --- sod it , I 'd give you 10 !!!

10 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Thank you so much for your 5 Star Review. Although we were unable to achieve the outcome you were looking for, I am really pleased to read about the excellent service you feel you received from Phillip. Your comments are really appreciated and welcome and I will make sure that your caseworker gets to see them. Thanks again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

the case worker at CCW offered great service

I was unhappy about my water company due to unusual bill, particularly shocking increase in consumption. They did their bit, but left me with puzzle. I contacted CCW and found it very supportive. From my very first phone call to the case worker dealing with this call, I feel being listened and understood. The case worker explained the situation very clearly and very professionally with clear logic. He's very patient and facilitated the communication between me and the water company swiftly. He also gave me very helpful suggestions based on his own experience. All these, I'm very grateful.

9 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Sania, and thank you so much for your review on Trust Pilot. I am really pleased to hear that you have been happy with the service, and the advice you have received from CCW. Your kind comments and words will be passed on to the caseworker concerned. Thanks once again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service helped me obtain full refund

I found the service excellent, they really took interest, fully understood my issues, they were then able to clearly communicate this to Thames Water and were able to resolve all my issues fully, ending in me getting a sizeable refund.
Everyone I spoke to was also extremely friendly, personable and professional

7 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Rob and thank you for taking the time to leave a review. I am really pleased that we were able to achieve a favourable outcome for you. Your kind words about the level of customer service you have received from CCW, are also very much appreciated. Thanks Again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Clear, confident and fair support

I will be making changes and updates to my review in due course :)

30 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello Sonia, thank you for taking the time to leave a review of your experience with CCW. I am disappointed to hear that you didn't feel as though you had a good level of service. I have not been able to trace your case file, to see if there is anything more we can do. If you e-mail trustpilot@ccwater.org.uk with your full name, address and CCW reference number, I can investigate further. I want to reassure you though that CCW and Thames Water definitely DO communicate with each other. Regards.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent support clear advice …

I called CCW about an issue with Thames Water I was given clear advice of what to do and what steps I had to take which was extremely helpful for me as I really felt like I had no options and I wasn’t being listened to before.
Jonathan H was so professional at all times and gave me all the information I needed to be able to help myself before CCW could step in.
Jonathan was thorough throughout and reassuring he explained everything so well and updated me throughout I felt very supported.
My main priority was that individuals don’t have to go through lengthy phone calls with Thames Water without a decent outcome.
Jonathan definitely got the right outcome which I’m very hopeful has changed the way Thames Water will deal with customers in the future, CCW has restored my faith in Thames Water again.
Without CCW support I don’t think this would have been possible and I’m truly thankful to them for their help

29 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Kate, Thank you so much for sharing your experience! It’s fantastic to hear how supported and reassured you felt throughout the process. Jonathan’s professionalism and CCW’s guidance clearly made a real difference, not only in helping you feel heard, but in achieving a positive outcome with Thames Water.
We’re so pleased it’s restored your confidence, and hopeful this sets a better precedent for future customer experiences, kind regards CCW

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I cannot praise CCW enough

I cannot praise CCW enough for dealing with my complaint against Thames Water who had failed to supply a meter and communicate options over a period of 8 years
Specifically Shahzaib at CCW, was very professional and thorough providing clear information and updates
Thames Water by contrast were awful, and I am relieved to have had CCW present my case

29 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello, and thank you for leaving such a great review. I am really pleased that CCW has been able to help you towards resolving your complaint, and also that you have had a good experience. I will be sure to let your caseworker know about your kind words, and thank you again for using CCW.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Where's an email address for you

Where's an email address for you? Not everyone can use this stuff
And for people with hearing difficulties? So the answer is do not be disabled? What a useless reply.

1 star is totally correct and appropriate

Discrimination is the act of giving someone beneficial treatment whilst denying that to another. I wanted to speak to someone rapidly about an issue. Using a phone is ok for someone without an issue and will allow immediate response. You have no method of instance response for disabled people. This is the definition of discrimination.

25 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

**Thanks for the further comments Richy. I am sorry that you have continued to have problems in accessing our services. If you are unable to use any of the contact methods provided below, please e-mail trustpilot@ccwater.org.uk with your name, contact details, and reason for needing to contact CCW, and I will pass the information for one of our advisors to look at and get back to you. If you already have a CCW reference number, then please provide that too. Kind Regards**

Hello Richy, I appreciate the time you have taken to comment, however I feel a 1* review is disproportionate.

There is no general enquiries e-mail address for CCW, as for advice and support, we encourage Customer's to use the CCW Helpline which is open between 8.30am to 5pm on 0300 034 2222 if you are in England, or 0300 034 3333 if in Wales.

Once your complaint against your water company has been exhausted and they have signposted you to CCW, you can also use the helpline to submit your complaint, or for those Customers who are unable to use the phone, they are directed to use the form on the CCW website:

https://www.ccw.org.uk/advice-and-support/make-a-complaint/

You can also write to CCW at: CCW, 23 Stephenson Street, Birmingham, B2 4BH

I hope this has clarified how you can contact CCW.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Good communication throughout with our…

Good communication throughout with our complaint, but very poor response from Welsh Water,
CCW could take only limited action regarding our problems and we feel that they should have more powers to oversee water companies.
The person dealing with us was very professional and kept us well informed about progress.

19 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Thank you for your review Mr O'Donovan. I am pleased you were happy with the communication and professionalism from your caseworker, despite CCW not being able to fully achieve the outcome you may have been looking for. I have advised your caseworker of your kind words. Thanks again for taking the time for using Trust Pilot.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I received excellent support from CCW…

I received excellent support from CCW regarding an issue I was experiencing with my water providers.
From the very outset, my caseworker handled my case with the utmost professionalism, efficiency and care. His clear communication, attention to detail, and proactive approach ensured that I felt supported and well-informed throughout the process. More importantly, his intervention led to a positive and fair resolution that I would not have achieved as smoothly without his guidance.
It is rare to encounter such dedication and genuine commitment to customer advocacy. Mr. E exemplified the highest standards of service and I am truly grateful for his assistance. Please extend my thanks to him, and kindly note this as formal recognition of his outstanding work.
Thank you once again to CCW for the vital role you play in representing consumers and ensuring their voices are heard.

19 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Ed, and thank you so much for such a detailed and wonderful review. I am really pleased that you had such a positive experience with CCW and that we were able to achieve a resolution that you were happy with. I have passed your kind words and message to your caseworker. Thanks once again.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Thumbs up but a way to go

My case with the CCW has just ended, & I sympathise very much both with the unfavourable reviews, & with the CCW. Consumers are deeply frustrated, expecting more from the CCW than they're able to provide. They just don't have the power. And yes, I think this needs to be addressed urgently, as consumers MUST have an organisation with 'teeth' that can help them against powerful water companies who know full well they're likely to get away with whatever they want when they refer unhappy customers to the CCW!
My own case with the CCW did not start well. However, when I complained, my lovely caseworker Shahzaib put his hand up to the issues, & went above & beyond to do all he could to put things right. A big thank you to Shahzaib!
And to the CCW: I hope you can lobby the government to get yourself some proper teeth!!

17 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Susannah, Thank you for taking the time to leave such an honest and relatable review, it’s truly appreciated. We will continue to do all we can to support customers who feel let down by their water company and rest assured we will take advantage of every opportunity to strengthen our voice going forward. Kind regards CCW

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Exceptional Assistance from CCW Team

I would like to thank CCW for their support in my case against Thames Water. Throughout the process, I was greatly impressed by the professionalism and dedication shown by the team.

In particular, I would like to express my gratitude to Philip Edwards, Jayana Morgan-Davis, and Imogen Marooney for their guidance, expertise, and persistence in handling my case. Their clear communication, attention to detail, and commitment made a difficult situation much easier to manage and ultimately brought about a positive outcome.

I am very appreciative of their efforts and would highly recommend CCW to anyone needing support in similar matters.

9 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi
Thank you for your valued feedback.
I'm pleased that our team was able to support you by guiding you through your complaint with clear and effective communication. At CCW, we always strive to achieve the outcome that best meets the consumer's expectations, and we're glad we were able to help bring your complaint to a positive resolution.
I'll make sure to share your thanks with the team as requested, so they can be aware of the great work they've done. Kind regards CCW

Valorada con 1 estrellas sobre 5

What do they do and what powers do they…

What do they do and what powers do they have? Nothing! Thames water have changed when I have to pay, the ridiculous charges and don’t even have to tell me when they change my payment due date. They then are expected to respond by a date and are given more time (due to the amount of complaints no doubt) and then told like many others we are not able to do anything. Really do not get the point in this service as like many other companies, I question if they work for the water company’s rather than oversee. Useless service and a complete waste of my time!

8 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Mr. Shackleford
Thank you for your feedback and for allowing us the opportunity to clarify CCW’s role. While we cannot compel Thames Water to act outside of its established procedures and policies, we want to reassure you that our voice is often strong, and our recommendations are frequently heard and acted upon.
Thames Water has changed your billing cycle from August/February to May/November to align meter readings with other utilities. This change is intended to reduce estimated bills and provide more accurate charges for customers. CCW did challenge Thames Water to allow you to continue with your preferred payment schedule, as our role is to represent your interests and seek your desired outcome. Unfortunately, Thames Water declined this request.

That said, you can still submit meter readings at any time, and Thames Water has offered alternative options such as direct debit and payment plans to help you manage your bills more effectively. Kind regards CCW

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No use whatsoever

No use whatsoever. My Thames Water bills have increased by 125% in less than 2 years. I complained through 2 rounds with TW, yet told by CCW that bill increases are not part of their remit. It is outrageous that water companies are allowed to increase bills by such huge percentages whilst also draining all reserves to external stakeholders and paying huge bonuses to their executives.

3 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hi Nick, I'm sorry you have felt the need to leave a 1 star review based on the fact we have told you we can't help, rather than the excellent Customer Service you have received from us. As a CCW's website clearly mentions we are unable to help with complaints about the price increase.

https://www.ccw.org.uk/advice-and-support/make-a-complaint/complaints-we-cant-help-with/

We cannot intervene to change the price limits set by the regulator Ofwat, however we did work with Ofwat and companies during the price review process to seek to ensure that customer views were taken into account in the decisions which were taken. Further information about this can be found here on the CCW website:

https://www.ccw.org.uk/our-work/price-review/

Thanks again for taking the time to use Trust Pilot.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Water calculator

I was using the water calculator and it just failed to work. Entered all the data, pressed calculate and……..nothing. No error message….just nothing. Tried numerous times…..and nothing….

19 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de CCW

Respuesta de CCW

Hello Sandy and thank you for leaving a review. I am sorry that you had difficulty in accessing the water calculator. I have tested this myself today and it appeared to working correctly. There are no reports to suggest it is broken. Can I suggest that you clear the internet cache and cookies on the device you were using, make sure you are using the most up to date browser and then try again. I hope you are able to access the calculator soon. Regards.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más