City Electric Vehicles ( CEVE ) Opiniones 

31
•
TrustScore: 3.5 sobre 5

3,5

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

CEVE are currently refusing to return our van despite having it for 15 weeks. The van was taken there on the instructions of a warranty company and we were quoted by CEVE 4- 6 weeks. There customer se... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 4 estrellas sobre 5

My vehicle was towed there & whilst it was there a long time waiting for a reconditioned part to become available, I was also away a lot. When the part became available everything moved very quickly &... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

We cannot express how grateful we were to CEVE Engineering (in particular Mayson) who supported us after we purchased a Mercedes from a small dealer in Chelmsford, which proved to have a serious engin... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

My daughter had problems with her vehicle It was towed to this garage as recommended They had the car for a very long time and it didn’t progress at all No one answers the phone On... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Mantenimiento y reparación de automóviles
  2. también en la categoría
  3. Club de automovilismo
  4. Estación de inspección de automóviles
  5. Servicio de automóvil
  6. Servicio de reparación de motores eléctricos
  7. Tienda de reparación de automóviles

Escrito por la empresa

The finest EV fleet repair & maintenance centre in Chelmsford. Offering high level vehicle diagnostics specialising in hybrid / electric vehicles with over 10 years experience and extensive knowledge in electric vehicle systems. We are also LEVC approved to work on, repair and service their Hybrid Taxis, the only business in Essex to have this status.


Información de contacto

3,5

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

31 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 50% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

3,5

Todas las opiniones

(31)

9 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Do not recommend this business. £400 for a problem that they did not fix.

I had a windscreen replaced by another business, after there were a few issues with my vehicle. It was clear that a wire had been cut during the windscreen replacement process based on some research on my car. The windscreen business is not an electrician and recommended that I go to a garage who can fix the electrical problem.

My appointment was at their opening time of 9am, my car was not taken until 9:30am, a business should stick to their appointment time especially when they had 5 days notice. I received a call later that my car was only booked in for an hour (I was told it could take all day and was not made aware the booking was an hour) they offered to work on it for an extra hour… Keeping it for over a week they worked on the car for 5 hours, and could not find the problem. They recommended that it would be too expensive to keep working on the car and that the wire cut would’ve been far too small to notice or maybe water damage. Over the phone, the price was told to be £400 and that was with a discount that they had added. I went to the business to retrieve my car and the price was £480. I had to go get cash for the price to be lowered to £400.

After hearing I was charged £400 and nothing was fixed the windscreen business offered to come take a look because this didn’t sound right.
After reading my invoice
(plug in diagnostics and report, remove and refit: headlining to inspect windscreen aperture and antenna electrical terminals, remove and refit: A-Pillars to inspect windscreen aperture and wiringl, remove and refit: Windscreen wipers, scuttle panel and under bonnet trim to access the lower windscreen aperture to check wiring., remove and refit: Rear fog light to check wiring bulb and bulb holder, checked fuse boxes for rear fog light fuse and relay, continuity test carried out on wire from fog light to fuse box, body control module inspected for water ingress - no visible signs of water ingress / witness marks)
the windscreen business decided to remove my windscreen entirely to see if they could find anything by the dashboard that would not have been visible without the windscreen removed. After removing the windscreen the headline dropped (previously removed by CEVE) and the cut wire was found in minutes and was very obvious.

I went back to CEVE and I stood in reception and listened to them criticising me for not getting the windscreen guy to fix it in the first place (they were unaware that I was standing there for a minute). It was very tense and I felt very uncomfortable because as a customer I just wanted to sort out this issue. I showed them the photos of the cut wire they said that they had checked behind the headlining carefully and they did not find anything so the wire that the windscreen business found must’ve been hidden or trapped within the windscreen and therefore CEVE would not have been able to find it… However when CEVE showed me their photos of my vehicle, after lightly increasing the exposure in a photo you can see that the wire was not trapped and was exposed after taking out the headlining. CEVE seemed apprehensive to believe that was the wire that was cut. I’m no car expert but based on the colour and position of the wire in the photos from the garage and the windscreen business, simply comparing the both of them you can clearly see it was that wire. They still deny that they missed this wiring and claims that the windscreen would’ve needed to be removed entirely… despite the fact that the photos show that the wire could’ve been easily accessed and fixed because it was behind the headlining that they had already removed. Perhaps it would’ve been easier to see the wire with the windscreen removed, but the wire was still accessible and clearly was not checked thoroughly.
A non-electrician found the problem and fixed it in under 5 minutes, they removed the windscreen because they believed that maybe the damage was hidden but then saw an obviously cut wire with the headlining dropped and so CEVE should have spotted this problem. I understand that the money is for the labour worked on the car, however if properly inspected, this problem should’ve been found in under an hour which would’ve cost me around £80/£100.

Context: I’m 21 years old, I was not able to get to my job for over a week because of this issue. This situation was very stressful and I did cry because I was losing my job, I paid £400 for seemingly nothing and I was told my car was worth scrapping because it would be too expensive to continue working on. “Screaming” is a very highly exaggerated description that CEVE tried to describe me as having in a previous review that I took down to reword after talking with the business.

Reply: the windscreen did not need to be taken off to fix the issue- pictures on my Google review prove this the cut wire is visible and accessible in a photo they took!!

9 de agosto de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de City Electric Vehicles ( CEVE )

Respuesta de City Electric Vehicles ( CEVE )

Dear Maya,

I would like to address the concerns raised in your review, as some points appear misleading. I have taken the time to respond to each issue in detail:

Appointment Delay: We accommodated your vehicle on a fully booked day as a gesture of goodwill, understanding that you were struggling to find an available service. This resulted in the 30-minute delay, for which we apologise.

Diagnostics Time: We initially allocated a standard one-hour diagnostic slot. Since the fault was not found in that time, we requested to keep your car for the remainder of the day to conduct a more thorough investigation. You were informed of this process.

Pricing and VAT: The quoted price of £400 plus VAT (totalling £480) was communicated and approved by you. At the time of payment, you disputed the VAT, which is a legal requirement for all businesses. Despite this, we offered a 20% discount out of understanding for your emotional distress.

Complexity of the Diagnostics: The following steps were taken during our investigation to locate the issue:

Plugged in diagnostics and report generated.
Removed and refitted the headlining to inspect the windscreen aperture and antenna electrical terminals – all checked okay.
Removed and refitted A-pillars to inspect the windscreen aperture and wiring – all checked okay.
Removed and refitted the windscreen wipers, scuttle panel, and under-bonnet trim to access the lower windscreen aperture – all checked okay.
Removed and refitted the rear fog light to inspect the wiring, bulb, and holder – all checked okay.
Checked fuse boxes for the rear fog light fuse and relay – all checked okay.
Conducted a continuity test on the wire from the fog light to the fuse box – all checked okay.
Inspected the body control module for water ingress – no signs were found.
Time Allocated for Work: The diagnostics were authorised for 2 hours on Monday 29th, and an additional 4 hours on Tuesday 5th and Wednesday 6th. All work performed was approved in advance.

Windscreen Removal: As we explained from the outset, we do not remove windscreens, and this was communicated before we began any work. The issue was not visible based on the diagnostics conducted. The windscreen specialist who initially caused the problem was able to locate the fault quickly because they removed the windscreen—a service we do not offer. Given their experience, they likely identified the issue faster as it was directly related to their prior work.

We take customer concerns seriously and hope this clarifies the situation. Thank you for your understanding.

Kind regards
CEVE Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Unprofessional and lacking

I didn’t have direct dealings with this company, but my daughter was unfortunate enough to have booked her vehicle with them.

There was an issue with the windscreen and some electrical wiring. They had the vehicle for a week and worked on it for 6 hours without finding a fault eventually advising that the vehicle was best being scrapped. We had the guy who fixed the windscreen find the fault within 40 mins. The issue was obvious and should have been easy to see (it did not require removal of the windscreen).

I had to phone them myself on a few occasions and they never returned calls, I always had to chase.

have subsequently contacted them to make a complaint and they (unsurprisingly) have failed to respond. They were unhelpful and unprofessional throughout and I would not recommend
Their services.

There appear to be some great reviews on here. My advice would be don’t risk it and choose any other specialist

29 de julio de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de City Electric Vehicles ( CEVE )

Respuesta de City Electric Vehicles ( CEVE )

Dear Maya's Dad, Please see our below response about Maya's interaction with us:
Dear Maya,

I would like to address the concerns raised in your review, as some points appear misleading. I have taken the time to respond to each issue in detail:

Appointment Delay: We accommodated your vehicle on a fully booked day as a gesture of goodwill, understanding that you were struggling to find an available service. This resulted in the 30-minute delay, for which we apologise.

Diagnostics Time: We initially allocated a standard one-hour diagnostic slot. Since the fault was not found in that time, we requested to keep your car for the remainder of the day to conduct a more thorough investigation. You were informed of this process.

Pricing and VAT: The quoted price of £400 plus VAT (totalling £480) was communicated and approved by you. At the time of payment, you disputed the VAT, which is a legal requirement for all businesses. Despite this, we offered a 20% discount out of understanding for your emotional distress.

Complexity of the Diagnostics: The following steps were taken during our investigation to locate the issue:

Plugged in diagnostics and report generated.
Removed and refitted the headlining to inspect the windscreen aperture and antenna electrical terminals – all checked okay.
Removed and refitted A-pillars to inspect the windscreen aperture and wiring – all checked okay.
Removed and refitted the windscreen wipers, scuttle panel, and under-bonnet trim to access the lower windscreen aperture – all checked okay.
Removed and refitted the rear fog light to inspect the wiring, bulb, and holder – all checked okay.
Checked fuse boxes for the rear fog light fuse and relay – all checked okay.
Conducted a continuity test on the wire from the fog light to the fuse box – all checked okay.
Inspected the body control module for water ingress – no signs were found.
Time Allocated for Work: The diagnostics were authorised for 2 hours on Monday 29th, and an additional 4 hours on Tuesday 5th and Wednesday 6th. All work performed was approved in advance.

Windscreen Removal: As we explained from the outset, we do not remove windscreens, and this was communicated before we began any work. The issue was not visible based on the diagnostics conducted. The windscreen specialist who initially caused the problem was able to locate the fault quickly because they removed the windscreen—a service we do not offer. Given their experience, they likely identified the issue faster as it was directly related to their prior work.

We take customer concerns seriously and hope this clarifies the situation. Thank you for your understanding.

Kind regards
CEVE Team

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Just had my whole front steering…

Just had my whole front steering replaced by Mase & Dean.
Absolutely fantastic service! In and out the same day.
Would highly recommend to anyone in need of work done to their vehicle especially the cab trade. 10/10

6 de agosto de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

5 star experience

Always been 5 * for me. Recommend, knowledgeable, trustworthy and fair. The overnight pick up and return for my EV Taxi for servicing is innovative too.

1 de agosto de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service from CEVE

Had a fault with my car, managed to get a speedy appointment with ceve, arrived there with my car, was met with a professional welcome from the lady behind the desk, after a short while they plugged my car in and did a full diagnostic reading with thier machine, found the fault, gave me some pricing options, i needed my car for work reasons and much to my surprise they even managed to get the part the same day !!! Very fairly priced and car has been faultless since, thank you very much CEVE, highly recommend 👍🏼 , Allan

3 de julio de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de City Electric Vehicles ( CEVE )

Respuesta de City Electric Vehicles ( CEVE )

Thank you Allan! It is always a pleasure having you come to CEVE, we hope to see you again!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great Company, Highly Recommend!

Great people, had the problem diagnosed and fixed extremely quickly, they clearly know their stuff, highly recommend!

19 de junio de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de City Electric Vehicles ( CEVE )

Respuesta de City Electric Vehicles ( CEVE )

Thank you Karen! We look forward to seeing you again at CEVE :)

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great people. Know their stuff. Will not rip you off.

Great people. Know their EV stuff.

They recently had one of our EVs in to diagnose a fault. They had it for an hour and were going to take on the fault repair but circumstances changed meaning we could get the fault repaired by the manufacturer outside of warranty at no cost. We advised City Electric Vehicle Engineering we were not in need of their services and was quite prepared to pay for the diagnostic session. They waived this. No questions.

Another one of our EVs was diagnosed and repaired (electrical issues on an extremely high mileage e208). Cost to repair with OEM parts was a low price and we came away feeling we’ve found a genuine EV specialist who did not rip us off.

Genuine, friendly people.

18 de junio de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Unreliable

I was looking to get some work done under warranty, after three visits and several phone calls CEVE finally managed to diagnose the problem but then did not book my vehicle in for the fault repair despite my chasing on several occasions.
Now looking at paying out £1K+ out of my own pocket at another garage as my warranty has expired.

1 de diciembre de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Car service, great experience!

Came here for a car service. Was quick, well priced and the staff were friendly and professional. Free coffee and free wifi was available 👍 Would recommend.

25 de agosto de 2022
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más