dalarnadesign.se Opiniones 552

TrustScore: 2 sobre 5

2,1

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

KÖP INTE HÄRIFRÅN!! BLUFFÖRETAG! Köpte en dalahäst i juli (2025) för att ge bort i augusti. Har fortfarande inte fått den eller pengarna tillbaka. Har varit i kontakt med företaget via flertalet m... Ver más

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Det är rejäla och fina påslakan som jag köpt. Jag är väldigt besviken att jag inte fått feedback på när jag skulle få dem. Ville ha dem till mitt barnbarns födelsedag i början på september fick dem... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på f... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Skriver här igen efter ännu längre väntan från Dalarna design på en order som skulle vara en bebispresent i juni 2025. Vi är nu inne i 2026. Mejl efter mejl ignorerats, så till slut skrev jag negativa... Ver más

Información sobre la empresa


Información de contacto

2,1

Malo

TrustScore: 2 sobre 5

552 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Invita a los clientes a opinar

Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.

Ha contestado el 59% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 semana

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No contact with the Company

After almost 2 years they still not send me the product. On january 2025 the cancelled my order, till today I am still waiting for my money. They said they returned it but both me and Klarna cannot find a return-payment. Neither has dalarnadesign ever answhered my mails after this.

Send so many mails… both to Info.at.dalarnadesign.se and Anders.at.dalarnadesign.se.

So DalarnaDesign if you read this… I’m still waiting for me €155 of order 245045379

16 de julio de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

3 månader för leverans

3 månader för leverans, då efter flera mejl och 2 telefonsamtal. Först efter ett mejl om att jag skulle anmäla till ARN kom leveransen.

29 de julio de 2025
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Varning för oseriöst företag!

Varning för oseriöst företag!! Beställde ett par sommarprodukter för två månader sedan, men leveransen uteblev. Mejlade företaget åtskilliga gånger och fick svar med en massa bortförklaringar först när jag meddelat att jag anmält dem till Konsumentverket. Nu har jag i tre mejl informerat att jag häver köpet på grund av oskäligt dröjsmål enligt Konsumentköplagen 13 §. Väntar fortfarande på återbetalning.

31 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Agneta! Beklagar att det drog ut på tiden med leverans då en av dina två valda produkter var slut i lager vilket jag hoppas du hade fått återkoppling kring. Efter att du önskade avbryta din order har vi givetvis gjort det och den är då även återbetald till dig.
Har även skickat paket till dig givetvis kostnadsfritt som kompensation där vi hoppas du blir riktigt nöjd med produkter och innehåll.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Måste tyvärr varna

Måste tyvärr varna - handla INTE från detta företag! Och betala aldrig i förskott. Jag fick mina varor efter 3 månader och då saknades en mugg jag beställt. Har inte fått tillbaka några pengar för den, trots åtskilliga e-post (som de inte svarar på). Otroligt dålig kundservice!

8 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej KL! Ser att vi haft kontakt där kring din order och det blev fördröjning då när det saknades en produkt så gjordes det en delleverans till dig, vilket också framgår när leveransbekräftelse skickas ut vilka produkter som finns med i paketet som skickas i just den försändelsen.
Om du upplevt dålig återkoppling där nu så har det varit mycket nu under sommaren då vi haft låg bemanning i både mejl och telefon.
Men hoppas du blev nöjd med levererade varor och den återstående produkten, muggen kommer till dig i ett separat paket.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Blufföretag!

Beställde en vedkorg den 27 april, ingen kommunikation alls på flera månader. Mailar och de skriver att korgarna ”står på tork”. Hör inget. Skriver igen och ringer flera gånger och de lovar att återkomma ”på eftermiddagen” men återkommer aldrig. När jag vill avsluta köpet får jag ”bekräftelsemejl” på makulerat köp men inga pengar tillbaka. BLUFF! Hur tusan kan ni som driver ”företaget” sova om nätterna när ni blåser folk på sina pengar? Jag har anmält till ARN och Konsumentverket och jag uppmanar alla drabbade att göra detsamma!

27 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Mia!
Uppdaterar din order ska vara makulerad och därmed även återbetald, har den inte kommit till dig ska vi givetvis se över det så ska det lösa sig, bra att du hörde av dig där kring det.
Ser att du har en order som är avbruten och makulerad då ska även återbetalning ske, har den inte kommit till dig ska vi givetvis se över det så ska det lösa sig.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Jag beställde för 2 månader sedan och…

Jag beställde för 2 månader sedan och har fortfarande inte fått mina varor. Min beställning var menad som en present och produkterna används under sommaren. Verkar nu som att jag får ge bort det i julklapp, vilket är supertråkigt för hon har 0 användning för dem under vinterhalvåret. Jag har varit i kontakt med dem flera gånger både på telefon och mail. Har blivit lovad både att paketet ska skickas vid sagt datum, men också att de ska återkomma till mig då de inte haft möjlighet att kolla upp det under vår kontakt. Jag har betalat allt och väntar alltså fortfarande. Är så sjukt besviken och arg.

25 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hel Elin!
Ser att din beställning nu då äntligen ska vara hanterad och skickad från oss. Hoppas därmed trots den fördröjda leveranstiden att mottagaren kommer att bli riktigt nöjd med de fina sandalerna.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Beställde en dalahäst i mitten av maj…

Beställde en dalahäst i mitten av maj som studentpresent till min dotter, jag har fortfarande inte fått den. Så himla dåligt!
Daladesign kommenterade här direkt den 23 juli att de skulle ta kontakt vilket de fortfarande inte gjort..

22 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Johanna!
Vi ser här att något hänt i hanteringen kring din order, vi beklagar givetvis detta och följer upp detta med dig via mejl för att hitta en lösning.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Delivery still (and still ) pending !

I already posted a review on TrustPilot on February 23 and on May 08. My order placed on December 18, 2024 was finally received on March 11, 2025.
Unfortunately, the content is not fully compliant. There is an error about the size of the horses and a difference in price.
To resolve the problem, in April, we decided on a gift (a 13cm red horse). But the delivery is still (and still is) pending! Since December 2024, I've sent dozens of emails to customer service. I also suggested a refund by bank transfer, but no response. This is unacceptable !
I'm furious ! Do I have to travel to the city of Falun to get what I'm owed ?
one piece of advice: avoid this company !

21 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hi Eric!
We will follow up there what happend with the rest of your order and will handle it and ship the missing product to you.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Säljer usla ringar på rea nu

Säljer usla ringar på rea nu. Köp inte dessa! Försilvringen försvinner ganska omgående och kvar blir koppar som är grundmaterialet.

1 de mayo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Bengt! Vi har sett att det finns några ringar inte många där pläteringen påverkats och lossnat. Alla pläterade smycken är känsliga och det skriver vi också att de inte ska utsättas för exempelvis hudkrämer och liknande för det kan påverka just detta. Å det är riktigt att vissa smycken bland annat ringarna är tillverkade i koppar.
Om problem är det bara att höra av sig till oss så löser vi det. Nu har vi även tagit fram dessa ringar i silver 925.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Dåligt bemötande

Varan, som skulle vara en present, hade en beräknat leveranstid på 3-7 dagar. Efter 2v när det inte skickats skickar jag mail och frågar men får inga svar. Efter 1 månad så skickar jag tillslut till deras instagram och får då svar, dagen efter skickas varan. Men när varan väl levereras så kommer leveransen till ett ombud 1,5h bilfärd bort. Fick alltså åka 3h bil för att tillslut kunna hämta ut paketet jag väntat på i nästan 5 veckor. Har bett om pengarna tillbaka som kompensation då det blev även några hundringar extra i bensin förutom frakten man redan betalt för. Men har såklart inte fått svar än

18 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Malin!
Ja vi såg det att ditt paket hade lagts till ett ombud längre från din adress. Det här ska vårt bokningssystem känna av automatisk och lägga det till närmaste ombud men här har det då hänt något, kan vara att det ombudet just då inte kan ta emot fler paket eller något annat tekniskt. Vi beklagar givetvis det inträffade.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Fortfarande varken fått utlovad info om min order eller några varor

Efter mitt tidigare omdöme angående en beställning 250212 som betalats 250313 fick jag följande svar - ” Vi såg här nu att din order låg kvar som olevererad, det ber vi om ursäkt för och kommer att hantera den nu omgående. Uppdatering och info kommer till dig via mejl.Fortsatt trevlig sommar!/Dalarna Design” - men det var tomma ord för jag har efter ytterligare >2 veckors väntan varken fått den utlovade uppdateringen och info via mejl eller några varor

16 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Sylvia!
Ser att din order av dalaringen nu är skickad till dig, hoppas du trots den långa väntan blir riktigt nöjd med det beställda smycket.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Beställde en goodiebag i oktober 24 som…

Beställde en goodiebag i oktober 24 som fortfarande inte levererats.
Fick efter påtryckning i januari svar om att min order skulle skickas, men efter det har det varit tyst.
Har mailat fler gånger och bett om att makuleras ordern, men får inga var alls.

25 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Helen!
Ser att din order ska vara utlevererad och skickad där från oss i januari. Är det några oklarheter och den inte kommit till dig så mejla oss gärna så ska vi givetvis lösa det.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Mycket dålig erfarenhet

Jag gjorde en beställning den 11 maj och var tydlig med företaget att jag behövde få varorna levererade i tid, då de skulle användas som present. Efter att ha väntat i flera dagar fick jag den 20 maj veta att varorna inte fanns i lager, trots att detta inte hade nämnts vid beställningen. Jag kom då överens med en medarbetare vid namn Anders om att ordern skulle makuleras och att jag skulle få min återbetalning.

Nu, den 13 juli, har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att min order har makulerats och inga pengar har betalats tillbaka. Jag har ringt företaget flera gånger och blivit lovad att det ska ordnas, men trots detta har inget hänt. Jag har även skickat påminnelser via mejl utan att få något svar.

Kundbemötandet är bedrövligt och jag har aldrig varit med om något liknande. Jag har även sett att flera andra kunder har haft samma problem, vilket gör att jag misstänker att detta inte är en enstaka händelse, utan snarare ett mönster. Jag ångrar starkt att jag betalade varorna i förväg.

Jag kommer nu att driva ärendet vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) och Konsumentverket, då företaget bryter mot både Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Jag rekommenderar starkt att alla som har fått samma problem gör detsamma och anmäler företaget.

13 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Viktoria!
Ber om ursäkt givetvis om du har fått den upplevelsen och bemötandet, vi strävar givetvis efter att uppdatera kring leveransproblem och få ut alla leveranser så fort det går. Dock kan vi inte hitta någon order i namnet Viktoria på det datumet 11 maj, så hör gärna av dig igen där via mejl så ska vi se till att lösa detta om något är oklart och inte åtgärdat.
/Dalarna Design

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Oseriösa

Beställde 3 varor i april. Har betalt de men ännu i juli lnte fått någon vara eller pengarna tillbaka. Oseriöst företag.

12 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej "ollepelle"! Kan inte se vilken order eller namn detta skulle gälla, hör gärna av dig via mejl så ska vi givetvis se till att lösa detta om det var någon order var var ohanterad och inte levererad.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Utebliven leverans sedan februari, nu juli!

Den 26 februari beställde jag två vedkorgar. Dessa är till dags dato 12 juli 2025 ej levererade, och detta trots otaliga påminnelser. Jag ringde företaget i maj då jag råkade vara i Falun. Fick svar och dom lovade att inom kort leverera till Stockholm, dit dom reste en gång per vecka. Mitt eget ansvar i detta är att jag idiotiskt nog betalade direkt! Nu har jag bett om mina pengar i retur då ingen leverans uppenbarligen sker. Inget svar, och absolut inga pengar.

12 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de dalarnadesign.se

Respuesta de dalarnadesign.se

Hej Eva!
Du ska ha fått en uppdatering där via mejl kring din beställning.
/Dalarna Design

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más