KÖP INTE HÄRIFRÅN!! BLUFFÖRETAG! Köpte en dalahäst i juli (2025) för att ge bort i augusti. Har fortfarande inte fått den eller pengarna tillbaka. Har varit i kontakt med företaget via flertalet m... Ver más
Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información
Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información
Consulta las opiniones de los clientes
Det är rejäla och fina påslakan som jag köpt. Jag är väldigt besviken att jag inte fått feedback på när jag skulle få dem. Ville ha dem till mitt barnbarns födelsedag i början på september fick dem... Ver más
La empresa ha respondido
Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på f... Ver más
La empresa ha respondido
Skriver här igen efter ännu längre väntan från Dalarna design på en order som skulle vara en bebispresent i juni 2025. Vi är nu inne i 2026. Mejl efter mejl ignorerats, så till slut skrev jag negativa... Ver más
Invita a los clientes a opinar
Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.
Ha contestado el 59% de las opiniones negativas
Suele responder en menos de 1 semana
Así usa esta empresa Trustpilot
Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.
Över 2 månader leveranstid…
Jag beställde 3 nyckelband 4/4. Det stod 10 dagars leverans. Vi fick de leverade först efter 2 månader. Haft mailkontakt under tiden, 20/4 skrev de att de höll på tillverkas och skulle skickas om 10 dagar. 6/5 nytt mail om att de skulle skickas ut då. Fick sedan i slutet av maj mail att de var skickade, tog över 2 veckor då med innan de kom.
Brukar aldrig skriva recension men i detta fall skulle avråda att beställa från det här företaget. Hade önskar någon sorts kompensation med tanke på förseningen men har inte fått svar på det mailet, de erbjuder ex 25% rabatt på ens nästa order vilket jag tycker de kunde erbjudit direkt med tanke på förseningen.

Respuesta de dalarnadesign.se
Mer än 7 v leveranstid
Beställde en vara 4/5. Efter att ha mailat företaget upprepade gånger och bara fått svar på ett mail har jag än så länge (19/6) fortfarande inte fått varan jag beställde. Tack och lov att jag inte betalade i förväg! Kommer aldrig att beställa härifrån igen. Fruktansvärt dålig service!

Respuesta de dalarnadesign.se
+ Fina saker
+ Fina saker
- Lång leveranstid. Svårt att få information, svårt att få kontakt med Dalarna Design
Tog sin lilla tid att få leveransen,men…
Tog sin lilla tid att få leveransen,men fick den såsmåningom hemkörd till dörren vilket var positivt.
Helt enkelt toppen
Jag är mycket nöjd med Dalarnadesign. Väldigt bra kvalitet och en väldigt trevlig personal

Respuesta de dalarnadesign.se
Jag beställde varan 1 maj
Jag beställde varan 1 maj - den levererades 12 juni.
Företaget angav 2 - 5 dagar för leverans!
Inga svar på e-post, svårt att få kontakt per telefon.
Kommer inte att rekommendera detta företag!

Respuesta de dalarnadesign.se
Mycket lång väntan på det man har…
Mycket lång väntan på det man har beställt.
Det är fina saker. Men leveranstiden är alldeles för lång. Jag hade beställt den 28/4 -25 och den 11/6 -25 fanns paketet att hämta på utlämningsstället.
extremt långsam leverans
Beställde en vara den 6:e maj – i god tid för att den skulle hinna fram till både mors dag och min mammas födelsedag. Tänkte att jag var ute i god tid. Tydligen inte tillräckligt tidig… fick nämligen paketet idag – över en månad senare.
När jag mejlade och frågade vart paketet tagit vägen fick jag veta att produkten inte ens fanns i lager. Kul överraskning! Man kan alltså köpa saker som inte existerar? Science fiction-nivå på er webbshop.
Om en vara inte finns, så ska man inte kunna köpa den. Det är inte raketforskning.
Resultatet? Ingen present i tid, bara en tom ursäkt ("Ursäkta lite dröjsmål där") och en väldigt sen leverans.
Väldigt missnöjd med deras service och känns som ett oseriöst företag.
Gjorde 2 beställningar i februari. Första beställningen levererades till slut efter 1 månad efter flera försök till kontakt med kundtjänst. Min andra order makulerades och än idag (12 juni) har jag inte fått mina pengar återbetalade för den makulerade ordern! När jag skickar email till företaget och efterfrågar min sena order och nu sista gångerna mina pengar de är skyldiga mig svarar de inte på mina email. Mycket oseriöst företag.

Respuesta de dalarnadesign.se
Beställde en Dalahästring den 13…
Beställde en Dalahästring den 13 februari. Skulle betalas omg men jag gjorde mig dum och tänkte jag väntar tills jag fått varan. Då kom en räkning med påminnelseavgift, så jag betalade av rädsla för betalningsanmärkning. Har ännu inte fått nån ring.. det har gått fyra månader..Har mailat flera gånger, med löfte att det "ska kollas". Senaste mailet har jag inte fått nåt svar på. Bluff och båg, se upp för detta företag!!!!

Respuesta de dalarnadesign.se
Levererar inte betalda varor
Liksom fler skrivit har jag inte fått beställda Dalahästar (nu ett år sedan) och ingen återbetalning. Svarar inte på mail. Avråder bestämt från handel med detta företag.

Respuesta de dalarnadesign.se
Varning!
Beställde och betalade för muggar och en kasse den 10 april. Fick svar den 23/4 att varorna var på väg. Lögn!
Massor med mejl med svävande svar. Vi flertal tillfällen skrev jag att jag ville annullera min beställning och få tillbaka mina pengar. Men det verkade det som ingen fattade.
Efter hot om ARN, Konsumentverket och Råd och Rön fick jag svar att beställningen var annullerad i förra veckan. Jag har ännu inte
sett pengarna och idag är det 10/6.
Beställ inget härifrån då de inte verkar vara intresserade av nöjda kunder.
Det är det värsta erfarenhet som jag…
Det är det värsta erfarenhet som jag någonsin har varit med om.
Min beställning, olika storlekar Dalarhästar i röd, från Oktober 2024 har fortfarande inte fullständigt kommit fram (Juni 2025), delleverans April 2025.
Hästarna skulle vara presenter i November men eftersom de inte kom fram i tid skulle det bli Julklappar. Även dett mål blev inte mött.
Tyvär fick jag inga automatiska update från Dalardesign på min beställning och jag har skrivit minst ca 30 mail och även telefonerat.
Även om jag har krävt att stornera beställningen och bett om återbetalning, hände ingenting.
Kommer aldrig att handla här igen och rekommendera andra att låta vara.
Graverad morakniv
Jag köpte en graverad morakniv som dop-present för ett par år sedan och var jättenöjd så därför beställde jag ytterligare en nu när syskonet skulle döpas. Jag var ute i god tid men trots det kom ingen kniv. Jag kontaktade företaget flera gånger över telefon och mail och fick svaret att de skulle undersöka saken och återkomma vilket de inte gjorde. Vid ytterligare kontakt sa de att kniven var påväg, det var den inte.. efter två månader bad ja de att skicka tillbaka pengarna, inget svar och inga pengar. Tillslut fick min man tag i de och fick som svar att det var på gång, strax därefter kom en swish. Jag önskar att de hade informerat om de blev strul med min order och att de följt upp.

Respuesta de dalarnadesign.se
Lång leveranstid och inga meddelanden…
Lång leveranstid och inga meddelanden om att beställda varor inte finns i lager.
Min beställning från 15 mars har slutlevererats 2 juni.
Skärpning!!
Trevlig bemötande när jag ringde och…
Trevlig bemötande när jag ringde och frågade när mitt paket kommer att skickas till mig

Respuesta de dalarnadesign.se
Jag blev väldigt nöjd med…
Jag blev väldigt nöjd med kompensationen jag fick efter en lång väntan och maken blev överlycklig för sin present som hann fram i tid! Tack för det!
Beställde i november och har ej fått…
Beställde i november och har ej fått något än eller fått några pengar tillbaka heller pratat med dem flera gånger i telefonen och dem lovar att skicka saker jag beställt men inget kommer någonsin, kommer att anmäla till konsumentverket, Köp ej härifrån väldigt oseriöst företag
La experiencia Trustpilot
Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.
Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.
Más información sobre otros tipos de reseñas.
Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.
Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.
La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.
Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.







