Allt gick bra tills jag upptäckte att grillskyddet inte passade till den grill jag beställt, trots att det var specat att passa. En gång svarade kundtjänst och ville ha bilder. Jag har mailat 4 ggr... Ver más
Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información
Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información
Consulta las opiniones de los clientes
Var lite skeptisk till Grillkungen först då jag tyckte både sidan och namnet klingade lite ”b”. Testade ändå att beställa på vinst eller förlust. Otroligt snabbleverans och helt krångel fritt. Kommer... Ver más
Maten var bra och personalen trevliga. Läget är väl ändå helt okej med tanke på motorvägen. Dock så skriver man på deras hemsid att Sommarbuffén mån - fredag mellan 11:30-13:00 ska kosta 199kr/perso... Ver más
Hade lite problem med grillen jag köpte, fel från produktion. Skickade in en reklamation (helg) fick svar nästkommande vardag. Kunde hämta ut ersättningsdelarna samma vecka. Riktigt bra bemötande, sna... Ver más
Información sobre la empresa
Escrito por la empresa
Grillkung.se erbjuder grillar, pizzaugnar, rökar och massor av annat som rör matlagning utomhus. Vi har butik och lager i Skänninge, Östergötland och värdesätter kundservice, kunskap och kvalité.
Información de contacto
Idrottsvägen 9, 596 34, Skänninge, Suecia
- 014280102
- info@grillkung.se
- grillkung.se
No consta que solicite reseñas
Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas
No ha contestado las opiniones negativas
Así usa esta empresa Trustpilot
Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.
Så jäkla bra service och trygghet vid…
Så jäkla bra service och trygghet vid köp. Superbra service vid en reklamation.
Supernöjd med supporten!
Fantastisk service från Grillkung!
Min Broil King Baron 520 hade fått omfattande rostskador. Baljan och innandömet var rostigt, collectorn som håller brännarna på plats var helt sönderrostad och föll isär, brännarna var spruckna och rostiga, och ett av reglagen gick inte längre att använda ordentligt.
Jag tog kontakt med Grillkung för att få hjälp med garantiärendet. De var väldigt hjälpsamma från början och lovade att göra vad de kunde för att hjälpa mig.
Tillverkaren Broil King ville dock inte ta ansvar, eftersom de ansåg att garantin endast gällde genomrostning av baljan. De menade att de trasiga och sönderrostade infästningarna och delarna inte omfattades, och att jag själv kunde försöka laga grillen med popnitar.
Grillkung tyckte däremot att detta borde omfattas, eftersom problemen påverkade grillens funktion. När tillverkaren inte höll måttet valde Grillkung själva att lösa problemet och stod för en ny balja med brännare, rattar och grenrör.
Ett extra stort tack till Sebastian, som verkligen engagerade sig i ärendet och såg till att jag fick hjälp hela vägen. Väldigt imponerad av Grillkungs kundservice!
Allt gick bra tills jag upptäckte att…
Allt gick bra tills jag upptäckte att grillskyddet inte passade till den grill jag beställt, trots att det var specat att passa. En gång svarade kundtjänst och ville ha bilder. Jag har mailat 4 ggr utan svar. Så nu står man här 3 veckor senare med ett dyrt grillskydd som inte passar och ingen som svarar på kundtjänsten.
Vill dock vara tydlig med att butiken fungerar bra, det är kundtjänsten som inte vill svara alls.
Kunnig personal
Kunnig personal, proffs på grillar! Snabb leverans. 5/5!
As skön personal
As skön personal! Min grill kom hem skadad under frakten. Grillkung skickade ut en ny direkt, även om leverans inte ligger i deras händer. Det kallar jag bra service. Starkt rekommenderar!
Fundera verkligen innan köp
Ta verkligen en funderare innan ni handlar här. Om ni får en bra grill och inte har problem = Grattis. Får ni problem = polisutredning. Skickar in bilder, video, Frågora som kommer är som en polisutredning. Grilljäveln har rostat sönder efter 1 år. Fästena ger sig, Ja typ 1 mm tjocka. Grillen skall väl stå inomhus när man grillar, Först kommer det knappt gasol, Det var regulatorns fel. Orkar inte ens reklamera den. Köpt ny från annan ÅF.Köp i alla fall inget som heter Mustang Shelbyville. Det måste helt klart vara sämsta grillarna, Till ej heller så fantastisk pris tyvärr. Uppdatering om hur detta går kommer, Jag lovar, Kan bli bättre och kanske tom sämre.
2026-05-19 nu har den så kallade "nestet" kommit, Toppen, Lika dålig som den förra, Fast denna är nog en del av en reklamation från tillverkaren, Den har mer bucklor än min 1 år gamla, Lika skev i botten som förra. Skulle ta loss brännarna. Men skruvarna har rotat sönder så illa att dom ser ut som popnitar. Går ej att skruva av. Men vad gör det när grillen är lika dålig som den jag har. Ringde igår kundservice där killen själv har monterat denna urusla grill och mer eller mindre håller med. Konstigt att man ej sälj stoppar den då ? Nu skall man ha stor fest i helgen och har ett skrotupplag av grillar. Men troligen ingen hel innan helgen. Som vissa andra säger är kundservicen låååångsam. Alldeles för långsam för en så kort sommar. 2026-05-19 Tacksam att vi kommit fram till en lösning på problemet, Johanna på Kundservice var nog också lite förvånad vad som skickat sav deras leverantör. Men problemet löst på ett bra sätt.
Jag beställde en grill från Grillkungen…
Jag beställde en grill från Grillkungen den 13 september 2025. Vid leverans var den tyvärr skadad med bucklor och flera fel.
Det som drar ner betyget mest är att Grillkungen inte tog något tydligt ansvar i processen, utan hänvisade vidare till tillverkaren (Broil King) för att lösa problemen. Det ledde till en utdragen process med många kontakter fram och tillbaka.
Grillen blev till slut åtgärdad först den 24 april 2026, alltså över 7 månader efter köpet. Även om tekniker till slut löste de praktiska problemen, är ärendet fortfarande inte helt avslutat då någon kompensation ännu inte har levererats.
Produkten fungerar nu, men helhetsupplevelsen har tyvärr varit långt ifrån smidig.
Från skepsis till kunglig frälsning.
Var lite skeptisk till Grillkungen först då jag tyckte både sidan och namnet klingade lite ”b”. Testade ändå att beställa på vinst eller förlust. Otroligt snabbleverans och helt krångel fritt. Kommer hädanefter alltid vända mig till kungen för mina grill relaterade inköp.
Fantastisk onlinehandlare
Fantastisk onlinehandlare, snabba, duktiga och väldigt tillmötesgående! 10/10 skulle aldrig välja någon annan sida för mina grillbehov.
Jag hade problem med en produkt och…
Jag hade problem med en produkt och kontaktade Grillkungs service. Supersnabb respons och allt löste sig utan problem. Toppen på alla sätt och kommer absolut att handla igen!! 👌

Respuesta de Grillkung
Bästa utbudet av grillprodukter
Bästa utbudet av grillprodukter! Lätta att få tag på när man har frågor. Kommer absolut handla här igen. /Kerstin
Rekommenderar Grillkung starkt
Rekommenderar Grillkung starkt. Snabb leverans och trevligt bemötande när jag hade frågor. Kommer absolute handla här igen.
Beställde grill under black week och…
Beställde grill under black week och fick leveransen inom 3 dagar trots att det var högt tryckt. Snabba svar på telefon!
Snabba leveranser
Snabba leveranser. Kunnig personal men framförallt hjälpsamma när något skiter sig som det gjorde i mitt fall! Bra att man kan ringa till dem och inte behöva maila!
Jag är så besviken på detta företag🤬
Har tittat på deras hemsida och efter det är jag fullständigt MEJLBOMBAD på deras erbjudande.
Jag har vid många tillfällen mejlat dem med vädjan om att de slutar och tar bort mig från sina register MEN DE VERKAR SRUNTA I DET, mejlbombandet bar fortsätter.
Har försökt blockera företaget men troligen kommer mejlen från olika servrar hela tiden.
HELRUTTET BETEENDE
JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD 🤬på Grillkungen så lag saknar ord. Hoppas på en förändring enligt mitt önskemål efter att de läst mitt omdöme om dem.
Vänligen, en jätte irriterad samhälls invånare.
Witek
Bäst i Sverige...
Kan vara Sveriges bäst E-handelsföretag. Snabba leveranser, grym kundtjänst och bra priser! Dessutom en hemsida som förklarar skillnader på produkter, oftast bättre än tillverkarna. Stark rekomendation.
Uppdatera er hemsida
Maten var bra och personalen trevliga. Läget är väl ändå helt okej med tanke på motorvägen.
Dock så skriver man på deras hemsid att Sommarbuffén mån - fredag mellan 11:30-13:00 ska kosta 199kr/person. Mellan 13:00 - 16:00 ska kosta 219/person. Men vi var där 12:33 och fick betala 239kr/person, hur går det ihop? Uppdaterar ni inte hemsidan? Vilseledande kostnadspris. Var vänlig se över detta!
Varnar starkt från att beställa från grillkung
Varnar starkt från att beställa från detta företag.
Vi köpte en blackstone E-series elektrisk grill och under samtliga 3 gånger vi använde den så stängdes själva grillplattan av. När jag googlade så var detta ett ganska vanligt problem och vi kontaktade då grillkung och fick efter en vecka svar från dem att Blackstone nu skickat en del vi ska behöva flytta komponenter från den defekta så som grillplatta, knappar och vred.
Det är helt otroligt att man kan köpa en produkt för så mycket pengar och att man nu ombedds att själva montera ihop en ny för att få den att ens fungera trots att enheten varit defekt trots att vi är ett äldre par.
Servicen från grillkung har verkligen varit under all kritik under hela denna veckan.
Första och sista gången vi handlat där.
Har alltid handlat på grilltältet innan och där år det en helt annan service.
Detta företag tar ej ansvar när en…
Detta företag tar ej ansvar när en produkt går sönder.
Riktiga skojare.
Hade lite problem med grillen jag…
Hade lite problem med grillen jag köpte, fel från produktion. Skickade in en reklamation (helg) fick svar nästkommande vardag. Kunde hämta ut ersättningsdelarna samma vecka. Riktigt bra bemötande, snabb hantering, absolut ingenting negativt att skriva. Jag är så otroligt nöjd med grillkung, kommer absolut att handla här igen.
La experiencia Trustpilot
Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.
Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.
Más información sobre otros tipos de reseñas.
Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.
Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.
La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.
Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.







