Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I wish there was a way to give negative star to this shipping company. Trust them at your own risk. I ship my items with them and on the 19/03/2026, I received an email that my items are in their ware... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I will always use them, their customer reception is very nice, Charity and Alfred made me feel rest assured whenever we call to track our items. Keep it up

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Wonderful and superb customer service. What a good asset to Jobyco. She was too professional; I least expected this from her. Very calm, composed and helpful in answering my queries. She needs a pat... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Hi there, My experience with Jobyco driver called Kofi B, was such amazing person. * Very respectful * He gives good advice * Helpful in parking your items * Good in Customer relations... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Servicio de despacho de mercadería

Escrito por la empresa

We are driven by the passion to ensure the smooth and safely pick up of your items here in the UK and there in Ghana. In fact this is our main purpose, our commitment. We strive everyday to make sure our customers are satisfied with our services and we go the extra mile to put a smile on their faces. We ship boxes, drums and appliances. Have a question? Feel free to ask us.


Información de contacto

3,6

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

396 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 69% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 2 semanas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I wish there was a way to give negative…

I wish there was a way to give negative star to this shipping company. Trust them at your own risk. I ship my items with them and on the 19/03/2026, I received an email that my items are in their warehouse in Ghana. Up to date on 10/04/2026, my recipient have still not received the items. Whenever I call them, I’m told the item will be delivered the next day or next two days. This is why we are not developing, building a business with lies with zero integrity and trust. I hope people stop patronising their service so that they can sit up and fix themselves.

10 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Jobyco shipping ltd

Respuesta de Jobyco shipping ltd

Dear Dorcas,

We regret to learn that you are experiencing difficulties with your shipment. This falls short of the level of service we strive to provide to our customers, and we sincerely apologize for the inconvenience caused.

Upon reviewing your transaction, it is important to note that the package was not received on the 19th of March; rather, it was delivered to our Accra depot on the 28th of March. We acknowledge that you received an email on the 19th; however, we wish to clarify that this was a discrepancy, which we have previously explained to you. Given your history with our services since 2022, we appreciate that you can attest to the fact that such an issue has not occurred before.

We value our customers' feedback and have taken your concerns into serious consideration.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not reliable

Not reliable. They dont send items everyday as they claim and it sits in their warehouse for about a week. Sent items 6th February and still not been delivered in Ghana

6 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Jobyco shipping ltd

Respuesta de Jobyco shipping ltd

Dear Gillian Rose,

Thank you for your feedback. We will like to however disagree with you this time. We collected your package on the 6th of February (FRIDAY) and shipped it on the 10th of February (TUESDAY). So how did your package "sit in the warehouse for a week"?
The container was received in our Accra warehouse on the 19th of March and we delivered it on the 24th & 25th of March. We have served you all these years deligently without fail and we will continue to do so.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I had the worst experience: delayed delivery and missing items

I had a very disappointing experience with Jobyco. My shipment took 10 weeks to arrive instead of the promised 4–6 weeks, which caused significant disruption to my plans.
Communication throughout was poor and unfortunately, not transparent. I was given conflicting updates and information that later proved to be inaccurate, rather than clear and honest explanations about the delays.
On arrival, the situation worsened: items were missing, and one of my boxes appeared to have been opened and re-taped, suggesting it had been tampered with. I am also still missing an entire box.
Overall, this experience fell far below expectations. I would strongly encourage the company to improve their transparency, handling processes and communication with customers.

3 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Jobyco shipping ltd

Respuesta de Jobyco shipping ltd

We would like to extend our sincere apologies for the challenges you experienced with your shipment. The delay was primarily caused by the container being flagged by customs officials for a physical examination. This situation also accounts for the damage/opening observed on the boxes. We have included photographs illustrating how the boxes were removed from the container during the offloading process which we sent to you via email.

We would like to clarify that this is not a case of tampering. It is important to note that customs authorities reserve the right to inspect packages during such examinations, which may lead to tears or damage. Furthermore, there may be occasions when containers are opened without our prior knowledge or supervision, and customs officials may extract items from the packages. Regrettably, we have limited control over these actions as they are conducted without our awareness.

Additionally, we apologize for any confusion surrounding the delivery status. We are committed to enhancing our communication processes. As of April 4th, we understand that the remaining two packages have been delivered.

We remain available for any further assistance you may require.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

This shipping company is running the…

This shipping company is running the business like they're located in ghana. Drivers doing the pickup cannot even give an estimate time to pickup but rather they will tell you that they will let you know when they getting closer to your address. This is UK and time is money

19 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Shockingly bad service on this occasion

After having previously had a positive experience with Jobyco I used Jobyco Shipping Company to send a barrel and 3 boxes to Ghana in November and deeply regret it. The collection date was changed twice - they failed to show up on the scheduled day which was hugely frustrating as I had to chase to be told that they weren't coming. After finally collecting my items it took over 8 weeks for delivery - far too long for this service.

I had already left Ghana by the time my goods arrived in Kumasi. Worse still, one box was missing and when it was finally delivered it was a box that belonged to someone else. The lack of professionalism, constant delays, and poor communication made this an appalling experience. On making a complaint I was simply told that whilst they apologise for the inconvience that would not issue me even a partial refund. In this day and age the service levels fell way below expectations.

1 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Jobyco shipping ltd

Respuesta de Jobyco shipping ltd

Dear Yvonne,

Thank you for your valuable feedback.

We would like to address the delays associated with the container, as previously explained. We sincerely apologize for the erroneous delivery of the incorrect box. As you correctly observed, we promptly rectified this mistake and ensured the correct box was delivered to you.

We take pride in conducting our operations with professionalism in all interactions with our clients. In the realm of logistics, uncertainties may arise, and certain factors may indeed be beyond our control. Nevertheless, we strive to provide exceptional service to all our customers throughout the United Kingdom.

You expressed the desire for compensation due to the inconvenience; however, we conveyed that, at this time, we are unable to offer such compensation and communicated that we are open to reassessing this matter in the future and will communicate our revised position accordingly.

We appreciate your feedback. Do enjoy your weekend.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I had a very awful and a terrible…

I had a very awful and a terrible experiences today. A very unprofessional company. Explain to me how goods the have been intentionally packed in boxes and wrapped in a foil unended up being opened and scattered all over. This is a shame. They mishandled my goods after chasing them severally with calls. They are just playing with the job and I'm never coming back to them. I will never recommend them not anyone.

21 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Zero communication

I booked for a collection today and it’s 3pm no communications from them only to call to be told the driver won’t be coming after cancelling my plans . Jobyco you really can do better.

28 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Jobyco shipping ltd

Respuesta de Jobyco shipping ltd

Dear Alice,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear about your experience. Kindly contact us via info@jobyco.com with your postcode so we can look into this.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Wonderful and superb customer service.

Wonderful and superb customer service.
What a good asset to Jobyco. She was too professional; I least expected this from her. Very calm, composed and helpful in answering my queries. She needs a pat on her back to encourage her. We need these kind of dedicated staff.
Keep it up Vanessa Sarfo.

6 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

I recently had the pleasure of visiting the Jobyco Warehouse in Ghana

I recently had the pleasure of experiencing exceptional service from Linda at the Jobyco warehouse in Ghana and I couldn't be more impressed! Despite my packages being delayed during the exceptionally busy season, Linda's professionalism and dedication made the wait almost forgettable. What truly stood out was her willingness to go above and beyond - she even got out of her desk on a busy day to ensure my items were loaded and dispatched for delivery that same day. Her outstanding customer service skills and commitment to her job are truly commendable. Thank you, Linda, for making a stressful situation so much better! I would definitely recommend Jobyco shipping to friends and family!

10 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

I recently spoke with Vanessa from…

I recently spoke with Vanessa from Jobyco bout my team not being picked, and she spoke with me in fine manners and guaranteed me that she will do everything in her power to get the item picked from the initial consultation to the final pick-up.
What stood out the most was her attention to detail and her commitment to understanding, always responsive, patient with our questions, and kept us updated every step of the way.
The results have been outstanding, highly recommend Vanessa.

13 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Unreliable company

My experience with Jobyco is not great. I have used them for a couple of years. In the past once it happened that they did not turn up to collect a parcel , despite taking a day off work to be around for collection.
Recently, they have not turned up for collection for 2 weeks now, no communication.
In respond to the company’s reply:
1. First week: Did contacted on the day and was told that they are coming to collect, but they didn’t turned up. No communication afterwards.
2. They called when I was in a meeting. I called back but no answer. The company send a text afterwards that they are collecting the parcel , so I was waiting, but no further contact or picking up.

14 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Jobyco shipping ltd

Respuesta de Jobyco shipping ltd

Dear Timea,

Thank you for sharing your experience with us. We would like to clarify that, on both occasions, our driver attempted to contact you via phone, but you did not answer the call. This situation is not solely attributable to our organization. The driver also sent a text message, to which you did not respond, leading them to conclude that you were unavailable for the scheduled collection. As a company that specializes in package collection, we strive to avoid unnecessary journeys to locations where a customer may not be present.

We would like to emphasize that Jobyco is the only door-to-door delivery service in the United Kingdom that goes to great lengths, especially traveling long distances, to ensure the satisfaction of our customers, and we remain committed to this mission.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más