Mitox Opiniones 

356
•
TrustScore: 2 sobre 5

2,1

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 2 estrellas sobre 5

I went into business as a gardener, I 'couldn't afford' a range of Stihl / Husqvarner / Echo quite yet so got a range of Mitox equipment. Within six months I've replaced every single once except my le... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Having just bought an almost new 622 long reach hedge cutter from an old guy locally, it starts and runs ok but the first small Hawthorne branches ,it simply jammed up . All the cutters were sharp b... Ver más

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Just bought a second hand Mitox 268LRH. Very low use, belonged to a retired guy who just used it on his own hedge. It ran nicely but died after about 20 minutes and wouldn't restart. Good spark... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Just purchased a new 4 in 1 Mitox garden tool and used the hedge trrimmer part of the tool for the first time today. After starting without any issues initially, the engine cut out after a few minut... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Vivero

Información proporcionada por diversas fuentes externas

Mitox was introduced into the UK in 2005 and has since become one of the fastest growing garden machinery brands, earning popularity with homeowners, landowners and professionals who recognise the outstanding quality and value for money that Mitox products deliver. All Mitox products benefit from the latest technology in their design and manufacture, providing excellent ergonomics, outstanding performance, and efficiency. Engineered for durability, all Mitox products feature comprehensive homeowner warranties as standard


Información de contacto

2,1

Malo

TrustScore: 2 sobre 5

356 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

No ha contestado las opiniones negativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,1

Todas las opiniones

(356)

5 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 4 estrellas sobre 5

The service was very good and the…

The service was very good and the product arrived in good order and on time. The hedgecutter is good and does the job it was designed for. The instruction manual is inadequate and relates to the original model which came out in 2016 not the current model. The step by step instructions for assembly are also unclear in places.

6 de agosto de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not great quality or built to last

Purchased a Mitox 25c-sp petrol grass trimmer. It was reasonably priced but turned out to be lightweight and of poor build quality. The main on/off switch was faulty from new. The line dispenser has now also broken twice within a few months of light usage. The first breakage was repaired under warranty and took weeks to complete due to Mitox shipping the wrong parts. Having now broken again we really can't be bothered with this any longer. It's destined for the skip and we'll buy a better make and model. I cannot speak for any other Mitox equipment, but I cannot recommend this model.

4 de agosto de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 3 estrellas sobre 5

delivery was A ok....

delivery was ok, it was as stated next working day {that excludes weekends} well packaged and secure, it stated 100mls of oil, (ethanol guard) there was only 75mls, and it had been opened as the foil seal had been peeled back ???

31 de julio de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Mitox

Respuesta de Mitox

Good morning, We are very sorry to hear that the oil you received was not complete. I will arrange for a replacement to be sent out to you straight away.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

MIHT55 (Invoice no

MIHT55 (Invoice no: INV118502) was delivered broken. On contacting your office on Thursday 25 July I was informed by Sarah Cawley (who confirmed by email) that FedEx would collect the hedge trimmer the following day, Friday 26 July, and that I would receive a full refund by Monday 29 July at the latest. Having stayed in all day on Monday 29th, I was very disappointed that noone arrived to pick it up. On contacting your office again, I was informed that the broken MITOX 28LH would be picked up on Tuesday 30 July. As I write it has still not been picked up. And I am still waiting for a full refund.

30 de julio de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Mitox

Respuesta de Mitox

Good Morning.
We were very sorry to hear that your order was delivered damaged and our couriers did not collect the item on the days requested. I understand that the package was collected on Tuesday 30th July which has been returned to us and a refund has now been processed. We apologise for any inconvenience caused by the delay.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Shoddy delivery and non existent communication

Late delivery,product arrived in poor condition and still haven’t heard anything a week later

*received email 30/07/19 resolving issues with Chris

29 de julio de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Mitox

Respuesta de Mitox

We were extremely sorry to hear about the delayed delivery and the damaged packaging. I believe we have contacted you regarding this issue to make sure that the machine is in working order and to get some further information relating to the poor condition of the packaging.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Mitox 550UX

Ordering through the website was clear and straightforward. Price very good indeed. Items arrived promptly and everything was as expected. What more can you ask.

24 de julio de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 4 estrellas sobre 5

Good response and service.Arrival of…

Good response and service.Arrival of goods on time. Easy tools to set up except a little difficulty with the pruner where two pairs of hands were needed .Quality of the product looks good ,but have yet only tried the pruner to any extent.

19 de julio de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Two weeks and three things gone wrong but Mitox are replacing the attachments

Update
Mitox has supplied the two new attachments which is what was requested
So good customer service
Just hope they last longer then last time
Well done Mitox and well done Hayes Garden Machinery’s for all there help in resolving this matter. Brilliant service from them both

Update reference to below
Mitox have agreed with the supplier that the two items will be replaced
At the moment have not received them so have given 3 stars
If they deliver as agreed then l will give five stars
I would still like to know why two new pieces of kit went wrong so quickly

Email sent to the supplier
Photos attached below of the bearing in the hedge trimmer head
As per phone conversation the chain saw is now not working at full rotation and the engine is under pressure to turn the chain
Fills like the hedge trimmer did not working at full rotation
I now have to bring it back to you to be checked again
I bought it on the Wednesday and used it, went to use it on the Friday, would start but when the trigger was engaged the engine cut out so l bought it back to you to adjust which you did. I have brought the service adjustment tool on eBay as again it would start but will not operate at full power
Now a week later the hedge trimmer bearing-has gone and today the chain saw is not working properly
I know it’s under warranty but the machine is two weeks old and been used five times for about 20minutes a time.
This machine is two weeks old, less then three hours work. I have to return it back to be looked at by yourselves which is a 1 and 1/2 hours round trip every time
I would like Mitox to replace the whole machine as the one I have is not fit for purpose

13 de julio de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Mitox

Respuesta de Mitox

Good Afternoon.
We are very sorry to hear that you are experiencing these issues and of course we are keen to help you get this matter resolved as quickly as possible. Please could you send your contact details to info@mitox.co.uk so that we can obtain some further information regarding the machine from you.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Mitox multi-tool strimmer/hedgecutter/chainsaw lopper

Delivered on time, though unfortunately without the chain in the packaging, but two provided by return of post when Mitox contacted.
Only used the chainsaw lopper so far to attack a long length of severly overgrown field hedge. Great reach and very efficient.
Overall, a good machine at competitive price point and efficient service.

12 de julio de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 4 estrellas sobre 5

Good, powerful machine, with more cord it would have had 5 stars

Being used to a Danarm, I was aprehensive about this machine.
First things first.
It's easy to assemble common sense can almost guide, and it needs to the instructions are like so many these days, printed 50 years ago, or they look faded enough to have been. My eyesight isn't great these days so it is an issue, please take notice.
Having assembled it I then fuelled it up, this is a heavy machine, it needs the harness which takes some sorting out, but once that's done you're ready to go.
I was amazed at how EASY it is to start, two pulls and she was off.
While i haven't used the brush cutter yet, I am confident it will be more than adequate, I used it on long grass and it was like a hot knofe through butter.
Unfortunately i was unable to giuve it a prolonged test because the strimmer cord is only just enough, really Mitox why so mean?
My impression is that this brush cutter will do me as long as I give it the required maintenance.
It os heavy but the harness, vital, will spread the load.
4 stars because of the meaness of cord.

29 de junio de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very much worth the money

Initially I have a few problems, but upon speaking to Chris from Mitox I had put the guard on wrong which made it harder to use and in turn I initially gave a very average review. Chris was very helpful and sent me a picture of how the strimmer head should look when assembled correctly, I quickly adjusted the guard and now things are much better with cutting. I use Stihl FS-460/410's on a daily basis for my work but wasn't willing to pay the price for one and seen the Mitox 550ux looked very similar to what I use at work so purchased it, the engine is very powerful and upon correcting the guard position cutting is as good as the stihl's I use, slightly heavier but not by much....extremely satisfied now.
Big thanks to Chris from Mitox for the assistance.

22 de junio de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Mitox

Respuesta de Mitox

Good Afternoon,
Would it be possible you could send a photograph of the trimmer guard so we could have a quick look at this. If you could send the photograph to info@mitox.co.uk that would be much appreciated.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más