Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Gennem 7 år i udlandet, var det Camilla Dalskjær/Nordic Housing der fandt gode lejere der matchede mit hus rigtig godt. Alle udlejninger forløb glat og professionelt. De bedste anbefalinger fra mig... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Jeg fik anbefalet Camilla og Nordic Housing af en kollega, da jeg var på udkig efter en virksomhed til at hjælpe med udlejning af min lejlighed. Camilla hjalp mig med alt det praktiske fra start til... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Hele min oplevelse i forbindelse med leje af lejlighed gennem Nordic Housing var perfekt. Al korrespondence og dokumentation kom hurtigt igennem og lejligheden var helt som beskrevet. Kun gode ting at... Ver más

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Fandt ret hurtig en lejer men var for dårlig i den samlede proces inden lejer kunne flytte ind. Samarbejde med in-house (?) firma omkring istandsættelse var ALT for dyr! Husleje betalt af lejer for... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Agencia de alquiler de inmuebles

Escrito por la empresa

Gennem flere år i branchen, har vi hjulpet mange mennesker med at leje deres bolig ud. Går du med overvejelser om at leje din bolig ud, har vi den forventede erfaring, professionalisme og netværk der gør, at din bolig er i sikre hænder hos os.


Información de contacto

4,7

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

220 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 100% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 mes

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,7

Todas las opiniones

(220)

15 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Lovely staff

I just signed a contract with my new landlord through Nordic Housing, and the whole process was smooth due to the extremely competent staff at Nordic Housing. They are all very reachable, helpful, and kind, and they are clearly interested in finding the best deal for both the landlord and the tenant. I have a special thanks to Ann Jørgensen who was more closely working on my lease and I couldn't be happier with her work and care.

4 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Dear Natalia

Many thanks for your kind review. Much appreciated.
We are very happy that you have had a good experience with us.
We strive every day to deliver a professionel service and we are very happy that you had the same experience.

Best regards
Nordic Housing

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Frustrating experience as flat owner

My experience after 3y as real estate owner using Nordic Housing is that the renting department is just fine, while the service department is a nightmare: irresponsive, complaining to the tenants about the landowners (tenants shared private conversations with one of Nordic Housing agents), committing to things (cleaning, checks, reparations) that never did, arrogant attitude, incompetent employees, etc.
If you own a flat, don't use this service. The prices might look competitive, but eventually you will need to do the work yourself, and in addition fight with their irresponsive service department via phone and email. Never again

13 de julio de 2020
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Hi Tashuka

We have tried to get in contact with you, but you have not returned our efforts. We do not have your name/alias registered in our system, which could have helped us in identifying you.

As we do not know which address this review refers to, it is not possible for us to comment on your review.
We would happily provide feedback. Feel free to contact us.

best regards
Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Helpful suggestions

Helpful suggestions, quick to react, professional service. It is recommended for foreigners to rent a house from this platform. It's trustful and diminish the risk to meet a liar.

20 de febrero de 2020
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

En helt igennem professionel og dedikeret virksomhed!

Min kone og jeg har lejet vores lejlighed ud igennem Nordic Housing og det er vi virkelig glade for!
Hele forløbet fra begyndelsen med vurdering, fremvisning og at finde den rigtige lejer har været særdeles professionelt.
Den service vi har fået, råd og vejledning og ikke mindst opfølgning på vores henvendelser vedr. manglende betalinger eller kontakt med lejer har været fantastisk.
Kan varmt anbefales til alle som gerne vil leje deres bolig ud, men som ikke vil stå for det administrative og praktiske selv.

Joseph

18 de enero de 2020
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very good company to manage housing

I was out of dk for 6 months with work and contacted nordic housing for them to handle renting out my place while I was gone. From the beginning everything was handled very professional and I had full trust in them. The best part was that they were handling all communication with the family renting my place, also while I was away, so I didn't have to worry about anything. When I came back to dk and took my place over again all was well and again handled very professional.
If I will leave dk again I will for sure use nordic housing again, and will recommend for anyone renting out their place, who wish for a company to manage it all.
Thank you

16 de enero de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Hi Ida,
So glad to hear, you've had a great experience renting out through Nordic Housing. We do our outmost every day, to provide the best service to our customers, knowing they are reassured, that we will take good care of their home. Hope to see you again if needed.
Best Nordic Housing

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Jeg har i flere omgange udlejet gennem…

Jeg har i flere omgange udlejet gennem Nordic Housing, og har været absolut og fuldt tilfreds med konceptet og servicen. Henrik J.

16 de enero de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Kære Henrik,

Tusind tak for din flotte anmeldelse. Vi sætter stor pris på vores kontinuerlige samarbejde og er glade for at vores ønske om at yde en god service, hver dag, oplevelse blandt vores kunder.

Mange hilsner Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Kan varmt anbefales

Jeg har været i samarbejde med Nordic Housing i over 4 år, med yderst stor tilfredstillelse.
Services har altid været i top. Udbetalingerne er altid kommet til tiden. Hvis der har været udefrakommende udfordringer, har teamet fra Nordic Housing altid hjulpet til og løst problemerne
Nordic Housing kan varmt anbefales

16 de enero de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Tusind tak for din fine anmeldelse her på Trustpilot. Det sætter vi stor pris på og det bekræfter os i, at vores store indsats for hver dag at give den bedst mulige service, bliver værdsat.

Mange hilsner Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

We rented an amazing penthouse…

We rented an amazing penthouse apartment in downtown Copenhagen, and during our stay had two more people coming to stay with us.

Nordic Housing was quick to respond and had the place set up for extra people in a matter of hours. Very friendly and professional staff, definitely coming back for the euros!

15 de enero de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Hi Chris,

So glad to hear, that you enjoyed your stay with us in Copenhagen and we truely appreciate your great review on Trustpilot. Hope to see you in one of our apartments again soon:-)

Best Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Godt weekendophold

Super koncept, vi lejede en skøn lejlighed i København i en forlænget weekend. Vi ankom lidt tidligere end check-in tidspunktet, men NH-Location var meget behjælpelige til at have lejligheden før klar end det angivne check-in tidspunkt. Meget professionel korrespondance. Kan varmt anbefale dem.

15 de enero de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Kære Jakob,

Tusind tak for din fine anmeldelse her på Trustpilot. Vi sætter stor pris på jeres tilbagemelding og er glade for at høre, I nød jeres ophold i København. Vi håber at gense jer snart i en af vores lejligheder.

De bedste hilsner Nordic Housing

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Oplevelsen som udlejer

Anmelder som udlejer igennem nordic housing, i en periode på 3 måneder mens vi var ude og rejse. Oplevelsen var desværre ret frustrerende da der var mange ting jeg ikke syntes var i orden.
I den mindre slemme afdeling var der mange ting som de ikke rigtigt virkede til at have styr på inden udlejningen begyndte. Jeg måtte selv rykke for at der kom en fotograf ud flere gange før det skete. Jeg måtte selv tage initiativ til at der blev opsat en nøgleboks og at nøglen blev overleveret til dem. Der blev generelt ikke svaret på mails medmindre man var meget vedholdende. Og som prikken over i'et satte de så en anden lejlighed en min (!) til udlejning hvilket jeg selv måtte finde ud af og få dem til et rette.
Under selve udlejningsfasen virkede det til at tingene fungerede rimeligt fint, der blev stadig sjældent svaret på mails, men lejligheden blev da lejet ud i en god del af tiden.
Efterfølgende blev det dog rigtigt slemt, tangerende til direkte svindel. Beskeden i september da vi kommer hjem er at pengene først vil blive udbetalt i midten af november, da de først får pengene udbetalt der selv. Det lyder underligt, men det kan jeg til nød acceptere.
Efter datoen til udbetaling er passeret og jeg intet hører fra nordic housing, forsøger jeg selvfølgelig at finde ud af hvorfor. Igen er der ingen der svarer, og da jeg endelig får fat i nogen virker de ikke rigtigt til at syntes det er deres problem. Til sidst får jeg lov at snakke med bogholderen som lover pengene er på vej og vil komme inden et par dage. Da pengene heller ikke kommer der, og jeg intet hører må jeg igen tage kontakt til firmaet og høre hvad der sker. Men både bogholderen eller chefen mener åbenbart at de hævet over at besvare mails eller opkald, og kun ved at ringe op til en af de andre medarbejdere i foretagendet kan jeg komme i kontakt med bogholderen. Dette gentager sig nærmest i det uendelige, på alle tidspunkter uden af nordic housing en eneste gang på eget initiativ har taget kontakt.
Der ender med at gå 1½ måned før jeg får pengene udbetalt, efter at have truet med en politianmeldelse. På dette tidspunkt er det 3 måneder siden den sidste lejer gik ud af døren, og 6 siden den første kom ind.
Dette var dog kun pengene for lejen. En lejer havde smidt en nøgle væk, og vi havde aftalt han skulle betale 1000kr som erstatning. De penge fik nordichousing allerede i november, men på trods af jeg mange gange kontaktede dem om dette også måtte der gå ind til midten af juni (9 måneder efter sidste udlejning). Det var kun takket være at jeg kom i kontakt med et anstændigt menneske som på trods af det ikke var hendes job, valgte at hjælpe mig med at få de sidste penge igen, da bogholderen og chefen begge ignorerede alle henvendelser.
Hele oplevelsen kan vist opsummeres som et inkompetent (da man skal sørge for meget af det de lover selv) firma med svindlermentalitet, som dog ikke har noget problem med at tage alle 20% for deres service selvom de ikke leverer.

Svar til Bo:
Hej Bo og tak for dit svar.
Det er rigtigt, jeg har tjekket at der kun gik 1 måned fra pengene i følge kontrakten skulle have være udbetalt til jeg rent faktisk fik dem. Ikke 1½ måned som jeg havde skrevet, eller flere måneder som du skriver jeg skrev.
Det er muligt der var valide grunde til manglende udbetaling, det aner jeg ikke da ingen har fortalt mig det. Det eneste jeg kunne konstatere er i ikke overholdt vores kontrakt, og ikke gjorde forsøg på at forklare mig hvorfor den ikke blev overholdt.
I tog ikke selv kontakt
Ingen mails blev besvaret, heller ikke dem jeg sendte til både dig, bogholderen og hende som stod for udlejning.
Ingen opkald blev heller besvaret, der forsøgte jeg bl.a. dig flere gange.

Jeg ved ikke hvad er møde skulle ændre, som du siger er sagen afsluttet for lang tid siden, og jeg har bare været langsom til at give min anmeldelse, som jeg havde lovet mig selv. Og jeg kan jo også konstatere måske havde fået bedre service hvis jeg havde skrevet her fra starten af.

14 de enero de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Kære Mikkel

Jeg skal til at starte med beklage mange gange for din oplevelse, ved din korttidsudlejning.

Din positive oplevelse af udlejningen samt servicen under selve udlejningen glæder mig, men det foregående og efterfølgende forløb er jeg selvfølgelig rigtig ærgerlig over at høre.

Da hele episoden går et stykke tilbage i tiden og er afsluttet, er det svært for mig at gøre meget ved det. Der er dog nogle ting beskrevet i anmeldelsen, som jeg stadig gerne vil kommentere på.

Du skriver, at der går flere måneder før du får din betaling… På den korttidskontrakt du har underskrevet skulle din sag afregnes senest d. 20/11 2018, og jeg/vi kan se, at det først er sket en måned senere, dvs. d. 20/12. Så selv om vi ikke taler om flere måneder, er det stadig én måned senere en aftalt, og uden at vide, om der er nogen begrundelse for denne forsinkelse, kan jeg kun beklage den forsinkede betaling.

Du skriver også, at du ikke kan komme i kontakt med ”chefen”. Her ved jeg jo ikke, om det er mig du refererer til, eller den daværende afdelingschef.. Men jeg mindes ikke, at vi har talt sammen, og jeg kan se, at jeg har været cc. på to mails, men det er eneste jeg kan registrere.

Jeg kan igen kun beklage din oplevelse af manglende kommunikation før og efter udlejningens processen og jeg tager gerne en personligt møde, hvis der er mere jeg kan gøre i denne sag.

Bo Sander
CEO & Founder
Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Perfect stay in Copenhagen with NH

Perfect stay in Copenhagen with NH!

We stayed 5 nights in Frederiksberg and everything worked exactly as we had wanted it. The apartment was close to the metro, it was clean and spacious and it was great value for money.

NH communicated very well and the self checkin was easy and great! We will definitely use NH again.

22 de diciembre de 2019
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

BEWARE ! ! ! (of what I would call "FRAUD")

BEWARE ! ! ! (of what I would call "FRAUD")
==================================
Hello everyone,

legally, it seems that I am not allowed to call Nordic Housing a group of criminals, but here's the facts, and then you can decide yourself if you want to trust these people:
- we signed a contract for a certain apartment with an all-new kitchen and all-new bathroom
- we signed the contract and agreed on the renovations more than six weeks before move-in
- when we arrived (from a foreign country) to move in, renovations have just begun that day(!), so there was still the old kitchen and old bathroom; the apartment was not usable because workers just started tearing down these rooms
- we were then put into several other apartments in the meantime, also because there was more and more delays in the renovations
- in total we had to move an additional five (5!) times, before moving in to our original apartment; we were never compensated for this
- that was almost 6 months after we were supposed to originally move in (and as stated in the contract!)
- we were promised beforehand that we will be compensated 100% until we move in our real apartment; we never even got a single Kroner back
- we were early invited to go out for dinner as a compensation, which then we had to pay ourselves; we never got a single Kroner back
- we paid the full rent all the time (for legal reasons), although the intermediate apartments were smaller and older; we never got a single Kroner back
- more than one year after we were supposed to move in: the bathroom is not finished
- more than one year after we were supposed to move in: the kitchen is not finished
- more than one year after we were supposed to move in: the paintworks are not finished
- it took almost 6 months to get a key for our own mail box (which was already installed but mail was sent back because it was overflowing)
- Nordic Housing has never responded to our compensation requests
- Nordic Housing does not respond to our complaints any more (broken ventilation, electricity problems, heating, unfinished paint works, water damage,...)
- we know that other tenants in our building also had severe trouble with this agency, including law-suits; they already quit their contract and left
- we also know that some agents we were in contact with at Nordic Housing left the company while we were having these issues (maybe they did not want to be responsible for things like this?)
- meanwhile it turned out that Nordic Housing doesn't even own the apartment they are renting to us, they are just subletting it, so the real owner is another company, inaccessible for us ("Don't talk to us, talk to Nordic Housing!"), who lets Nordic Housing do the "work" (or whatever you want to call it what Nordic Housing does)

So that's our story in really, really short. We might have had a lot of bad luck, but when nothing bad happens, even I would be an excellent housing agent, because then there's not much to do at all. But if things go wrong, you need an agency that takes care of things quickly and an agent that cares for your case. We couldn't find this in Nordic Housing. And even more surprising to me: the Danish law says that this kind of behavior is not even illegal! Decide yourself...

- As a side note: it is quite interesting to go through all the "excellent" reviews here, because most of them are actually written by people that have only signed up for this one comment, and they didn't even provide a last name... I wonder how Trustpilot checks for fake accounts.

28 de noviembre de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Dear Hugh No-Hoo,

We are so sorry to hear about your described experience. Since you haven't left any details about name or adress, it is difficult for us to reply to your complaint with much accuracy. The only case, we can think of, within the last couple of years, is a case in Charlottenlund, where the Landlord promised us, that the apartment would be ready before move-in, which to our and the tenants surprise, wasn't the case. In that case, we tried to solve the situation by relocating the tenant to a similar apartment in the same property. But again - since we aren't a 100 percent certain, that this is the case, you are refering to, we cannot come any further for now. Please reach out to us, so we can talk it through and find a solution.

Best Nordic Housing

4/12-19: Dear Hugh No-Hoo,

We are so sorry, that we still haven't heard back from you. Could you be so kind and reach out to us or confirm that your case is the one from Charlottenlund?
Best Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Professional Service With A Personal Touch

I've been working with the NH team as part of my relocation from the US to Copenhagen. They've been a great team to collaborate with. Very professional and prompt in their communication with a human touch that I've very much appreciated as a first-time customer. It's easy to feel overwhelmed by a move (certainly one that takes you to a new country), and they've worked steadily to ease my transition over a multi-week period. I'm happy to recommend their services to other people searching for a reliable partner in the rental process. Thank you Line and Bailee!

20 de noviembre de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Thank you so much for your very kind words, Cari. We are so glad, we were able to help you with the transition to a new country and wish you all the best getting settled.

Best Nordic Housing.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Betaler ikke depositum tilbage

Har lejet en lejlighed gennem Nordic Housing. Fraflyttede 30 september 2019 og har endnu ikke fået mit depositum tilbage. Når man skriver til dem svarer de ikke. For mere end 4 uger siden lovede de, at depositum ville blive tilbagebetalt i løbet af et par dage. Næste skridt må være at politianmelde firmaet for at tilbageholde depositum.

1 december 2019. Opfølgning på sagen.
Der er nu gået 2 måneder siden jeg fraflyttede mit lejemål hos Nordic Housing og de har stadig ikke betalt mit depositum tilbage. Jeg har på trods af det meget fine svar, de har sendt her på Trust Pilot ikke modtaget nogen form for henvendelse fra Nordic Housing. Med andre ord er det kun varm luft uden indhold eller handling.
I følge lejeloven skal udlejer betale depositum tilbage 1-2 mdr efter fraflytning og udlejer har ikke ret til at tilbageholde hele depositum med henvisning til at der skal modregnes evt vand/varme eller el.
Der findes hjælp at hente, hvis andre er havnet i til en tilsvarende situation:
ejura - depositum regler
digura - få hjælp til tilbagebetaling af depositum

Jeg håber selvfølgelig at Nordic Housing snarest tilbagebetaler mit depositum, så vi undgår yderligere tiltag. Og egentlig forstår jeg ikke, hvorfor firmaet ikke bare lukker sagen og undgår dårlig omtale her på Trust Pilot.

20 de noviembre de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

4. december 2019 :

Kære Kai,

Jeg ved fra min kollega, at du har været i dialog med hende om afslutningen af din sag og at pengene er overført til dig. Som vi har nævnt gentagende gange i vores kontinuerlige dialog med dig, er vi virkelig kede af, at sagen har trukket i langdrag, men der har været nogle omstændigheder i din sag, der har forhalet udbetalingen.
Vi ser herfra sagen som afsluttet og siger tak for samarbejdet.

Mange hilsner Nordic Housing

Kære Kai Lange,

Jeg beklager, på vegne af Nordic Housing, den oplevelse, du har haft i forhold til tilbagebetaling af dit depositum. Det er bestemt ikke okay og heller ikke normaliteten.
Jeg har forhørt mig med de implicerede parter og jeg kan forstå, at der, i netop din situation, har været nogle forhindringer i forhold til endelige opgørelser omkring boligen, der har forhalet processen. Samtidig vil jeg gøre opmærksom på, at der i henhold til lejelovens bestemmelser må gå op til to måneder før en lejer kan forvente sit depositum tilbagebetalt, netop begrundet tiden til afslutning af opgørelser mv. Jeg kan også forstå på mine kolleger, at de har været i løbende dialog med dig om de opgørelser, der har ladet vente på sig. Når det så er sagt, så skal vi naturligvis have afsluttet sin sag, så du kan få dit depositum.

Mange hilsner Nordic Housing

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Tragikomisk!

Som udlejer var det en tragikomisk uprofessionel oplevelse at bruge Nordic Housing.
——

Edit 4:
Efter at have anmeldt Nordic Housing på Trustpilot (se nedenfor) fik jeg meddelt, at Nordic Housing ville kontakte mig. Det skete aldrig, hvilket desværre blot bekræfter det useriøse indtryk, jeg fik af Nordic Housing under mit samarbejde med dem.
——

Edit 1:
Nordic Housing forsøgte at anmelde denne anmeldelse som “spam”, hvilket Trustpilot ikke var enige med dem i.
——

Edit 2, svar til Nordic Housing:
Kære Nordic Housing,

Tak for jeres opfølgning. Jeg kan sagtens svare jer her på sitet. Da jeg i sin tid lagde netop dette sites anmeldelser til grund for min beslutning om at bruge jeres ydelse, giver dette også god transparens for andre i samme sted. Personfølsomme oplysninger udelades selvfølgelig.

Jeg gjorde tydligt min kontaktperson hos jer opmærksom på min utilfredshed, så det burde være enkelt for jer at identificere problemerne.

Jeg understregede også over for min kontaktperson hos jer, at I burde give et afslag i prisen, da jeres ydelse klart var mangelfuld. Dette blev næsten hånligt afvist.

Jeg skal gerne gentage, og jeg skal ligeledes opfordre jer til at genoverveje et afslag. Her kommer en kortfattet opsummering af forløbet med jer:

1) Kontaktpersonen kommer en time for sent til første møde i lejligheden.

2) Jeg må rykke gentagne gange, for at få oplyst, om kontrakten med jer er underskrevet fra jeres side.

3) Jeg må efterfølgende rykke gentagne gange for at finde ud af, om lejligheden er aktiveret til udlejning hos jer.

4) Da jeg endelig får meddelelse om, at lejligheden er aktiveret til udlejning hos jer, har den ligget online i en uge, uden at jeg er blevet informeret.

5) Efter hver eneste fremvisning måtte jeg selv følge op for at finde ud af, hvordan fremvisningen var gået.

6) Samtlige aftalte forhold vedrørende lejemålet måtte jeg gennemgå igen med en ny kontaktperson, som skulle forestå udarbejdelsen af lejekontrakt, da disse forhold tilsyneladende ikke blev kommunikeret videre internt.

7) Efter, at der var indgået lejeaftale med en lejer, kontaktede I mig vedrørende en fremvisning. Vedkommende, der kontaktede mig, vidste tilsyneladende ikke, at lejligheden var blevet udlejet.

8) Efter indgåelse af lejeaftale havde I givet lejer besked om en forkert indflytningsdato til trods for, at den aftalte dato fremgik af jeres egen standardkontrakt.

9) Jeg modtog lejers depositum m.v. næsten 14 dage for sent og kun én bankdag før lejers indflytning. Forud måtte jeg rykke 5-10 gange via e-mail, sms og telefonopkald.

10) Min kontaktperson hos jer fremsendte 3 fejlagtige fakturaer, og forsøgte (forgæves) at fastholde en højere pris end aftalt ved at påstå, at der skulle pålægges moms og ved at lægge en ‘administrationsordning’ oven i prisen. Da kontaktpersonen endelig rettede ind, meddelte hun, at hun havde for travlt til at sidde og gennemgå aftaler forud for fremsendelse af fakturaer.

Mvh
Kristian
——

Edit 3, videre korrespondance med Nordic Housing:
Kære Kristian,

Vi sætter stor pris på din fyldestgørende beskrivelse af forløbet hos os, der bestemt ikke levede op til de standarder og det serviceniveau som Nordic Housing ellers leverer til sine kunder.

Jeg har forhørt mig hos de involverede parter i sagen og jeg kan forstå på mine kolleger, at det i dit tilfælde er lykkedes os at leje din bolig ud til en pris tæt på din forventning, men at der var et længere tvist omkring selve kontraktforløbet ifm. udlejningen, grundet nogle planter i boligen. At vi efterfølgende var forsinkede med betaling mv. er naturligvis ikke okay og jeg har taget din beskrivelse videre i systemet.

Hvad jeg derudover kan forstå på mine kolleger er, at du som "plaster på såret" ikke har betalt oprettelsesgebyr og i øvrigt har fået samme salærsats som vores storkunder (+ 10 boliger vi lejer ud), selvom du kun har lejet én bolig ud gennem os.

Vi beklager endnu engang, at du havde den oplevelse hos os som du havde og vi vil tage dine klagepunkter til efterretning og sikre en endnu bedre styring af vores processer fremadrettet.

De bedste hilsner Nordic Housing.
——
Kære Nordic Housing,

Jeres tilbagemelding bekræfter kun det indtryk, jeg fik af jeres forretning under samarbejdet; der er ingen stolthed og grundighed i arbejdet, og der er ingen intern kommunikation.

For så vidt angår planterne var der tale om et simpelt spørgsmål om, hvorvidt lejer ønskede dem i lejligheden. Det var en bagatel, som jeg også aftalte med min kontaktperson hos jer, at jeg bare tog direkte med lejer. At kalde dette en tvist er ikke bare en overdrivelse, men også uprofessionelt udover det sædvanlige.

For så vidt angår “plasteret på såret”, er det decideret ukorrekt. Prisen, jeg betalte (efter adskillige fejlagtige fakturaer), var den pris, som var aftalt fra start. Jeg vil anbefale jer at se kontrakten igennem, og sig endelig til, hvis jeg skal sende jer en kopi. Jeg kan dog kun fortolke udtrykket “plaster på såret” således, at I faktisk anerkender jeres mangelfulde ydelse, og at I derfor bør give et afslag i pris. Jeg kan (igen) kun opfordre jer hetil, da der ikke er nogen tvivl om, at jeg har ret hetil. Jeg hører gerne fra jer snarest i denne sammenhæng, således at jeg kan opdatere min Trustpilot-anmeldelse.

Mvh

22 de septiembre de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Kære Kristian,

Vi er virkelig kede af, at du har haft sådan en oplevelse med os, men din kortfattede anmeldelse gør det vanskeligt for os at gøre noget ved din oplevelse. Vi har brug for flere oplysninger for at forstå, hvor fejlen er opstået, så vi kan rette op på denne og undgå at det sker i fremtiden. Du må meget gerne rette henvendelse direkte til os, hvis du ikke ønsker at dele oplysninger om adresse, sagsnummer og/eller dit fulde navn her på sitet. Du kan skrive til os på: info@nordichousing.dk

Vi ser frem til at høre fra dig, så vi kan blive klogere på, hvilke fejl vi har begået i forbindelse med vores samarbejde.

Mange hilsner Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

What’s NOT 2 like

Jeg har fundet min drømmebolig igennem Nordic Housing. Hvad er der ikke at være glad for?

13 de agosto de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Kære Mikkel,

Hvor er det fantastisk at høre, så har vi jo i den grad levet op til vores ansvar. Tillykke med din nye bolig:-)

De bedste hilsner Nordic Housing

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Lejede min lejlighed ud igennem Nordic…

Lejede min lejlighed ud igennem Nordic Housing og har været så glad for den service jeg har fået. Kan varmt anbefales til alle som gerne vil leje sin bolig ud, men som ikke vil stå for det administrative og praktiske selv.

13 de agosto de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Kære Alexandra,

Mange tak for din fine anmeldelse. Hver dag gør vi vores ypperste for at levere en fremragende service til vores kunder. Det er derfor glædeligt at blive bekræftet i, at vi lever op til vores ansvar og har givet dig en god oplevelse.

De bedste hilsner Nordic Housing

Valorada con 1 estrellas sobre 5

If you are still in time…run away (especially owners)!

As a short background, me and my girlfriend decided to move to a bigger place, and since I also own an apartment in “indre by” we were in search for both a new place and for a tenant. We were a bit in a time constraint, so it was of the utmost importance for us to find a fast solution for that.

Nordic Housing came with the perfect deal, a swop. We would have moved to a place of their property and they would have been our tenant, taking care of the house administration.
We saw their apartment, they saw ours (3 people came, including Mr. Sander) and everything was going so smooth and nice, to the extent that we were almost packing and asking friends to help with the moving when…they showed their real attitude.

Regarding their apartment, on 27th of June they claimed that if we liked it we could move from the 15th of July. We confirmed our intention on the 1st of July; however, after some days of silence where we were never be able to gain simple information (e.g. apartment plant, cost for renting out some furniture, when we would get the keys, etc…), on the 9th of July we are informed that the apartment is not available anymore because the owner rented that out without letting them know (!!!)…
Then, we have been offered two other apartments in the same building, one of which is more expensive and the other is just a cellar.

On my apartment side, I had an understanding that the deal would work if they had the chance to rent on “short term” because since they claim to work with a lot of companies (Nordea, Novo Nordisk, etc…) it happens that they might need to accommodate their employees for a period of just 3-6 months.
Well, it turned out that their idea of short term is Airbnb. I kindly explained to them that this wouldn´t be my preferred solution because 1) Since I am making no profit by renting to them, I feel I am exposed too much to the risk of additional costs because of having my apartment spoiled by people that doesn´t take care of it (it´s an historical building) and that i cannot chose 2) I wouldn´t really need them for this, would I?
Then we have been told that no deal was possible if we didn´t accept this.

All in all, it was a bad experience and – luckily – we didn´t enter into any agreement. They made us lose precious time and caused unnecessary frustration.

------------------------------------------------------------------
The following is my reply to the comment that NH posted after a failed attempt (Mr. Sander even called me!!!) to make me change my mind about my review, and give them more stars.
Once again, this shows their dodgy attitude and bad way of managing their customers.

- The word “club department” sounds quite new to me, you don´t even explain it on your website. However, the point is that what you told us during the meeting is that you wanted to have the chance to rent the apartment short term (meaning 3-6 months) to companies, because you needed to cover your risk of not finding a long-term tenant. Put this way, it was OK and you offered a swop deal even in case you found a long-term tenant and you would keep the administration of the apartment.
- True, I gave it to you and you used it for your own benefit. In fact, after you checked that nothing was mentioned about Airbnb, you came with this idea and made it mandatory for us to accept it in order to have the swop deal.
Also, you may have noticed that the “house rules” ware written some years ago (90´) when Airbnb didn´t even exist; in any case I asked to the building administration and it was clearly stated that it wouldn´t be much welcome as an option. YOU KNEW THAT.
- True, AND I told you that I could accept Airbnb rental if in a limited amount of time (e.g. 1-5 times a year) because otherwise I didn´t see what would be your incentive in finding a long-term tenant. You refused it categorically, and started to act like we always knew that this was the only way for having the swop deal. "Some of my neighboours" are doing Airbnb? are you sure about that? for what i know, they might host some friends/family time to time.
- True, but I don´t see what is your point. Bringing personal/valuable belongings with me doesn´t dismiss the fact that the apartment needs care (e.g. wooden floor, windows, etc…). I don´t think it is too hard to understand that I don´t feel comfortable if I have no control about who you choose to spend just a weekend in my place. At the end you need to cover your cost, so I don´t think you would be very picky.
- Finally, regarding the apartment in Prins Costantinsvej, you made us believe that it was of your own property and that´s why it would have been so easy to make the swop.And honestly, it is enough to have a look at what the market offers to realize that your apartment are quite overpriced.

I am also sorry to see that you have some difficulties in acknowledging how things went in reality, and I still don´t think that I was given the attention and clarity that I deserve as a customer.

19 de julio de 2019
Opinión espontánea
Logotipo de Nordic Housing

Respuesta de Nordic Housing

Dear Emiliano,

Very sorry to read, that you have this impression of Nordic Housing. Fully understand your frustration about not being able to move into the apartment in Frederiksberg, that you really wanted. As you know, the Landlord unfortunately decided to rent it to some one else in the last minute. Very frustrating for you of course, but unfortunately also out of our hands.

Regarding our meeting with you in your apartment, we have some other perspectives on the matters you are refering to:

- Regarding short term rental, we explained you very clearly, what our Club department is doing and what it means and how it works.
- We asked you for a copy of the house rules to make sure, that it was allowed for us to rent your property out on various platforms incl. Airbnb.
- You never rejected the idea of renting it out in Club. In fact you even mentioned, that you weren't worried about the house rules, as you know that some of you neighbors are doing it as well.
- As our standard procedure, we recommended you to take out any personal og valuable belongings and your reply to that was, that you of course would do that, but in general your weren't concerned at all.

We are so sorry to hear, that you clearly have a completely different perspective on our dialog and this sure is an important learning curve from our side to make sure, that all expectations are aligned.

Ones again - sorry for your experience, but we did our best to meet your needs.

Kind regards Nordic Housing


La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más