A1 Approved Opiniones 

729
•
TrustScore: 2.5 sobre 5

2,7

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don’t use them. They refuse to pay for the repairs on my car even tho they were covered . You have to get there permission for repairs and prove the work needs doing. A invoice from a garage is Not ex... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bought a 2016 E class from Junction 17, paid for A1 warranty for the year, handbrake stopped working and they are refusing to cover it. From my experience dealing with them, they will give you 1 sente... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent Service. The work required wasn’t actually covered but they offered a Contribution which was not only helpful but showed a Company who considers their Customers

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I only recently had purchased a used Mercedes convertible and the dealer gave me a 3 month warranty. Within 6 weeks I experienced a problem closing the roof so took it to an independent Mercedes garag... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Servicio de automóvil
  2. también en la categoría
  3. Tienda de accesorios para automóviles

Información proporcionada por diversas fuentes externas

Used Car/Van/Bike/Motorhome guarantee schemes that actually work for both customer and dealer. A refreshing change in the market. DM for more info


Información de contacto

2,7

Malo

TrustScore: 2.5 sobre 5

729 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 83% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 48 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,7

Todas las opiniones

(729)

113 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

By far the worst company I've ever had…

By far the worst company I've ever had to deal with in my entire life. We feel robbed! After having fully paid for a whole year for warranty and breakdown, we reached out to them for help when our car broke down on the M25. We were stranded for nearly 4 hours with a minor with us, waiting for them to organise a tow truck. Even National Highways kept an eye on us from the motorway cameras, wondering why our tow was taking so long when traffic was not heavy. We were later told by the tow company our case was not listed as a priority. When it came to the engine repairs, which was a faulty turbo charger, they rejected the entire claim without any valid explanation. The staff are insensitive, inconsiderate and unprofessional. The irony is that we did not choose them - they came as part of the deal with our car leasing company. I wish I had seen their low rating beforehand so that I could've contested it at the start. We are now without a vehicle as the repairs are high and it will take a while before we can cover the cost ourselves. We have had to hire a vehicle in the meantime at our expense. We will definitely be taking this matter further to the Ombudsman and legal channels to recover all our costs.

7 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Audi Q4 from Hippo Motor…

I bought an Audi Q4 from Hippo Motor Group and there were a few things wrong so asked for repairs. They wanted cheap quotes from garages and said they don't deal with main dealership. Unfortunately most technical problems have to go to dealer for diagnostic test. Was told they would pay £50 plus vat but a diagnostic test costs £150 i have two different diagnostic tests booked in as I have no other options. I am glad I am within my 3 month free warranty there is no way I would pay for additional cover. Stay away especially with newer and electric cars that have to go back to main dealer

13 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear Daljit,
Thank you for the review.
Unfortunately, the Free cover has a labour cap of £50+vat per hour and as outlined in your warranty booklet the diagnosis is excluded. You can upgrade this but if you have opted not to then we can only administer the cover in place.
I am pleased to see we have agreed to help with the diagnosis cost as goodwill.
Thank you,
Claims Department

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I was told that all I had to pay to any…

I was told that all I had to pay to any repair on my car was £25, I had the car for a week and the speakers in the front doors blew, for one the car should be repaired from where I bought it from, due to it being in my possession a week, they are over 350 miles away so they told me to use the warranty, the estimate came to £350, and they said they could pay the garage £71, and because I got shitty on the phone because I have been ripped of they wont talk to me, so i am cancelling the direct debit, I have asked to cancel the warranty due to being miss sold, but they said no coz its been over 28 days, so what sort of a warranty company stops all communication with the customers, I am in my right to cancel due to not being able to contact them

14 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear Mr Bennett,
This is a public forum so I will not go in to detail with the things you said to our female staff members but it is beyond vile and atrocious. I have told my team to only deal with you on email due to the comments made.
With your claim, We approved a door speaker at £25 and 1 hours labour at your garages rate of £46. The issue is your garage for some unknown reason is wanting over 5 hours to change a door speaker on a Corsa that is 3 torque screws and should take around 20 to 30 minutes.
If you wish to apologise to my team and speak to them with common decency I sure they would be happy to then explain the claim to you.
Kind Regards
Jack Hartley
A1 Approved

Valorada con 1 estrellas sobre 5

A1Approved...only interested in not covering you.

Recently my 2020 Range Rover Velar D300 suffered a catastrophic and sudden failure of the turbo resulting in the car becoming undriveable. However, having spent £2500 on a warranty at the time of purchasing from Phantom Motors, whilst I might be somewhat inconvenienced, at least the car would be repaired with the minimum of fuss.
How wrong i was.
The car has covered just over 50k and been serviced in accordance with the manufacturers recommendations, yet upon receiving the quote for the repair from my garage, decided to tell me that this was NOT covered as it was due to wear and tear. Despite pushing back and insisting that it cannot be seen as normal for such failure at this mileage, also pointing out to them that there are numerous forums and motoring websites all containing reports of premature turbo failure on JLR cars they have steadfastly refused to approve the repairs. They offered to send an "independent vehicle examiner" to inspect the car who's verdict would be binding. Having taken legal advice based on A1 approvals conditions of the inspection I declined this. A1 Approved are in breach of contract as their own website goes to great lengths to promote their warranty, stating how you can relax with total piece of mind knowing that you are covered should your vehicle break down. My car is now being repaired at my own expense ( approximately £4.5k) but legal action to recover this from these crooks will commence immediately. AVOID A1 approved as they will try to wriggle out of paying out, just like many other contributors on here have attested to.

27 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

New my problem and had it fixed

New my problem and had it fixed

30 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear Malcolm.
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Thank you for taking the time to write this review.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Appalling service and not worth the hassle

Had a water pump leak, which essentially stopped me using my car.

After getting the problem diagnosed and providing an official quote to A1 as per their docs, A1 then insisted on getting video footage of the problem (mechanic had to re-disassemble things to get the footage) and then insisted on speaking to the garage in person (busy mechanics famously love wasting time on the phone to insurance companies).

After providing all the info they wanted, A1 then took almost 2 weeks to give a verdict, leaving me without a usable car for all this time.

Eventually they agreed a payout, but it was arbitrarily capped way lower than the repair bill, and they wouldn't give me a reason why. Funnily enough, it was capped within £10 of what I paid for the warranty in the first place.

2 weeks of ongoing hassle only for them to refuse to pay out any more than the original cost of the warranty. Absolute waste of my time. Avoid.

EDIT after A1 response: the almost 2 week delay was after all the info had been provided. The caps in the documentation were magnitudes higher than I was provided.

1 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear AJ,
Apologies, whilst your review is somewhat correct, we do not feel this justifies a 1 star review, given that the warranty caps are clearly displayed in all your warranty documentation and the delay in the claim by your own admission was the fact your chosen repairer didn't want to process a claim for you.
We cannot process a claim without a quote and evidence from a repairing garage.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 2 estrellas sobre 5

I bought my car from hippo motor…

I bought my car from hippo motor Peterborough last 2 months ago now it's broken down from last 2 days & staying in garage they are not approving my claim ASAP. I phone twice & she gave me rude answer & disconnect the phone how can I go to work without car they did not provide me curtesy car. & I paid full amount of money to A1 approved warranty & im still waiting for claim to approved for repair I'm very very disappointed with this service.

9 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Hi Rizkhushi,
Thank you for your feedback.
Unfortunately your type of warranty doesn't include courtesy cars, I am however pleased to see a claim was approved within 1 working day to the warranties liability.
Thank you
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bought a vehicle with 12 months…

Bought a vehicle with 12 months warranty in the price 10 months ago.
Now got an EGR and coolant fault, they have said warranty won't cover that.
I foolishly bought 2 years extra warranty when I bought the car and A1 won't refund this even though it doesn't start until next December.
Worthless warranty with a crap company!!!!
After the reply still not happy as the 2 years warranty I bought and hasn't started yet can't be refunded.
WASTE OF MONEY AND STRSSED OUT !!
PEACE OF MIND FOR THE ROAD AHEAD HAHAHA A JOKE

9 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear Mr Wilson,
Thank you for the review, unfortunately your warranty is a component specific warranty and therefore if an item isn't listed then it isn't covered. We can only administer the cover placed on the vehicle at the time of sale.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid at all costs

Avoid at all costs, took out the warranty all singing and all dancing (so they told me) my turbo went all of a sudden and broke down on a motorway. They claimed it was deteriorated even though it was a sudden break down and put it down to wear and tear. I called and said I want to cancel to which they replied they will still take money for 6 months even though they will not help you with the warranty. Go elsewhere to another warranty company that might help this one will find any excuse not too pay.

30 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear Mr Hendon,
Thank you for the review.
Having checked the claim I can see we had been given a diagnosis from your own chosen repairer who stated the turbo has excessive play, unfortunately the warranty doesn't cover for natural play or deterioration.
I can see we paid towards your last claim, that was an electrical failure.
Thank you.
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Speedy service .Very helpful. Great communication from staff

Looking at reviews , I didn't realise mine was last one .I never thought i would need my warranty for a claim so quickly when my door switch broke which jammed my window .
I contacted A1 and a lovely person called Ellie , who I told of the problem.
She got in touch next day to say my claim is successful without hesitation.
And next day , after sending the invoice, they credited me into the bank .
Impressed.
I have found nothing but A1 service from A1 Appoved Warranty.
Honestly I have been so impressed that I can't understand the negative reviews and how warranted ..
My warranty is up for renewal soon and will definitely be renewing, no hesitation. Ellie, Thankyou. Dave

26 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
I will pass your feedback on to Ellie whom I am sure will be pleased with your nice comments.
Thank you for taking the time to write this review.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

excellent customer service

I have never known a company settle a claim so quickly. I expected it would take a week at least but was settled the same day. They can certainly teach other companies how good customer relations should be

10 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently and meet the expectations expected.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Totally Amazing

From the beginning they were nothing but amazing. Sympathetic, and very knowledgeable. Everyone I spoke to was professional and very helpful. Highly recommend these to anyone for a vehicle warranty.

4 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

brilliant company

brilliant company! i was the middle man and paid the garages with my money and this company paid me back when i showed them the receipt and invoice.

very straight forward and no messing about.

many thanks A1 Aproval.

2 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Diabolical service

Diabolical service

28 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Dear Andrew,
We are very perplexed by your recent review and threats to our office staff.
We have agreed and paid your claim leaving you just the excess to pay (£25) and £15 for some clips as the warranty only covers the failed part and labour.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Claim agreed within 24hours of quote

Claim agreed within 24hours of quote. Garage would not invoice warranty company direct so had to pay and get money directly from A1 approved. Also paid into bank within 24 hours.
All good so far.

6 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Brilliant warranty company

Brilliant warranty company. Highly recommended.

8 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very helpful staff

Very helpful staff

29 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

Valorada con 5 estrellas sobre 5

A Pleasant Experience

At every point along my warranty claim, everyone I spoke to was extremely helpful and professional. Once the claim was approved and actioned by my chosen garage, payment was swift. Can't really ask for more than that.

The garage actually found more problems with the car that were also rectified and covered by the same claim.

31 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de A1 Approved

Respuesta de A1 Approved

Good Morning .
Thank you for your feedback. We are glad to hear we were able to assist you recently.
Having a good garage really helps.
Thank you.
Kind Regards
Claims Department

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más