Montefortunacigars Opiniones 

271
•
TrustScore: 1.5 sobre 5

1,7

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Sent my order back as customs overcharged due to monte not displaying all the necessary information Pamela is claiming they did. But not a single country on this planet charges you customs on t... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Scammy merchant caught red-handed selling FAKE cuban cigars (especially Cohiba). They even admitted it. The whole thing is public, go have a look at Reddit.com, you'll easily find all info, proof... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Legit retailer of Habanos Cgars. Richard has been great in handling a minor issue for me. All products have been HQ+. Some of their pricing is great while other sticks have a steep premium but then th... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Wish I read the reviews before I ordered my cigars. Web site states - "Buy Cuban Cigars Online | Free Worldwide Shipping Available" Deceptive Total crap company will advise my cigar smoking friends... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda de cigarros

Escrito por la empresa

Quality Cuban Cigars Online at the best price and 100% authentic delivered worldwide.


Información de contacto

1,7

Muy malo

TrustScore: 1.5 sobre 5

271 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

No ha contestado las opiniones negativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

1,7

Todas las opiniones

(271)

10 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent cigars!

Recently ordered HDM San Juan Box of 15. It was on offer for £160, free delivery. On top I paid £100 for customs, total £260. I still saved 180 quid on the UK list price. Took a little while to arrive 21 days+ due to being held in customs for two weeks but nonetheless cigars were in excellent condition - with Boveda pack. I smoked one straight out of the box - the 1.5 hours of joy. With montefortuna offers, even if you're hit with customs (sadly the state of affairs now), you still do quite well in terms of savings. Thanks Chelsea and Richard!

8 de junio de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Hello

Hello, I want to express my thanks and impressions from the Montefortuna website. I ordered cigars for Bulgaria and was looking forward to them, but when they arrived it turned out that I could not get them because they are an excise product for Bulgaria.
After contacting Montefortuna, they paid attention to me and promised to take my cigars back and refund my money.
Thanks to Chelsea with whom I corresponded.

3 de junio de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 4 estrellas sobre 5

A little confused

Just received my box of cigars. Just wanted to know why it’s giving an error when I’m trying to do an authenticity check through the habanos website. Other than that cigars came sooner than expected and in good condition

31 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de Montefortunacigars

Respuesta de Montefortunacigars

Hello Diablo,

Thank you for your review.

We are pleased that we got your cigars to you sooner than you had expected.

We can confirm that http://verificacion.habanos.com/ only works with certain internet browsers. This is not a direct affiliation of Montefortuna Cigars and is owned and managed by the Habanos corporation. 

The error message that you would have received when authenticating your items would have been from this non-existent capture code, preventing you from checking your items authenticity.

At Montefortuna Cigars, we too were faced with an error message when using website browsers such as Google Chromecast, Microsoft Edge, Firefox. We have since identified a browsing platform called Puffin Browser (https://www.puffin.com/) which allows us access to the capture image needed to progress to the next stage.   

We hope that this information is useful for yourself and others to make future purchases at our store. 

Kind regards,
Montefortuna Support

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent Customer Service

Very positive experience clearing a payment processing error and applying a special that had expired during the error period. Richard immediately understood the issue and was exceptionally helpful.

28 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Legit retailer of Habanos Cgars

Legit retailer of Habanos Cgars. Richard has been great in handling a minor issue for me. All products have been HQ+. Some of their pricing is great while other sticks have a steep premium but then that particular stick Partagas Lusitania is sold out everywhere else so it can be understood the near 200% mark up. Their selection is a bit limited and random but not unlike any of the other trusted Habanos Cgar sites. Will keep MonteFortuna in my regular rotation depending on their inventory.

28 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Could not process order

Could not process order, I just get an error 1004 so there’s no where for me to put in my card information to complete the payment. That’s a shame considering I was planning on spending 426 dollars with them on Cohiba. And I was even going to allow them to open the box to check for quality. But never mind guess they don’t want my business, I was going to be a big spender customer to them. But never mind, they want to give me an error 1004 I’ll just cancel my order, and have to find another way to get Cuban cigars.

27 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de Montefortunacigars

Respuesta de Montefortunacigars

Hello Hunter,

Thank you for taking the time to write your review. We are sorry to hear of your payment troubles.

I can advise that you were contacted on how to resolve this error within our 12 hour lead time however we did not get a response from you.

For your reference the email read;

"Thank you so much for your email and your order with us here at Montefortuna.

We accept Visa, MasterCard, Union Pay and Pre Paid cards from Privacy.com only. If you are using these and you're still not able to pay, you may need to contact your bank and ask them to authorise your payment for you.

When contacting your bank, you must advise;

- The nature of the purchase,
- That it is an overseas, online payment
- That we use 3DS for secure payment methods.

Please also ensure that you are selecting the correct payment processor/ option which is suitable for your card type.

For any clients based in China, if you are selecting Visa | Mastercard (the last payment option) this will only accept bank accounts in the US.

I hope that this helps for you to continue with your purchase."

We hope that the above information is useful.

Kind regards,
Montefortuna Support

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I ordered for the first time from…

I ordered for the first time from Montefortuna and was extremely happy with their customer service and their selection of cigars. I received my package here in Australia after 4 weeks which during this time of covid-19 and a week in customs I
was very impressed with (considering I have waited many more weeks for items coming from closer countries). Cannot recommend them enough!!!

24 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Oliva Serie G. Order #62819

Ordered a box of Oliva G. Was a bit nervous in the beginning as the shipment was sent a week after the order was placed. I chose standard shipping which was free for the first order and 3 weeks after the parcel was sent I received it - very good packing, with a small pack of Boveda inside - the cigars were in perfect condition, decently humidified. Will definetely order again, but would be grateful if the orders could be processed faster - one week is too long and it total you have to wait ~ a month to get your cigars. Customer service is at a decent level - Chelsea has advised the status of my order quite quickly. Good luck guys! Definitely recommended!

23 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

I’ve been patronizing Montefortuna…

I’ve been patronizing Montefortuna Cigars for over a year now and have been impressed with their selection of Cuban cigars and especially their multiple box specials. The pricing is great and allows you purchase in bulk without breaking the bank. Their customer service is receptive and quick to respond. I recently had a great interaction with Richard who addressed my concerns rapidly and professionally.

I highly recommend Montefortuna Cigars to anyone especially those diving into Cubans for the first time.

13 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

40£ flat fee for returns

I have not received my cigars yet (ordered a month and a half ago). I ordered them for an occasion which is way past us now... I asked for the possibility to return my purchase upon receipt. There is a flat £40 fee for returns on top of duty, shipping costs... Not sure what the fee is for, but it makes returns financially difficult to justify.
Be careful when ordering as there is a flat £40 fees in case you want to return items.
As of myself, I was disappointed with such a return policy in 2021.

Thanks for your answer - apologies but I still do not understand the £40 handling fee for me sending a box of cigars back to you. I paid for the shipping cost separately. Anyway, good luck with your business.

13 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de Montefortunacigars

Respuesta de Montefortunacigars

Hello Matthieu,

Thank you for taking the time to share your review.

We understand that it can be disappointing to learn that your order has been subject to a customs charge however this is something beyond the control of Montefortuna Cigars.

When you had reached out to the Montefortuna customer support team, advising your country of residence had imposed a customs charge to your shipment, the £40.00 shipping and handling return fee was explained and we advised that this information is accessible to clients prior to making purchases.

In our terms and conditions, we mention that these fees are not something that Montefortuna can be liable for and if you would return the cigars, we would offer a full refund for your items not received but charge for the shipping and handling costs incurred - £40.00.

In relation to your statement "ordered a month and a half ago" we were concerned to read this and decided to investigate this matter to add clarity.

Through further inspection we discovered that your comment was incorrect. Your order was placed 19 days prior to your acknowledgement of the customs fee, meaning you have been waiting a total of 19 days for your order. As you had chosen the "Standard Shipping" option for your order, this duration is within our this shipping option lead time.

We are sorry to hear that you are dissatisfied with this company policy that we have in place. These processes are implemented to protect both our business and clients alike.

Kind regards,
Montefortuna Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I could not process a transaction

I could not process a transaction. I received many code from my bank and my bank even gave me a 24hour authorization-to no avail. Therefore, Montefortuna fails miserably in my estimation. I received no help resolving the transaction or helping me to complete the sale. They lose my business and my respect. Adios Montefortuna. You guys SUCK!

9 de mayo de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de Montefortunacigars

Respuesta de Montefortunacigars

Hello Ted,

We are sorry to hear of your troubled experience whilst trying to pay.

We have reached out to the support team to gain clarity and can advise that in record time (one minute), your inquiry was responded to with resolution options and instructions of how to process your payment. Three minutes later another email was received and a further email was sent from the support team advising which payment option you should select for your order to be processed.

As a business we work extremely hard to help our clients. We are disheartened to read that your review mentions you had received no help - this is a false accusation.

We have concluded that the support team had tried to resolve your payment issues yet they did not receive a response to their attempts.

Kind regards,
Montefortuna Support

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más