Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

If I could give a rating of zero stars then I think it would be more appropriate. The parcel was returned to me stating the address was incorrect....it wasn't, I got An Post to deliver it within d... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Horrendous - booked a return service to Amazon and PD failed to pass on the necessary customs docs to their courier so it got held in customs until it was supposed to be returned to me, but they sen... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Wish i could leave------ 10 stars In 3 negative Trustipots revievs i left for Parceldirect,they asked me to contact them to sort the issue. I did contact them sevareal times with no response.... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have been dealing with Parcel Direct for 4 years now & have always found them quick, efficient & reliable. Emails & phone calls are always answered promptly & most importantly my packages get picked... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Servicio de mensajería y reparto
  2. Servicio de logística

Información proporcionada por diversas fuentes externas

Welcome to ParcelDirect.ie, the parcel delivery comparison site where you can save up to 80% on your parcel delivery costs. Compare Parcel and Pallet Courier Services from only €6.50, including FREE Collection. Send a parcel or pallet to over 200 countries worldwide. Parcel shipping to Ireland, UK, Europe & USA, Canada, Australia & China. ParcelDirect.ie offers the lowest cost parcel and pallet courier services in the country! So for the cheapest courier rates in Ireland, look no further than ParcelDirect.ie.


Información de contacto

2,3

Malo

TrustScore: 2.5 sobre 5

338 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Invita a los clientes a opinar

Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.

Ha contestado el 75% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 mes

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,3

Todas las opiniones

(338)

55 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

USELESS customer service for lost or damaged parcels

I've booked more than 30 collections and deliveries with them and I can confirm they have cheap prices, but hope that your parcel doesn't get lost or damaged, in that case their support is USELESS.

They confirmed I'm eligible for a compensation and then stopped replying to my emails after I provided my bank details to get the payment.

They rarely reply via phone, and when they do, they always found ridiculous excuses to postpone the compensation.

My parcel was lost in September, the compensation was confirmed in January and all they're saying since then is "You'll be contacted back"...they never did, they just like to set false expectations.

I will keep contacting them until I get the compensation I'm waiting, considering to go legal if necessary, but I won't give up on this.

7 de marzo de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the difficulties you’ve faced regarding your lost parcel and compensation.

We understand how frustrating it must be to wait for a confirmed compensation and experience delays in communication. We apologise for the inconvenience and stress this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review your case and work to ensure the matter is resolved.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible service

Terrible service, I left my package at the drop of point in Dublin on 14th December and like magic my package has disapeared. Only occasional responses to e-mail that give no help at all. All the time I spent shopping for those Christmas presents and package is now gone. No offer of a refund provided. What a terrible service.

12 de febrero de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry to hear about your missing parcel.

We understand how upsetting it must be to lose your package, especially during the holiday season, and apologise for the lack of helpful communication.

Please contact our customer support team with your booking details so we can investigate the situation and work to resolve it, including arranging a refund if applicable.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No show, no respect for your time

Waited around all day and no one showed up to collect. Was never given a call or an approximate time for collection either, just 9:30 to 17:30. They expect you to wait around all day and still not show up. They have no respect for your time. Don’t do business with them

7 de febrero de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the inconvenience you experienced.

We understand how frustrating it must have been to wait all day for a collection that never happened and to receive no communication about timing. We apologise for the disruption this caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can investigate and ensure the matter is resolved.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

AVOID AT ALL COSTS

AVOID AT ALL COSTS. We are now incurring an additional +€1k in shipping costs.

We are complaining to the ODCE about this company, lack of due communication and care.

We trusted them with our 6 box shipment as we were moving to the US, we are here and all of our packages are now returned to Ireland. We received no updates or flags to our packages at customs, when we followed up ourselves following a delay flagged we were then asked to provide import forms, which we did but we were informed by FedEx they were not reached on time and the contact details that parcelsdirect provided FedEx for us were insufficient.

Despite trying to call, email and send instant messages to the company no support.

We are now left to foot another €1k in costs for shipping with our boxes at this date in a FedEx facility in Santry in Dublin, we originally shipped mid November!!!

Will never use again and encourage anyone that is moving to use another business or just use FedEx directly.

30 de diciembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the issues you’ve experienced with your shipment.

We understand how frustrating it must be to face additional costs and delays, and we apologise for the lack of communication and support you encountered.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review the situation and assist in resolving it.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Parcel direct tried to take 756 euro…

Parcel direct tried to take 756 euro out of my account, unauthorized by me. They said they meant to take 75.60 euro (that they mistakenly) thought I owed) and got the decimal place wrong.
They emailed me after a delivery to the U.S saying that I owed them 75.60 euro. This was because somebody working for them changed the dimension of the length of the box from 38cm to 58cm and so they reckoned I owed them. I made the box myself so I knew the dimensions. I ignored the email (I obviously shouldn't have) and didn't even notice that they had changed the dimensions until 2 weeks later I noticed that they tried to take 756 euro out of my account. I then looked at their email and discovered that they had changed the dimensions of the box and we're now looking for more money. I explained their mistake to them in an email a few days ago. I haven't heard back from them.
Very very dodgy company.

6 de noviembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the confusion and concern this situation has caused.

We understand how alarming it must have been to see an incorrect charge attempted on your account and to experience delays in communication. We apologise for the mistake and any frustration caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review the matter and ensure it is corrected.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Sham Company...

Sham Company...
Is my experience the norm? Booked a 1-2 day, very expensive, Irl to Uk service with UPS. Package lost immediately after pickup & PD say they have to wait at least 24 hours before UPS will revert with an update. PD couldnt care less..take no ethical responsibility for your items & will not find out where they are. Legal Docs, Totle Deeds for a property..missing..irreplaceable. Is it a 1 man operation from a shed?
REPLY: 000stars. Does their response mean they are still in business?! Do they know this episode with them was 3 YEARS AGO !!!

16 de diciembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the situation you’ve experienced.

We understand how serious and stressful it must be to have important documents go missing and to feel unsupported during the process. We apologise for the frustration and concern this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review your case and work towards a resolution.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely horrible and woeful service

Absolutely horrible and woeful service. They provided me a drop off point that hasn't accepted drop offs in 2 years. There's enough stress regarding sending an item abroad never mind the delivery service being complete trash too. Please do not use this service as you can read from the reviews, they don't answer their phones and they obviously do not update their system either. Horrible service and no matter what, I will get my money back if I am unable to ship this item.

2 de diciembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the experience you’ve had.

We understand how frustrating it must have been to encounter an invalid drop-off point and the difficulties in getting support. We apologise for the inconvenience and stress this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the situation and help resolve it, including arranging a refund if necessary.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

booked a delivery to Germany on…

booked a delivery to Germany on Thursday, to be collected by GLS the following day. Of course nobody showed up, tried to call their support number during the weekend but there was no answer. Call them on Monday about it, they had a ridiculous excuse - the driver couldn't find the address on Friday (but will find it now)- and it will be collected today. Again, no one showed up.

24 de noviembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the repeated missed collections.

We understand how frustrating it must be to have your parcel collection delayed and to struggle to reach support. We apologise for the inconvenience and the disruption this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can investigate the issue and ensure your parcel is collected as a priority.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely useless company.

Absolutely useless company.
Took at least 10 days longer to deliver very important documents than I was told it would.
Cost €63 for a service that the regular post would have cost about €5.and took about the same amount of time .
Zero after sales service. Gave a negative review on their website, but see they only respond to the positive reviews.
AVOID AT ALL COSTS

31 de octubre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the delays and the frustration this caused.

We understand how disappointing it must have been for important documents to take longer than expected and for the service not to meet your expectations. We apologise for the inconvenience and lack of support.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the matter and work to resolve it.

All the best,
PD Support

Valorada con 3 estrellas sobre 5

I didn’t have the perfect experience…

I didn’t have the perfect experience using this company because my delivery was delayed and the support were not available to assist

31 de octubre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re sorry that your experience was not ideal.

We understand how frustrating it must have been to experience a delay and difficulty reaching support. We apologise for the inconvenience caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the matter and assist in resolving it.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

SCAM

I booked an international delivery and GLS didn't collect the parcel at all. I followed up with ParcelDirect and the reason GLS gave was absolutely ridiculous. I never received any refund from ParcelDirect. They promised the refund several times but never delivered. It's been over a month now. Sometimes they don't even reply to emails.

It's a scam, don't bother!

25 de septiembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the issues you’ve experienced.

We understand how frustrating it must be to have your parcel uncollected and to wait over a month for a promised refund. We apologise for the lack of timely communication.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review your case and ensure your refund is processed.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Total Scam - don’t bother

Total SCAM. I booked an international delivery for a birthday gift in July 2022. First problem - when booking the €67 came off my bank account but the final website page didn’t load so I didn’t receive a tracking number, I didn’t even receive an email with this information. Eventually got one a few days later after contacting them. Next problem was that it was just never collected from the drop off point despite my emailing them about it. I went and fetched my uncollected parcel from the drop off point today almost 7 weeks later. Such a waste of money and time.

26 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the experience you’ve had.

We understand how frustrating it must have been to face issues with payment, tracking, and an uncollected parcel, especially for a time-sensitive delivery. We apologise for the inconvenience and disruption this caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the situation and assist with a resolution.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don't book a Next Day Delivery

Don't book a Next Day Delivery with this company if you need a Next Day Delivery! Apparently it means, 'We'll get it there as soon as we can', which isn't much help if you have a deadline to meet. Upon booking no notification was given that it possibly wouldn't meet the Next Day Delivery commitment, otherwise I could have made alternative arrangements. The company refuses to refund my booking as apparently Next Day delivery is not guaranteed, so I don't understand why they advertise it! To balance this review my parcel was delivered, albeit too late for the deadline I had to meet, however I would have thought that was the fundamental criterion for a delivery company

11 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the delay with your delivery.

We understand how frustrating it must have been to rely on a next-day service that didn’t meet your deadline, and we apologise for the inconvenience caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the matter and discuss any possible resolution.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

shocking company to deal with book in a…

shocking company to deal with book in a collection 3 days ago still sitting in my hall waiting for a driver to collect was promised twice today a driver would be here before 5.30 its now 7 in the evening and still no sign have email for a refund so lets see how long this will take.

4 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the missed collection and delays.

We understand how frustrating it must be to have your parcel waiting and promises of collection not met. We apologise for the inconvenience and disruption this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can investigate and ensure your refund is processed promptly.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

SCAM COMPANY

SCAM COMPANY! BEWARE!
They will say they attempted delivery and produce a BS statement saying so.
THEN, they contact you back a month later saying that since the package was returned it will cost 54 euros for the fuel surcharge.
AVOID AT ALL COSTS!!!!

4 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the frustration this situation has caused.

We understand how upsetting it must be to receive unexpected charges and conflicting information about your delivery. We apologise for the inconvenience and confusion.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the case and assist in resolving it.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

This company is a Scam

This company is a Scam. NEVER EVER use it. They lost my luggage 1 and half years ago, i’ve still not received any compensation back or even the money it cost me to post the luggage. The manager has not even once called me back and I have asked so many times. Absolutely appalling Scam of a company.

25 de julio de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the experience you’ve had.

We understand how frustrating it must be to have your luggage lost and to experience delays in compensation and communication. We apologise for the inconvenience and stress this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review your case and work to resolve it.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Courier of documents from Republic of…

Courier of documents from Republic of Ireland to the UK.
I specifically paid for NEXT DAY DELIVERY, cost €10 more than the 2-3 day delivery.
Documents were collected on Tuesday morning, supposed to arrive by 6pm on Thursday - it was then delayed to Friday by 6pm! I have just received ANOTHER notification that it's again delayed and supposedly will arrive there on Monday by 6pm - So NEXT WORKING DAY has turned into almost a week.

Your customer service who I did contact was no help at all, basically making it my problem and offered NO assistance as to why my documents have been delayed - I was just told that this can happen and when they themselves use this servive it arrives the next day - well naturally it would because you clearly prioritise your own items and couldn't really be bothered by your customers.

Should have rather used AN Post which would have cost €19 for 2 day delivery.

Lesson learnt 👍🏻

8 de julio de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the delays and poor experience you’ve had with your delivery.

We understand how frustrating it must be to pay for next-day delivery and to have your documents delayed repeatedly, as well as to feel unsupported by customer service. We apologise for the inconvenience and disruption this has caused.

Please contact our customer support team with your booking details so we can urgently review your case and work towards a resolution.

All the best,
PD Support

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Brilliant Service

Great Service. Collected parcels on 2 occasions lately and delivered on time to the Netherlands and Spain. Everything arrived on time and in perfect condition. The courier was very helpful and when out of his way when collecting parcel.

20 de mayo de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback!

We’re delighted to hear that your parcels were collected and delivered on time and in perfect condition. It’s great to know our courier went the extra mile to help.

All the best,
PD Support

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I paid for 1 to 2 day package delivery…

I paid for 1 to 2 day package delivery to Italy which didn't arrive for over a week. Following a series of emails no explanation was given as to delay & on requesting a refund I was told they don't guarantee delivery times (terms & conditions) so no refund would be offered.
Basically this is a business offering a service based on delivery times charging on a sliding scale depending on number of days it takes for an item to arrive at the destination. When the service falls short of what has been paid for Parcel Direct is happy not to compensate its customers for a shoddy service.
Is this an Industry standard? If so it needs change I paid €35 for a service that fell below what I paid for.
I will be using An Post in future for less than €10 with a 3 to 5 day delivery.

18 de mayo de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the delay and frustration you experienced.

We understand how disappointing it must be to pay for a 1–2 day delivery service that did not meet expectations, and we apologise for the lack of explanation and support.

Please contact our customer support team with your booking details so we can review the situation and discuss any possible resolution.

All the best,
PD Support

Valorada con 5 estrellas sobre 5

best price

best price, trustworthy, quick, easy to track, great service, in fact UPS was collecting, everything as promised

1 de mayo de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Parceldirect

Respuesta de Parceldirect

Hi,

Thank you for your 5-star review! We are always looking for ways to bring our costs down even further for our customers!

If we can help with anything, please do not hesitate to contact us.

All the best,
PD Support

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más