The Appliance Depot Opiniones 

497
•
TrustScore: 3.5 sobre 5

3,6

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

One of the ovens in our cooker completely packed up. Shopped around and found some very good deals on theappliancedepot for the type of oven we wanted. Very easy to order on the web site and very v... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Purchased a Hotpoint builtin microwave yesterday in a rush and picked it up this morning. I called straight after ordering to make that I'd asked for pickup and not delivery. A lovely lady confirme... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Everything is good, very good costumer support. Delivery arrived at 6 am instead of the agreed afternoon slot, and the fridge had a couple of scratches when unpacked. However, customer service was b... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely the worst company I have ever dealt with for buying appliances. They sent me a faulty appliance and, instead of simply accepting the return and resolving the problem, I had to repeat... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Tienda de electrodomésticos
  2. también en la categoría
  3. Tienda de electrónica
  4. Tienda de suministros de cocina

Escrito por la empresa

The Appliance Depot was founded in 2008 by a dedicated team who have over 33 years of experience within the industry. We have seen welcome and unexpected growth over the years and are now operating from two different sites within Leicestershire, with a total warehouse capacity of over 35,000 square foot, holding over 5,000 products for sale. We sell products from some of the most recognised and loved brands, including, but not limited to: Neff, Bosch, Siemens and Smeg. We specialise in selling graded products bought directly from the manufacturers themselves. These products may not come in the original packaging, they may be ex-display, damaged, end of the line or cosmetically imperfect. However, we pride ourselves on being honest and transparent with our customers, and you can find an explanation on each listing of why that item is graded. From the moment we answer the phone or respond to your email, you are at the heart of what we do. We strive to answer all queries and provide as much information to the customer as possible, in order for them to make a well-informed decision. Our dedicated team pride themselves on providing an exceptional level of customer service, from answering queries, to showing people around the warehouse, and going above and beyond when delivering.


Información de contacto

3,6

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

497 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

No ha contestado las opiniones negativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

3,6

Todas las opiniones

(497)

104 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Definitely worth every penny.

This company are a 100%with customer service and support. Excellent delivery service and driver. I can’t thank you enough.
The product a tumble dryer works great and more economical than I expected. THANK YOU SO MUCH.

2 de mayo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Hayley,
Thank you for leaving us such a lovely review!
We're glad to hear you're were happy with the service received from our team including our delivery driver and are enjoying your tumble dryer from us.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Rude!

I am giving this a 2 star due to the audacity of the email and messaging I receive from customer services. I was in an interview and they rang me 4 times and send me the rudest of emails threatening to charge me £50.00 if I did not reply to them in 15 mins!!!

Rude much!

I had left a note on the door and phoned them I would not be in!

2 de mayo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Tracey,
Thank you for taking the time out of your day to leave us a review.
We do apologise that you're experience with us was not a great one, all of our standard delivery emails do state that failed deliveries do incur a re-delivery charge of £50, this is also stated when we send you your first delivery confirmation email as well.
We also do apologise that your note was ignored.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Value for money

Bought a Bosch Hob, described as Grade B, arrived in good tme, not in its origonal packaging, but well packed and complete. I can find no damage on the item whatsoever, so all in all a great purchase at a very good price. Would shop here again.

25 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Geoff,
Thank you for taking the time out of your day to write such a lovely review!
We're so please to hear you're enjoying your Bosch hob.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service received

Excellent service received. Item as described on the website and delivery was on time. Would recommend the company to family and friends

18 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Dave,
Thank you for taking the time out of your day to write a review!
We're so please to hear you were happy with the service you received from our team.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Great Washing machine

Great Washing machine, really happy with the service

19 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Mike,
Thank you for taking the time to write such a nice review!
We're so glad to hear you're happy with the washing machine you received and were happy with the service provided.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Perfect product

Perfect product, quick delivery and great support. Definitely would recommend.

19 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Marie,
Thank you for taking the time out of your day to write such a lovely review!
We're happy to hear you would recommend our company to others and enjoyed the service you received.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have Been using This Company for…

I have Been using This Company for Years and i havent got one bad thing to say about them! Their customer service is wonderful and the Delivery Drivers who have delivered my Appliances every single time have been wonderful and heartwarming. I would definitely Recommend! Thank you so much everyone i cant thank you enough My Wife is So Happy.

22 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello,
Thank you for taking the time out of your day to write this review!
We're so happy to hear that your were happy with the serviced you received and the staff involved in your experience.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great all round service

Great all round service . Item as described great price delivered on time by good delivery man and I was kept informed at every point by THE APPLIANCE DEPOT staff .I would use this company again.

12 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Maria,
Thank you for such a lovely review!
We love to hear that your happy with the service you received and the staff that were involved in your purchase.
We're glad you'll be using us again, enjoy your appliance Maria!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Scammers

Scammers. They changed me 80£ and for cancelling the order after my delivery was changed many times and did not need the item anymore

2 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hi Anna,
Thank you for taking the time to write a review.
We always ask for at least 48 hours notice when cancelling an order as these get packed onto our vans the day before deliveries are due.
As our terms and conditions state "If we have arranged for a product to be delivered and there is no one at the address to accept and sign for it, you are responsible for paying a failed delivery fee. If there are other reasons as to why the delivery cannot occur, such as it not fitting through the door, or the wrong item has been ordered, you will again be liable for paying a failed delivery fee. Failed delivery charges are £50 and at the discretion of the manager."
Because you wished to cancel your order when our driver was 20 minutes away from your property to deliver your item, this was classed as a failed delivery.
As the driver had already left the depot with your item and was on route to your property at the time of cancellation, the delivery fee was non refundable.
We apologise you don't feel you had a satisfactory experience with The Appliance Depot.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

all good apart from poor protection of…

all good apart from poor protection of oven on delivery

9 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello,
Thank you for for leaving a review!
We're sorry to hear you weren't happy with how your oven was delivered to your property.
As we sell predominantly graded appliances that come delivered to us with box damage or no packaging at all, we have to re-package them ourselves to make them suitable for delivery.
Apologies the packaging was not up to the standard, we take comments like these very seriously and this will be passed over to management!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Should've stuck to AO.COM

I paid £75 for delivery of a fridge freezer,I had to take the day off work,I got a call from the cowboy transport company( that the appliance depot use)saying they had no pallets to deliver the fridge freezer on and they would deliver it the next day so that was another day off work.
This fridge freezer ended up costing me dear no compensation from Appliance Depot,Definitely wouldn't use this mob ever again!
Should've stuck to AO.COM no delivery fee and delivers when they say.

5 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Phil,
Thank you for taking the time to write a review!
With the 3rd party couriers that we use, the way they deliver our appliances is out of our hands.
When we book your delivery in with them, we give them an exact date to deliver your appliance and this is when we also expect this delivery to take place.
Apologies that this was delivered late to you, and apologies for any inconvenience this has caused you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I love my new pink smeg fridge freezer…

I love my new pink smeg fridge freezer 😍 And at a great price! Very good customer service, communication and delivery. Thank you!

9 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Nicole,
Thank you for taking the time out of your day to write such a lovely review!
We're so please to hear you're loving your new fridge freezer and the service our amazing team provided for you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great Price, Good communication

Great Price, good communication (essential) delivery not instant but more than acceptable.

27 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Gavin,
Thank you so much for taking the time to write a review.
We are so pleased to hear you are happy with the service you received and found our prices competitive!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Would recommend

Phoned with delivery time. Arrived when stated. Very helpful and pleasant delivery men. Fridge/freezer arrived as seen in excellent condition. Will definitely recommend.

12 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Tanya,
Thank you for taking the time to write a review.
We are so pleased to hear everything ran smoothly from start to finish and our driver was very helpful!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

STAY AWAY FROM THIS COMPANY

STAY AWAY FROM THIS COMPANY. they suck you in with "good deals" when it is just damaged used crap. The star rating should go from 5 to -5, more than 20% of reviews are 2 or less must tell you something.

8 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello James,
Thank you for your review.
Our apologies you feel this way, I've had a look into your order and can see you ordered a B grade Samsung American style fridge freezer. This was listed clearly with text and photos on the original listing before you purchased stating it has dents all over the front and dents to the right hand side (the listing has 9 photos we took showing all the dents).
All listings that are graded and have any damage are clearly listed on each web listing for our customer to view before they purchase, this is so we remain transparent.
We also clearly highlight we are a graded retailer and have been for over 15 years.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Fast and effecient service

Fast and effecient service. Had a minor issue with missing parts but this was sorted in a timly manner. a very helpful team.

20 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Ian,
Thank you for taking the time to write a review with regards to the service we have provided.
We are so pleased to hear you thought of our service as fast and efficient.
Our apologies your item was delivered with missing parts, but we are happy to hear this was sorted for you quickly.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Be careful

Problems with my graded Smeg range cooker:
Sides far more ‘dented’ than described – more like caved in
Dent back of hob area (not described in listing)
Front foot plate scratched and dented (not mentioned in listing – front described as ‘no damage’ )
No gas hose adaptor or LPG fittings (omitted from delivery on Friday and noticed on Saturday by my plumber)
Door lines uneven (‘no damage’ to front of cooker in listing)

What I was told by AD:
Adaptor has never been missing before – implying I was mistaken
Can’t do anything over weekend – although I did then get another call
Adaptor will be sent 1st thing Monday to arrive Tuesday (It’s Thursday now and I still don’t have it)
Why didn’t you decline the delivery? (I accepted the damage to the sides and even the small dent to the hob as I am not a fussy customer and the damage to the sides would not be seen)
Why didn’t you tell us sooner? (I phoned and sent an email on the Saturday and another one on Monday after telephoning about the foot plate and being asked to send pictures. I only saw the uneven doors on Monday when the cooker had been put in situ and I had a moment to look at it from the other side of the room – not originally obvious in my small hallway)
Maybe I have uneven floors which would account for the uneven doors (?)

Further conversations:
I suggested I could have a replacement and was told ‘no’ – I would be given a full refund.
I was later called by Steve who offered me a replacement saying he had some new Smeg cookers in.
I accepted this after looking at the website, but noticed the one I wanted (albeit same model and grading) was a lower price.
Steve then retracted his offer when I pointed out the price difference and that I would be due a refund – saying that he had put himself out already, wasn’t prepared to refund me (what amounted to £50 in a potential sale of more than £1,000), I was clearly a difficult customer and he couldn’t be bothered with all the paperwork.

I don’t know what Steve’s problem is, but he needs to think about how much all of this has put ME out and I’m sure his boss won’t be too pleased with his lack of business acumen. I was prepared to give the business another chance.

So….I am now waiting in for the cooker to be collected. I have been forced to buy a new cooker from Appliances Online so that I have a cooker for my guests next week. My plumber will need to visit a second time. I will have been without a cooker for a week.

Update after reading response: Your response is inaccurate and misleading. Your oven was in far worse condition than described and I still don't have the hose adaptor....did you ever send it? No I didn't need the LPG kit...so what is your point? But i did need the hose adaptor. You are trying to imply that I am fussy...well shame on you for such a predictable stance.

7 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Claire,
Thank you for taking the time to write a review.
Our apologies you have had a negative experience.
I can see when you called on Saturday 2nd March no managers or engineers were in for our customer service team to get the missing gas adapter ready, but after your phone call our team member was proactive with your issue and called one of them to get this sorted for you asap.
I can see from our records you were installing this as natural gas and not LPG and this is why the LPG kit was missing.
I can see the extra damages were small and we were willing to send out a new kick plate, but you wanted an exchange or a refund.
Due to us selling graded stock we tried to list all stock as accurately as we can with text and photos. Sometimes items can have very small imperfections that are missing or a damage can happen in transit.
As you wanted the item to be perfect we didn't want you to be disappointed if the appliance arrived with another small imperfection.
With regards to your complain about our staff this has been escalated to a manager as we take all complaints seriously.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Perfect experience

Fantastic communication from website to email to phone about the delivery time. Driver was very helpful in getting the large fridge into our house, taking it out of its packaging and inspecting. We are also very pleased with the fridge itself which is near perfect despite being graded A.

23 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello John,
Thank you for leaving a review!
We re so happy to hear of your positive experience from us throughout your customer journey with us, and happy with your purchase.
Review like yours really do help future customers understand the service we provide and helps our business grow.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service

Great service, managed to deliver sooner than first available slot on website after calling the depot. Very helpful and friendly on the phone. The driver called with the arrival time and was there when he said. Helped me to get it inside. Great service all round

20 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello,
Thank you or taking the time to write a review.
We are so pleased to hear you have found our service great and our delivery driver friendly and helpful!
We will make sure we pass your kind words to the team and delivery driver for you.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Sold me a broken oven as working

Brought a graded oven as:
-Fully working
-Dents on sides and back (but a fitted oven)
Oven arrived, checked it over but can’t plug in as needs to be wired in, so signed all ok to delivery driver.
Wired it up to test before removing old oven to fit and find the fan on this ‘new fully working oven’ does in fact not work.
Called to make company aware and they sent request to repair company (Dolphin).
4 days later I have a fixed oven. The fan motor didn’t work and a wire was also crushed. I’ve heard it’s sadly common for these companies to sell knowingly broken goods so they don’t have to pay for fix, then they arrange fix once with the customer through manufacturer warranty. I hope this isn’t the case but thought I should put my experience on here. Happy for Appliance Depot to reach out.

23 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de The Appliance Depot

Respuesta de The Appliance Depot

Hello Chris,
Thank you for taking the time to write a review.
Our apologies your experience hasn't been a positive one, this isn't something we take lightly and are truly sorry your appliance wasn't working correctly.
We get all our appliances directly from the manufacturer as fully working, we sincerely apologise your appliance didn't work first time and we had to arrange a Smeg engineer call out via Smeg UK for you.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más