Jag började arbeta sedan 2021 juli…
Jag började arbeta sedan 2021 juli månad fram tills nu oct, på detta företag som timanställd. Första dagen jag började på firman fick jag gamla använda arbetskläder använda skor under rådande pandemi. som jag gick runt och arbetade med i en månads tid.
*använda skyddsskor med trasiga skosnörren med 2 storlekar större
*använd tröja luktade fortfarande om den när jag fick den.
*det ända som jag fick, som var nytt var 2 t-shirtar och handskar.
efter lite tjat fick jag nya byxor, men skor fick jag köpa själv för mina egna pengar. när det är företagets skyldighet att förse mitt skydd och inte jag, för att jag ska kunna arbeta eller utföra mitt arbete. under rådande pandemi.
Detta är sopbranchen då vi behöver personligt skydd och inte saker som har redan används av andra plus att det inte var rätt storlek på skorna. Vilket faller till bristande säkerhet, då det blir svårt att gå med soporna.
jag tjatade om skor gång på gång gång på gång men de vägrade att ge nya skor när jag ser andra med nya skor. detta är inte ok!
Sedan planerar de våra arbetstider dåligt och enligt lag ska varje arbetstagare som är timanställd förses med ett schema över vilka dagar man ska arbeta. det fick man aldrig.
De kunde i sin tur ringa dig och boka dig för en hel vecka muntligt, men när du kom till jobbet fanns det inget arbete. Utan skickade hem dig istället, sedan efter ringa dig på morgonen dagen efter, när inget är planerat och trakkasera dig på morgonen, för att komma till jobbet. När företaget ligger som surast till.
*dålig planering
*trakkaserar på mornarna
*förser inte med ett tydligt arbets schema över dagar du ska arbeta
Om du inte vill bli orättvisst behandlad sök dig inte hit till Urbaser
urbaser.se
älvsjö
varuvägen 9A
13 de octubre de 2021
Opinión espontánea