KÖP INTE HÄRIFRÅN!! BLUFFÖRETAG! Köpte en dalahäst i juli (2025) för att ge bort i augusti. Har fortfarande inte fått den eller pengarna tillbaka. Har varit i kontakt med företaget via flertalet m... Ver más
Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información
Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información
Consulta las opiniones de los clientes
Det är rejäla och fina påslakan som jag köpt. Jag är väldigt besviken att jag inte fått feedback på när jag skulle få dem. Ville ha dem till mitt barnbarns födelsedag i början på september fick dem... Ver más
La empresa ha respondido
Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på f... Ver más
La empresa ha respondido
Skriver här igen efter ännu längre väntan från Dalarna design på en order som skulle vara en bebispresent i juni 2025. Vi är nu inne i 2026. Mejl efter mejl ignorerats, så till slut skrev jag negativa... Ver más
Invita a los clientes a opinar
Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.
Ha contestado el 59% de las opiniones negativas
Suele responder en menos de 1 semana
Así usa esta empresa Trustpilot
Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.
Levererar ej
La beställning 19 november, har fortfarande inte fått några varor och ingen svarar på mail eller när jag ringer. Undvik till varje pris.
Edit: Fick svar idag på mail (innan detta blev publicerat), så de finns i alla fall.

Respuesta de dalarnadesign.se
Jag beställde en vara i december som…
Jag beställde en vara i december som aldrig skickades. Då försökte jag maila företaget och fick inget svar på mina tre mail jag skickade med någon veckas mellanrum. Tillslut fick jag tag på dom via sociala medier, bad om att få avsluta ordern och fick till svar att den avslutades och att pengarna skulle betalas tillbaka. Det här var en och en halv vecka sen och jag har fortfarande inte fått mina pengar. Jag försökte maila igen men får återigen inget svar.
Köp inte från det här företaget om du inte ser fram emot att försöka få dom att göra rätt för sig. Finns inte varor hör man väl ändå av sig om man är ett seriöst företag, och betalar tillbaka sina kunder när man inte kunnat leverera.
Tillägg: Det påstås att vi har en dialog angående återbetalning i svaret här på trustpilot (där man diligent svarar till skillnad mot på mailen), men det har snarare varit en monolog från min sida då ni inte svarar på mina mail. Återbetalningen kom aldrig från er direkt utan jag fick vända mig till Klarna. Ni kan betala tillbaka mig dom övriga 70 kronorna som ni är skyldiga mig av de 444 kronorna jag betalade.
Återigen, handla inte av dessa lurendrejare.

Respuesta de dalarnadesign.se
Beställde Ljusmanchetter till jul men…
Beställde Ljusmanchetter till jul men har inte fått dem än 13/4 trots många påstötningar.

Respuesta de dalarnadesign.se
Väntat sedan 9 februari på leverans,ä r…
Väntat sedan 9 februari på leverans,ä r oerhört besviken på er, då ni inte kan hålla leveranser. njoppas få mina varor snarast.

Respuesta de dalarnadesign.se
Jag har gjort en beställning 2/2-25.
Jag har gjort en beställning 2/2-25.
Men har inte fått varorna än.
Jag har fått kontakta Klarna för att skjuta upp betalningen då varorna inte har levererats än

Respuesta de dalarnadesign.se
Jag hade lite problem med…
Jag hade lite problem med beställningen, och fick god support. Min beställda vara kom på bara ett par dagar. Känner mig riktigt nöjd.
Alldeles för lång leveranstid
Alldeles för lång leveranstid
Fick ringa ett antal ggr
Väldigt sen leverans
Väldigt sen leverans, ingen återkoppling på mail man skickar om svar vad varorna tagit vägen.

Respuesta de dalarnadesign.se
Var inte ens i närheten av samma vara…
Var inte ens i närheten av samma vara jag beställde tyvärr

Respuesta de dalarnadesign.se
Jag rekommenderar starkt att inte handla från detta företag
Jag rekommenderar starkt att inte handla från detta företag. I oktober 2024 näthandlade jag hos dem för över 2000 kr. I januari hade jag fortfarande inte fått mina varor och inte fått svar på mina upprepade mejl med uppmaning att skicka varorna. Då anmälde jag företaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som i mars beslutade att mina pengar skulle betalas tillbaka. Företaget följde inte ARN:s beslut, vilket de allra flesta företag faktiskt brukar göra. Det är alltså ett STORT underbetyg för det här företaget. På mina efterföljande mejl verkade företaget att ha vaknat till och svarade med en mycket vänlig ton att visst ska vi betala, ”i slutet av veckan”, ”nästa vecka” osv, men inga pengar har kommit. Det verkar vara en medveten strategi att komma med dessa tomma löften för att få kunder att vänta lite till. Men det är alltså bara en bluff. Får nu bli ett rättsärende.
Och en halvtimme efter att jag la upp detta omdöme kom då äntligen en swishbetalning från företaget. Ska man behöva dra ett ärende så länge innan ni gör rätt. Urdåligt!

Respuesta de dalarnadesign.se
Snabb och korrekt leverans
Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på fredagen, kom vi överens om två halsband som jag betalade via Swish. Varorna levererades på måndagen med Schenker. Väldigt nöjd!

Respuesta de dalarnadesign.se
Har inte fått pengarna tillbaka
Beställde två varor i januari och betalade med swish. 2 veckor senare mailade jag då jag inte fått någon bekräftelse. Ena vara saknades och de skulle kreditera mig för den, och de skickade den andra direkt.
3 veckor senare hade jag fortfarande inte fått mina pengar och skickade en påminnelse, fick inget svar. Ytterligare en månad senare påminde jag igen, de svarade och bad om ursäkt, men jag har fortfarande (2 veckor senare) inte fått mina pengar. Väntat totalt 2,5 månad.

Respuesta de dalarnadesign.se
Beställde i mitten på februari
Beställde i mitten på februari, ingen leverans ännu. Fått svar att det är på gång flera gånger men ingen leverans.
Beställning via webb högst oseriös info om leveranstid.

Respuesta de dalarnadesign.se
Beställt 8 jan leverans 2 april !
Beställt 8 jan. Leverans skulle vara ca 3-4 veckor senare. Efter flera mejl och telefonsamtal vilka besvarades men inte höll vad som utlovades fick jag ändra sista betalningsdatum två gånger hos Klarna.
20 mars var ordern packad för avhämtning av fraktbolget. Den hämtades dock betydligt senare eftersom den anlände till mig först 2 april !
Inget att anmärka på varan, den var värd att vänta på, men utlovad leveranstid och att uppdatera information var undermåligt.
Längre leveranstid än vad som utlovats…
Längre leveranstid än vad som utlovats och ingen som svarar på mail eller telefon samtal när man vill få tag på dem.
Har väntat på min leverans över 5 månader...
Jag gjorde en beställning av ett kuddfodral 27 oktober 2024, jag tyckte det dröjde längre tid än förväntat med leverans, så jag skickade mejl utan att få svar. Har därefter ringt flertalet gånger där jag först fick som svar att produkten var slut i lager och de inväntade en ny leverans. På grund av fördröjningen ville jag då makulera min beställning, men fick inget svar på detta heller. Senare samtal fick jag som svar att produkten precis kommit in och skulle levereras inom kommande dagar, men detta har jag nu fått höra vid upprepade samtal, utan att någonting har hänt därefter. Jag har alltså i dagsläget väntat över 5 månader utan varken leverans eller återbetalning och därmed rekommenderar jag inte att beställa från denna sida!
Jag beställde 2muggar
Jag beställde 2muggar, enligt dem skulle det ta 3-7 dagar att få leveransen. Jag väntade exakt två månader innan jag fick muggarna. Jag kontaktade dem 6 ggr under denna tiden. 3 ggr på mail, där fick jag inget svar. Ringde och första gången sa de att de skulle svara på mailen, vilket de inte gjorde. Andra och tredje gången sa de att det skulle levereras i slutet av veckan. Vilket det inte gjordes utan jag väntade ytterligare två veckor innan jag fick meddelande att leveransen var på väg. Muggarna var fina så det kan jag inte klaga på, men att behöva vänta två månader och det står 3-7 dagar är inte ok.
La experiencia Trustpilot
Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.
Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.
Más información sobre otros tipos de reseñas.
Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.
Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.
La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.
Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.







