ieye glasögon 

Gracias por visitar Trustpilot. Lamentablemente, no se pueden publicar más opiniones en esta página, porque el sitio web de la empresa ya no existe. Si tienes alguna pregunta, contáctanos.

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

känner mig lurad finns ingen som svarar på telefon hänvisningston mina glas ögon har gått sönder och ingen mailar tillbaka Har bundit upp mig i 2 år och har nu inga glasögon om jag inte vill ha so... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Julia som utförde syntest och utprovning var super seriös. Jag är jättenöjd med mina glasögon och hur jag blev bemött. Jag har haft glasögon från butiken sedan ett år tillbaka. Allt fungerar precis... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Jag beställde mina första par glasögon och berättade detta för personalen (att jag inte var så bra på detta). Inga problem, detta ska lösas. Glasögonen jag fick var direkt obehagliga och på frågan om... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Riktigt nöjd med mina nya progressiva glasögon. Trots att dessa kostade bara hälften av vad mina gamla glasögon kostade som jag köpte hos en annan kedja så ser jag bättre med mina nya!!!! Speciellt vi... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Óptica
  2. Proveedor de lentes de contacto
  3. Mayorista de gafas
  4. Optometrista
  5. Tienda de gafas de sol

Escrito por la empresa

Vår affärsidé är att erbjuda marknadens lägsta priser på designade kvalitetsglasögon. Vi kan göra detta genom att arbeta på ett kostnadseffektivt sätt. Vi har utvecklat ny teknik, våra bågar är formgivna av våra egna designers i Sverige och vi köper glasen direkt av tillverkarna. Alltså inga fördyrande mellanhänder eller dyra märken.


Información de contacto

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

känner mig lurad

känner mig lurad
finns ingen som svarar på telefon hänvisningston
mina glas ögon har gått sönder och ingen mailar tillbaka
Har bundit upp mig i 2 år och har nu inga glasögon om jag inte vill ha solglasögon hela tiden det står även att mina glasögon är enkelslipade Jag har beställt progressiva
vänligen återkom//besviken kund

9 de julio de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Den sämsta butiken i Örebro

Den sämsta butiken i Örebro . När du köper glasögon de kommer att berätta för dig att du kommer att kunna dela upp pengarna när du får den första fakturan.
Men då lurar dig och du måste betala allt på en gång.🤬🤬🤬🤬🤬🤬

11 de junio de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Lundabutiken

Julia som utförde syntest och utprovning var super seriös. Jag är jättenöjd med mina glasögon och hur jag blev bemött.
Jag har haft glasögon från butiken sedan ett år tillbaka. Allt fungerar precis som man utlovar. Glasögonen är perfekta. Var rädd om Julia som är stjärna!

10 de junio de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 3 estrellas sobre 5

Inget köp > inget recept

Trevlig personal i butiken. MEN, om du ej köper något påstår ieye att det aldrig görs något recept. Ett recept genereras efter köpet, innan finns det inget eftersom deras optiker inte analyserat resultatet. Så den som gör ”syntest” är inte optiker utan säljare. Så om du inte hittar bågar du vill ha i butiken har du slösat tid och pengar. Är du osäker på om butiken har bågar du vill ha - GÅ INTE DIT. Välj en annan butik, då får du iallafall ett recept att använda för att beställa själv. Du kan dock maila Kundtjänst och be om den registrerade datan. Dock är detta ”rådata” så att säga

2 de mayo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de ieye glasögon

Respuesta de ieye glasögon

Hej Annie,
Vi är en optikkedja med våra legitimerade optiker på distans. På plats i våra butiker har vi våra duktiga optikerassistenter som är utbildade på att utföra våra moderna synundersökningar med hjälp av nya, pålitliga AI-styrda instrument. På plats i butiken får man besked på om man har synfel som behöver korrigeras, information om ens synfel, om ens nuvarande glasögon fungerar bra eller om man ens behöver ha glasögon. Man erhåller all information på plats i butiken förutom själva receptet. Det är först efter en beställning som all data från synundersökningen går vidare till våra legitimerade optiker som analyserar resultatet av synundersökningen och därefter ordinerar receptet. Eftersom att vi har våra legitimerade optiker på distans samt att vi i dagsläget erbjuder ett lågt och fast pris som i slutändan blir billigare med motsvarande glasögon än hos våra konkurrenter har vi ingen möjlighet att ge ut något recept på plats i butiken.
Vi kommer inom snar framtid att introducera att man kan ta del av sitt recept mot en kostnad som andra optikkedjor erbjuder.
Ha en fortsatt fin dag!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Om det blir fel får du ingen support

Jag beställde mina första par glasögon och berättade detta för personalen (att jag inte var så bra på detta). Inga problem, detta ska lösas. Glasögonen jag fick var direkt obehagliga och på frågan om support så "kom in så ska vi justera dem". Justera vad? Dom fixade bågarna och tyckte dom hade gjort sitt jobb. Resultatet är att glasögonen inte går att använda och att det är pengar rakt i sjön.

20 de enero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de ieye glasögon

Respuesta de ieye glasögon

Hej Tomas,
Det var tråkigt att läsa om din upplevelse hos oss. Vi värnar om att alla våra kunder ska vara nöjda och gör alltid vårt yttersta för att så ska bli fallet.
Precis som hos en traditionell optiker kan det ibland behövas en injustering av glasögon för att få optimal syn i sina nya glasögon. Om man därefter upplever att det inte känns bättre hjälper personalen alltid till med en felsökning av glasögonen. Vi skulle därför rekommendera dig till att besöka butiken på nytt så att personalen kan hjälpa dig vidare med en felsökning av dina glasögon. Vi hjälper dig självklart vidare så att du erhåller ett par glasögon du är nöjd med!
Har du ytterligare funderingar eller feedback är du varmt välkommen att kontakta vår support på support@ieye.com.
Ha en fortsatt fin dag!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Bra kvalitet!

Jag letade efter ett par bra glasögon när jag hörde talas om ieye. Tyckte priserna lät lite för bra för att vara kvalitativa men det visade sig att jag hade fel. Mycket bra kvalitet och bra slipning. Mycket nöjd!

9 de abril de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

FANTASTISKA PRISER OCH SNYGGA BÅGAR

FANTASTISKA PRISER OCH SNYGGA BÅGAR
Äntligen en optiker med vettiga priser och snygga bågar!!!!!

Köpte 2 par glasögon till superbra priser.
Fantastisk vilken personalstyrka det är på ieye I Halmstad.

Jag är så nöjd det bara går att bli!

30 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Riktigt nöjd med mina nya progressiva…

Riktigt nöjd med mina nya progressiva glasögon. Trots att dessa kostade bara hälften av vad mina gamla glasögon kostade som jag köpte hos en annan kedja så ser jag bättre med mina nya!!!! Speciellt vid läsning och framför datorn. Synundersökningen genomfördes professionellt och en legitimerad optiker på distans utfärdade mitt recept. Verkar vara så effektivt och synundersökningen var dessutom gratis. Tack för det, känns onödigt att betala för en synundersökning innan man vet om det behövs nya styrkor!!!! Rekommenderas!!!

31 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Dålig kvalitet på glasen

Beställde nya glasögon utan större problem efter sommaren 2023 men inte ens ett halvår senare är glasen rejält repiga vilket stör min syn. Servicen var helt okej (Borås) men det genomfördes ingen ordentlig undersökning utan endast med en maskin när jag skulle beställa mina glasögon. Bra pris (hade kampanj) men tyvärr ovärt då jag behöver införskaffa ett par nya glasögon endast ett halvår senare.

31 de enero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Ieye am inlove and happy wiexceth me and my…

Ieye am inlove and happy with me and my wife Christina Rivas scabbia ieye love her so much and God Adonai bless us all knewest Rick Rivas King soulmate nine nine nineionlyoume must get married together and inlove with you Christina Rivas scabbia ieye love you Christina Rivas scabbia

15 de diciembre de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Rekommenderas inte

Så länge allt fungerar bra är de trevliga, men vid problem så är personalen otrevliga. När jag fick glasögonen jag beställt passade inte bågarna och de hade slipat glasen fel. Jag kunde inte använda dem. Jag fick verkligen kämpa för att få pengarna tillbaka och de betedde sig oerhört kränkande mot mig. Rekommenderas inte till någon. Billigt är inte alltid bra.

14 de septiembre de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Gå inte till ieye om du är mån om din syn

Gå inte hit om du verkligen behöver glasögon. Personalen är trevlig och gör bara sitt jobb, men de är bara assistenter. Det finns inga optiker på plats och därmed INGEN professionell personal som faktiskt förstår ditt bevoh och dina problem.

Jag beställde 2 par glasögon, men gick därifrån med en klump i magen. Allt kändes för enkelt. Glasögonen skickades hem snabbt, jag testade dem och gick tillbaka redan samma dag för att klaga. Jag har haft glasögon i 15 år, jag vet hur det funkar med nya glasögon men dehär var bara FEL.

Jag såg suddigt, blev yr, kunde inte fokusera varken nära eller på håll (är närsynt utan synkorrigering) och ytbehandlingen på glasen gav allt en retro statisk färgskugga i rött/grönt. Blev ombedd att bära dem i 2 veckor för att vänja mig, för allt jag nännde var enligt dem normalt(??) men skulle ändå komma in för ett omtest när de 2 veckorna passerat. Sagt och gjort bestämde jag mig att ge dem en chans. Det gick 3 dagar, sen gav jag upp. Jag har aldrig varit så trött och svullen (!!!) i ansiktet och runt ögonen tidigare som efter dehär glasögonen. Den 3e dagen fick jag nog, tog av mig dem och beklagade mig till min mamma som var på besök hos mig. Något kändes konstigt, jag tittade rakt på henne och frågade "skelar jag?" varpå hon svarade ja, när jag frågade vilket öga och vilket håll sa hon att höger öga gick rakt inåt. Men känslan jag hade var att höger öga gick rakt utåt. Jag skelade inte tidigare.. Ni förstår säkert obehaget.

Jag återgick till mina gamla glasögon efter detta, gick tillbaka på min utsatta tid för "omtest" och krävde en reklamation i stället. Då ska det även tilläggas att en kollega varit där 2 dagar före mig, också för att reklamera sina glasögon av exakt samma anledning, efter att vi pratat och insett hur fel våra glasögon från ieye var för oss.

Ska du bara ha billiga läsglasögon kan detta kanske vara stället för dig, men jag skulle avråda alla som är måna om sin syn från att gå till ieye. De har en smart affärsidé, men de kan inte leverera vad de utlovar.

20 de octubre de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Smidigt & kvalitet & Service

ÏEYE ät inte för du som är gammaldags. Gillar du smidiga lösningar så måste du bytta ut dina glasögon här. Bästa service i butiken. Beslutade för vilken båge jag vill ha. Först syntest och den fotografering i butiken. Efter 10-15 minutter fick jag ett sms med ett showroom/online butik som jag själv kunna lägga mer till ex. Fotokromatiska glass. Betalade via Klarna och bara 10 dagar fick jag mina nya glasögon ink en riktigt fin hardcase. Jag är väldigt nöjd och kommer absolut handla hos Er igen. Stort tack ÏEYE.

9 de septiembre de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Undvik detta företaget.

Undvik detta företaget.

Väljer man efter man blivit fotad så passar allt perfekt när man sen kollar online och beställer.

Sen får man fel båge, fel storlek och ingen ångerrätt

7 de septiembre de 2023
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más