Licenseplace Opiniones 

616
•
TrustScore: 4.5 sobre 5

4,6

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

A great company to deal with, I have bought 3 pieces of software, all great prices. Staff very helpful, struggled with an install sent them an email on a Saturday afternoon, I had a reply within a c... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I purchased a license key through Wowcher. The redeem process is a bit cumbersome require app installation etc, but once I figured it out. I received a key within a couple of minutes. Unfortunately, t... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I've reviewed the company before but just want to put in a new review because of how awesome these guys are. Absolutely fantastic and helpful team that single handedly have turned around my issues wit... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Just had the pleasure of being helped by the Technical support team at Licenseplace to fix an install issue with AutoCAD. Being honest, I've never come across such a good technical response team befor... Ver más

4,6

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

616 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 42% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,6

Todas las opiniones

(616)

616 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Delivered the wrong license and refused to refund me.

Ordered a Windows 11 license online. They immediately sent me a download for Acrobat. I needed the license that morning, so bought it somewhere else and requested a refund. They came back the same day and said

"as soon as the issue was brought to our attention, we corrected it and supplied the product you actually purchased. We appreciate that you needed the licence urgently. However, you chose to purchase replacement licences elsewhere before allowing us the opportunity to correct the delivery. We cannot be responsible for that separate purchase when we were able to correct our delivery and did so promptly. We are sorry, but under these circumstances we do not approve the requested refund."

Whilst they did try to remedy the situation a few hours later, I needed the license that day, and had no idea how long it would take to rectify.

Under the Consumer Rights Act the goods I purchased were not as described, so I believe I am entitled to a full refund, and they are refusing.

Be very wary about using them...

10 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Licenseplace

Respuesta de Licenseplace

Dear Pete,

We are sorry that you remain dissatisfied, but we would like to clarify both what happened and the reference you have made to the Consumer Rights Act.

You are correct that an incorrect product was initially delivered due to an error in our system. We have never denied this and we apologise for that initial mistake.

However, once the issue was brought to our attention, we corrected the delivery and supplied the Windows 11 Professional licences that you had actually purchased on the same day.

You decided in the meantime to purchase Windows licences from another supplier because you required them urgently and did not know how long our correction would take. We understand why you made that decision, but that separate purchase was made before allowing the reported delivery issue to be remedied.

Your review states that because the initial delivery was not as described, the Consumer Rights Act entitles you to a full refund.

For digital content, however, the Consumer Rights Act 2015 does not provide an automatic right to an immediate full refund simply because digital content initially fails to conform to the contract. Sections 42–44 specifically provide remedies including repair or replacement, with a price reduction/refund becoming available in specified circumstances.

In this case, we did not refuse to correct the error. We corrected it and supplied the purchased Windows 11 Professional licences on the same day.

We therefore respectfully disagree with the suggestion that we supplied the wrong product and then simply refused to resolve the matter. The original delivery error was acknowledged and corrected promptly.

We regret that you chose to purchase replacement licences elsewhere before that correction was completed, but we cannot accept responsibility for that separate purchase.

Kind regards,

Licenseplace

Valorada con 5 estrellas sobre 5

The best customer support I've received in years!!

I had tried several times to install my AutoCAD software, but it allows had an issue. Licenseplate had provided a number of solutions, but I still had the issue. I then arranged a remote support session. I received a call from Harry promptly at the agreed time. He performed a complete installation, including re-downloading the software from the server. Harry made the whole process so simple. Having worked as a senior manager in customer support within Xerox, I appreciate good quality customer service. Harry was excellent!! I wouldn't hesitate in recommending Licenseplate for software or support.
Absolutely brilliant.

9 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

This company doesn't provide licenses…

This company doesn't provide licenses that you copy and paste in the software to be able to use them. Instead, they send you link to download the software with patches, asking to stop all firewalls and security in the computer. When installing, windows warns of virus being installed. Basically the same procedure as when installing pirate software. When requested support, they offer to book a call to install it for you, meaning they have complete access to the user's computer to install whatever they want. A quick search on Google shows many scam website checkers warning about the website.

1 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Licenseplace

Respuesta de Licenseplace

Thank you for your review. However, several statements in it require clarification.

The software licences we supply are refurbished licences. They are therefore not necessarily installed or activated in the same way as a new retail licence purchased directly from the software manufacturer. The fact that a licence uses a different deployment or activation method does not, by itself, establish that it is pirated software.

We also strongly reject the suggestion that we knowingly distribute malware. If security software produces a specific detection, we ask customers to provide the exact warning, filename and detection details so that these can be investigated. A security warning should be assessed on its actual contents rather than automatically being presented as proof that software is pirated or malicious.

Our remote support has also been mischaracterised. Remote assistance is offered free of charge and only with the customer's permission when a customer needs help completing an installation. The customer initiates the session, can see what is happening and can terminate the session. It is not an arrangement whereby Licenseplace obtains unrestricted access to a customer's computer to “install whatever they want.”

We furthermore retain commercial purchase and provenance documentation for the refurbished licences we supply. Where appropriate, relevant confidential documentation can be made available for inspection under an NDA.

We are always willing to investigate a genuine installation, activation or security issue and provide technical assistance. What we cannot accept is that a different installation method or the offer of remote technical assistance is, by itself, evidence that software is pirated or that our support staff intend to install malicious software.

Licenseplace Support

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Wowcher AutoCAD

Very good experience and very helpful.
It did take a few attempts to install and I had to reschedule appointments over a few weeks to fit in with my work, but they were very accommodating and didn't let me down.
AutoCad is working just now and all is good.

7 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service

Great service, from start to finish, the Sunday dial in to help was a great help. will be buying from Licenseplate again very soon

6 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Be careful what you’re actually buying

I bought what was advertised on Wowcher as an “Adobe Lightroom 2026 Lifetime License”. The listing specifically described the product as Lightroom and at no point did it say Lightroom Classic.

After redeeming and installing it, I discovered that what I’d actually been supplied was Lightroom Classic 15.4.1.

I contacted LicensePlace asking for a refund as Lightroom and Lightroom Classic are two different Adobe applications. They actually acknowledged this in their reply, but still refused the refund. Their argument seems to be that because the software works and has the advertised editing features, it doesn’t matter that it’s Lightroom Classic rather than Lightroom.

LicensePlace also pointed out that my screenshot showed some of my photos in the software, apparently as evidence that I was using it. Of course I tried the software after installing it — that’s how I discovered it wasn’t the Lightroom application I was expecting. I imported some photos to try it, found the interface and workflow were different from the Lightroom I had previously used, and that’s when I realised I’d actually been supplied Lightroom Classic.

That completely misses the point for me. I’d used Lightroom before and that was what I thought I was buying. Had the advert said Lightroom Classic, I wouldn’t have bought it.
I’m leaving this review mainly so other people are aware before purchasing.

If you’re expecting the current Lightroom application, be aware that what I received from this deal was Lightroom Classic.

I’ve now raised the issue with Wowcher and am waiting for them to resolve it.

*** Update following LicensePlace's response:
Their reply unfortunately demonstrates the exact issue I have been trying to explain.
This isn't simply a disagreement about the word “Classic” appearing in the product name, nor am I claiming that the software doesn't work.

Lightroom and Lightroom Classic have different interfaces and workflows. I had previously used Lightroom and specifically wanted that application because I was familiar with and preferred its way of organising and editing photographs. After installing the supplied software and trying it with some photos, I immediately found the workflow different. That is when I discovered I had actually received Lightroom Classic.
LicensePlace repeatedly asks me to identify an advertised editing feature that Classic cannot perform. That misses my point. My issue is the application itself and its workflow, not whether both programs happen to contain similar editing tools.

Their own response confirms that the advert said Lightroom, that I received Lightroom Classic 15.4.1, and that Adobe treats Lightroom and Lightroom Classic as distinct products.

Had the listing simply said “Lightroom Classic”, I would have known exactly what I was buying and would not have purchased it.

3 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Licenseplace

Respuesta de Licenseplace

Dear Daniel,

Thank you for your update. As you have expanded your review following our response, we will clarify our position once more for readers.

We fully understand your argument. You expected Adobe's current Lightroom application and, after installation, found that the refurbished lifetime desktop product supplied under the Wowcher deal installs as Lightroom Classic 15.4.1. Your complaint is about the different interface and workflow, not about whether the software functions.

We have never denied that Adobe currently distinguishes Lightroom and Lightroom Classic as separate applications. We expressly acknowledged that during our correspondence with you.

Where we disagree is with your conclusion that this automatically means a refund is due.

The Wowcher offer was for an “Adobe Lightroom 2026 Lifetime License”, supplied as a refurbished lifetime desktop licence. It was not an Adobe Creative Cloud subscription for the current cloud-focused Lightroom product.

The voucher was redeemed, the software was downloaded and installed successfully, and the supplied lifetime desktop application is operational. Your refund request was considered on those facts and was not simply dismissed.

We accept that you would personally have preferred the interface and workflow of Adobe's current Lightroom application, and we understand that you would have made a different purchasing decision had the listing used the full Lightroom Classic designation.

For that reason, we have taken your comments about the wording seriously and are reviewing the product description so that future customers can see even more explicitly which desktop edition is supplied.

That does not, however, change our decision concerning the redeemed, downloaded and installed licence already supplied to you, and our refund position remains unchanged.

You have referred the matter to Wowcher and we are perfectly comfortable with them reviewing the complete listing and correspondence rather than only selected extracts from it.

Kind regards,
Licenseplace

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Absolutely fantastic!

I thought I'd leave another review as these guys have topped my expectations again with their generosity and help. They are really awesome and I can't recommend them enough! :)

3 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service.

I had a few technical issues while trying to load the licence for the provided software. I emailed the problem back to Licenseplace. The issue was immediately resolved. Great service, highly recommended.

3 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Amazing Technical Support and Service

Harry was amazing. I had a few complications with accessing the software I had installed, Harry was able to rectify the issue within no time and was supportive and polite every step of the way. Would highly recommend to anyone thinking of purchasing one of their products !

2 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Goede Service

Ik ben erg tevreden over Licentieplaats. De aangeboden licenties zijn goedkoop en bieden veel waar voor je geld.
Wat ik vooral waardeer, is de uitstekende service. Als er iets niet werkt, nemen ze uitgebreid de tijd om je te helpen en zoeken ze net zo lang door tot er een oplossing is. Zelfs wanneer een licentie na een paar maanden niet meer werkt, kun je op hun ondersteuning rekenen. Ze staan klaar om te helpen en zorgen ervoor dat het probleem wordt opgelost.
Betrouwbaar, betaalbaar en met uitstekende klantenservice. Zeker 5 sterren waard!

I am very satisfied with Licentieplaats. Their licenses are affordable and offer excellent value for money.
What stands out most is their customer service. If something does not work, they take the time to help and work with you until a solution is found. Even if a license stops working after several months, they are still willing to assist and make sure the issue is resolved.
Reliable, affordable, and backed by outstanding customer support. Definitely a 5-star experience!

31 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Amazing customer services

Amazing customer services. I am not very tech savvy so booked a call. Very pleasant young man who spoke excellent English and was able to help with no fuss or drama.

1 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fast and Effective Communication

I had problems with a Photoshop app that got corrupted. Contacted Licenseplace and within a couple of hours the solution was sent to me.
This is what I consider to be excellent service. I have no qualms about recommending this company.

31 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Awesome !!

This company and the team are excellent. Had a few issues and booked a call, which arrived on time. Harry connected to my pc and ensured all the problems went away ! I also learnt a thing or two along the way !!! I thoroughly recommend Licenseplace , great service, easy to communicate with and professional. Thank you, Ady

31 de agosto de 2026
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más