Reid Cycles Opiniones 

3139
•
TrustScore: 4 sobre 5

3,9

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Got two bikes online and they showed up on our doorstep not even a week later. They were super easy to assemble and we’ve already been out on a few rides! Really impressed with the quality of the bike... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I purchased a Reid Cycles E-Trail 2.0 eBike Charcoal on the 4th Nov 2023 in less than 3 months the mid drive motor started an annoying click whilst pedaling. The Balcatta store from which I pur... Ver más

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Bike ordered Bike Received Bike Assembled - slowly. Bike Flat Tyre ? Brand New never ridden. E-mail customer service, complain. 2 days later new inner tubes, issue fixed all good. Instruction ma... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Great value bike for my 10yo. Chose click and collect option and bike available as advised when collected. Claims by Reid that it would be '...fully assembled by a bike mechanic and ready to ride" ina... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda de bicicletas
  2. también en la categoría
  3. Tienda de deportes

Escrito por la empresa

Reid Cycles is the home of Australia's best value bikes! By selling direct-to-customer with minimal overheads, Reid Cycles invest in what is important: delivering value to our riders by building the highest quality products at the best price. Reid Cycles is a proud, independent family and staff-owned Australian business. We make bikes people love to ride from our ever popular Vintage cruisers, through to value-priced Electric Bikes, Mountain Bikes, Road and Gravel Bikes and Kids Bikes. We also sell the best value parts and accessories to help you enjoy your ride including helmets, lights, locks, pumps and everything else you need from the leading brands. Shop online for cheap, fast delivery around Australia.


Información de contacto

3,9

Muy bueno

TrustScore: 4 sobre 5

3 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

No ha contestado las opiniones negativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

3,9

Todas las opiniones

(3139)

9 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Great after care

Very help full. Buy me bike online - when it came the front crank was making a very bad noise - contacted the team at stanmore, I took the bike in and there fix it under the free bike service program. There also serviced the brakes as well

15 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Thank you for your kind review!

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Purchased the bicycle online

Purchased the bicycle online. Never received the assembly kit that I paid $40 for. Had to assemble without it (it was a Christmas present for my daughter from Santa). The bolts were so tightly screwed it was incredibly difficult to assemble.

15 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Madeline, I am sorry to hear the Assembly kit was omitted from your order. I have processed a refund reflecting this. I hope your daughter loves the bike!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Christmas Destroyed !

After receiving the bike, it become clear that the wrong parts where packed in our box, therefore leaving the bike unable to be used.. After reaching out to support with numerous photos and videos the correct parts were meant to be sent out. after waiting several weeks the parts arrived only to find that these were also wrong ! leaving the bike unusable. And now Reid the refusle to pick the bike up and refund. I have to drive it nearly an hour to a shop to get a refund. Do yourself a favour and go into your local store. You will save yourself the hassle but more than likely get a far superior product ! Thanks for destroying a Christmas.

14 de febrero de 2022
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very good service and value for money

I have purchased from Reid Cycles many times and service is always very good.
My latest bike purchase was delivered on time, if not before the expected delivery date.
Reid Cycles is my go to place for value for money bikes.

13 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Thank you for your review Vernon!

Valorada con 2 estrellas sobre 5

I purchased a bike before Christmas

I purchased a bike before Christmas, it arrived scratched, dinted and the seat bar was too small, I was sent a replacement part and spray paint to fix myself. The seat bar was the same size. I have been emailing for 3-4 weeks now and the issue is still not resolved and the bike is still unridable.

13 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Shayne, I am investigating this now and will be in touch with a resolution today.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Happy with the bike but some parts were…

Happy with the bike but some parts were missing. I have contacted regarding this and have been told it will be sent but still haven’t received the missing parts.

9 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Shaun, I am investigating this now and will be in touch directly to have this resolved for you. I am glad you like the bike!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Wonderful service

Wonderful service, beautiful bike. Tuned it all up for me, very sound knowledge on which bike to choose too

7 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Thank you for your review!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fantastic team!

Fantastic team, helped me with all my bike questions. So knowledgeable. Catch me on a Granite 4 if you can!

7 de febrero de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

We hope you enjoy your new gravel bike!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service

Great service, everything they said they would do, they did. Delivered on time and a good product.

7 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Thank you for your kind review!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Quality bicycle parts

Easy to navigate website, I purchased a new wheel set for my road bicycle. Happy with product. Fitted perfectly. Fast delivery and lots of communication. Thanks you Reid bicycles.

1 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Glad you like the bike!

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Bought the basic mountain bike online

Bought the basic mountain bike online
Packaging was fairly damaged but the bike checked out ok. There was a problem with some of the screws for the headstand but after a ph call they sent a new part quite quickly.
The bike has had a few issues with gears not engaging properly but I think this is more of a me (user) problem. Have adjusted them often and they are working fine now.
This as a basic entry level bike is awesome have down a couple of gnarley rides but most of my riding is on the trails along the Yarra and will do regular 30 or 40 km rides.
Love this bike.

1 de febrero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Thanks for your review! Yarra Trails are awesome.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Reid bike quality

I bought 2 bikes, roller vintage and rapid road.
Unfortunately I must confess your bikes don't have value of money.
I paid 425 for vintage one, and It had about 300$ cost to Change some of parts like cassette, brake shoes, and also for true the rims.
But rims still have issues.
I'm sure you won't place my review on website 😄, but in my opinion based my experience it's better to pay for well known brands like giant or ..
Regards

29 de enero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Sabha,
Reid Cycles is Home To Australia’s Best Value Bikes Online & In store. By selling direct-to-consumer with minimal overheads, Reid Cycles invest in what is important: delivering value to our customers by building the highest quality bike products at the best price. If your bike is not running well please get in touch at support@reidcycles.com.au so we may help you.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Never received my Bike

ordered a bike almost 4 months ago and I was following it up pretty much every week and they were promissing me that the bike will be ready by end of the following week but that never happened and when it got ready the colour was completely different with the one on the website and I had to wait for another 4 weeks to get the new one. Very bad customers service and they never even apologised for the delay and I had to refund my money eventually.
I am not satisfied at all!!

29 de enero de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Mahsa,
I am deeply sorry for this experience. The delays were caused by circumstances beyond our control. I understand this is very frustrating when waiting for an order. Should you wish to give us another try I invite you to contact us at support@reidcycles.com.au.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Easy to order

Easy to order, quick delivery. Communication with the company easy and clear.

11 de enero de 2022
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Jacqui!

Thank you for taking the time to leave us a review!

Happy Riding and all the best!

Logan B.
Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Reid cycles - appalling customer service

I visited the Melbourne store (Queen Vic market) on Sat 4th Dec and was told by an assistant it was better to place an online order rather than via the store. I purchased two bikes online on 5th Dec as the website indicated they were in stock. I rec’d an email confirming my order but then there was no contact other than my three phone calls chasing the order. On 22nd Dec I was told “maybe first week of Jan” and then on 4th Jan I called again and was told “ no stock, maybe early Feb” for my delivery . Because I had to instigate contact and was not kept up to date and because I chose bikes that were listed as “in stock” and to have at least a two month delay - I cancelled the order. Appalling customer service and poor website management- so much for choosing to buy Australian

9 de enero de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Nicola,

Thank you for taking the time to leave us a review,
I am so sorry for the experiences you had with us. Generally making an order online is an easy process for customers and gives the customer the ability to view all items,sizes and colour options available. Unfortunately, some of these colour, size options were pre-orders available as shown on the website, the arrival of these items were regrettably delayed due to covid restrictions and the affects of covid on the logistics industry meaning the ETA provided was unfortunately revised on a few occassions. We do our best to inform all customers of these delays but it seems our team did not iinform you before you had got in touch with us.

Please accept our apologies for these delays and we hope you have found a suitable replacement bike since cancelling your order.

Kind Regards,

Logan B.
Customer Service

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Cassette wheel got damaged

Cassette wheel got damaged. I had to walk the bike for 10 kilometers. I had to go all the way from Melbourne west to CBD to replace it as there're no Reid stores in West.
Tyres and tubes have VERY low quality.. Got to change these within a week after purchase. Customer care was not well responsive. I felt very sorry for buying a bike despite several warnings on Reid bikes over social media. Overall not a great experience.

29 de diciembre de 2021
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Gopi,

Thank you for taking the time to leave us a review.

Sorry to hear you had an issue with your bike. We do not have a store out west victoria, given the bike was delivered to you due to no stores in your area I am sure this would have been known prior to receiving the bike. I believe our customer service team could have assisted you with getting a new cassette sent out to you given the opportunity to do so.

We hope that you have been able to get the issue resolved. If you need any further assistance please to get in touch with us by sending through an email to support@reidcycles.com.au

Kind Regards,

Logan B.
Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

29/12/2021

29/12/2021.
Terrible experience!
Ordered Vintage bike for a christmas present, received the bike damaged and the complete wrong colour. Spoke to Sam from Support, who wasn’t helpful at all and customer service was terrible. Situation still not solved. Phone calls not returned. Highly don’t recommend wasting your money. Definitely not providing the service they say they are…

29 de diciembre de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Hi Nicola,

Thank you for taking the time to leave us a review. I am sorry to hear of your experience and have looked into this. I can see that there has been a lot of back and forth communication with Sam regarding the damaged bike that arrived and can see that Sam has done everything he could to resolve this issue for you, unfortunately there appears to have been some issues with the courier company in collecting the order from you to have it returned and I can see Sam has spoken with them numerous times to get this sorted out for you. He also looks to have offered compensation and alternative colour options for you which you then requested a refund which once the bike was returned to the warehouse as he explained has been done. I am sorry that Sam's assistance in resolving your concerns was not sufficient enough and we were not able to provide you with a suitable alternative.

I hope you were able to fulfill your cycling needs elsewhere and apologies for the experience you had with our team.

All the best,

Logan B.
Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

My husband ordered a bike from Reid…

My husband ordered a bike from Reid online for Christmas for our 9 yr old. Shipping was super fast and when we went to open the packaging to put the bike together for Christmas the bike was damaged in transit and unusable. What could be an easy swap in theory - reid send us a new bike and we send the damaged one back isn't as easy with their convoluted process and packaging needing to be as per their instructions with zip locks and packaging tape which we dont have at home not to mention the wait time for them to receive the damaged goods before sending us a new one - wish they could've picked a better quality controller before they send us a dinged bike in the first place! Whilst the customer service team is nice to deal with their return process for FAULTY bikes needs a revamp -Next time remind yourself the local bike shop is a way nicer experience!

21 de diciembre de 2021
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Bang for buck and good customer service

I've bought two bicycles from Reid over the past year. The first was a Granite 4.0, which overall is an upper mid range value gravel bike, but their highest. It's designed and built for less extreme conditions as say a Giant Revolt, but is a beast on bicycle paths and road. Fantastic value for money with Shimano 105 drivetrain and hydraulic brakes at that price point. Unfortunately the bicycle did come with a faulty wheel hub, which is a supplier issue rather than a Reid issue (Brand: WTB). Julian ordered the part, replaced the wheel and I was on the road again in no time. No issues at all.

The second bike was a budget vintage bicycle for my partner who was just getting into cycling. The quality and the value for money was great. The only reason why we returned it was because we decided to go for a hybrid bicycle that she could 'grow' into as she gained more experience riding. It would have been perfect for strolling and casual riding.

Honestly would rate their range if you're entering into the cycling world. If you look up general upkeep and maintenance on a bike, a Reid would last you a very long time.

16 de diciembre de 2021
Logotipo de Reid Cycles

Respuesta de Reid Cycles

Thank you for your kind review. Happy cycling!

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más