Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

As others here have said, this company appears to have gone tits up, but still took my money last April for a pair of cables that never arrived. Email sent in May not responded to. Fortunately I pa... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ordered 26/3/2024 as yet nothing only automated response to 3 emails ,We have received your email ect which appear to have been sent 1 hour before I sent mine they are 1hour behind BST Order number 70... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

RESILIENT! So much more comfortable than standard cables in every situation. The magnetic + rotating top allows for an easy plug/unplug whatever your doing: walking, driving, whatever! In y... Ver más

Valorada con 3 estrellas sobre 5

I have several of the Last Cable magnetic charging leads and have used them in several devices across Apple, Android, headphones, keyboards etc. I have used them over several months. I have swapped... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa


Información de contacto

2,8

Medio

TrustScore: 3 sobre 5

322 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,8

Todas las opiniones

(322)

0 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Saves the USB phone port from wearing out..…

My Phone USB port became worn out and intermittent due to constant plug in and out of charge cable, so cost me a new phone. Now, problem solved. I can leave the charge mini USB in and the magnetic attached cable does the job. I now have use back of the old phone. So, at this point I only have good things to say about these cables. Wish I had ages ago. Would have saved me the cost of a new phone.

12 de enero de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don't support this "small family business"

This "small family business", as they like to remind us of at every opportunity, is no more than a front for peddling subpar products that are not unique and are mass produced for dozens of "companies". The only "difference" in the products from these "companies" is the printed "company" name/logo. Your package will arrive in a generic baggie and will come straight from Shenzhen, China. The quality is no better than any other version you can find on sites like Amazon, so you'd better order from Amazon as they at least have hassle free returns when the item undoubtedly fails. Also, if you think you're going to get a good customer service experience, think again! I emailed support - and waited well over 1-3 business days - and still haven't gotten a response. Their site doesn't properly display your order details or tracking information; I even provided them screenshots and details of the issue so they could fix it for everyone. Still no response. Save yourself headache and time and just order from a reputable and legitimate company (i.e. Amazon) so you can have worry free and cost free refunds and returns!

13 de diciembre de 2022
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hello,

We are terribly sorry for the experience you have experienced, however we can't locate any emails under your trustpilot username.

If you can please contact us on thelastcableofficial@gmail.com, so we can assist you further.

We have been out of office since Christmas Eve, and have returned back today. All emails are being responded to, we apologise for the delay during the Christmas holidays.

Our products are exclusive to us and can not be bought off Amazon or anywhere else, you may find cheaper counterfeits on there. However we use premium quality components that are exclusive to us.

We also have our own custom branded packaging boxes, you may have received a generic plastic bag as packaging if you ordered during our black friday period where we had exclusive deals of 1 packs of cables, and 3 packs of cables, which we don't normally sell outside of this sale period and therefore didn't have custom packaging for these exclusive offers which are no longer available.

You can track your order when ordering with us, we send you the tracking link via email after you order, and you can also email our friendly customer service team to get an update on your order, however as we mentioned in this case they were out of office for the Christmas holidays.

If you provide us with more information, we will be able to assist you further via email.

Thanks for supporting our small family business and have a great day
- The Last Cable

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Order not arrived

I placed an order on 26 November and have heard nothing since. ‘Track my order’ link on the website doesn’t work and the phone number given doesn’t exist. Money has been paid. Don’t know what to now.

26 de noviembre de 2022
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hi David,

We are unable to locate any emails from you regarding this issue, if you could please email us on thelastcableofficial@gmail.com so we can assist you further.

As stated in our shipping information, please allow 1-3 working days for your order to be processed and then a further 4-10 working days for your order to be delivered - https://thelastcable.co/pages/shipping-delivery.

This timeframe hasn't been exceeded, and due to our couriers experiencing huge delays due to mailing strikes there may be a slight delay.

We are so excited for you to receive your order David, and we hope you have a wonderful Sunday.

The Last Cable.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I posted before about the limited life…

I posted before about the limited life of these cables. I read the advice proffered by the company and the main relevant point was that the contacts need cleaning, this helps but has not restored them to fault free contacting when they are new. The company correctly pointed out that I have had the cables for 18 months and they should not be expected to last forever, this however us not relevant as I still have few unused ones which I am using up. I now have a message saying that if I do not respond to the company recommendations my review will be taken down.
My criticism us honest and intended to be helpful to other customers. I have no Ill will towards the company but I wonder if Trustpilot us independent if posts that people do not like are removed.
My suggested way forward for the company is to research ways of keeping the contacts clean because apart from the limited life they are super.

10 de diciembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hi Barry,

This is the second review you have left us about cables you ordered from us 18 months ago.

While our cables do last longer than normal cables do and we back this up with a free six month warranty, unfortunately they won't last forever.

We recommend looking after your cables by keeping them clean, and following the other tips on our safety notice here: https://thelastcable.co/pages/safety-notice

Thanks for supporting our small family business.

- Mike from The Last Cable

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Cool idea. Problems initially but resolved.

Cool idea but the brand name is misleading as I will need to replace mine soon, after just 7 months of use. Bought 2. 1 was quite unreliable and frustrating from the get go and would only intermittently connect. Stupid me should have returned it then but instead stubbornly persisted. The other cable was a bit better but now I spend 5 minutes before bed every night just trying the get a good connection on my phone to charge. Often wake up to my phone not being charged. Cleaning the connection sometimes helps but not for long. Not convinced I’ll spend another $50 on this brand again unless there’s a design upgrade.
Edit: I have to say that their customer service has been excellent after hearing of my issue and getting a replacement has been trouble free. Many thanks.

26 de noviembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hi Matthew,

Unfortunately with electronics sometimes the occasional defect does happen - although it is rare.

That's why we have a free six month warranty to replace any defective items! :)

Please email support@thelastcable.co and our team will be happy to replace your faulty cable and any magnets that no longer connect to your devices properly.

As you mentioned cleaning the magnets do help prolong their life span, and it's recommended to take proper care of them from the start, not just when issues arise.

For more information on how to prolong the life of your cables and our safety tips please see this page here: https://thelastcable.co/pages/safety-notice

Please email our support team as mentioned so we can provide you with your free replacements under our warranty.

Thanks for supporting our small family business!

- Mike from The Last Cable

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great company with excellent products

Great company with excellent products. Bought a pack of two cables and six heads recently. Had a problem and asked for the seller to advise, which they did and problem was solved. So, also excellent customer service.

4 de noviembre de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

So far so good

So far so good. Hope it lasts. Been reading a lot of negative reviews and so far I can’t find any one company that seems to own or make this. Tons of knock off companies. Couldn’t mix and match the heads which is not cool but so far it works. Hopefully it’s smooth sailing and I don’t have to keep buying cables non stop

9 de noviembre de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Recommend

Bought these cables they came in 6 days and they work really well. i also had to change my address as i accidentally made a spelling mistake but the customer support was great. they helped me changed my address quickly, and also gave me some tips on using the product. 5 stars would recommend the last cable 👍

1 de noviembre de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

The last cable I will buy from The Last Cable

So the concept is great, but really lacking in execution. The product is over hyped and overpriced.

Firstly the cable DOES NOT support fast charging. I bought two cables with multiple adaptors. I tried both cables in multiple devices. The charge rate is appalling in every device from phones to tablets to power banks. 4.5 hours to charge a phone from 75%? Ridiculous. The cable that came with the phone suggested half an hour and a third party cheap cable around an hour.

After trying lots of things I contacted the company and they sent a list back as long as my arm with things to try, a lot of which I had already tried.
Not being funny, but a £30 set of cables should just work- no faffing.

I've reluctantly kept the cables just to charge the kids tablets overnight, and I do mean, overnight. 12 hours for a full charge, if I'm lucky. If it saves the charging socket, then at least that is something.

Very disappointing though.

Secondly the build quality is only ok. The hinge part doesn't look as though it will last and others here have testified here that it doesn't. Time will tell. The fact that only a 6 month warranty is offered shows how much they believe and have faith in their products.

On a positive note, the braiding is a nice touch and mouldings are good but I feel that these cables are no different from the ones you can buy on Amazon at a much cheaper price and have just been rebranded and are made by the same manufacturer.

Thirdly, shipping.. took forever. A month I think, so much that I forgot I ordered them until they came through the door. Clearly shipped from China, and probably drop shipped. The impression when I ordered was that they were stocked in the UK.

Oh fourthly, you can't even charge the phone or device when it is being used: it just can't supply enough current to replace what is being used when you are using the phone, they are that bad!

My advice is stay away, save your money and try a cheaper competitor's product; you can't do any worse!

I'm off to try a cheap cable from Amazon, for £5 that will probably come tomorrow and maybe work better

23rd October 2022
Update, in response to the comments below.

If we are going to be pernickety about dates I ordered on the morning of the morning of 6th and received on 23rd. That's 17 days, not 13. Also the royal mail strikes were at the end of September, not in the period in question.

You don't understand regarding the comment about using the phone whilst charging. The cables charge the phone so slowly that they do not provide more current than the phone uses. As a result the battery level drops. I might as well not have it on charge.
There are a few replies commenting on this issue on this website.

23rd October... Again...

Still don't understand what the relevance of the postal strikes is in your comment. The postal strikes started at the end of September, after the order.... and after the cable had been delivered.

22 de octubre de 2022
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hi Andrew,

We are very sorry to hear the issues you have experienced, rest assured we are here to resolve your issue as quickly as possible for you.

Firstly, we do state to allow 1-3 working days for your order to be processed and a further 3-6 working days for your order to be delivered. However, as we have stated in our emails due to Royal Mail experiencing delays with their strikes, there are unfortunately slight delays which is completely out of our control. Your package was 4 days late, which we do apologise for. I can confirm that it did not take a month for your order to arrive, it took 13 working days.

Regarding your most recent response, we can confirm that Royal Mail have had multiple strikes in October, not just September, and plan to have further strikes as stated on their website: "CWU members are taking national strike action on 25 October 2022. Further strikes are planned to take place on 2, 3 and 4 November 2022". They endured in the strikes during your order being in transit, which we apologise for.

Regarding the issues with your cables, we did send over our list of troubleshooting steps to see if this fixed your issue, a long with stating that if they did not work, to send over a video of your issue so we could provide you with a free replacement. We did not receive a response.

You can definitely use your device whilst it is charging, please contact us so we can provide you with your free replacements :)

We hope you have a lovely day, and we look forward to resolving your issue for you!

The Last Cable.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible quality and service

I purchased 2 cables and fast chargers. Both failed to work and are useless. One failed after 4 months but I didn’t get around to complaining until it just passed the 6 month warranty period, when the other cable failed. No help offered. Just a glib response saying the products only have a 6 month warranty. Terrible problems with the original delivery too. I will never ever buy anything again from this company.

Just to clarify, one cable failed at 4 months age. The second cable failed a week or two after the 6 month warranty ended, which was when I contacted The Last Cable - they were not interested in the fact that both cables failed within a few months. It says a lot that there is only a 6 month guarantee. Most cables last for years. My cables didn’t achieve a basic fitness for purpose, from a company offering a very short guarantee on a product they don’t seem to have much faith in.

25 de junio de 2022
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hi Martin,

We are very sorry for the issues you have experienced.

Unfortunately, as we have stated in our emails as your 6 month warranty expired over 4 months ago we are unable to provide you with a free replacement.

We apologise for the inconvenience this may cause Martin, however if there is anything else you need assistance with we would be more than happy to help.

Have a wonderful day, and we appreciate your support towards our small family business.

The Last Cable.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

An absolutely brilliant product which…

An absolutely brilliant product which we have bought multiple times both for use both in the home and as presents. Delivery has always been prompt, and the products arrived well packaged. The only time we have ever had an issue (magnet popped out of the casing) the issue was dealt with efficiently and very pleasantly. It is great to find a company who really do stand by their merchandise. Will be buying again!

19 de octubre de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Amazing product and customer service!

Amazing product and customer service!! I ordered the family pack, we all have a cable each and every device in the house now has its own charging head. I can't wait to throw away all the old cables that we have in the house!

30 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Thansk for this wonderful product

I live in Greece and I ordered one set of cables from you and I am very happy with them. They do what they have to do. One of the cables was not working, but after an email, with your company, I got some solutions and it worked out, t was working again. Thanks for this wonderful product and the very good service.

25 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ultra Premium Price, So So Quality, AWFUL Customer Service.

EDIT 3, The Final Cut!

The standard USB C cable I bought for £3 from a competitor has just failed after 16 months of sterling service. I used it to replace LastCable's dismal product which lasted about 16 days.
I also note that Statik cables now seem to be promoted heavily online and that they, plus the marketing are remarkably similar, as are the reviews here on Trustpilot.
Be careful out there!

EDIT 2, Re' Verification.

To my utter amazement Last Cable has requested that Trustpilot "verify" my review, presumably in the hope that, despite them making it very clear in their response that they know both myself, my order and that there are problems with the kit, I might not be able/willing to do so, and thus my review would be taken down.

"Underhand" is not an inappropriate description of this.

Also note that, less than a month after delivery, one of the two cables is now showing every sign of an internal open circuit!

In precis,
8 items in my kit, 1 item faulty on delivery, and 1 major component faulty within a few weeks.
I do not have high expectations of the rest of the items.

EDIT 1, Re' Last Cable's response.

The Last Cable would do well to monitor and respond to their emails as diligently as they seem to monitor their Trustpilot reviews!
In isolation a long delivery time, whether or not it's in the Ts & Cs, isn't a problem.
In isolation a faulty connector shouldn't be a problem.
A slow and seemingly very obstructive Customer Service procedure and representatives who do not read/understand detailed descriptions of the fault and how it was diagnosed is a serious problem.
The fact that I, and others have only been offered constructive solutions to our complaints AFTER leaving a poor review here is a disgrace!

As for the alleged "unviewable video", The Last Cable's suggestion that I need to use a SUBSCRIPTION app to send a simple MP4 file, that's just ludicrous.

Bear in mind that this is all over a small item, cost price to the company little more than pennies.

I stand by my review, and it's headline, this is the worst customer experience other than with energy suppliers that I have had in decades.

The Last Cable, within 24hrs of this review being posted, have asked me what I would like from them, presumably in the hope that I will soften the review.
The answer is NOTHING, if I never hear from them, or of them again, it will be too soon.

MY INITIAL REVIEW
Having been unwise enough to fall for the marketing blurb, I ordered a 2Mtr 2cable kit at what has turned out to be an entirely unjustified sky high price (2.5 times the price of the competition!).

Despite this premium pricing, the kit took over a week to arrive, and when it did so one of the two USB C connectors did not provide reliable connection, the circuit kept on breaking & remaking.
This, in itself, at the price point is unacceptable, but The Last Cable proceeded to add insult to injury by responding to my email on the subject with a pro forma trouble shooting list, all of which I had already carried out and had told them so in my email.

This has resulted in an exchange of nine more emails with The Last Cable's replies taking ever more time and culminating in me sending a video of the fault in (in)action which they now claim is impossible to view despite it being an entirely standard MP4 file!
It appears to me that the Customer Service is geared to be as obstructive as possible in the hope that I, among many others will go away leaving no impact on what has to be a HUGE profit margin.

And it's worked, I bought another connector from the competition (delivery 2 days) and it works perfectly.

Buying from The Last Cable has turned out to be a very expensive and frustrating MISTAKE.

19 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de Thelastcable

Respuesta de Thelastcable

Hi Paul,

We are so sorry to hear you are not happy with your experience here at The Last Cable, and the issues you have experienced.

Rest assured, we are here to resolve your issue immediately.

We do state to allow 1-3 working days for your order to be processed, and a further 3-6 working days for your order to be delivered to the UK. This is stated in our shipping information - https://thelastcable.co/pages/shipping-delivery.

We can confirm that you purchased on the 27th July, and your order arrived on the 5th August. Your order was in the timescale we do state :)

You did contact us stating you experienced an issue, and we sent over our troubleshooting steps over to see if this would fix your issue, then stating if they don't work we would need to see video evidence to investigate your issue further.

This is required to prevent our free warranty programme from being abused, and to identify the cause of your issue.

We can confirm that we received a video, but the video would not work, which is why we asked if you could send your video over on We Transfer so we could assist you further. We do understand the inconvenience this may cause.

Since, we have emailed you stating we will provide you with a free replacement regardless of the video evidence or not, as we know you have experienced issues and we would like to resolve this immediately for you.

We look forward to resolving your issue Paul, and we are very sorry for any issues that have been caused.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have ordered a few different cables…

I have ordered a few different cables from The Last Cable, and I love them. Unfortunately one of the cables came apart at the charging end with the magnetic end separating from the cable. I contacted The Last Cable, and they were amazing. Even though my last order was more than 6 months ago, they are still replacing the cable. The staff were very welcoming and easy to deal with. I highly recommend their cables and will continue to support the company.

19 de agosto de 2022
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

It doesn’t get any simpler than this

It doesn’t get any simpler than this, I have just plugged in all the little magnetic adapters to all of my devices and the one cable can be swapped over to which ever appliance needs to be charged. Excellent product and very good Customer Service, it’s a total no brainier 👏👏👏👏

29 de julio de 2022
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más