Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Visited the workshop initially to have a look around and decide what finish we wanted for the table we were interested in buying. We were very impressed with the company, small family run business. We... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

We went over to TRL’s workshop to discuss what our options were, taking some samples with us. Ben was brilliant, guiding us through the options and making suggestions. We ordered two custom made t... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

The furniture is absolutely beautiful and very well made. Everyone who has visited has commented on how stunning our breakfast bar table and stools look in the kitchen! Customer service has been excel... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 2 estrellas sobre 5

I haven't received my order yet so can't comment on furniture. However the time frame for delivery has been bad. I was initially given a 3 - 4 week delivery expectation which I thought was a long time... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Fábrica de muebles

Escrito por la empresa

TRL Furniture is an award-winning furniture manufacturer and online retailer based in Nottingham. Our workshop hand-crafts all types of furniture using locally sourced materials. We then deliver the finished products nationwide and install them in your home with our two-person delivery team, who provide exceptional customer service. By purchasing your furniture from TRL, you are supporting five other small, independent businesses in the Nottinghamshire area, which helps sustain approximately 50 local families.


Información de contacto

4,2

Muy bueno

TrustScore: 4 sobre 5

143 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 84% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have a amazing solid oak table with…

I have a amazing solid oak table with bench that i would 100% recommend any body to purchase delivery team was outstanding down to office staff really good company thanks

15 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Thank you for the great feedback Shane it is much appreciated

Tim

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Misleading delivery time frames

Good prices and easy to order but delivery time frames are misleading, most products state 3-4 weeks but order did not come in this time frame and customer service were quite unhelpful

5 de agosto de 2025
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Amy thanks for your feedback. I can see that you placed your order on the 22nd July and we will be delivering your new furniture on the 25th August which is 4 and a half weeks from ordering.

We are working on solutions to better the timeframes however we do stipulate that it’s approximate delivery timescales and that delivery is also based on location. There are many variable factors that are out of our control that may increase the delivery timeframe beyond 3-4 weeks

Thanks again Amy

Tim

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Very expensive table came damaged

Very expensive table came damaged. Weeks later and still no communication or date on when it will be replaced.

5 de agosto de 2025
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Very sorry to hear this. If you could reach out to us directly so we can arrange the free replacement that would be great

Thank you

Tim

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Shocking customer service

[Edit following TRL response]
1/ Note the title relates to them ghosting me.
2/ I asked for the screws to be tightened because the table was wobbling. If the hardwood is a problem, there are technical solutions - drill hole, insert lug, bolt legs to lug.

Shocking customer service - ignored emails and voice messages for weeks.

I ordered a bar table mid May and it arrived a few weeks later. The installers banged screws in at an angle and they didn't tighten. Luckily I stayed with them and asked for them to be properly tightened. One broke off.

I contacted TRL and was told they would replace it. Seven weeks later, various ignored emails and voice messages and they finally replied. Today, Aug 11, the new top was fixed to the legs in minutes. All appears OK.

11 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Duncan, sorry you feel this way.

To be clear to anyone that reads this, one of the main reasons we don’t fully tighten the screws straight away is so the heads don’t snap off in hardwood. We tightened as requested and the heads snapped off. We have not had this issue raised with us before on the many hardwood items we have fitted and one slightly lose screw would certainly not result in the bar wobbling and this is from personal and professional experience of installing thousands of items over the years.
The breakfast bar was fully functional and fit for purpose and I think a 2 star review is a little harsh. I know it’s not ideal but you were left with a perfect breakfast bar minus a snaped screw which we then replaced free of charge as part of the service and came back and re-delivered and reassembled as you requested.

I do understand your frustrations but a 3-4 star review would be more suitable in my opinion

If you would like to bring anything else to our attention please contact us directly and use the correct channel of communication

Thank you

Tim

Valorada con 4 estrellas sobre 5

A lovely table but let down by the delivery system

The table looks lovely and they've done a very nice job, but the faff around delivery meant that I probably would be hesitant to order from them again (and is why they lose a star). As soon as I ordered, the delivery estimate came to my email address and I knew we wouldn't be around for it as we were booked to be away so I emailed them the same night to explain. I was told I needed to wait until the table was ready, get a definite date, then let them know. No problem. 3 weeks later I get an email to say the delivery date is the date I said I couldn't do, and there's no way to change it in their system, you have to email the same person you told 3 weeks ago... so I did, and was given another date 3 weeks from then, with no choice. Thankfully we were around but if not then we'd have had to wait another 3 weeks, and so on... this is a really silly system. No other company selling large items gives you arbitrary dates with no option to select one where you can be in. The delivery guys themselves (who also attach the table legs) were really nice and very efficient, it's the system set up by this business that's the problem, not the delivery guys.

29 de julio de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great product

Great product - really good quality. Great delivery service - really pleased

11 de julio de 2025
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Fantastic review thank you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Beautiful furniture

Beautiful furniture, excellent quality, exactly what was described.

11 de julio de 2025
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Natasha thank you so much for the great review and we love that you like your new furniture so much

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Lovely table - walnut finish

Lovely table, solid, well finished and heavy as hell! Would recomm. The guys slipped a little on delivery but what Co doesn't when they are producing handmade furniture. If you want big Co generic guff and prompt deliveries then fine, go get a table etc from them. Although if you want a nice hand made unique piece then use these guys and if you have to wait an extra week for del, suck it up. They kept me informed and always answered my messages on their homnepage chat. Even the owner chats away with you. I'd buy again.

24 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Jonathan,

This is one of my most favourite reviews.

Thank you so much

Tim

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Beautiful product, good customer service

Beautiful product. I did encounter an issue with the delivery and installation team. But after a phone call and a couple of emails a resolution was achieved. Same delivery and installation team attended again and were polite, understanding and took extra time to make things perfect. I never mind having a problem occur, it's how it's dealt with that sets companies apart from each other. So from my experience I can say I am wholly satisfied and feel TRL value thier customers and I'd not hesitate to reccomend or purchase from them again.

9 de julio de 2025
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Disappointed

Nearly delivered to the wrong address, the quality? Not stained underneath only the top of the bench. The corner of bench welded and left shiny silver when the rest is clearly grey on legs. Disappointed.........

9 de julio de 2025
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Lesley
We would appreciate it if you took this review down considering you’ve already reviewed your products and posted your review on Trustpilot

Thank you

Team TRL

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I am completely gutted and disappointed…

I am completely gutted and disappointed with my order from TRL handmade furniture, after buying what I thought was a beautiful rustic, unique table… I received a very basic square wooden top with a lick of vanish costing £350!!! This is sadly false advertising as the table I purchased is nothing like what I wanted from their website and I have been told I cannot have any kind of refund!! Please be mindful when you order from this company that you get what you want as I would hate this to happen to anyone else I know have a table with no use, really poor service.

22 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Laura,
I understand your frustration but if you posted photos of your table you have and the table on The Range where you purchased it from then you would see they are extremely alike. There has to be some leeway in handmade furniture due to the nature of the timber. No 2 timbers are the same

I understand that you expected benches to come with the table but unfortunately you purchased a table on its own. Benches can be purchased separately, as we advised and we are still more than happy to provide you with benches too but it is clear in our description.

We only use the best wax and oils for our tables, no 'varnish' is actually used, and although you mention it is a basic square table, it is exactly what you ordered and as described.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

A great outdoor table and benches.

The customer service when I bought my table and benches was great. My questions were responded to quickly and allowed me to make the right decisions about the size of the table and benches. The delivery and construction was great, friendly lads, efficient even though it was raining. When I bought the furniture it was a three to four week wait, but it took seven weeks with no explanation about the cause of the delay. We are happy with the table and benches, they are lovely, and the delay would not have mattered if only the reason had been explained.

17 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Hi Sara,
Thank you so much for your review. It means a lot to us and I will take the feedback on board with regards to the delays which I can only apologise for again.
We are however, very glad and happy that you love your new outdoor table furniture

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Tim the founder and director was very…

Tim the founder and director was very patient with my enquiry,
He advised me and
The order of a beautiful
Table And two benches were delivered three week later and assemble on site by there team
I
Have been in business 45 year SJ Shortman plumbing and heating Cambridge
I would recommend Tims company,
First class craftsmanship and service through out
Stephen shortman

11 de julio de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

DISAPPOINTED THEYVE TRIED TO DO IT ON THE CHEAP

Nearly delivered to wrong address, if I hadn't rang on day of delivery after I noticed the wrong address on the tracker! I wouldn't have received !!. They've done it on the cheap they didn't even stain underneath the bench just the top!! And the corners on the metal bespoke (paid extra for) was not painted on the corners. disappointed

8 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Thank you for your feedback however it looks like the only thing we didn’t do was stain the underside of the bench, which is done intentionally for reasons explained below. I do not feel that this is a fair review

I feel “done it on the cheap” is extremely harsh if I’m honest! Our benches are never stained on the underside for a couple of reasons. Firstly it allows a ‘live product’ which is what timber is, to breathe in its new home! Timber comes with a moisture content and is therefore going to want to move and settle into its new environment so not staining allows for the timber to breathe so it’s done for a reason NOT on the cheap. Another reason is that we believe it’s pretty pointless staining the underside of a ln indoor bench that is just 400mm off the floor (in our opinion) not staining the underside means we use less wax and oil and decreases our carbon footprint by not having to order as much wax and oil to stain something that is never seen. Less materials to be manufactured and less materials to be delivered! We think of the environment here at TRL as well as beautiful handmade bespoke furniture!!

If you’d paid to upgrade the legs then I’ll look into this for you. Looks like you’ve got the standard raw steel legs in error because we certainly do not just miss parts of the legs when spraying them the desired colours. This could have been communicated to us prior to commenting on a global forum as this is just a genuine mistake
UPDATE - having checked your order, you didn’t originally pay extra for upgraded legs and it looks like you chose raw steel with clear lacquer which is what you’ve received as a described on the website. Please contact us directly if you think this is wrong and we can rectify for you no problem at all.

As for the address this is imported from the address you gave us when you ordered. Unless a data issue with our logistics software provider but certainly not our fault so again a little harsh. To say in a global review platform that you wouldn’t have received it is just speculative and untrue. We would have called you if we couldn’t find you and then delivered to you.

If you need anything else please call us on the number you called us on yesterday or email us.

Tim

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Updating my review to 5 stars.

Originally, I was quite disappointed due to a miscommunication—the delivery team didn’t complete the installation and left, which was frustrating. However, once the manager Ben got involved, he responded quickly, apologised sincerely, and arranged for the installation to be completed without delay.

I really appreciated his professionalism and how swiftly the issue was resolved.

The quality of the furniture is excellent—you can tell by the weight and craftsmanship that it’s built to last. I hope the company continues to provide this level of high-quality service and treats customers with the care and respect they deserve.

3 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TRL Handmade Furniture

Respuesta de TRL Handmade Furniture

Thank you so much for your feedback. It is much appreciated

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Good delivery

Easy to find updated tracking on purchase. Table assembled at my property and slotted into place with little fuss.

29 de mayo de 2025

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más