Korniche Opiniones 

115
•
TrustScore: 4.5 sobre 5

4,4

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Korniche sent fitters, Richie & Owen to do some work on our bi fold doors. Richie and Owen were exceptional. They were so conscientious with every detail covered thoroughly and professionally... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Just avoid and pay a little bit more elsewhere, their bifold doors are shoddy, there is a reason you only get a 12 month warranty, because after 12 months they start falling apart. Like literally migh... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Bought a 6m x 1m roof light through a reseller. Brilliant bit of kit. Well designed, strong and stable and simple to assemble. Arrives really well packaged and with clear assembly instructions, p... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

We are absolutely delighted with our bifold doors. The quality is excellent, they look fantastic, and they have made such a difference to our home. I also want to give special praise to the cust... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Tienda para la reforma del hogar
  2. también en la categoría
  3. Industria del vidrio
  4. Tienda de hágalo usted mismo

Escrito por la empresa

The Multi-Award-Winning Korniche aluminium roof lantern and bi-folding door for home extensions and renovations. Available through independent builders and installers, alongside national Building Merchants and online retailers. Available in standard RAL colours of Black, Anthracite Grey amd White. Both the Korniche Lantern and Bi-folding door can be provided with a short lead time with standard colour in any combination on the internal and external profiles. Slim profiles, excellent thermal properties and fully compliant in building regulations and Part L & F legislation. Faster to Fit - It's not only the fantastic aesthtics and thermals. Korniche products are the fastest and easiest to install available. Perfectly engineered to provide speed and and ease of installation for your builder or specifyer. The best in design and engineering at affordible prices! www.korniche.co.uk


Información de contacto

4,4

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

115 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 100% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 mes

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,4

Todas las opiniones

(115)

31 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

…Unexpected Gesture

I contacted your complaints department this morning. I purchased a 3 door Bi fold st of doors 15 months ago but yesterday the lower roller assembly on the pilot door cracked.Lucy Stuart of your company listened to my problem and has now despatched a replacement lower door roller assembly free of charge. I must thank Lucy and your company for your kind gesture. It is so nice that there is still some decent people and companies out there.!!!!! Phil East

11 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the 5-stars feedback and sharing your experience. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations. Lucy is a valued member of the team and we will be sure to share your comments with her. She will be delighted. Thank you again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great after sales support !

I am extremely satisfied with the customer service and after sales support that I received. Our Bifold had an issue that was handled by Richie and Owen extremely well. The customer service team on phone were very kind as well. On first visit , problem was identified and was fixed on second visit.
I really appreciate Richie and Owen's efforts to make things right for us !!

12 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for taking the time to leave such glowing feedback, it is greatly appreciated. Richie, Owen and the Customer Service Team are always there to support and our priority is Overall Customer Satisfaction, we are delighted that we met expectations. I will be sure to feed this back to the team. Thank you again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent customer service.

My experience with Korniche's customer services has been excellent. Customer Service Advisor, Laura Burn, was courteous, helpful, and very prompt with communications. Laura was extremely effective in sorting and progressing delivery of a replacement item, which was made and delivered within three days. A fantastic service!

3 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the 5-star feedback and sharing your experience. Laura is a valued member of the team and we will be sure to share your comments with her and the team. Laura will be delighted with this feedback as our priority is Overall Customer Satisfaction, and she will be delighted that she met your expectations.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

5* Service

Richie and Owen from the service team were professional from start to finish. They were extremely helpful when identifying the problem with our doors and the repair was completed to a high standard. Thank you so much.

24 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this great review Our company values put customer satisfaction as top priority and we are committed to our customers. Richie & Owen are a very valued part of our Service Team who always go out of their way to give the best experience. Thank you again for you 5 star review.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Outstanding Customer Service from…

Outstanding Customer Service from Korniche/Made For Trade!
I had a fantastic experience with Korniche's customer service, specifically with Laura Burn. My bifold door hinge failed, and despite being a homeowner (not a tradesman, which is their usual direct contact), Laura went above and beyond to help me.
Initially, I was having trouble getting a response from my fitter, which left me with a non-functional door. Laura quickly stepped in, guiding me through the process of identifying my doors by providing a QR barcode sticker image. She managed to trace the sale and swiftly arranged for replacement parts to be sent directly to me, including both the top and bottom roller hinges.
Her responses were always prompt, clear, and incredibly helpful. She provided an estimated delivery time and attached a hinge guide to help with the replacement of the hinges.
It's truly rare to encounter such dedicated and efficient customer support. Laura's willingness to assist, despite the initial "trade-to-trade" policy, turned a potentially stressful situation into a smooth and positive resolution. I highly recommend Korniche/Made For Trade based on this excellent service!

13 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for such a wonderful review. Laura will be delighted and very appreciative that you took the time to express your 5 star experience. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations.
Our Customer Service look at all issues individual and try their utmost to deliver the best service. We are extremely proud of our award winning products and want our customer to enjoy these products. Thank you again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Korniche flat glass

craig was informative and interested, he makes a great ambassador for the company, we were both impressed by the product and his attitude. Thanks.

9 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for your wonderful review and the time taken to share your experience with us. Craig is a valued member of the team and we will be sure to share your comments with them, he will be absolutely delighted. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Service Team .. Yesterday I had the service team on…

Yesterday I had the service team on site to carry out a handle repair. Richie and Owen were excellent from start to finish Nothing was a bother for them and they even returned to correct an install issue free of charge. I am delighted with my cortiso 4.5m 3 pane product and would certainly recommend MFT. Much Appreciated Nige

4 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with Made For Trade. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations. The Site Support Team Richie & Owen are valued members of the team and will be delighted with your great review as they strive to be the best and are very proud of their work. Thank you again.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

You seriously want to avoid Korniche…

You seriously want to avoid Korniche skylights. The quality is just dreadful. Their manufacturing process is a complete joke – you'd honestly be better off with something cheap from China or even just plain plastic.

I bought my Korniche skylight system from GFD Homes, and right from the start, it was a nightmare. When I went to assemble it, the holes for the bolts to fasten the rafters were barely there. Like, no actual hole to put a bolt through! It took **two and a half weeks** of me going back and forth, sending tons of pictures and videos, before Korniche finally agreed to remake the faulty rafters and send them.

Then, after waiting nearly another two and a half weeks, I started putting it together again. And what do you know? When it came time to put the final clips on top, the plastic was so badly made that you literally couldn't clip them in. And it was just the main rafter that had this problem. It's obvious they don't have any kind of quality control when they make these things, or I just got the one made by someone who was totally out of it or on their very first day. It's absolutely shocking quality for a brand that brags about being high-quality British-built glazing. It's just appalling.

** UPDATE** 3/06/2025. ive been contacted by GFD Homes (who i purchased the skylights from) on behalf of Korniche asking me if i can change my opinion/review (which i have on voicemail) which is frankly disgraceful. why would a company try asking a customer to change their review under any circumstances???? I'm only interested in reimbursement for the cost of having installers come to fit the windows when they were faulty in the first place, i was out of pocket £350 for that.

1 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are sorry to hear your experience was less than 5 stars and your need to score your experience a 1 star is very concerning.
I have reviewed the issue you have mentioned, and I feel that sadly your comments are unjust.
GFD Homes reported the issue to MFT on the 13.05.25. The detail and pictures we received could not allow us to investigate what the root cause of the issue was. We requested further images as the rafters you stated the holes were not barely there, just were not aligned so we did not know at that point if they were the wrong way round and this was the reason for requesting more information. We really needed to know exactly what the issue was and not guess work as the resolution time would be longer.
Granted there were some backwards and forwards to investigate however this took a total from start to finish which included remake and delivery (23.05.25) of 10 days. 8 working days.
The Korniche Lantern is an award-winning product; our customers love this product and always comment how easy this is to assemble and its great quality. I’m really surprised you feel very differently.
Overall, when someone has an issue with any of our products we will endeavour to resolve as quickly as possible. I appreciate it is frustrating when you are on site and trying to get on with the job, however detailed pictures or videos are vital for a quick resolution.

Korniche update & final comment regarding this review 04.06.25

Korniche or GFD at no point asked you to change your Trustpilot review. There would be no reason to do that when MFT had already responded to the review.
The voice mail that was left stated (I have the full transcript and authorised to use by GFD Homes. Below is part transcript minus the introduction and the request for you to contact GFD.

Transcript
“ I was just calling to have a quick chat about the issues that you have recently had with your lantern, I understand that you have left a one star review on Korniche’s page, I just wanted to have a chat with you about it, obviously I know you have raised quite a few concerns about their quality control and the actual product its self. I just wanted to give you a little bit of reassurance and hopefully kind of change your opinion of them and see what we can do going forward to hopefully change your mind.”

The Korniche Lantern is an award-winning product. GFD are a very professional company that sell a considerable amount of our Korniche Lanterns & other products and wanted to discuss your concerns, not to change the actual review but to change your opinion regarding the product and how Korniche work to improve Customer Experience.



Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service

Excellent service especially from Laura, who responded quickly to our enquiries. Would recommend this company.

24 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with Made For Trade. Our priority is Overall Customer Satisfaction. Laura is a valued member of the team and she will be delighted with your feedback. Thank you again for the time spent.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great company to deal with

Great company to deal with
Good prices
Good service
Great staff

16 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this note. Our company values put customer satisfaction as top priority and we are committed to our customers. We look forward to serving you again. Thank you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fast resolution

Fantastic customer service today from Lois.
Matter was dealt with swiftly and affected part sent out in the post.
Quick resolution , great service

7 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the great review, Lois is a valued member of the team and we will be sure to share your comments with them. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that Lois met expectations.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I contacted made for trade , Great Service , Highly Reccomend

I contacted made for trade and the customer service I received from James was excellent so professional.

24 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with Made For Trade. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations. James Is a valued member of the team and we will be sure to share your comments with him.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Good Design Ruined by Poor Quality Control

Following my builder’s recommendation and research of my own, I specified Korniche bi-fold doors and a lantern roof-light for my new-build orangery. The Korniche website was good and the local distributor’s samples appeared well designed and manufactured (I’m a retired Chartered Engineer so know what I am looking for). It was very pleasing to be able to ‘Buy British’ for a change.
By contrast, the product delivered was very disappointing: Things started badly when the 2 – 3 week delivery schedule turned into 6 weeks. On the day of delivery to site it was discovered that no glass had been ordered (what kind of window company makes that error?!). This meant the frames had to be installed a week before being glazed hence added costs for my builder (and me) for a second visit by his window fitter.
After installation, I then discovered that the lock on the single bi-fold door would not turn. Investigation by the fitter revealed that the lock barrel had been drilled through by one of the frame securing screw holes and the screw left loose as it could not be screwed fully home. He was astonished. How did that defect pass Korniche quality control? In addition, no door stay was supplied and it was pure luck the wind did not slam the door against adjacent masonry.
The lantern roof-light should have been the jewel in the crown but the assembly supplied had four additional frame sections which completely ruin the clean lines shown on the website and in the distributor’s samples. The lantern was well below the maximum size allowed and now looks way over-designed. To add insult to injury, the cover plates for the securing screw troughs had been cut to completely the wrong sizes – in fact I’m pretty sure offcuts had been supplied. Of course, it will almost certainly be assumed that an end-customer would never notice these items unless spring cleaning up a ladder. In fact the angled glass of the lantern reflects a clear view of the sub-standard parts beneath whenever one looks through the lantern! Fortunately, the fitter was able to source some matching uPVC sections which he jointed skillfully and now look perfect – but it should not have been necessary. Worse still, Korniche flatly denied there was a problem.
I acknowledge that my builder, the local distributor and Korniche are all implicated and no doubt will all be blaming each other. However, the quality control issues can be laid at no one’s but Korniche’s own door.

1 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We’re sorry to hear about your experience and your disappointment with our product and Service. At Korniche, we take all feedback seriously and are committed to ensuring customer satisfaction. While we understand your frustration, it’s difficult to determine the root cause of the issue without more detail of the order in question. We would really appreciate your sending MFT an email to help@madefortrade.co with details of your order e.g. CTR/ reference details and the company you purchased the products from. We will then be able to locate your order and look further into your issues. Or you can call us on 01642 610 799 and ask to speak to the Customer Service Manager.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Roof lantern does not pass building control

The roof lantern does not pass building control.
I ordered the best possible lantern for my extension, premium Aqua 1.0 u-value version. The building control officer requested to have the proof for the building reg part Q compliance for security which is adopted in 2015. The shop Modern UPVC windows suggested it does not have any proof for its compliance and I contacted Korniche team saying it does not have any proof or any British Standards certificates either. It is totally unacceptable for an 'award-winning' product which does not comply with building reg!! It should not be selling at all! it is a big fat lie in the website. I cannot see any light in the tunnel. It is expensive and premium but not British Standards. What a joke!

30 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Document Q provides guidance and advice. It is the responsibility of the architect or building specifier to ensure that the product they select is suitable for the application.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Missing part was promptly sent over the…

Missing part was promptly sent over the next day, great customer service.

16 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

Thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with Made For Trade. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations.

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Draughty Korniche Roof Lantern

Regrettably I have a Korniche roof lantern, and since installation (about 3 years) from the first winter I have been convinced that the lantern is draughty.
This year as we’ve just had some very cold and stormy weather I decided to use a smoke test to establish if my suspicions were founded.
Sadly I was correct, the lantern leaks cold air at each corner and I’ve tried unsuccessfully to get any specialist installer to take a look and find a repair solution.
There is no direct link back to Korniche only the original installer which was through the main contractor which is now out of the defects period.

My experience has been so terrible from the start and I still have no way of getting this fixed so I would very strongly suggest that you think twice before ordering a Korniche roof lantern and get a Velux instead.

15th Jan 2025
Thank you for your reply. I have already reached out to Made-For-Trade and tried again this morning but it appears they need a job CTR or QTE (quote number) to proceed which I don’t have.
I just want to pay someone who knows what they are doing to fix the lanterns so it doesn’t leak cold air into my home without squirting mastic into every joint.

15th Jan 2025
I had a very reassuring call from the customer services team today who were very helpful and knowledgeable about the issues I am experiencing with the roof lantern being draughty. It appears from the photos I shared with them that it’s the installation which is the issue, and not the Korniche lantern itself.
There’s still a way to go before the issue of draughts is resolved. I’ll keep this thread open until we have this resolved.

11th March 2025
We had to have our 3 year old leaky Korniche roof lantern removed and disposed of because of the poor and potentially dangerous installation. We had the new lantern installed yesterday (so we have paid twice) and are hopeful that these fitters are better than the last. Where Korniche need to step up is to have approved Korniche trained installers to give customers like me some confidence, rather than saying their product is good and it’s the responsibility of the customer to check that the workmanship is up to scratch. How on earth would I or any other customer know?
I’ll keep you all informed next winter if the drafts come back.

11 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We’re sorry to hear about your experience and your disappointment with our product. At Korniche, we take all feedback seriously and are committed to ensuring customer satisfaction.
While we understand your frustration, it’s difficult to determine the root cause of the issue without more detail. From the information provided and the picture shared on Trustpilot, it appears the issue is related to installation rather than manufacturing. Our team has never received feedback regarding draughts linked to manufacturing defects, and we’d like the opportunity to investigate this further.
We encourage you to reach out to us directly. Our team is here to support you and ensure the Multi-Award-Winning Korniche Lantern performs to its full potential. Thank you for bringing this to our attention, and we look forward to assisting you.
If you would like to discuss your issue, please contact help@madefortrade.co or call 01642610799

15th Jan 2025
The Customer Service Manage has tried to call you twice yesterday, left a VM and sent an email asking you to call MFT for support. Please can you call the Customer Service Team on 01642 610 799 (option 1) (option 1) and ask to speak to the Customer Service Manager.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Korniche

Richie and Owen were excellent at getting the problem fixed with our bifold doors, very quick and professional.

7 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this note. Richie & Owen are valued member of the team and we will be sure to share your comments with them!. Our priority is Overall Customer Satisfaction, and we are delighted that we met expectations.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent bi-fold doors and lantern…

Excellent bi-fold doors and lantern from Korniche. We were really pleased with our choice from day one.

There was a small issue with the door handle. While it locked as it should, the handle was loose moving slightly side to side making it more diffucult to look, and when the handle screws were tightened, the handle became too stiff. Our builder arranged for Korniche to visit.

What can I say except Korniche’s response was nothing but perfectly professional. Owen & Richie arrived when promised, and worked hard to understand the problem and resolve it, which they did.

Not only that, while here they checked all the mechanisms and measurements and even touched up some of the paint damaged by me due to leaving keys in the escape door,

Would definitely recommemd Korniche for the quality on their product and their after after sales care service.

28 de noviembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this fantastic review. Our company values put customer satisfaction as top priority and we are committed to our customers. Richie & Owen are valued member of the team and we will be sure to share your comments with them.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fantastic after service

Fantastic after service. My door handles were flaking after 3 yrs but they replaced them without any hesitation and I received them the next day. Highly recommended

2 de noviembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this review and sharing your experience. Our company values put customer satisfaction as top priority and we are committed to our customers. Thank you.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Ritchie and Owen came to investigate a…

Ritchie and Owen came to investigate a draft I had on my Tri-fold doors. They could not have done more. Came Friday to check them and were back 4 days later to replace the traffic door, removed all glass and replaced all door seals. Along with other jobs to ensure a perfect fit. Well done.

22 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Korniche

Respuesta de Korniche

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this note. Our company values put customer satisfaction as top priority and we are committed to our customers. Richie & Owen are valued members of the team and they will be delighted with your comments as they take pride in the work they do.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más