moto-tyres.co.uk Opiniones 

808
•
TrustScore: 1.5 sobre 5

1,4

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Like others have said "I wish i had read the reviews before ordering". You would think a company called "mototyres.co.uk would be based in the UK, they are not, the warehouse is actually in Germany.... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ordered a tyre supposedly from a uk company so expecting a fairly quick delivery. Eventually got a tracking number but showed the item was in Germany. A week later still no update on the tracking inf... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I really wish that I had read the reviews before placing my order. The company lacks transparency completely, and I am not sure how they could operate under these terms all the way from Germany. T... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid this company like a plague they are scammers!!!!🤬🤬🤬🤬 Based in Germany not UK like they make out, takes over 3 weeks to deliver with tracking information in German that doesn't recognise t... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Tienda de neumáticos
  2. también en la categoría
  3. Tienda de motocicletas

Sobre moto-tyres.co.uk

Escrito por la empresa

Moto-tyres.co.uk is not only your personal online specialist for motorcycle tires of all brands, sizes, and price segments but also offers a wide range of inner tubes, rim tapes, and mousse. We also accommodate special requests such as express shipping or a current DOT – all at a great price.

Speed is key at Moto-tyres.co.uk: from the web straight to the road! Even during peak seasons in spring and autumn, we ensure fast delivery thanks to our extensive stock of tires.

Our selection covers an unparalleled range in the following categories:

Moto-tyres.co.uk is a service of Deltitrade Ltd, which operates online tire shops in more than 40 countries and has been established in the market for over 25 years.

Our online shop is TÜV-certified and offers a secure shopping experience with multiple payment options.

Even after your purchase, you can benefit from our excellent service thanks to our extensive network of mounting partners.

You can choose to have your new tires shipped directly to your mounting specialist during the ordering process.

Our customer reviews speak for themselves: high satisfaction with our service, fast delivery, and the quality of our products.


Información de contacto

1,4

Muy malo

TrustScore: 1.5 sobre 5

808 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

No ha contestado las opiniones negativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

1,4

Todas las opiniones

(808)

21 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

price grab cancellation

I ordered a tyre waited the advised time, No contact? asked for an update to which the reply was the leadtime had increased by 3 days due to delay, ok fine checked online to seeif there was a stock issue nope bute the price had just gone up £20 wow! hours later i recieved a message cancellation of order, item out of stock? checked onlne put one in the basket no shortage! so clearly there not going to honour a sale (paid for) if there's a few extra bucks in it. i have wasted a week waiting. Dissapionting but gives you an idea of the company ethics, dishonesty for a few pounds more. RD 44984455
moto-tyres.co.uk .........We deeply regret what happened around your order RD 44984455.

We wish to inform you that we strive to thank all our customers. Unfortunately, our efforts can not remove all the unpredictable situations. That's why we apologize for any inconvenience caused by this unfortunate situation.

According to our current terms and conditions will contract to a position in the shipment of the ordered goods. Our website is just an offer to submit a letter of intent while the sales contract shall be effective by delivering the goods, which we passed in the order confirmation.

The automatic sending confirmation that we received your order does not mean that we have adopted it. Until delivery of the goods ordered, we reserve the right to not honor your request. The goods we could not deliver to the conditions set out in the store because that they ran out of stock. We would have been able to deliver the tyres with a different price.

We apologize for inconveniences caused.

Reply ...... Thank you for your e-mail regarding your perceived contract obligations, As a consumer once I have placed the order ie payed for the item and you as a seller have (confirmed that order) at a specific price and taken my money, you as a company are duty bound to honour that order at that price, the order confirmation is a metaphorical handshake. whilst legally as you have indicated you may have leeway to get out of that deal? (I am not sure, I haven't looked into it) to effectively ignore the handshake shows that you as a business are untrustworthy, an indication any further guarantee or assurances displayed on your site should be disregarded. That's probably not a good long term business model, the further admission that you could have supplied the tyres at a higher price contradicts the order cancellation (out of stock).

So to anyone out there thinking they have ordered some tyres from your site, sadly this is not the case, untill they actually arrive ie your order confirmation and payment mean nothing!

26 de agosto de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Customer,

Thank you for your review.

We are very sorry to hear you have reason to complain about the quality of our service. For further assistance, please send us your order RD number.

Thank you.

Your mytyres.co.uk Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Scam, time wasters

Trading under at least 2 different company names, taking money of you making you a fool with no respond to some emails. Tried to bay a tyre for motorcycle. Price was excellent and to good to be true but when I saw 2 companies selling same tyre for this price I decided to go ahead. Kept money for over a month under the first name then I orderd from the other company And they did the same. How I know it's same company? Money goes to same trading name in PayPal system. SCAM

24 de agosto de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Tomicki,

Thank you for your review.

As a big international company, we naturally have several daughter companies. As for your orders. they have been both refunded. For more details, please contact us on chat or on 0808 1891233.

Thank you.

Your mytyres.co.uk Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

To be avoided

Really bad experience with this company.
Ordered two tyres for my Ducati. Few days later they informed me that they don’t know when they can deliver the front one.
I cancelled the order and they only refunded me the money for the front tyre. 6 days and three phone calls later and still no refund for the rear tyre.
Rubbish company.

24 de agosto de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Andrianatos,

Thank you for your review,

Your refund has been put on hold until further collection. You will be refunded once the tyre is picked up. Please contact us at 0808 1891233 for more details.

Thank you for your understanding.

Your mytyres.co.uk team

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Moto Tyres Service reliability

Ordered tyres and inner tubes twice over the last 5 years and they have always delivered promptly, even during the pandemic. I fully recommend Moto Tyres to any motorcyclist for good safe maintenance of their mounts.

8 de agosto de 2021
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Contempt for customer.

Ordered two tyres. (Same size, one for each of two motorcycles). Waited ages. Asked to cancel and refund, they said OK - money back with you soon.

That was simply a fob-off, tyres now delivered - some 4 weeks after order. Meantime I went off and ordered again from someone else.

Two tyres the same, but one a "GT" variant (more expensive) that supposedly better suits my 1400GTR. Markings on both tyres identical, so Lord only knows what I've got.

So I've now got 4 tyres in total, but that's OK with me, "stock" is good.

I realise the delays are probably down to Brexit, but given all the above (being treated with contempt), I shall not darken their door again!

3 de agosto de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear N Bond ,

Thank you for your review.

Please provide us your order number so that we can assist you further, We apologize for the inconvenience caused.

Order number is starting with letters RD or letter B (8 digit number).

Your mytyres team.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

one tyre turned up no contact about the…

one tyre turned up no contact about the other phones down so cant call I have to contact pay pal to arange a refund what is going on ?

29 de julio de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Derby,

Thank you for your review.

Your 2nd order has now been cancelled as requested.

Your mytyres.co.uk team

Valorada con 2 estrellas sobre 5

No feedback about delayed delivery and…

No feedback about delayed delivery and a DPD app that told me the tyres had not been despatched when they had. Called up after two weeks and was told there were problems with the carrier and delivery should be the next day then got an email replying to my email enquiry 3 days previous that the tyres had been delivered 11 days ago! Crappy carrier and poor customer service.

22 de julio de 2021
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear R Hall,

Thank you for your review.

Unfortunately the delivery has been delayed by the customs office.

Both order have been delivered on the 20.07.

Thank you for understanding and your patience.

Your mytyres.co.uk team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolute Rubbish...

Absolute Rubbish.

Ordered tyres 3 weeks ago and still not here.
No update on delivery. When I called had no idea when tyres might arrive.
Save yourself a lot of waiting and pratting around and give these guys a miss.
The tyres might be cheaper but you still have to fork out 60 quid to get them fitted...
Will not be using this company again.

19 de julio de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Chris,

Thank you for your review.

Please provide us your order number so that we can assist you further, We apologize for the inconvenience caused.

Your mytyres team.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Rubbish company

Rubbish company , don’t waste your time buying from them

13 de julio de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Trevor,

Thank you for your review

We are sorry for any issues you've had while working with us.

If you have any more issues please send us an email.

Your mytyres.co.uk team

Valorada con 2 estrellas sobre 5

My shipment is over a week late and I…

My shipment is over a week late and I have received no contact from the seller.

6 de julio de 2021
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Mark,

Thank you for your review.

We have sent you an email with the status of your order.

We are sorry for the issues caused by this problem.

Your mytyres.co.uk team.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Still waiting!

I placed my order on 14th June, the tyre was despatched on 16th June with an estimated delivery date of 24th. It is now the 30th June and it has not been delivered!
MotoTyres are, apparently based in Whitney, Oxon but the tyres come from Germany! This is not apparent in their advertisement!
They say they are checking on it's progress!

30 de junio de 2021
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Davies,

Thank you for your review.

We are very sorry for the issues you have experienced while ordering with us, we are aware of he delays caused by customs and we are working with the delivery companies to speed up the process.

Please note that the address in Oxford is only postal address. As an internationally aimed company we have warehouses based all over Europe.

Thank you for your understanding.

Your mytyres.co.uk Team

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Late delivery

Date 28 June. Tyre due 22 June but still not arrived. Checking on tracking its not even in the UK yet!

28 de junio de 2021
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Bob,

Thank you for your review.

Currently we are having delays caused by custom checks which can take anywhere from a few days to a week. According to the tracking number, it seems your order will be forwarded very soon.

Your mytyres.co.uk team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don't ever use Moto-tyres.co.uk

This is probably the worst experience that I have ever had within an eCommerce.
I have ordered 2 tyres that were "in-stock", the money was taken from my account at the time of the order, and the delivery date was 3 days. However, on the following day, my order was delayed for some reason and it would take almost another week for one of the tyres. So I have cancelled the order of one of the products and found a local garage with the tyre in stock. The fun part starts now.
With the cancellation, I asked for a refund and I was completely ignored in all communication, at the same time, I have received another email saying that the other tyre would be even more delayed, so I decided to cancel it as well. Again, asked for a refund and I was completely ignored. To my surprise, the tyre was delivered the following day. Have in mind that from the purchase until the delivery almost 3 weeks had passed, for an "in-stock" product.
All of the sudden, they decided to reply to me in order to get the tyre back, as I had cancelled. At this point, no one confirmed ANYTHING about my refund of both orders!! Then, another surprise, I get an email saying that they will only refund both of my orders when they get the delivered tyre back... They are basically holding my money hostage... I can not believe that a company like that is allowed to trade in the UK. I'm writing a formal complaint to Ombudsman hoping to call attention to this company unethical behaviour.

24 de junio de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Grasiano,

Thank you for your review.

We are aware that we are having delays due to customs checks at this moment, and the delivery time depends on how quickly the delivery company processes the goods, which can take anywhere from a few days to 2 weeks.
If you cancel an order with us and it is still in customs we also make a refund request while informing said customer that they should refuse delivery when it eventually arrives so the goods will return back to us, however due to a higher number of refunds at this time, the accounting department may take a bit longer to process the refunds.

If you're still experiencing issues, please provide us an order number and we can assists you.

Your mytyres.co.uk team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don't order from Moto-Tyres if you need tyres on time

**** Update 18/06 **** In fairness to Moto-Tyres, I received confirmation that the tyre will now be delivered today.
-------------------------------------------------------------
My original post
Positive points - Easy to order.
Negative points - The website stated tyres were in stock (that's why I ordered from Moto-Tyres).
I ordered a pair of tyres 3-4 weeks ahead of needing them for a holiday trip.
The front tyre arrived within a couple of days - great service.
However no sign of the rear tyre.
I sent a message via the 'contact us' link on the Moto-Tyres website and got no feedback.
I'm a day away from setting off on holiday and still no rear tyre from Moto-Tyres and to top it all I received a mail today saying the rear is "SOMEWHAT DELAYED" If they had the courtesy to let me know this a couple of weeks ago I could have made alternative arrangements.
The reason I'd ordered from Moto-Tyres was because they clearly stated tyres were available and in stock - I'm now left with a bike which has a rear tyre that doesn't have the life left in it for a 2.5-3k mile trip.
Thanks a lot MotoTyres for a poor customer service, poor customer communication.
I would advise anyone who needs tyres to be delivered within a reasonable timeframe NOT to order from Moto-Tyres

17 de junio de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Simon,

Thank you for your review.

We are very sorry to hear you have reason to complain about the quality of our service. For further assistance, please send us your order RD number.

Thank you.

Your mytyres.co.uk Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Sad experience. I was lied to.

I chose moto-tyres based on cost and more importantly, availability and delivery time. The website stated 2-5 day delivery time and it was in stock.
3 days after placing the order, I received an email saying the delivery would be delayed 3 days due to 'high demand'. But after waiting 9 days for an 'in stock' tyre, I managed to telephone them and cancel the order.
I'm certain the tyre wasn't in stock and that is what caused the delay.
Instead, I contacted by telephone another online tyre shop who confirmed stock and I received the tyre 2 days later.

Avoid moto-tyres. Clearly they are unreliable and dishonest in their delivery pledges.

28 de abril de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Simon,

Thank you for your review and for bringing this matter to our attention.

We are very sorry to hear you have reason to complain about the quality of our service. We kindly ask you to provide us with your order number so that we can clarify the situation.

Your mytyres.co.uk Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

1 month & still no tyres or delivery date

I should of read the real 1* reviews below not the fake 5* reviews.
Been waiting a month for my order now, phoned their customer service several times only to get through to somebody who can only read out the information that is given in emails.
Apparently my tyres have been "stuck in customs" for several weeks. But there is no tracking, no proof and no estimated delivery date.... this just screams scam!
I highly recommend you ORDER ELSEWHERE

Order no: RD 43977255

21 de abril de 2021
Opinión espontánea
Logotipo de moto-tyres.co.uk

Respuesta de moto-tyres.co.uk

Dear Mr Wilding,

Thank you for your review.

Please provide us your order number so that we can assist you further.

Edit: Your orders have now been cancelled as requested.

We apologize for the inconvenience caused.

Your mytyres team.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más