Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

As a DIY'er I was uncertain as to what was required to build a porch/wood store at the side of my house. By speaking to the staff at Silva I was able to get good advice on suitable timber choices. The... Ver más

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Less than expected. Went for this although it's expensive and extra delivery cost then local alternatives such as B&Q and timber shops because it looks betters and expected high quality. what's deliv... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I bought decking and cladding from Timba in 2014. Beautiful,high quality cedar, which looks amazing now complete. The bits that are "clear" cedar certainly are worth the extra money, but the stand... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent customer service, communication and professionalism. Great product. Can’t fault them. Mostly dealt with Laurence but when he wasn’t there everybody else was very helpful. Delivery was great... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda para la reforma del hogar

Escrito por la empresa

Founded in 2000, Silva Timber has rapidly grown to become one of the UK’s leading importers of speciality timber products, sourced from the world’s most reputable sawmills. We offer the most comprehensive range of Western Red Cedar products in the UK including cladding, trim, decking, shingles, shakes, fencing, screens and trellis. Our range also includes: Siberian Larch cladding ThermoWood cladding Composite cladding Decking Wood Care Products – Sansin Enviro Stain, Owatrol and Osmo Fasteners and Fixings We've established a reputation for quality and has worked with some of the UK’s most prestigious names in the world of architecture and design. Our products have transformed and enhanced traditional and contemporary projects of all sizes. Recent notable projects include Durham University, Center Parcs, Waitrose and Marks & Spencer. We only use suppliers who conform to the strictest environmental standards, sourcing timber harvested legally and sustainably from independently certified forests. The vast majority of our product range conforms to internationally recognised certification schemes including FSC and PEFC. We are also member of various organisations and associations including TTF, TDCA, WRCEA and are the only member outside of North America of the Cedar Shake & Shingle Bureau.


Información de contacto

4,2

Muy bueno

TrustScore: 4 sobre 5

185 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,2

Todas las opiniones

(185)

0 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Excellent service, Thanks Lawrence

Excellent service, and nice timber. just the delivery cost that was somewhat prohibitive, but the goods were labelled as requested for freight forwarding

21 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hi Jonathan

Thanks for taking the time to leave us a review. I will be certain to pass your feedback on to Laurence.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

TERRIBLE SERVICE

TERRIBLE SERVICE. I am not in the habit of leaving reviews normally but I have to warn people not to use this company. they clearly take on more orders than they can process and make no attempt to keep the customer informed. I only got 1st part of my order by chasing for it and now 4 months later I'm still waiting for the rest despite calling again and offering an alternative solution which happened to be in stock. Was told it would be a couple of weeks, and nothing! No emails, phone call no communication other than a generic email because I posted on the Facebook page. Save yourself the agro, pay more, go somewhere else and actally get your timber

19 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hi Mike
I am sorry to hear that you were unhappy with the service you received. The last few months have been exceptionally challenging and whilst that doesn't excuse the time you have had to wait for your order, I just want to assure you that we are putting systems in place to address the issues you have highlighted. Thank you for your patience.


Valorada con 1 estrellas sobre 5

overdue delivery

i placed an order of larch cladding well in advance after being advised of extended lead times (#166181). unfortunately my delivery date of 2nd September was not met and customer services have not been able to come back with an expected lead time for the delayed delivery. i have tradespeople who require notice to come and fit, and an irate customer who wants their job finishing and don't believe that i am indeed chasing for progress on their behalf.

13 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hi Aaron I am sorry to hear about the delays with your order. We are working hard to address the backlog of orders we have and our milling machines are working at full capacity to ensure stock is available within the required timeframes.

Whilst the vast majority of our orders do go out on time, I can only apologise that this has not been the case for yours. Our customer service team will be in touch as soon as they have a confirmed delivery date for you and in the meantime, I thank you for your patience.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Still waiting for order!! Over 6 weeks!

Placed order on 28 Jul 2020. Over £1000 worth of cladding. Order no #000004413. It’s now 8th September and I still don’t have my items or a delivery date. My project is severely disrupted by this and I’ve now had to release one of my carpenters to another project. I’ve called customer service twice and they don’t seem interested, just stating there is a backlog and I still don’t have a delivery date. Told a manager would call me back but that never happened either. Really disappointed with the service. Hopefully will have an update soon!

8 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hi Craig

Thank you for getting in touch regarding your delivery. We are working as quickly as we possibly can through the backlog of orders and will hopefully be in a position to confirm your delivery date very shortly.

Please rest assured that the vast majority of our orders are being fulfilled within the quoted 5-week lead-time. I can only apologise that this was not the case with your order.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Larch cladding

Ordered larch cladding for a project. A long lead time was clearly advised of on order and not a problem.
Product arrived and looked great apart from 2 boards. One had a long split in rendering part of it unusable and the other had holes from a wood boring beetle of some sort. I contacted them and they agreed to send out another board. It's a natural product so some issues like this are expected. I've learnt my lesson and will order a bit more in future to allow for this.

7 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thanks for taking the time to leave us a review, it's much appreciated. Just for future reference, we would normally recommend factoring in a wastage allowance of 10-15% for any cladding project.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Really poor

Really poor. Much of the wood was not sanded as well as it should have been and we had to re-sand by hand. Some was damaged. Several significant delays on deliveries. Slow to respond and resolve issues with poor communication. Customer service not overly empathetic, a tad defensive. Overall a poor experience for us.

7 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hi Martin I'm sorry to hear that your experience was not a positive one.

Since re-opening we have been met with a deluge of orders and enquiries and there have, unfortunately, been some delays in getting orders out to customers. I understand that we agreed to swap the damaged boards for you and gave you an additional discount on your subsequent order as a gesture of goodwill.

We can only apologise if our communication has not been up to its usual high standards. We are a relatively small team and are working tirelessly to manage what is a very challenging situation.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

well where do I start

well where do I start, I've just read all the One star reviews and I had the opposite experience, Ok so we waited a while for the timber to arrive and there communication was a bit hit and miss but these are challenging times for most businesses.
some of the sized timber was not in stock so they made up the short fall with twice the amount of other sized timber (at no extra cost to me) the western red cedar it absolutely stunning and the range of shades is perfect(just make sure you mix light and dark randomly) . the larch is very well machined and uniform(didn't waist an inch). I wasn't very impressed with the screws, M10 barrel head screws very flimsy and soon bend under torque and M10 are to small they soon strip.
all in all my experience was good.
I hope you iron out some of your problems, your product is superb.

7 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thank you for taking the time to leave us a review. As you say, the last few months have been extremely challenging and we are working hard to address some of the communication issues we have had. Thank you for your patience and we hope to be of assistance to you again.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent customer service

Excellent customer service, communication and professionalism. Great product. Can’t fault them. Mostly dealt with Laurence but when he wasn’t there everybody else was very helpful. Delivery was great even during covid. Would highly recommend. Had loads of shingles delivered to Devon. Thanks very much

7 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thanks for the lovely review, Chris. Glad to hear you are happy with the product and service received.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Silva Timber

This is the first time I have used this company, I would use them again. Great service from start to finish. I purchased some Yellow Balau and it was of the best quality. They went out of their way to help, from the sales team to the delivery driver.

6 de septiembre de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thanks for the lovely review Samina. Great to hear that you were happy with the goods and service received. We hope to be of assistance to you again.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible

I placed an order on the 7th July and still waiting for it. I have emailed several times and no reply this is absolutely shocking. The money has been taken from my account on the day I ordered. This will be two months on 8th September? If I do not get a response I will be taking this further.

28 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hi Emma

Please accept our sincere apologies for the delay in coming back to you. We are being inundated with enquiries and are working through them as quickly as we possibly can. I understand that your order is being despatched today and should be with you in the next few days.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Garden room cladding

Great product and service. Very impressed by the quality and consistency of the Siberian larch cladding.

27 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Delighted to hear this. It's been our pleasure to assist with your project.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I would give no stars if I could

My order was placed on July 8th with a six week lead time and a confirmed delivery date of August 19th. Time was taken to apologise for the over long lead time but this was a firm date.
As an accountant I appreciate more than most how difficult it is doing business in these strange times. 2 emails and 4 phone calls have either been ignored or I have been told its OK - your order is being milled this week / next week? Do you really have a delivery date of August 19th?

I have had to give up my carpenters as I don't want to let people down at short notice - not a practice that Silva work to.

Today I have been told only after I called again that there would be no delivery next week - maybe 3 weeks’ time maybe - they will let me know more in 10 days all because they are extra busy with loads of orders and many people just like me!

Please as consumers, walk away do not order from these people until they have had at least the decency to sort out existing customers - do not believe the updated service standards on their web / Facebook page and if you have only just ordered I would cancel and look elsewhere as you are just into a world of pain!

Honesty and good communication is what I ask and expect and a company that shows some integrity not just chasing the next order and next customer to let down!
Fine for you to say most customers are receiving their orders on time - what are you ACTUALLY going to do about the ones you are letting down - A phone call ? any form of contact - update on a delivery date that will actually happen ? - even communication that their delivery is not arriving would be a start and save customers time and effort !!!!!

13 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

I am sorry to hear that you are disappointed with the service you have received.

We are working hard to address the backlog of orders we have and our milling machines are working at full capacity to ensure stock is available within the required timeframes.

As you say, these are challenging times, but the vast majority of our orders are being fulfilled within the stipulated lead-times. I can only apologise that there has been a delay with your order and for any inconvenience this may have caused.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

My carpenter ordered (2432) my cladding…

My carpenter ordered (2432) my cladding on the 31st May, £1700 worth!! He was emailed on the 3rd June stating delivery would take 3-4 weeks, understandable what with COVID. He called and spoke to the office throughout June but was told another couple of weeks each time. He informed me that he was emailed on July 14th with a delivery date of 11th August. He and i trusted this was going to be delivered. Nothing turnt up on the 11th August, when He called you yesterday he was advised that that this hadn't even been milled yet...is this a joke? Why would you send a delivery date knowing the product isn't even ready?? As a customer i am growing increasingly frustrated now as this is the final part of our project being built for our foster children which we currently can't take due to the project being unfinished and being held up by YOU! We need this right away and i suggest a discount off the money we have spent as a goodwill gesture!

12 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thank you for taking the time to feed back to us regarding your recent order.

The increase in demand for DIY materials during recent months has had a significant impact on our business. Our milling machines are working at full capacity and our production and delivery schedules are planned many weeks in advance.

The vast majority of orders we have received since the COVID-19 outbreak have been delivered within the required timescales. I can only apologise that this was not the case with your order.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Loving my larch

I recently bought larch planks and Sansin SDF wood protection from Silva Timber so that we could make a new fence in part of the garden.
I am delighted with the result and feel confident that the quality of the products will give me a fence that will last for many years to come (probably longer than me).
My order arrived as expected and was exactly what I wanted. I followed the helpful advice that I was given by the company and sanded and then protected the planks with Sansin before building my new fence.
Love my new fence, great quality, great service! Thank you so much Silva.

6 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thanks for taking the time to leave a review, it's much appreciated.

It's great to hear that your new Siberian Larch fence has turned out so well. As you suggest, the combination of larch boards with the additional Sansin SDF protection will ensure it lasts for many years to come!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great company, really knowledgable, good service…

We’re really pleased with the Cedar decking boards we ordered, the delivery was pretty swift especially considering the lock down. We received really good advice on finishing products for the deck and after much deliberation (and quite a few sample pots!) we’re happy we chose to use the Sansin wood finish.
Would certainly recommend and will be using again.

5 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Thanks for taking the time to leave us a review. We're delighted to hear that you are pleased with both the products you ordered and the service received.

We look forward to assisting you with your next project!

Valorada con 4 estrellas sobre 5

I ordered the Cedar shakes and was…

I ordered the Cedar shakes and was informed that there would be a considerable delay in delivery due to the Covid crisis. This did not worry me as I was certain that I needed them and was not relying on meeting specific deadlines. Every effort was made to keep me informed.
Most of the negative remarks revolve around difficult transport delivery experiences, but I suffered no problems. What is positive is the result of laying the roof to my pavilion which now looks fabulous and I am absolutely delighted with the product. Great. Thanks Silva Timber

3 de agosto de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Many thanks for taking the time to leave a review.

It's great to hear that you are delighted with your Cedar Shakes. We've seen the images of the pavilion and it certainly looks very impressive!

We hope to be of service to you again in the future.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible customer service and lies on delivery dates

I ordered £550 of Siberian larch (order number 000003841) for cladding around my home. I was promised a call within 48 hours ( via an email sent by you) to agree delivery date, order placed 7th July. This did not happen so 1 week later I called to find out when it would arrive. I was told that it would be delivered on 27th July, so based on this I booked a carpenter to fit the wood from the 28 - 30. Then the Friday before the product was due to arrive I got a call to say it was delayed, however the sale person was very sorry and would upgrade my courier service to have it with me by 3rd August. The frustrating part was you told me it would be delivered, but cancelled with less than 1 working day. I was subsequently charged a day's work by the carpenter because he was refusing work to do my cladding.
Now it is Friday 31st. My order was promised for Monday, and I've been told it won't arrive again. I have my carpenter ready for Tuesday, which I will be charged again for, and all I have is hollow apologies.

I now cannot believe that it will actually be delivered when you promise and I have been offered nothing for your inability to follow through on your promise.

I absolutely would not have minded if you had said mid August in the first place, but you didn't and now I am being punished for your failure.

My order is relatively small, which is why I have been pushed around so much, but the service has been disappointing nonetheless. I know you are busy, but the small customers end up getting hit with penalties.

31 de julio de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

I am sorry to hear that we have let you down in regards to your delivery. Whilst we do make every reasonable effort to provide accurate delivery dates, there are sometimes situations beyond our control which can result in unexpected delays.

Please rest assured that our team is working tirelessly to clear the backlog of orders we have received during the COVID-19 pandemic and I can only apologise for any inconvenience caused.


Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible Customer Service

Heard nothing for six weeks post order then advised of a delivery date that was missed with no communication. Delivery turned up randomly next day. Several of boards were a completely different colour (like black and white) but Customer Services Manager was totally ambivalent. Looks like we are in for an expensive chequered screen!

21 de julio de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

Hello Mark

Sorry to hear that you are unhappy with the natural colour of the Western Red Cedar slatted screen battens you purchased.

The product description on our website clearly explains that the natural colour of Western Red Cedar varies from light amber to dark reddish-brown (seen here http://ow.ly/V75e50AEUWn). Cedar is a 100% organic material - Mother Nature made it this way. This beautiful colour palette and unique natural appearance are the main reasons why people love it so much.

Your photographs accurately reflect the colour range we have described, and we illustrate in the pictures on the website. These are the colours you should have expected to receive in your order. You have arranged the battens in blocks of colour for the photographs you sent us; however, when you install them, the different colour tones would be blended rather than being fixed in blocks.

I understand that you asked for the darker colour battens to be exchanged for a lighter colour. Our customer service manager has explained to you that we cannot send our truck back to exchange battens because you do not like the colour.

If you are unhappy with the product and wish to cancel your order, please let us know and we will start the return and refund process as per our terms and conditions.

I have investigated the delivery and notifications and can see your order was placed on the 11 June. You received a detailed order notification on 12 June, and a delivery notification on 8 July (three and a half weeks later, not six as you have stated) for delivery on 20 July. We do not believe that we have failed in communication with you.

Under normal circumstances, you would not have waited this long to receive your order. Like many companies, we ceased operations for several weeks due to the outbreak of Coronavirus. Since re-opening, we have been inundated with orders, and as a result, delivery lead times have extended. We are not alone with the difficulties we are experiencing. Most other timber suppliers, builders' merchants, and DIY stores have been overwhelmed too. The whole Silva team is eager to provide a positive customer experience and fulfil orders promptly, but inevitably the service is slower than usual.

Regarding your delivery being delayed, unfortunately, due to unforeseen circumstances, our driver ran out of driving hours, so he could not legally or safely deliver your order on the day we arranged. Yours would have been the last delivery on that day, but instead, it was re-arranged for the first delivery the following day. I offer you my sincere apologies for this inconvenience.

You should have received a phone call explaining the situation and given the new date and time. We are investigating this at our end.

Our customer service manager will be in contact with you to discuss this.


Kind Regards

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ordered 3 weeks ago NOTHING

Ordered 3 weeks ago, not a peep! E.mailed politely 1 week ago, not even an acknowledgment! Tried to phone (sales) just rings until cut off. Tried accounts "not available right now". Order was taken quickly enough.

13 de julio de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

I'm sorry to hear that we have not yet responded to your enquiry. As with many other businesses in the DIY sector, since re-opening, we have been inundated with orders and enquiries. Delivery lead times have extended and we have been unable to answer emails promptly.

You may not have noticed when you placed your order but the product is on backorder with our supplier and is due into our warehouse this week. This is explained on our website. Once the stock has been booked in your order will be despatched.

We are eager to provide good customer service and fulfil orders in a timely manner, but this situation is incredibly challenging and putting a great deal of strain on the company and the individuals within it. We can only apologise for any inconvenience caused.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

AVOID AT ALL COSTS.

AVOID AT ALL COSTS.
We bought our first planks from Silva and paid for Grade A to avoid unsightly knots- we received wood that contained far more knots than even Grade C shown on their website and in their showroom. We complained about their gross misrepresentation but received no apology.
Sadly we needed further planks to form a matching deck. We collected the planks ourselves. They were wrapped in polythene but it had been torn, water had entered and caused black mould. We assumed it would wipe off . It proved almost impossible to remove despite aggressively sanding the wood. On complaining we were told that our 3 day window to complain had elapsed and “they wouldn't have been sent out like that”. We were being accused of lying! -or fabricating the photo evidence?
In both our dealings with the company the products have not been as advertised- we paid top prices for low quality material. The after sales service was rude and disrespectful.
Deal with this company at your peril.

11 de julio de 2020
Opinión espontánea
Logotipo de Silva Timber

Respuesta de Silva Timber

I am very sorry to hear about the issues with your recent order. I understand that you collected the items from our Harmondsworth branch and therefore had the opportunity to inspect the 10 boards at the point where you cut them down to fit in your car. Had you highlighted the issue at the point of collection, we would have happily exchanged the boards for you. Once the boards are cut / installed however, they are deemed to have been accepted.

The same principle also applies to the cladding you purchased from us; this issue was only reported once the boards had been installed. Please rest assured, had these issues been highlighted within the required timeframe, and before cutting / installation, we would have addressed this matter for you. As it is, the decking boards were collected on 12th June, cut down and the subsequent issues only reported to us more than 2 weeks later on 1st July.

As a gesture of goodwill and in order to bring this matter to a close, I understand that our Customer Service Manager is working on a proposal to resolve the matter in your favour and will be in touch in due course.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más