Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 2 estrellas sobre 5

I have bought two pairs of Toms sandals - the second pair being an identical replacement after the straps prematurely came away from the sole of the first pair. I thought it was a rogue fault however,... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Toms has bad customer service. They should spend more time thinking about how to retain customers and less preoccupation with recordings of their founder feeding his ample ego. Try to return somethi... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Shoes did not arrive to Vancouver area. Fed-ex showed delivered but looking at the delivery picture, it is definitely not my front door they were dropped at. They haven't in 2 weeks replied to my... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Shoe size was not accurate compared to earlier purchases of Toms. Size 8 was like a size 7. $15 delivery fee paid on purchase, $15 delivery fee to return, $15 "restocking fee" - $45 out of pocket... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Compras y moda

Escrito por la empresa

We’ve always been in business to improve lives. In 2006, TOMS founder Blake Mycoskie pioneered the One for One® model. Since then, our community has had a positive impact on over 100,000,000 lives. Today, we commit 1/3 of our profits for grassroots good, supporting people building equity at the local level, and driving progress from the ground up. That’s why our shoes are really something special—especially our classic Alpargata, which we like to think of as the shoe that started it all. Because it doesn’t really matter where you’re going when you’re in your TOMS. You can be sure it’s in the right direction.


Información de contacto

1,4

Muy malo

TrustScore: 1.5 sobre 5

263 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 60% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 2 semanas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Worst Shoe Purchase I’ve Ever Made

Here’s a strong, convincing review you can post 👇



I purchased two pairs of shoes from TOMS during their sale. I paid about $80 for the first pair and received 50% off the second pair, which came out to around $20.

Unfortunately, my experience was extremely disappointing.

The first pair was incredibly uncomfortable and caused painful blisters all over my feet the very first time I wore them. On top of that, the sizing already felt off.

When I tried the second pair the same day, I immediately noticed the sizing was completely wrong. I always wear a size 7.5 and that’s exactly what I ordered, but the shoes were almost a full finger-width too big at the heel. They felt more like a size 8 than a 7.5.

I contacted customer service hoping to at least exchange them for the correct size, but I was told that because the item was purchased on sale, it was not eligible for return or exchange. This is very frustrating because the sizing issue is clearly a manufacturing problem, not buyer’s remorse.

Overall, I am extremely dissatisfied with both the product quality and the customer service. I will not be purchasing from this brand again.

18 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Pricey, poor quality sandals

I have bought two pairs of Toms sandals - the second pair being an identical replacement after the straps prematurely came away from the sole of the first pair. I thought it was a rogue fault however, wouldn't you know it, the same fault in the same place on the second pair a few weeks into my holiday. Hugely disappointing as these are quite pricey sandals and, despite being very comfortable, clearly just poorly made. Shame on you Toms. I have given 2 stars (instead of 1) given the comfort factor. I will not be buying Toms again.

9 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

HORRIBLE RETURN SERVICE!!

HORRIBLE RETURN SERVICE!!! I had to contact them for my return label, after waiting for days. THEN had to contact them AGAIN for my refund after dropping my package off days ago! So dumb and lazy Never purchasing again.

24 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Shoe size was not accurate compared to…

Shoe size was not accurate compared to earlier purchases of Toms. Size 8 was like a size 7. $15 delivery fee paid on purchase, $15 delivery fee to return, $15 "restocking fee" - $45 out of pocket for shoes that I didn't get! I would NEVER order from Toms online.

21 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Yvonne - We're sorry to hear that these shoes did not work out for you. Please give us a call at 1 -(800) 975-8667 so that our team can look into this further.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Shoes did not arrive. Toms or Fed-ex

Shoes did not arrive to Vancouver area. Fed-ex showed delivered but looking at the delivery picture, it is definitely not my front door they were dropped at. They haven't in 2 weeks replied to my multiple contact attempts, I had to last minute but a different Christmas gift.
FedEx replied saying delivered, contact toms , it's their issue!

12 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Peter - We're sorry to hear that you didn't receive your shoes. We had requested some additional information so that we could look into this further, but hadn't heard from you. However, we'd still like to help get this issue resolved! Please reach out to us at 1 (800)-975-8667. Our team is available Mon-Fri, 5am-5pm PT.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

For your wallet and sanity, avoid at all costs.

I only realized after buying the shoes that TOMS charges a $15 restocking fee if you need to return them. I did, because the shoes were far too big. The return process was also a pain. If you don’t have a printer at home, you’re out of luck. Their shipping partner requires several printed and signed pages, so I had to go to Staples and pay to print everything.

It’s now been four weeks and I still haven’t received my refund. The package is clearly stuck in transit (not my fault), but TOMS refuses to refund me. In today’s world of online shopping, that’s ridiculous.

To make things worse, there’s no way to leave a review on their Canadian site. From what I’ve read, even if you can, it has to go through moderation before being posted.

Online shopping should be transparent. TOMS isn’t. I’d avoid them completely.

22 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Carly - We're sorry to hear that you've had this experience with your return. We encourage you to reach out to our customer service team at 1-(800)-975-8667 to inquire about the most recent status of your return. You can also find all the details of our return policy here - https://www.toms.com/en-ca/faq

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bought to pairs of Trvl Lite

Bought to pairs of Trvl Lite, one to wear daily, and one for dinners out etc. the second pair have been worn ~5 times, look brand new, yet the entire sole has peeled away from the shoe. Complete glue delamination, I can’t wear these anymore. Complete waste of money.

2 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Lewis - We're sorry to hear that your Trvl Lites did not hold up! We recommend that you fill out our warranty form (https://www.toms.com/en-us/warranty-claim) and include photos of the issue so that our team can review your case and provide a resolution for you.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Beware: No Refund Policy for anything

Consumers beware with the “free shipping”. The shipping auto applies from free shipping to a charge at checkout. Also, if the shoes are less expensive now and you placed an order a couple days ago, you will not get a refund for the price difference. Customer service is a joke; they have a no refund policy. They clearly do not care for their customers. Just another corporate brand.

22 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Sandy - We do offer promotions on free shipping once certain conditions are met. Additionally, you can view our full return and refund policy here - https://www.toms.com/en-us/faq#returns If you feel that you were charged for the shipping fee incorrectly or you that you are owed a refund, please give us a call at 1 (800) 975-8667 or chat with us https://www.toms.com/en-us/faq#contactUs so that we can look into this further.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Bought two different pairs of shoes the…

Bought two different pairs of shoes the same size, intending to keep them both. One fits great the other is too large and now I’m slapped with a “re-stocking” fee to return them!? That’s just lovely… I wish that was made more clear prior to placing the order.

25 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Jenn - We're sorry to hear these shoes didn't work out for you despite being the same size. We'd love to look into this further. Please reach out to our team at 1 (800) 975-8667 or chat with us https://www.toms.com/en-us/faq#contactUs

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Worst Customer Service

Horrible customer service - ridiculous timeline to credit original form of payment after shoes returned. Multiple emails sent with poor responses - basically they replied 'it takes awhile to process your refund"! Had to mention calling my bank before someone actually looked into why the refund hadn't been issued.

Additionally, they charged a restocking fee. It took over 3 weeks to get my credit. No wonder people use Amazon so effforlessly.

31 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Susan - We're sorry to hear that you've had this experience in trying to get your refund. Unfortunately, our warehouse team is a little behind on processing returns, which has resulted in the delay. We've requested additional information so that we can look into this further. Alternatively, please give us a call at 1-(800) 975-8667 if you still have not received your refund.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Never again

Returned a pair of shoes as they were too big...of course I had to pay for that. With the tracking app , I saw that they received them back 2 weeks ago , but still no communication or refund. I had to contact them today....where's my money ? Someone replies that they could take care of that for me...it will be 10 days before I see my refund. So if I didn't contact them...they had no intention of giving me my money back !!! BEWARE

21 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Nancy - Thank you for reaching out and sharing your feedback regarding our return process. Unfortunately, our warehouse team has been a bit behind on processing returns, but we understand how frustrating it can be to wait so long for your refund and for that, we apologize. We can confirm that after you reached out, our team was able to expedite that process for you and your refund has been issued. The time it takes to see that credit reflected on your account will be dependent on your bank, but can sometimes take up to the 10 days our associate previously mentioned. Once again, we apologize for this experience and will use your feedback to help improve our processes. We thank you for your understanding and for supporting TOMS.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Good customer service

I got 2 pair shoes that, sadly, didn’t fit. GORGEOUS shoes though. Ordered my regular size, and both seemed 1/2 size too big. Shipped back. Contacted customer service and got a response the same day. I really don’t understand all these 1 star reviews about poor CS. I mean it took a few weeks (which is why I contacted them) but they were super responsive and my refund came through no problem.

11 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Anya - We are so glad to hear that you've had a great experience with our customer service team! If you need help finding the perfect fit or need assistance with anything else, don't hesitate to reach out. Your support helps create better tomorrows - thank you for choosing TOMS!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Versendet nicht.Ich rate von dem Laden…

Versendet nicht.Ich rate von dem Laden ab,ganz schlechter Service.

10 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi matti22 - We believe this review was meant for one of our European sites and have referred you to that team for assistance. Thank you!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Boots make clicking noise!!

Purchased a pair of boots and as soon as I wore them, the left boot made a clicking noise. Toms warranty asked me to send a video with the noise and I did but said it’s hard to hear it in that. They immediately responded and said it’s not a problem on their side and they won’t do anything about it. I will never purchase from them again.

10 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Justine - We're sorry to hear that you've had this experience with our boots and we understand how frustrating it might have been in trying to communicate this issue to our team. Someone should be reaching out to you shortly to follow up.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Will never order direct again

Will never order direct again. Return cost $5 fee + $13 in shipping. And its been 3.5 weeks with no updates, no refund yet. Had a way better experience ordering via Macys. (I also sat on chat for 30 mins to try and follow up with Toms and they ghosted me on chat and sent me an email saying something about the recent holiday season is the reason ? its february) Terrible experience overall

24 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Teal - We're sorry to hear that you've had this experience with returning your TOMS. One of our supervisors is reviewing your case and will reach out shortly (if not done so already).

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Emailing 5+ times a day

The boots were great, but they won't stop emailing me and there is no unsubscribe link in their emails.

Update 3/6/25: I received yet another email today, even though their response below says I've been Unsubscribed.

21 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Kimberly - We're sorry to hear that you've had a difficult time unsubscribing from our emails. We've shared your feedback with our marketing team and can confirm that you have now been unsubscribed. If you have any other questions, please don't hesitate to reach out.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Bought my first pair of heels and I love them

Bought my first pair of TOMS heels. MILAN CLOSED HEEL PINK ROSE. Very comfortable. Suede interior. High quality. Delivery was fast. Very positive experience overall.

7 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Josie - We're so glad to hear that you enjoy your Milan heels and that you had a great experience with us. Your support helps create better tomorrows - thank you for choosing TOMS!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Do not purchase any of their sunglasses…

Do not purchase any of their sunglasses made with Solaflex "magic" material, they will break at the hinge. I went through 5 pairs in 18 months.. every color broke in the same place, they are extremely fragile, not durable as described. I sent Tom's customer service pictures of all my broken sunglasses & they offered me a 20% coupon off a future order. Ouch!!!!

30 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de TOMS (US & CA)

Respuesta de TOMS (US & CA)

Hi Deedy - Thank you for bringing this to our attention. We're sorry to hear that you've had this experience with our sunglasses and customer service team. We will have someone reach out to your shortly to follow up with your inquiry. Thank you!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I have been toms loyal customer for…

I have been toms loyal customer for years. They sent me a wrong item once a few months ago and never refunded me despite a return that I made. Fast forward to today. Ordered a pair of shoes today. Two minutes after an order confirmation came an email advising that my order was canceled and refunded / no explanation given whatsoever. I tried to reorder one more time - same. Called their customer service w cancelled order number - they said they have no clue and will escalate; heard nothing back; tired placing an order right now again, canceled refunded again now with a no explanation explanation that “due to unforeseen circumstances”. Like dudes the item and size are not listed as out of stock, wtf? Toms, please get your act together ffs!

ORDER US22558547
Your order has been canceled
Order US22558547 was canceled because of unforeseen circumstances and your payment has been voided

24 de enero de 2025
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más