Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Felt ripped off. I recently bought Unwins Wildflower seed blend in a shop without reading the small print. It's 98.5% granulated chemical fertiliser, 1.5% unknown seed. Yes, they don't even tell... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I bought 4 packets ! and have not heard from your customer service and you have not explained why 4 packets of 5 to 10 seeds are in them instead of 100 ???? So they must all be the same !!!!So i boug... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bought some Pepper (sweet) seeds F1.....£3.49 and there were only 20 seeds in packet. Tried growing as per normal (76 year old experienced gardener) and out of the 20 seeds only 3 germinated. (sow by... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Miserly Unwins. Bought 2 varieties of Unwin tomato seeds. What an absolute disgrace, just SIX tomato seeds in a packet for over £3 each. Every tomato has about 50 seeds so this is pure extor... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Proveedor de semillas
  2. Mercado de flores
  3. Vivero de plantas

Escrito por la empresa

At Unwins, we believe in the grower inside everyone. Our mission is to inspire and empower individuals of all experience levels to grow from seed with confidence. From first-time seed planters to seasoned allotment enthusiasts, we are committed to being with you every step of the way, turning every pot, windowsill, doorstep, or garden into a space for growth and possibility. Through expert-curated, high-quality seeds and accessible guidance, we provide the tools and knowledge needed to nurture success. We promise to share our growing know-how, offering inspiration, advice, and support for every stage of the journey.


Información de contacto

1,2

Muy malo

TrustScore: 1 sobre 5

122 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 100% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 48 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Rip Off NO SEEDS!!!!!

I bought 4 packets ! and have not heard from your customer service and you have not explained why 4 packets of 5 to 10 seeds are in them instead of 100 ???? So they must all be the same !!!!So i bought 4 packets of unwins erigeron seeds 100 seeds per packet.
4 packets arrived and there were plastic pods inside holding only 10 seeds and I couldn't even shake them out! Totally ripped off !!!!

4 de mayo de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for taking the time to leave us a review.

I can see that you have also contacted our Customer Service team directly, who will happily look into arranging a replacement seed packet to be sent to you.

Thanks,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Felt ripped off.

Felt ripped off.
I recently bought Unwins Wildflower seed blend in a shop without reading the small print. It's 98.5% granulated chemical fertiliser, 1.5% unknown seed.
Yes, they don't even tell you what varieties are in it (aside from 3).
Wildflowers thrive in poor soil, grass competes with them so fertiliser is the opposite of what the soil wants as it encourages grass growth.

Really looking forward to seeing what this luxurious, rich carpet of a handful of unknown flowers looks like being drowned out by the newly fed grass and weeds.
Whoopee.

27 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

We’re sorry to hear you’re disappointed and appreciate you sharing your feedback.

Our Unwins Wildflowers Seed Blend is designed to be easy to sow and reliable to establish. The flower seeds are mixed with growing granules, which help distribute the very fine seed evenly across the stated area and support successful establishment. The blend is measured and sold by coverage, which is why it will always cover the square metre stated on the pack.

The mix contains up to 20 annual and perennial varieties, including poppies, cornflowers and oxeye daisies, and features a combination of native and long‑established wildflowers from the British Isles, selected to support pollinators and local wildlife. While only key varieties are listed, the full blend has been carefully chosen for performance and biodiversity benefits.

As with all wildflowers, best results are achieved when sown onto prepared ground with low competition from grass, as noted in our sowing guidance. Poor preparation can make establishment more difficult, regardless of the mix used.

We’re sorry it hasn’t met your expectations, but we do appreciate you raising your concerns. All feedback is shared within the Unwins team.

Thanks,
The Unwins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Will never buy Unwins seeds again

Will never buy Unwins seeds again. Bought a packet of Cosmos Antiquity seeds and there were ten seeds in the pack. Pathetic!

24 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for taking the time to leave your review, and I’m sorry to hear your disappointment with the seed quantity in your packet of Cosmos Antiquity.

This isn’t the experience we want for our customers, and what you’ve described would be classed as a seed shortfall. We would be more than happy to arrange a replacement packet for you.

If you can contact us at customerservice@westland.com
with the sealed date and batch code from the back of the packet, we can also log this with our seed team. This helps us trace production details and work to prevent issues like this happening again.

We look forward to getting this resolved for you quickly.

Thanks,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No seeds

Have been promised replacement seeds now on 2 occasions, and neither have arrived.

24 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for taking the time to leave your feedback.

I’m really sorry to hear that you haven’t received either of the replacement seed packs. That’s not the experience we want for our customers, especially after our team has already arranged for two separate despatches.

We can see that the replacements were sent via Royal Mail and, under normal circumstances, would be expected to arrive without issue. However, given they still haven’t reached you, we completely understand your frustration.

Our customer service team will arrange for a further replacement to be sent out for you.

If you still don’t receive it within the expected timeframe, please do get back in touch and we’ll resolve it for you promptly.

Thanks,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bought some Pepper (sweet) seeds…

Bought some Pepper (sweet) seeds F1.....£3.49 and there were only 20 seeds in packet. Tried growing as per normal (76 year old experienced gardener) and out of the 20 seeds only 3 germinated. (sow by 2027) Batch B. I might as well have bought 3 bell peppers from Tesco at 65Pence each and got myself 300 plus seeds. DISGRACEFUL TOTAL RIP OFF....talk about STUNG!

15 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

We’re sorry to hear how disappointed you’ve been with your recent purchase and appreciate you taking the time to leave a review.

The pepper seeds you purchased are F1 hybrids, which are a premium type of seed produced through many years of selective breeding and trialling. These are sold in smaller quantities than standard varieties, as the focus is on producing strong, uniform plants with improved vigour and performance rather than large packet counts.

We’re particularly sorry to hear that germination was poor. All of our seed batches are tested for viability before packing, but we do recognise how frustrating it is when results don’t meet expectations, especially for experienced gardeners. Germination can be affected by a number of factors, including temperature, compost type, moisture levels and aftercare, and pepper seeds in particular require consistently warm conditions (ideally 18–25°C).

We’d really like the opportunity to look into this properly and help put things right. If you’re happy to contact our Customer Service team directly with the packet details and some information on how the seeds were sown, they’ll be able to investigate further and discuss the options available to you.

Thank you again for your feedback, it’s genuinely valuable to us, and we’re sorry this experience has been such a disappointment.

Thanks,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Too expensive for the amount of seeds

I made a mistake and purchased tomatoes seeds 5 in a packet
Strawberry. 4 in a packet
Chillies. 6 in a packet
Soo tiny I could barely find them😠
And not cheap

24 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience with the seed packets. It sounds like they may have been underfilled. If you could contact us at customerservice@westland.com
with the exact varieties purchased and the codes from the packets, we’ll investigate this and make sure it’s resolved.

We appreciate you bringing this to our attention.

Thanks,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Miserly Unwins - just 6 tomato seeds in a packet 😡

Miserly Unwins.
Bought 2 varieties of Unwin tomato seeds. What an absolute disgrace, just SIX tomato seeds in a packet for over £3 each.

Every tomato has about 50 seeds so this is pure extortion.
I don’t expect every seed to make it to a full plant so this is disappointing to have so few chances.

7 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for sharing your feedback. We understand your frustration.

Please note that the approximate number of seeds for each variety is listed on the back of the packet. If the packet you received differs from this, we encourage you to contact us at customerservice@westland.com
so we can investigate.

It’s also possible that the varieties you purchased are from our F1 Range. These are specially bred seeds, developed over many years to produce plants with higher cropping potential and improved germination rates. While there may be fewer seeds in the packet compared to open-pollinated varieties, each seed is selected to give the best chance of producing a healthy, productive plant.

We appreciate your understanding and hope you enjoy growing your tomatoes.

Thanks,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Poor quality seeds

Ordered 2 packets of strawberry seeds via Just Seeds.
Extremely poor quality, I only had 2 or 3 viable seeds, all the rest were crushed into powder.
Waste of money and time yesterday getting everything ready to start sowing.
First and last time I will be using Unwins seeds.

10 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Update: I would like thank you again for contacting us directly. I hope the replacement seeds have arrived safely and just in time for February sowing!

Thank you for taking the time to leave us a review. Please accept our sincerest apologies that you have encountered this issue.

Could I please ask that you contact us at customerservice@westland.com with the following information, so that we can look into this for you:
- The exact variety purchased
- The Sealed by date and batch code

If you're happy for us to send out a replacement seed packet, please also include your full postal address.

Kind regards,
The Unwins Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Does not even deserve a 1 in my…

Does not even deserve a 1 in my opinion. We’ve grown our own tomatoes since lockdowns but this is the first time buying Unwins tomato seeds. What an absolute con!! Imagine I paid £3.49 for a packet of tomato seeds, I bought two packets so it cost me £6.98. I would’ve bought more but for the price. Imagine my face today when I opened them to plant them and found that each packet had eight tiny weenie little tomato seeds in the whole packet!!!! What an absolute con! So just warning you don’t buy Unwins tomato seeds. I think in future I’m just gonna take the seeds out of my tomatoes and plant them myself. Rip-off Britain

21 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your review.
We are sorry to hear that you are unhappy with your purchase of our seeds.

Could I please ask that you contact us directly with some information from the seeds you've purchased including the exact variety and batch code.

customerservice@westland.com

Thanks,
Unwins Customer Service Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I bought tomato seeds packet was empty

I bought tomato seeds packet was empty. Contacted the company a few times now,no reply or refund. Would not recommend this company.

11 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

We are sorry you are not happy with our service.
Our customer service team had replied to your email and offered a replacement seed packet to be sent out to you.

Please are you able to check your spam or trash.
We will reply to you again.

Thanks,
The Unwins Customer Service Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Very clever but deceptive

Very clever but deceptive. Bought a packet of pepper seeds only to find only 6 seeds inside. The estimate of contents are listed on the reverse of the packet on the rear portion used to open the packet. So definitely not easy to see and normally lost on opening.
If it had said contents 6 seeds on the front of the packet I wouldn’t have paid £3 ish for them . Cost of packet must have been more than seed , bonkers. No real response from the customer service, so will avoid Unwins in future.

7 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your review.
We're sorry to hear that you are disappointed.

The seeds you purchased are F1 Hybrids. There are a premium variety, developed through years of specialist breeding. The cost reflects the quality and performance of the seed rather than quantity. These high-grade seeds are designed to give you reliable growth and exceptional results, often outperforming standard varieties.

Your feedback has been noted and we appreciate you taking the time to contact us.

Thanks,
Unwins Customer Service

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Short changed

Short changed? I bought several packets of seeds including courgette (Jaguar). There were supposed to be 6 seeds but there were inly 4. At £3.00 for the packet I feel cheated.
When I tried to email customer services the contact form would not go through as apparently I am not human!

6 de abril de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your review.
We are very sorry to hear of your seed shortfall, as well as our contact form not working.

Please could you email the packet information along with your full postal address to customerservice@westland.com so that we can look into this for you.

Thanks,
Unwins Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Mean number of seeds in packets. Poor value

Just bought sweet pea seeds from Unwins. Only 10 seeds per packet. In contrast I bought similar from Fothergills where each packet contained more than 22 seeds.
I won’t be ordering from Unwins again. I can see from reviews that other people feel similarly ripped off.

13 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your review.
We are sorry to hear of your disappointment when purchasing our seeds.

I have looked through our Sweet Pea collections and have noted that majority of them have an approximate seed count between 20-25, therefore this does look like you may have purchased a 'shortfall' packet.

A shortfall packet is a rare occurrence in which, the end of the line packet may be over or underfilled.

If you could email us with the variety of Sweet Peas you have purchased along with the batch code from the packet, we will be able to report this and arrange a replacement seed packet to be sent out to you.

E: customerservice@westland.com

Thanks,
Unwins Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No seeds - chilli

Bought some chilli's.

Got home ready to plant opened the packet.

No seeds, the foil was all sealed but not one seed.

Will not be buying again, we picked them up from a local garden centre - wasted 3 pound - thanks

7 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your review.
We are very sorry to hear that you have encountered this issue.

If you haven't already, could I please ask that you email customerservice@westland.com with the information from your seed packet along with your address, so that we can arrange a replacement packet to be sent out to you.

Kind regards,
The Unwins Customer Service Team

Valorada con 4 estrellas sobre 5

First time I have bought Unwins seeds…

First time I have bought Unwins seeds in years. Today I purchased a pack of Chilli Seeds Demon Red from Bridgnorth Garden Centre. All packaging was intact so you can imagine my surprise when I tipped out 5 seeds. Yes just 5 seeds for £2.49 (49.8p per seed). I have sent the information to their sales email address because this could be a packing error and they should look into it.

I always try to review acurately so I can now say that Unwins have contacted me and we are resolving the issue, which was as I suspected a packing error. Annoying for them and myself but these things happen.

Rating adjusted accordingly

17 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Hello,

Thank you for your review. I can see that you have contacted our customer service team who will be able to get back to you today.

All of our seed packets will state the approximate amount of seeds on the back. In cases where the packet has been underfilled, we will arrange for a replacement packet to be sent out.

Thanks,
Unwins Customer Service Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Awful seeds and a pain to resolve.

Awful seeds and a pain to resolve.
I have successfully grown Chard for years. This year I chose Unwins and wish I hadn't.
First batch failed, and Westland replaced them with exactly the same type and package date. They also failed. Complained again, and begrudgingly got a new packet with a more recent package date. These are also rubbish. Out of 50 seeds, 1 plant has grown to about 8", the rest are 1" to 2" tall and unusable.
What annoys me is the exorbitant price of these useless seeds. The originals were around £3.50 and the later batch were even more expensive. Westland seem to think they are doing you a favor by replacing duff seeds, but I have a simple answer for that.
Never again! If I find that if Westland are involved in any future seed purchases, I will "pass".
Oh, and their compost is not good either and complaints of large stones in it get you nowhere.

Edit. Germinated as in small green growth. I was really hopeful, but the plants never went any further. Compost is from a while back and your response was unhelpful.
I will really avoid your products in future.

2 de septiembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Good Morning
Thank you for your review.
We can see that the last time you liaised with our colleagues your last email you advised us you had successful germination on the last batch of seeds sown.
You never mentioned a stone in your compost in any of our correspondence.
If you would like us to investigate this we will be happy to do so. Don't hesitate to get in touch with us at customerservice@westland.com

Valorada con 1 estrellas sobre 5

ungenerous & over priced

Simply can't believe the TINY amount of seeds in a packet. For £3.99 I got 25 Viola seeds - unbelievable! 16 pence for a single tiny seeds...and an annual to boot. Bring back the days where you used to get about a 1000 seeds in a packet. mean-spirited. Up your game Unwins - does your rating on Trustpilot even register with you? clearly people are not happy

12 de junio de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Thank you for your review. We can see that you have been liaising with one of our customer service members.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

So absolutely gutted

So absolutely gutted. Spent a lot of time and effort preparing a grass bank, to turn into a wild flower garden.

Purchased 4 boxes of your country wild flower boxes. Was awaiting corn flowers, poppies etc.

It is now smothered in cinquefoil (very invasive) and not mentioned on the box! nothing else! I'm now going to have try and remove it all.

27 de mayo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Good Morning - I'm sorry to hear that you have not had a good experience with our Wild Flower boxes. Please could you contact our customer service team and send us some photos so we can look into this for you. Our email address is customerservice@westland.com. Kind Regards Jo

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Disappointing

Only 5 courgette seeds in packet and only 2 germinated.They did offer to send me some seeds but not worth the hassle so gave them 1 star for that.

11 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Thank you for your feedback. You've mentioned that we have offered to send some replacement seeds please do come back to us if you'd like these sending out to you.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Buyers beware. Scam comp

Bought Sungold tomato seeds from Tesco £3.49 and only 6 scrawny seeds in pack and none are growing. Contacted customer service and got no reply. Buyers beware, do not buy Unwin seeds. They are scamming the public

5 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Unwins

Respuesta de Unwins

Good Afternoon - thank you for leaving feedback. I'm sorry to hear you've had issues with your seeds. Please could you contact us on customerservice@westland.com so that we can have a look into this for you and can check to see if we have received your email.
Kind Regards

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más