Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Despite initial problems with 17 attempts to phone I decided to order a Savanna DL size 13 as recommended. I will not be able to fit it until next season. I'm using my previous awning bought from... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

With Phil and Maxine being able to help with the correct awning size needed and their advice re. awnings, etc., we purchased the Camptech Savanna XL awning. This awning is exactly what we were hoping... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Campernation are a great one-stop shop, from helping us to find the right sized and type of awning, and advising us on possible accessories and underlay for the included carpet. We found that t... Ver más

Valorada con 3 estrellas sobre 5

We very much disliked being told that the item was in stock and that delivery would be in 2 to 4 days....when the item wasn't even in the UK, and delivery would in fact be about 3 weeks. We had corres... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda de artículos de campamento
  2. Tienda de insumos para vehículos recreativos

Escrito por la empresa

At CamperNation, we're not just retailers—we're fellow adventurers who understand the joy of outdoor living. We specialise in premium products for caravan enthusiasts, motorhome owners, and glamping businesses, carefully selecting only the finest awnings, accessories, glamping structures, saunas, and outdoor essentials that enhance your experience under the open sky. What truly sets us apart is our dedication to personalised service. Finding the perfect awning for your seasonal pitch or the ideal luxury glamping pod for your site requires expertise and attention to detail. That's why we offer one-on-one consultation with product specialists, custom sizing assistance tailored to your specific setup, and friendly, knowledgeable support throughout your purchase journey. Our customers often tell us how refreshing it is to speak with real outdoor enthusiasts who understand both the products and the lifestyle. We partner with reputable brands known for exceptional craftsmanship and durability. Every product we offer delivers genuine value—not just in competitive pricing, but in longevity, performance, and the enjoyment it brings to your outdoor adventures. As an independent British business, CamperNation was built on authentic passion for outdoor living, deep product knowledge, and unwavering trust with our customers. We take pride in helping people discover the perfect balance of freedom and comfort that makes outdoor life so rewarding. Whether you're upgrading your seasonal pitch, expanding your glamping business, or preparing for your next touring adventure, the CamperNation team is here to support your journey every step of the way.


Información de contacto

4,5

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

98 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Invita a los clientes a opinar

Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.

Ha contestado el 100% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,5

Todas las opiniones

(98)

74 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

As unable to respond to my previous…

As unable to respond to my previous review and the reply from campernation . I will respond here for people to be able to view my response as the facts that campernation are portraying are totally incorrect , and again misleading .
The main point is we did ring you regarding the correct awning needed as we were of the opinion that we needed the H3 , your colleague after asking for measurements told us no we needed the H2 , exactly the reason why I put on the review .
Your staff need to be trained correctly into giving the right information regarding the products you are selling,
Please listen to your phone calls if they are recorded to hear what was said.

Your reply also did not mention that you are aware your photos for advertising your product are misleading as they portray the brackets in the advert photos are the brackets you will be receiving with the awning as to the positioning of them to the van, the advert showed the brackets that you have the awning attached to the top of the van roof, which we wanted not as was sent the brackets that are fixed so the awning extends from the top side of the van.
The rail you refer to in your reply, yes this is not needed now as the incorrect brackets were sent to what is portrayed in your advert you have the brackets that fit to the top of the van roof in your advert for the awning.
And as we had already informed you these are already attached to the van as we had given these to the fitters in good faith that you had sent as too what you advertised as I explained misleading.
Removing the rail before we receive the replacement would leave several big holes in the van roof this was explained to one of your many representatives who advised for us to keep the rail and brackets on the van until the we had received the correct one from you so not to cause damage to the van ie rain water getting in.
Once replaced you can arrange to be collected.
And as of yet we still have not received you say you have sent out after us returning the incorrect one to you .
We had a delivery on July 17th was marked 1 of 2 items and received the brackets we had paid another £320 for no replacement awning that your staff had told us had been sent with the brackets!
One of your staff sent us a email of the delivery that clearly stated there were 2 parcels the brackets and the awning and was to chase the delivery company as to where the other parcel the awning was.
We have the emails / chat if you would like to see this.
As off 20.7.26 @ 13.35 we still have not received hopefully it will come. Again this shows your lack of communication.
As I said in previous review it seems you mislead people and this is exactly why I sent a bad review and you still continue!
A courtesy phone call from yourself could have put this all right and shown some kind of customer service but no you continue emailing, with the emails coming from different people and this causes problems with your communication .
I think it says it all when instead of calling us personally to resolve this mess you reply to my review on here & I have to put a response on here as it’s no good phoning as no one answers
Is that customer service ?
You could have easily rectified all of this given us back the faith in you, but instead no you have responded to my review with false facts to save face.
Maybe Phil the manager could give us a call ! and we can communicate with him our experience of the whole process.
As we have explained we can’t ring you as one answers your calls !
Will never use this company again or recommend to any of our camper group / forums.
UPDATE TO THE REPLY FROM CAMPERNATION . AS STILL NO CALL FROM PHIL THE MANAGER

YOUR WEBSITE DOES NOT GIVE A CST THE OPTION TO PUT THE MEASUREMENTS IN SO WE PHONED THE NUMBER PROVIDED FOR ORDERING AND AS I SAID BEFORE ( LISTEN TO THE CALL ) TOLD WHAT MEASUREMENTS WERE NEEDED THESE WERE GIVEN AND WE TOLD WE NEEDED A H2.
THERE WAS NO EMAIL SENT TO US BEFORE WE ORDERED . IF THERE WAS WHY WOULD WE RING TO ASK WHAT SIZE AND PROCEED TO ORDER THE WRONG SIZE ?? .

YES THE CHARGE REFLECTS THE DIFFERENCE IN CHARGE AS YOU HAD ADVISED US INCORRECTLY!

PRODUCT LISTING ON SITE STILL SHOWS INCORRECTLY AND NOT CLEARLY THE BRACKETS THAT COME WITH YOUR ORDER. LOOK AT YOUR WEBSITE IT
WILL ASK YOU ENTER YOUR VAN MEASUREMENT, BUT THERE IS NO PROVISION TO ENTER THEM , JUST THE WORDS ENTER YOUR MEASUREMENTS HERE
HENCE WHY WE RUNG FOR ADVICE ?

LAST OF ALL REGARDING US RETURNING THE AWNING BACK DAMAGED
1 THE AWNING DID NOT COME OUT OF THE BOX. ON OPENING THE TOP WE COULD SEE WAS IT WAS THE WRONG COLOUR
2 YOUR TEAM ASKED US TO SEND A PHOTO OF THE AWNING / BOX AND CLEARLY SHOWS A UNDAMAGED BOX / AWNING. I STILL HAVE THE PHOTO
3 MAYBE CONTACT YOUR COURIER COMP YOU USED REGARDING THE DAMAGE!
THE AWNING WAS NOT DAMAGED WHEN IT LEFT HERE
INCOMPETENCE AND FALSE FACTS AGAIN. AS IT CLEARLY PORTRAYS ON HERE YOUR MORE CONCERNED ABOUT A BAD REVIEW THAN YOUR CST SERVICE

20 de julio de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Dear Bonita,

I appreciate you taking the time to provide additional detail but need to set the record straight.

On 11th June, in an email titled "Awning for VW crafter", after asking for your Crafter's measurements, we confirmed in writing: "your measurements are H3, L3." You told us you believed it was nearer an H2, and went ahead against our advice and placed an order for an H2 kit directly through our website. This is the opposite of what's been suggested in this review, we advised H3 throughout. The H3 kit is what you have now received having confirmed the H2 kit did not fit.

The £320 charge reflects the price difference between the H2 kit you ordered (£950) and the correct H3 awning and roof-mounted brackets (£1,270). It isn't an unexplained extra cost.

Regarding the product listing: we have a section in the middle of the page on a bright orange background which states that for 2017-onwards Crafters, roof-mounted brackets are only available for H3 vehicles, an H2 can only take the wall-mounted kit. There are photos of the different options on the page too, over 10 in total, showing the various brackets, awnings and combi rail.

The page can be viewed here for reference: https://campernation.co.uk/products/thule-awning-for-vw-crafter

On communication, we have over 15 written replies on this order between 11th June and 20th July, most sent the same or next working day.

Where we did get things wrong: the awning was originally sent in the wrong colour, and our courier split the replacement into two consignments without telling us, causing a delay. We're sorry for both, they were genuine errors on our part.

We'd also note the original awning was returned to us heavily damaged beyond resale, and we've covered that cost ourselves.

We're happy to keep helping directly by email or phone, but we won't be able to keep responding point by point here.

Anyone with questions about this order is welcome to contact us directly.

Kind regards,
Phil
Owner, CamperNation

Valorada con 5 estrellas sobre 5

A solid company

A solid company. I made a return and got a full refund. I recommend them.

25 de junio de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for the kind words - we're glad the return process was smooth and that you're happy with the outcome. We appreciate you taking the time to leave this review!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Motorhome Air Con Unit

Ordered an air conditioning unit for my motorhome. Price was very competitive. Unit arrived quickly and was well packed. Phil and his team were very courteous and helpful over the phone. Would certainly use this firm again and would not hesitate to recommend it to others.

10 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you so much for the kind review — really glad the air con unit arrived quickly and worked out well for you. We appreciate you taking the time to mention the team, and look forward to helping again whenever you need something for the motorhome.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Phil and his team made sure I received…

Phil and his team made sure I received my caravan awning in time for my weekend away. It was touch and go for a while but they booked overnight shipping so it arrived in time. Its the new Sunncamp casa full touring awning which is great.
5 star service thank you.

3 de julio de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for the great review. Really pleased we managed to get the awning to you in time for your weekend away, and glad the Sunncamp Casa is working out well. Enjoy your touring, and thanks for taking the time to leave this feedback.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Would have been a 5 star but customer…

Would have been a 5 star but customer service wasn't great, I asked several times about a fixing kit and no response.

3 de julio de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for the feedback, and apologies that you didn't get a response on the fixing kit query - that's not the standard we aim for. Please do get in touch with me directly so we can sort this out for you - phil@campernation.co.uk

Kind regards,
Phil
Owner, CamperNation

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Awning for German caravan

Email contact with Phil confirmed the correct size for my German caravan and he gave me a selection for seasonal use.
No pressure at all to buy.
The awning I decided upon arrived on time, back in March.
I had to contact Maxine because I couldn’t figure out the poles, 3 designs for my awning.
She sorted the correct plan in minutes over the phone. Super service.
It has now been up for six weeks, with no problems apart from some rain water pooling because the pitch slopes the wrong direction, fixed with additional roof braces to force the water off.
More than happy with awning and company.
I would recommend them to anyone searching for a caravan awning.

27 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for such a detailed review. Really glad the sizing advice worked out for your caravan, and that Maxine could get the pole setup sorted quickly for you. Great tip too on the roof braces for sloped pitches, that's useful for other customers to know! Thanks again for recommending us.

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Honesty would help

We very much disliked being told that the item was in stock and that delivery would be in 2 to 4 days....when the item wasn't even in the UK, and delivery would in fact be about 3 weeks. We had correspondence about the delayed delivery but this was blamed on the carriers... no mention of the fact that it had to cone from Europe. It's a disgraceful way of carrying on.

16 de junio de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Hi, thank you for the feedback, and I'm sorry for the experience you had.

Our standard delivery timeframe is 2 to 5 working days, and we fulfil this in the vast majority of cases. On this occasion, UK stock of the unit had temporarily run out, and we had to source it from the manufacturer's warehouse in Europe, which meant a longer delivery time. This is not our normal process, and the delay was unacceptable.

We should have explained this clearly at the time and I apologise for the lack of clarity in our communication.

If you would like to discuss this further, please email me directly at phil@campernation.co.uk.

Kind regards,
Phil McEleney
Owner, CamperNation

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Around 2 ½ months ago I ordered an…

Around 2 ½ months ago I ordered an Aferiy P310 with two Aferiy solar panels. The powerstation was delivered promptly and I was informed that he solar panels would be delivered later. When I inquired about the solar panels at the end of May I was informed that they had been sent out to me, and it transpired that they hadn't been sent out. Campernation sent a delivery after this via DHL telling me that both of my solar panels were in the post, however only one arrived in early June 2026. I highlighted the issue and then I was told that my second solar panel was in the post, but that this was a DPD deliver. I have contacted DPD on several occasions who have told me that Campernation need to follow this up. DPD state that the deliver was last scanned on 08/06/2026 and there has been nothing since. I have contacted Campernation staff on three separate occasions. On my last two calls I have asked either for a replacement to be sent out or for my money to be refunded. I am not satisfied with the service as my solar panels 2 1/2 months in has still not arrived.

7 de mayo de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Hi, thank you for taking the time to share this, and I'm sorry to hear about the experience you've had.

A delay of this length for a missing solar panel, with three unresolved calls on top, is not good enough, and I understand your frustration.

We are looking into this directly with DPD and the manufacturer to get to the bottom of where the second panel has gone, and to get this resolved for you as quickly as possible, whether that means a replacement or a refund.

If you need anything further, please email me directly at phil@campernation.co.uk, so I can pick this up personally and keep you updated until it's sorted.

Kind regards,
Phil McEleney
Owner, CamperNation

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Never used Campernation before so was…

Never used Campernation before so was not sure if things would go smoothly, but they did, order notification received and 2 days later the goods arrived. FANTASTIC .

16 de junio de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for taking the time to leave us a review, really glad you had a good experience!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great company with great service.

Regular contact after initial request for quote. Had a reminder which I was happy with and they matched a cheaper price from someone else. When matched price increased, Phil held original one for order. Staff were great, professional and polite and arranged delivery to suit and kept me updated.
Would recommend them to anyone else.

29 de mayo de 2026
Valorada con 5 estrellas sobre 5

The support provided by Phil was…

The support provided by Phil was exceptional from the very beginning, or us purchasing our first awning. He guided us based on touring type and family set up. He matched a lower price I found without hesitation. The awning arrived two days after purchase. We also had to send a set up photo at the end for him to make sure everything was okay. I felt very comfortable emailing asking for guidance. I will sourcing any further caravan equipment from Phil and the team.

28 de mayo de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Brilliant Service

Brilliant. They were ever so helpful with specifying the air conditioning and finding answers to my many questions. The guys at Dometic near Warwick did an excellent job at fitting the unit and did it exactly as I had wanted. Really good service.

18 de mayo de 2026
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Inability to deliver on time

Inability to deliver on time. A 5-7 day delivery has been confirmed as arriving 3 weeks later, too late to be any use for us and ruining a caravaning holiday we had booked. Honesty at the outset would have allowed us to look elsewhere.

22 de mayo de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for taking the time to leave a review, and I'm sorry to hear the delivery arrived later than expected and affected your holiday plans.

The item in question was a set of replacement poles shipped directly from the manufacturer in the Netherlands, and unfortunately this particular shipment experienced delays entering the UK. That said, you're right that we should have communicated the updated timeline more proactively so you could make alternative arrangements, and I apologise that we didn't do that.

I have reached out to you directly to offer a refund in recognition of the inconvenience caused by the delay.

Best wishes,
Phil

Valorada con 5 estrellas sobre 5

So much help from my first contact with…

So much help from my first contact with Phil regarding awning & size required .
Nothing seemed too much trouble .
Great customer service .

6 de mayo de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thanks for the kind review, glad you're happy with your new awning!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

What a find.

In a time where customer service is often overlooked, the dedication, enthusiasm and efficiency by the whole team was a breath a fresh air. Let's not forget cheerful too.
It is clear that you value quality and customer satisfaction. I have no problem to highly recommend you to others.
Oh..... aftersales service is excellent.

9 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thank you for your review, really happy we could help - wishing you many happy trips ahead.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent company to deal with

Excellent company to deal with. A special mention to Phil McEleny who advised us on the purchase of our new airconditioning unit for our motorhome. Phil is very knowledgable and a source of good information. Thank you.

1 de mayo de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thanks very much for your review, glad we could help and hope you stay cool and comfortable this summer!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Order placed and then no contact

Order placed and then no contact, it said 2-5 days and a week later still nothing. Eventually after phoning several times I got it a week later, but not even from them. I'm not sure if they have stock or just shop around once an order is placed.
Even then it was still missing parts!

8 de mayo de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Hi Dave, thank you for taking the time to leave a review.

I'm sorry to hear your experience did not meet expectations and would like to address the points you have raised.

On delivery, your order was placed on 21st April and delivered on 29th April. Our team called you on 22nd April, the day after your order was placed, and spoke to you again on 27th April to keep you updated.

Due to the size of the awning you ordered, we also upgraded to a specialist freight courier at no extra charge to ensure it arrived safely. This service runs once per week which accounted for the slight delay beyond our usual 2-5 working day timeframe.

Regarding the missing parts from the light kit - the aluminium T-profiles are a separate accessory and do not come included as standard. When we made you aware of this, you requested a refund for the light strip which we promptly issued and waived the need to return the item, letting you keep it free of charge.

We hope we have the opportunity to assist you again in the future, and if so, that you are more satisfied with the service.

Best wishes,
Phil
CamperNation Owner

Valorada con 1 estrellas sobre 5

1/3rd of the staff are helpful.

Phil was very helpful but when subsequently calling I spoke to a man with little knowledge and then a woman who was quite frankly rude. Neither of them arranged the requested return phone call.

23 de abril de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thanks for your feedback, I appreciate you taking the time to share it.

I’m glad your initial experience was helpful, but it’s clearly not the level of consistency we expect across the team, particularly around follow-up.

If a return call was promised, that should have happened, and I understand the frustration when it doesn’t.

If you’re open to it, please contact me directly and I’ll make sure this is picked up properly and handled as it should have been from the start.

Phil

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Would recommend this company

Phil was very helpful. I provided our caravan details and he sent links to a variety of awnings with information & prices for each one and the size required. We wereable to pre order with a small deposit and the arrange delivery months later when the season started. Not pushy at all, just very helpful, competitive pricing & excellent support with answers to assembly questions after delivery

13 de abril de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thanks for taking the time to share this, much appreciated.

Glad the process worked well for you, especially being able to plan ahead and get everything ready for the season.

If anything comes up as you keep using it, please feel free to get in touch.

Phil

Valorada con 5 estrellas sobre 5

My first time buying caravan equipment.

As a caravan first timer I found Campernation Very helpful throughout my purchase, quick delivery service, competitive pricing and very knowledgeable.

15 de abril de 2026
Logotipo de Campernation

Respuesta de Campernation

Thanks for taking the time to share this, much appreciated.

Glad it felt straightforward, especially for your first setup, that’s exactly how it should be.

If you need anything as you get more use out of it, please feel free to get in touch.

Phil

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más