FAKRO GB Opiniones 

78
•
TrustScore: 3.5 sobre 5

3,4

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Dramatische klantenservice. Mijn nieuwbouwwoning is opgeleverd met ramen van Fakro, contact gehad en ze zouden netjes langs komen om het op te lossen. Na 2 herinneringen trekken ze ineens hun handen e... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fantastic company, staff /customer services are very helpful. The staff team have been very helpful also and sorted out the parts I needed to mend my broken loft hatch ladder. Nothing has been too... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fakto FTP-V/C P2 78 x 140 with J Kit Slate - We are refurbing a listed Manor House and have used Fakro's conservation roof lights to replace old victorian roof lights on 2 of the wings so far. Fak... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Paul, Our Business Development Manager delivered some fantastic hands on training recently. Engaging content with a friendly approach... Everyone we deal with at Fakro gets top marks from us! Than... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Ventana de aluminio

Escrito por la empresa

FAKRO offer a complete range of innovative solutions dedicated to bringing light and access to lofts. From natural pine, white acrylic, PU Coated or PVC roof windows in beautiful designs and clever opening methods to windows for flat roofs, lantern roofs and loft ladders - FAKRO delivers the UKs premium collection of products for loft improvements.


Información de contacto

3,4

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

78 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 66% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 mes

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

3,4

Todas las opiniones

(78)

4 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Fakro Skylight Warranty not honoured

Fakro Skylight started leaking in the warranty period but after filling in a form and sending in photos they said they cannot identify the issue and therefore cannot replace it under the guarantee. Waste of time.

18 de enero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Caril, we'd love to look into this for you if you could provide us with your second name or email address. Thankyou

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Broken roof window part replacement

We have a Fakro roof window in a bedroom used as an office. It had been fitted between 2006 and 2008 before we moved in. Recently, the window open/close handle sheared off. I contacted Fakro to be told by Gabi where to find a serial number to secure a replacement. I called back with the serial speaking with Claire. She explained the simple process of how to purchase a replacement, sending me an email with link and item details. I ordered the handle on a Wednesday at 230pm. The handle arrived by 9am on Friday. It was, indeed the correct part which I fitted immediately. Very impressed with the customer service! Furthermore, a tribute to the windows robust parts for lasting this long and the continued retention and supply of parts for their older products.

14 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Keith, we're glad you had such a positive experience with our customer service team and products! I will ensure the team knows their good work!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Purchased a wooden loft ladder but…

Purchased a wooden loft ladder but missed delivery, customer service (Abigail) contacted me straight away to arrange a re-delivery option of collection, but the delivery driver re-tried and we were home. Brilliant customer service!

13 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Andy, thankyou for the lovely review! I will ensure the good feedback gets back to Abi!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

2016 fvs solar opening,bought from…

2016 fvs solar opening,bought from wellington nz supplier. Only opened twice n 8 years.then started self opening.in rain ?.cannot get fixed or obtain parts im told when approaching auckland supplier,because wellington suppliers gone.i wouldn,t recommend fakro for nz,as obviously do not supply follow up service.this should be illegal,to suppy house products with no flow up services after 8 years..feel totally disapointed and ripped off.

6 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Brett, we are FAKRO GB not NZ. Could you email digital@fakrogb.com and I can try and find someone who can help you?

Valorada con 5 estrellas sobre 5

First-Class Service

This company's window products are every bit as good as another well-known brand though this review relates to my experience of just excellent customer service when I broke a clip installing one of their loft ladders (again - really high quality) on my own. A couple of emails and 3 days later I was sent a left- and right-hand replacement. No fuss, quick resolution - a great example of 1st Class customer service.

8 de noviembre de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Zahid, thank you for this lovely review and we're glad we could help you quickly and effectively!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ontbreken van dakkapellen bij levering

Ik bestelde 6 dakramen bij Fakro, hierbij kwam een link onderaan de bevestigingsmail naar een montagetekening. Nergens stond aangegeven dat het ging om een bouwpakket, dus dat was een verrassing bij levering. Daarbij werden er van de zes maar vier geleverd. De andere twee kwamen een maand later, toen mijn dakkapellen al waren gemonteerd en de aannemer al weer naar de volgende job was. Maar daar heeft Fakro geen boodschap aan. Het was mijn probleem, mocht zelf oplossing zoeken en wederom kraan huren en nieuwe aannemer met bijbehorende extra kosten. Als vergoeding voor die fout vroeg ik om hulp bij foutjes die bij het plaatsen door aannemer zijn gemaakt, maar dat hoort niet bij Fakro, zij wijzen naar tussenpersoon en aannemer of wie dan ook. Maar Fakro reageert niet op de gemaakte fout en de gevolgen voor mij. Spijt dat ik toch niet voor Velux heb gekozen...

1 de julio de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

9 months still no window repair…

I have been waiting for window repair now for 9 months with no sign of a resolution from Fakro. Worse is that engineer is aware that this window acts as a fire escape under building regulations for my upper floor.
I Should have listened to my builder and fitted Velux.

25 de mayo de 2023
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Would you be able to let us know your name and order number so we can get this resolved for you?

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great after sales help

Fakro went above and beyond to help me repair my broken blinds by sending me replacement cords and without charge. In fact they posted them twice, including to where I live overseas, after the first delivery didn't arrive. And this was outside of warranty at least 7 years after installation. I'm yet to fix them but regardless this help is immensely appreciated as it should save me a lot of money and hassle.

6 de mayo de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Thankyou for taking the time to leave this great review! We hope everything goes well in the fixing proceess!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Glass size

Asked for the glass size and make up of a Fakro window as unit fitted was broken. Gave the id number etc, they came back with a sizes very quickly. So I ordered 2 double glazed units at the size given only to find they were too big. They had given me the size of the window not the glass! I explained this to their customer service team, they came back with we accept no responsibility because we don’t encourage people changing the glass themselves.
Poor service!

24 de enero de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi James, I'm sorry your expperience wasn't up to your expectation.
As you asked for the glass size and make up of the window, we sent you our glass specification and size based on the serial number you provided.
Unfortunately, you did not mention your intention was to replace the glazing unit using another supplier. The glass measurements are different to the glazing unit measurements hence why the glazing unit you ordered was too big. If we had known your intention was to replace the glazing using another supplier, we would have advised against it as it would void any warranty. We would've happily supplied suitable glazing units for your windows.
I am sorry you have found yourself in this situation, but we cannot take any responsibility for this. As a gesture of good will, we offered you to purchase what you require at a heavily discounted price so you can complete the job.
Thank you for taking the time to leave a review so we can improve our service.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

excellent service and help from Fakro…

excellent service and help from Fakro especially from Tracey Twigg who arranged for my replacement part very efficiently and quickly

19 de enero de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Thank you Phil for taking the time to leave this lovely review. We're glad you had a great experience with FAKRO GB.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Poor Aftersales service

One of the hinges broke on my 3 section loft ladder. Despite sending them clear photos of the part needed ,they wanted a serial number from the ladders which after being thoroughly checked was nowhere .
So they couldn't help me.
Very poor after sales.

13 de enero de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Stuart, I'm sorry you were not happy with the customer service you received. However, I hope you understand that due to not being able to identify the product (as no serial number was provided, after sending instructions of where to locate this) we couldn't identify which replacememt hinge you would require.

Due to the above, we do feel as though your review is unfair. Also if you do locate the serial number, feel free to send this over and we can get the issue resolved for you.

Thank you for taking the time to leave this review to help us improve our service.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Happy with service and quality

Happy with service and quality. Product easy to install. Overall good experience and will use again.

29 de septiembre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Thank you Libby for taking the time to leave this lovely review. We're glad you had a great experience with FAKRO GB.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great customer service every time

Great customer service every time, thanks guys

5 de octubre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Thank you Rosie for taking the time to leave this lovely review. We're glad you had a great experience with FAKRO GB.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great product!

Great product with amazing service. Will definitely be using again.

13 de octubre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Thank you Liam for taking the time to leave this lovely review. We're glad you had a great experience with FAKRO GB.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I was contacted by Fakro GB

I was contacted by Fakro GB. I am out of pocket for £174 (I was able to get back £32 after selling one "new and unopened" blind on ebay). However, they tell me that it is their distributor problem and think my review was unfair. See their comments below and watch out!

We have looked into your order and the order was placed through Ashbrook as you mentioned. As Ashbrook is our customer and our agreement is with them, we have a copy of a signed bespoke form agreeing that the blinds were non-returnable which is something we ask all of our distributors to do. This means that they cannot return the item to us, it does not mean that you cannot return the item to them. If they have ordered these blinds for you in error, it is up to them to rectify their mistake.

As you are Ashbrook’s customer, your agreement is with them so if they are not accepting them back then your complaint is with them I’m afraid.

Due to the above, we do feel as though your review is unfair so if there was any way of you removing it then it would be much appreciated.

11 de octubre de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Good morning Gerry,

I am sorry that you are disppointed with my response - we were trying to deal with this issue and offer advice to you via email.

Unfortunately, your agreement and contract is with the distributor, as you did not purchase directly from FAKRO GB. It is up to the distributor to rectify their mistake (you mentioned they ordered a manual blind for you rather than an electric).

We are as transparent as possible with our returns policy on blinds, hence why we ask all distributors to sign a bespoke form which acknowledges their understanding these items are non-returnable. Whether they pass the non-returnable policy onto you is up to them. I would be happy to send you a copy of the form if you wish.

Thank you,
Sarah
FAKRO GB

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Appalling customer service.

Appalling customer service.
My roof windows came damaged and with the wrong sized flashing kits. (Both the fault of Fakro)
These thing happen, it is how you go about putting them right that matters.
Fakro however couldn't seem to care less, after numerous emails and phone calls, they finally relented and sent out the correct flashing kits after four days.
That is poor service but 'not' the reason for this bad review.
When I was finally able to start the job, all was going well until I came to unpack the aluminium vent covers.
These are packaged separately to the window but within the window packaging. Both had been dented beyond repair by what was evidently fork truck forks. Both in exactly the same place, yet both inside different boxes.
My first hurdle to overcome was that they informed me that I only had 48 hours to report any damage. (Remember that I was unable to start the job for 3 days because of the wrong flashing kits)
Next they required photos of the damage as they obviously did not believe me. (Why they didn't tell me this at the outset I do not know).
The next two weeks involved numerous heated exchanges, accusation throwing, all kinds of obstacles placed in the way, claims of people not being copied into emails at their end, anything they could think up to avoid dealing with the problem.
Fast forward 4 weeks, (my customer has two non-watertight windows in his roof), they now want me to send them the identification number from the window, "each 940 x118 pivot window has a different vent cover" apparently. (They do not)
Four weeks is long enough for me, so I tell them to collect the windows from the street outside the customers home if they want them back. Remarkably, they can now send replacements.
How long? Two to Three days! By this time I am just relieved that the nightmare is coming to an end and so agree to this. After all the lost hours and loss of face with my customer, they will surely send them overnight if I ask politely right?
They will, but they won't guarantee that it will actually be overnight, and the final slap in the face: £50 for the privilege.
I sent someone down to their factory to collect them instead. Another half day lost.
No apologies, no explanation, no goodwill, no chance of me using them again.
Best part is, they have no idea how many of these I actually buy #(used to buy).

21 de julio de 2022
Opinión espontánea
Logotipo de FAKRO GB

Respuesta de FAKRO GB

Hi Ian,

Thank you for taking the time to leave this valuable review. I am sorry that the service you recieved from us wasn't up to your expectations.

Unfortunately, we haven't been able to look into this for you as we don't have an order under your name.

If you could provide us with your order number, we will look into the issue for you ASAP.

Thanks again,
Sarah
FAKRO GB

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más