Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Minerva used to be wonderful but I’ve found that every time I’ve ordered within the past couple of years, there is quite a significant wait on them to post fabric out. I used to heavily recommend t... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Placed an order 3 weeks ago, was told there was a handling time of 5-7 days then silence from customer service. I have no idea where my order is, there is no update on delivery and can't get hold of c... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I went to the sale on 18 April 2026. Minerva staff had put a huge amount of workin before the sale labelling, sorting and assembling all the fabric on shelves. Loads of staff - a meet and greet at th... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have been sewing 50 years cant fault a thing. Saturday sale was fantastic organization second to none quality fabrics i would not use anyone else when they have all gone then you will have somethi... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda de telas

Escrito por la empresa

At Minerva we are motivated by one simple goal: to build a place that inspires, supports and connects makers worldwide. A space where creative journeys are celebrated and where like-minded people around the world can come together. At Minerva.com you'll find one of the largest ranges of dressmaking fabrics and patterns in the world, and that's not all! Minerva is also a place to share and document your creative journey. Follow your favourite makers and their posts will always show in your 'following' view on the Minerva homepage so you can see everything they post. Sign up for a free account at Minerva.com and start connecting with makers worldwide.


Información de contacto

2,9

Medio

TrustScore: 3 sobre 5

1 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 59% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 semana

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Minerva’s End of Rolls Sale

I recently attended Minerva’s End of Rolls Sale. I travelled 2 hours each way to go to the sale.

The event was very well organised. It was very easy to find the type of material I was looking for. The quality of the material sold by Minerva is excellent. My oh my what bargains there were! I bought enough fabric to last several months.

There seems to be a very healthy working atmosphere within the company. Everyone I met was helpful and approachable. Nothing was too much trouble.

Can’t wait for the next sale!

1 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Sue,
It was super to see you at our End of Roll Sale event. Thanks for making the trip to visit. It's great to hear you had a super time and picked up some fabric bargains. We can't wait to see what you make with it all.
Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 4 estrellas sobre 5

A lot to chose from

A lot to chose from. Good quality! I usually buy a couple of times from Sweden.

17 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Lara,
Thanks so much for shopping with us at Minerva. We're so pleased to hear you like our fabrics.
Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 1 estrellas sobre 5

TERRIBLE SERVICE

Today I had to chase this awful company up again for my order which I placed with them on the 27th January. After calling for the 3rd time to be told that they are still waiting for the supplier to deliver the material in another 10 - 14 days. The order I made was for my wedding dress and now this has caused problems as my dressmaker really needed the material in February to start making it so I would have it on time for my big day, that is no longer possible. I am utterly devastated and has really caused me such sadness. The company is very misleading and make up their excuses as they go along instead of being honest, no doubt they don’t care because it’s not going to affect them. I wonder how long it will take to get my money back? Watch this space.

7 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Very slow dispatch and an item missing

My order took 10 days to arrive and when it did arrive there was an item missing!

My confirmation email said there would be a delay but it's a bit useless telling customers that after they've already paid.

Unless they send me my missing item I won't be ordering again.

6 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Kerry,

We're very sorry for the slow service with your latest order. We are working hard to catch up with a surge in orders and we are training up new staff as we speak to help us keep up with demand.

I've checked your order and it looks like we were unable to supply one of your items for you, which is why this was not included in your order. We have messaged you about this and supplied a refund for the missing item on the 3rd of March. Apologies if you have not received the email from us to explain this. Do please get in touch with our sales team if you have any questions.

All the best,
Gavin at Minerva

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Got so many good fabrics from here last…

Got so many good fabrics from here last week! Can't wait to get started. I like that they have fabrics no on else has.

1 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Thanks so much for your feedback. We're so pleased to hear you picked up a super range of fabrics from us. Best of luck in sewing them up!
Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Dreadful Experience

Dreadful despatch time. Order placed a week ago and when I phoned this morning I was told it's not even been picked yet. Apparently there's a note on the website but I've just checked and I can't find any mention of a delay anywhere.
Thought I'd check my email confirmation and realised I didn't get one, so I've asked for that to be resent - I've done a complete system search in case I deleted it by accident and I definitely didn't receive.
Customer Service is appalling - what's happened Minerva? You used to be so good and now you're hopeless!

5 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Lindsay,
We're so sorry for the slow processing of your recent order. We're working to catch up at the moment after a surge in orders and we're training up new warehouse staff as we speak to help us cope with demand. We hope to do better for you next time.
Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Ordered from this company via Amazon

Ordered from this company via Amazon. Painfully slow customer service, fabric I received was nothing like the colour shown on the website. Had to return, they received my return 5 working days ago but I've been told I need to wait a further 3-5 working days for any refund to be processed. Poor customer service.

19 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Scam. My order was never received and I do…

My order was never received and I do not get any answer to my emails from the customer service

25 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Carlos,

We're very sorry to hear you didn't receive your parcel and you haven't had any communication with us.

The only order I can see for you was delivered successfully in October. If there is an issue with this order or you're talking about a different order, could you please contact gavin.burrell@minerva.com I'll look into this for you personally.

All the best,
Gavin at Minerva

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Painfully slow dispatch time

The last few orders I’ve had to chase dispatch after nothing has happened for around six days - I always get the same response of an unusually high volume of orders & lack of staff, perhaps it’s time to hire some more help.
Either way I’ve been sourcing stuff elsewhere as it’s just not worth the wait & extra hassle of having to chase up every order

20 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Laura,

We're so sorry to hear we've let you down with the dispatch speed on your latest orders. We have been busy recruiting new warehouse staff recently to help us deal with the level of orders we have been receiving and we hope to be back up to speed very soon.

All the best,
Gavin at Minerva

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Sort out your customer service.

The most frustrating online experience.
They have the most amazing stock but the chances of me placing an order and receiving what I actually ordered in a reasonable time or getting a correct refund takes so long that I’ve finally given up shopping with them. Not even the latest pattern sale will be tempting me. The company doesn’t seem to be listening to their customers. Such a shame.

13 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Fiona,

We're so sorry to hear you have had a frustrating experience shopping with us at Minerva. Due to much higher than expected orders in the past few weeks, our service is slower than we would like, in terms of shipping orders out and processing returns and refunds. We have taken on new staff to help us get back to quicker and more reliable service and we hope to be back to speedy operation soon.

All the best,
Gavin at Minerva

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Don't use if you like to keep order history and save items

Site itself is slow but has some very good fabrics and a massive range, however, over the years I've spent many hundreds of pounds, and had an extensive wish list saved for fabrics I want and twice they have lost all my info and all order history, first time a couple year ago was annoying as I ended up ordering duplicate fabric as i had no history.
Second time last year I even sent them a years order numbers asking if they could put them back onto my account and they said they couldn't.
So all the time and money spent over the last 5 years, the site says ive placed no orders and have no saved items. Won't ever purchase from the site again, something is not right when they keep wiping the account and saying I'm a new customer.

Edit: As per response, I have contacted Minerva multiple times, end result is sorry nothing they can do I need to start again with no order history or loyalty.

27 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Tracy,

We are sorry to hear you have had some issues with your wish lists at Minerva. We did have some issues when we migrated to our new website last year but I believe most of these have now been resolved. If you are still having problems, do please get in touch with our team and we'll see what we can do to help you out.

All the best,
Gavin at Minerva

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Great Products, but Poor Communication and Slow Dispatch

This is my third time ordering from Minerva, and on two occasions, I’ve had to chase my order due to a lack of updates beyond the confirmation email. After emailing, I was told the order would be dispatched and received an apology for the delay, but six days had already passed since placing the order, which doesn’t reflect well from a customer’s perspective.

Now, with my third order, 3–4 days have passed, and once again, I’ve had to follow up. This isn’t a great experience. If you’re unable to meet your stated dispatch times, I feel the website should be updated accordingly, or customers should be informed of delays.

I really like the quality of the products and the great prices, but unfortunately, the service is lacking.

13 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Very slow delivery

I’ve shopped with Minerva multiple times. No issues with quality and they have an excellent range but the delivery times are very frustrating! It’s been very slow in the past and then it got better but now it’s back to extremely slow. I’ve tried chasing my order by email but no response. They always have the excuse that “we’re very busy” but that’s something they need to sort out. It’s not really a valid excuse if they keep saying it.

12 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Sue,

Thanks so much for your feedback. It's great to hear you like our range and quality so much but disappointing to hear we've let you down on our delivery times.

We can only apologise for the recent delays. We've had a busier start to the year than we expected and are working hard to catch up with our outstanding orders. We can assure you that we're training up new staff as we speak and recruiting for more to help get us back up to speed and running quicker in the months ahead.

Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Excellent quality at very competative…

Excellent quality at very competative prices. Many helpful youtube videos on fabric, sewing techniques etc. My only problem with Minerva is the delivery time. I will use Minerva again but, if I want something in a hurry, I'll order from somewhere else

31 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Christine,

Thank you so much for your feedback. We're so pleased to hear you like the quality of our range and you're enjoying our vast array of YouTube videos.

We are sorry to hear that delivery time has been an issue for you. We have been very busy lately and are working to catch up and provide makers with the fastest service possible.

Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Really good response to a bit of a fault

I recieved some stretch fabric from Minerva, it was beautiful quality, but the selvedges were different lengths, and so it was tricky to find the grain of the fabric. I phoned Minerva and they sent me new fabric and a return label so that they could examine the original fabric. I could continue with my sewing within days of talking to them. Well done customer service. Brilliant response.

14 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Ana,

Thank you so much for your feedback. We're sorry to hear there was an issue with your initial fabric order but we're so happy to hear our team was able to resolve the problem for you so quickly.

Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I ordered several items a week ago

I ordered several items a week ago. Today just one out of my many items was delivered with no word on dispatch or tracking of any other items. Will not be using again! I'll be initiating a chargeback on my credit card if needed...

21 de enero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Thanks so much for sharing your experience. We're sorry to hear you only received one of the items you ordered and haven't heard any more from us. If you get in touch with our sales team on sales@minerva.com or 01254 708068 they will be very happy to help sort out your issue for you.

All the best,
Gavin at Minerva

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bad service

A faulty pattern has held up my time important project so was advised to reorder a new one costing me another £21.99 then request a refund for faulty pattern.
This I duly did but discovered today that despite me reordering on Thursday they still haven't despatched the paid for item on Monday.
Also no sign of refund.
I'm very disappointed now.

6 de enero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service

Great service, communication was first class and lovely products. 10 star.

4 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Minerva

Respuesta de Minerva

Hi Sara,

Thanks so much for the super feedback, we really appreciate it.

Happy sewing,
Gavin at Minerva

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Minerva had exactly what I needed to…

Minerva had exactly what I needed to make a shirt. I bought the Minerva exclusive fabric which is very good quality, buttons and zips. Their staff were very helpful when I had a query about my order.

The delivery was very fast. I will certainly be purchasing from them again in the near future.

9 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service and delivery

Excellent service and delivery. This company has an amazing selection of fabrics in various price ranges and haberdashery which will keep me busy for a while 😂.

The staff are extremely helpful when you ring them. I’ve joined their craft club which gives you 20% off. The delivery was very fast. Highly recommend this company and will definitely buy more from them

9 de diciembre de 2024
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más