REM-Fit  Opiniones 

2887
•
TrustScore: 4 sobre 5

4,2

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 4 estrellas sobre 5

I've been emailing to get my mattress returned because it's not for me as it's too firm and as i have hip surgery penciled in the next few weeks and also having neuropathy the mattress caused pains an... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

We stayed at a friend’s house a while back and had one of the best nights of sleep we've had in years. When it came time to replace our own mattress—which wasn't super old, just not that comfortable—w... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I cannot believe HOW BAD their customer service is! I originally ordered the REM-Fit 4000 in July. After it not being in stock we got an upgrade but the mattress wasn’t right for me, so after abou... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great experience. The mattress arrived on time and for an extra charge the old one was taken away, the new one unpacked and 6 hours later we slept on it. Great night's sleep. The Ortho 4000 is softer... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Colchonería
  2. también en la categoría
  3. Tienda de colchones

Sobre REM-Fit

Escrito por la empresa

REM-Fit is a leading UK mattress brand, trusted by thousands for delivering award-winning sleep solutions designed to support your health, comfort, and recovery. Our range of expertly engineered hybrid mattresses combines advanced cooling technologies, pressure-relieving memory foam, and supportive pocket springs to ensure optimal spinal alignment and a restful night’s sleep.

At REM-Fit, we believe great sleep shouldn’t be complicated. That’s why we offer fast, free delivery across the UK, a risk-free 100-night sleep trial, and a 15-year guarantee for complete peace of mind. Our commitment to customer satisfaction is reflected in our genuine mattress reviews, where UK customers share their experiences with REM-Fit’s product quality, comfort levels, and service.

Whether you’re upgrading your current bed or looking for a mattress to ease back pain, REM-Fit has the perfect option for every sleeper. Don’t just take our word for it - explore our Trustpilot reviews to see why so many customers rate REM-Fit as one of the best mattress companies in the UK.

Trust REM-Fit for mattress reviews you can believe in, from real UK customers. Sleep better, live better - with REM-Fit.

Award Winning Hybrid Mattresses

Escrito por la empresa


Información de contacto

4,2

Muy bueno

TrustScore: 4 sobre 5

3 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Invita a los clientes a opinar

Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.

Ha contestado el 90% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 48 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,2

Todas las opiniones

(2887)

435 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Rem S**T

Rem S**T
I don't believe the awards they have a genuine my experience has been terrible bought the oth 5000 5 years ago I unpacked it and waited 48 hours extra time than recommended before using it as I lay on it I hearef multiple pops the sound of springs popping spoken to therer agents was fobbed off with its normal etc I believed them the bes was in the guest room so wasnt getting much use until about 2 years late I started sleeping on it and then with my son. you could tell that one side of the bed was off it would hurt your back so I turned it away and carried on after emailing contacting chat etc only for silence after trying again this year as this bed got worse they finally replied after repeating all the pics and process I did originally only to be fobbed off with a no we wouldnt take it back for inspection 15 years guarantee is fake they used stain as an excuse pretty stupid as its been bad from tge start.ive been completely put off rolled up mattresses now ive bought another mattress and the rem is in the Garrage waiting tobe thrown away terrible customer service and poor quality products.

11 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de REM-Fit

Respuesta de REM-Fit

We’re sorry to see this account of your experience, although it doesn’t reflect the information currently available to us or the way we handle warranty claims.

We’ve requested your order details so we can identify you, verify the history of the case and respond appropriately. Please reply to that request with the relevant information so we know who we’re talking to and can review the matter properly.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great delivery

Great delivery, took to room of choice. Amazing bed and frame, can already feel the difference in my back!

22 de septiembre de 2026
Valorada con 4 estrellas sobre 5

Mattress 10/10

Mattress 10/10! Can’t fault it, having the best nights sleep ever!
Delivery came in two separate deliveries which was a little annoying, as we received mattress and then sheets etc days later. Had to go out and buy more sheets to be able to use mattress

22 de agosto de 2026
Valorada con 1 estrellas sobre 5

I cannot believe HOW BAD their customer…

I cannot believe HOW BAD their customer service is!

I originally ordered the REM-Fit 4000 in July. After it not being in stock we got an upgrade but the mattress wasn’t right for me, so after about 40 emails and huge amounts of time I finally got a delivery date for the original mattress I ordered (confirmed it was a European single) and a UK single has just been delivered. So I now have a mattress in our house with no-where to store it and two months on I still don’t have the mattress I originally ordered.
Every email takes on average three days to get a response. There’s no telephone number and even after checking the size the wrong one has been ordered.

23 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de REM-Fit

Respuesta de REM-Fit

Hi,

Thank you for getting in touch, and I’m very sorry for the frustration and inconvenience this has caused, particularly after the time you’ve already spent trying to get the correct mattress delivered.

We’ve reviewed the images you sent over and can see that there are actually two different size codes shown on the box. One of these codes corresponds to the correct EU Single size that you ordered.

We have also recently identified a batch of EU Single mattresses where an incorrect size label has been applied to the outer packaging. From the images you’ve provided, it looks very likely that your mattress is one of those affected. This means that, despite the incorrect UK Single label on the box, the mattress inside should in fact be the correct EU Single size.

We’re contacting you now so that we can clarify this and make sure everything is resolved as quickly as possible. We completely understand why, given everything that has happened with your order so far, seeing a UK Single label on the box would be extremely concerning.

Kind regards,

REM-Fit CS

Valorada con 5 estrellas sobre 5

100% satisfied

Simple, explanatory website and ordering process. Delivery was excellent and kept me updated. Very pleased with the mattress and quality of sleep.

23 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Try, If you’re unsure

If you’re unsure, it’s worth giving it a try. I waited two weeks before writing my review because I wanted to give my body enough time to adjust. A new mattress can take a little while to get used to, especially when the support, firmness and pressure relief are different from what you’ve been sleeping on.
As a side sleeper with ongoing back, neck and shoulder issues following an injury, I’ve tried several mattresses without much success.
I have purchased the 3000 Supreme Hybrid, since it was recommended for side sleepers.
This one feels different, I’m much more comfortable through the night and now sleep right through until morning. That has made such a difference, so I’m definitely keeping it and may even buy another Small Double for my guests to sleep on.
The pillow is great too, but personally, because of my injury, it isn’t quite the right one for me. I’ll pair the mattress with a slightly more elevated pillow to reduce pressure around my neck, but I’ll definitely be providing the Rem-Fit pillows for my guests.

Thank you, Rem-Fit. I just wish I’d found you sooner!

22 de septiembre de 2026
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Warranty claim rejected after an incomplete £40 inspection

We bought a REM-Fit mattress in May 2024. Within around six months, it developed substantial sagging on one side. The dip continued to worsen and eventually measured more than 4cm. The mattress no longer provides proper support, and the sagging has caused my wife ongoing back pain and discomfort.

We submitted photographs, measurements and details of the bed base. The evidence clearly showed a significant dip that exceeded the acceptable level of settlement described in REM-Fit's own guarantee information.

Despite this, we had to chase repeatedly before the claim progressed. REM-Fit then required us to pay £40 for an independent inspection by Castelan. We paid in March, but nobody contacted us for more than two months. An appointment was arranged only after we chased again.

The inspection was not properly completed. REM-Fit has acknowledged in writing that the inspector carried out only a brief and limited assessment because he could not find somewhere to park. Despite admitting that the inspection was incomplete, REM-Fit relied on it to reject our guarantee claim and said the sagging was normal foam compaction.

They then offered another inspection but wanted us to pay a further £40 in advance, which they said would be non-refundable. It is completely unreasonable to charge a customer twice when the first inspection was incomplete because of the inspector's parking arrangements.

REM-Fit initially described the inspection as a fair, thorough and objective process. They said a qualified technician would properly assess the mattress and issue a written report. Instead, we waited months, paid for an incomplete visit and then had our claim rejected using the limited assessment they admit took place.

This is also not our first REM-Fit mattress to develop sagging. In 2020, REM-Fit acknowledged a similar problem with our previous mattress and arranged a replacement. Experiencing the same issue again, followed by such a frustrating guarantee process, has destroyed our confidence in both the product and the aftercare.

We have already supplied clear photographs and measurements showing the extent of the sagging. REM-Fit also has its own published criteria for unacceptable mattress settlement. Another inspection should not be necessary, particularly after the first one was mishandled.

REM-Fit should now refund the £40 inspection fee and replace the faulty mattress under its guarantee without requiring us to pay for or arrange another inspection.

Based on the premature deterioration of the mattress and the way this guarantee claim has been handled, I cannot recommend REM-Fit and will not be buying another mattress from them.

26 de junio de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de REM-Fit

Respuesta de REM-Fit

Thank you for your review. We’re sorry that you remain dissatisfied with the outcome of your warranty claim, but we do stand by the decision reached.

The inspection was arranged to independently assess the concerns raised. Unfortunately, adequate parking arrangements were not available for the technician on the day of the visit, which limited the time they were able to remain at the property. Despite this, the technician was still able to carry out a sufficient assessment of the mattress to establish whether there was evidence of a manufacturing fault.

The inspection findings were also considered alongside the photographs and information you had already supplied. Based on the evidence available, including the images provided, there was no indication that the mattress had developed a fault covered by the warranty. The settlement identified was considered consistent with normal use and foam compaction rather than a manufacturing defect.

To ensure you had a further opportunity to have the mattress assessed, we offered to arrange another inspection, which you chose not to proceed with.

The £40 inspection fee forms part of our warranty assessment process and is reimbursed where an inspection confirms a qualifying manufacturing fault. As no such fault was established in this case, the original fee is not refundable.

We appreciate that this is not the outcome you were hoping for, each warranty claim must be assessed on the condition and evidence relating to the individual mattress, and on this occasion we are satisfied that the correct conclusion was reached based on the evidence available.

Kind regards,

REM-Fit CS

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great company

Great company. Lovely bed and mattress. I bought the lux 5000 and divan bed, best nights sleep i have ever had.

25 de agosto de 2026
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not the quality we expected

We ordered a REM-Fit 4000 Ortho Elite Hybrid mattress. The order process and delivery were fine.

After trying it for a while, we requested to return it under the 100 day free trial. This was eventually successful, and we have received a refund, which is why we have given the company one star.

However, the collection and refund process took the best part of a month with repeated requests for us to keep the mattress, offering a partial refund each time. We can't understand how this can be a quality mattress when they finally offered us £300 refund to keep it.

My partner and I do not believe that this mattress was of an appropriate quality to hold the price tag it does. Even for £300 less we were unwilling to keep it. It appears just to be a cheaply-made foam mattress with a nice cover on. In fact, despite the "Ortho" in the title, it made our existing back pain worse.

Beware of free gifts - luckily, we checked the terms and didn't use the pillows given to us. If you do, you will be charged if you return the mattress under the sleep trial. Fair enough, I suppose, but worth keeping them wrapped up until you are certain you are going to keep the mattress.

I would think carefully about purchasing from this company, as they appear to use AI responses to emails, which can cause frustration.

As I mentioned before, they did uphold their promise of a refund, so that is why we have given one star (although you can't actually give none!)

6 de junio de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de REM-Fit

Respuesta de REM-Fit

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear the mattress wasn’t the right fit for you and that you found the returns process frustrating.

The partial refund discussed was offered purely as a goodwill gesture based on the circumstances of your individual case and was not reflective of the quality or value of the mattress.

We also apologise if the refund took longer than expected. As part of our returns process, we do need to allow time for the British Heart Foundation to arrange collection of the mattress before the refund can be processed.

We’re pleased that your return was ultimately completed and your full refund issued, and we appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,

REM-Fit CS

Valorada con 5 estrellas sobre 5

A happy customer.

Very good customer service answering some queries about the mattress. Smooth efficient delivery by the helpful team. The mattress proved to be as advertised. It is comfortable and helped with back pain issues. A good buy!

7 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Excellent mattress and fantastic…

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Excellent mattress and fantastic service!

I recently purchased a REM-Fit® 4000 Ortho Elite Hybrid Mattress and I’m extremely happy with it. I was initially concerned about the mattress arriving vacuum-packed because, due to my disability and mobility difficulties, I’m unable to unpack and position it myself.

The REM-Fit team were incredibly understanding and arranged two-person delivery, unpacking and positioning the mattress directly onto my adjustable bed at no extra charge. The service was excellent from start to finish.

I’ve now had the mattress for a week, and it has genuinely done wonders for my sleep and my back. After having a disappointing experience with my previous mattress, I’m so pleased I decided to go ahead with REM-Fit.

A special thank you to Kon and the REM-Fit team for being so understanding and going the extra mile. I would happily recommend REM-Fit to anyone. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

16 de septiembre de 2026
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Customer Support is non existent

I ordered a mattress 3 weeks ago and have yet to receive any update on it since the order was acknowledged.

Tried on multiple occasions to contact customer support for an update but all I get is automated AI responses referring me back to a tracking page which is insecure and has no update on it.

Their (human) customer support is non existent it seems. Very disappointed, will not be using this company ever again

15 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de REM-Fit

Respuesta de REM-Fit

We’re very sorry to hear how disappointed you’ve been with the communication around your order.

As your order is being delivered to Northern Ireland, delivery can take up to 14 working days. Due to the bank holiday immediately following your order, today is currently the 12th working day. However, we appreciate that you should still have received clearer information and reassurance from us during this time.

Our team is now actively chasing DX directly to establish the current location of your mattress and, importantly, to obtain a firm delivery date for you. We are not simply relying on the tracking information and are working with the courier to get you a substantive update.

We’re also sorry that your previous contact with us has left you feeling that you were only receiving automated responses. A member of our team is working on this for you and we will update you as soon as we receive confirmation from DX.

We appreciate your patience and hope we can get this resolved for you as quickly as possible.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Really impressed with the REM-Fit 5000…

Really impressed with the REM-Fit 5000 Lux and the whole experience

I wasn’t completely sure about the mattress when it first arrived. I bought the REM-Fit 5000 Lux because I was waking up with quite a lot of back ache and the mattress was recommended as a good option, but coming from a softer mattress, the firmness took some getting used to.

The first couple of nights definitely felt like an adjustment period, but I’m really glad I stuck with it. Since then, I’ve noticed that I’m sleeping better, feeling more rested in the mornings and, most importantly, my back aches a lot less when I get up. It’s made a noticeable difference.

The customer service has also been excellent. Any questions I’ve had have been answered quickly, and everyone I’ve dealt with has been friendly, helpful and efficient. I also really like the 100-night trial policy, as it gives you the opportunity to properly experience the mattress in your own home rather than making a decision after lying on it for five minutes in a showroom.

The communication throughout the whole process has been really good too. Delivery was quick, I was kept informed, and the delivery team were brilliant. They carried the mattress up two flights of stairs without any fuss, which was very much appreciated!

I’ve also found the information provided around caring for and maintaining the mattress useful, so you know how to look after it properly and get the most from it.

Overall, I’m really happy with the REM-Fit 5000 Lux. The mattress itself has exceeded my expectations after that initial adjustment period, and the combination of the product, customer service, delivery and aftercare has made the whole experience a very positive one.

The free pillows included with the mattress were a great bonus too, and I think the overall price is very competitive for what you’re getting.

Would definitely recommend REM-Fit based on my experience so far.

15 de septiembre de 2026
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely appalling!

Absolutely appalling!
I very rarely leave such reviews but this experience has marked me.. I’ve placed the order on 20th June for an orthopaedic mattress and all this ordeal finished in @2 months.
Delays on delivery which I had to chase up and to be told the mattress will be delivered “soon”. Ok, let’s say this happens, however..
When I went to register the mattress guarantee it was asking me for a number on the label affixed to the mattress - there was no label affixed to the mattress. Upon closer inspection I’ve noticed there wasn’t even a fire label present. I have emailed to ask where to find this number so I can register my mattress guarantee and was told they don’t know.. I’ve asked to be put in touch with somebody that does know and got an email reply back saying to register without that number as they have me on record.
This mattress was meant to be 9/10 firm and it was the softest mattress I’ve ever slept on. Whenever I sat on it, it made a great dip. I would lay on it and my body would make a V shape. I got in touch to share my concern and was told to give it 30 days for my body to adjust to it. After 1 week of trying, I have developed back and hip ache and had to resume my osteopath appointments.
I wanted to return the mattress as I ended up sleeping on the sofa and was told I have to wait 30 days before I can return, as per terms and conditions. There was nowhere on the website that stated that. It only said to allow 30 days for your body to adjust but not that it is a condition for return. Never mind they sold me an item falsely advertised but also they were making up rules about the “free return”.
I told them I and sleeping on the sofa because it is impossible to sleep on the bed without being in pain the next day and they said they cannot do anything about it as their system is automated and they cannot initiate a return manually, before the 30 days trial. They offered me a discount to keep the mattress!!!
I had no choice but to wait for the 30 days (from delivery) to pass, sleeping on the sofa in the meantime. When the time came, I have promptly emailed for the return to be initiated and was told I was already beyond the 30 days and the process can be started. Considering I was exactly 30 days from delivery, I’ve emailed back to ask just how many days was I “beyond”. Somebody else replied and said I am zero days beyond (which I knew, but clearly the previous person did not?)
I was sent again exactly the same email as before offering me a discount to keep the mattress (which is a “great” personal touch, considering I’ve declined it before and I have told them numerous times I am having to sleep on the sofa).
As part of the mattress bundle I’ve received “free gifts” (mattress protector and 2 pillows with cotton cover). I was asked if I have used the pillows and I said no (when I saw how much trouble they are giving me I didn’t even open the packages). Shortly after I receive an email asking me to return the free gifts to an address provided and advising me to get recorded delivery - so to pay out of my own pocket to send them back. It also said they will not refund me £30 per pillow and the attached a link where it stated unused pillows are eligible to free return and full refund if unused… What the hell??
At some point I’ve had to ask if I am speaking to an actual person as I could not believe this is the work of a human…
I’ve replied back asking for a return label as I wasn’t paying to send them back when they clearly send me the helpful link to say it is free!! They also offered a discount for me to keep the pillows… I think at this stage they might as well have offered them for free and I would have refused as I didn’t want anything to do with them.
Finally I got sent a return label for the pillows and was told British Heart Foundation will get in touch to collect the mattress. Once I got the document from BHF to prove they collected, I was to get in touch with Rem-Fit to send it and they will initiate the refund.
British Heart Foundation came around, checked the mattress, asked for the reason for return and checked for a fire label (which was not there) and eventually took the mattress. They said they don’t give out anything as proof of collection.
Until the very last moment after the refund came through, I genuinely thought this is a scam as I’ve never had a more horrifying buying experience, in my whole life!

20 de junio de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de REM-Fit

Respuesta de REM-Fit

Please reply to our request for your order details via Trustpilot so we can locate your order and review your experience fully.

We’re sorry to read about your experience. We do, however, want to clarify a few points for anyone reading this review.

Our Sleep Trial terms clearly state that the mattress must be used for a minimum of 30 nights before a return can be requested. This is stated on our Sleep Trial page, within the Sleep Trial T&Cs, and is repeated in the order confirmation email.

Regarding the fire label, this is located inside the mattress cover and can be accessed by unzipping the cover.

The £150 offer referenced in your review would have been a discretionary goodwill offer based on the circumstances raised at the time. It is not a standard part of our Sleep Trial or returns process.

Finally, promotional pillows supplied with an order are chargeable if they have been opened and used when the mattress is subsequently returned. This policy exists to prevent misuse of the promotion where an order is placed with no intention of keeping the mattress but the free items are retained. These terms are included within our T&Cs, explained in a post-purchase email, and highlighted in red on the pillow packaging asking customers to read the free pillow terms before opening them.

We appreciate that the overall experience was frustrating and are sorry that the process did not feel as clear or straightforward as it should have.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great mattress and buying experience

The whole process was quite good, they kept me informed throughout the preparation and delivery; the orthopedic mattress we've bought is quite good and comfy; though it is a bit softer than we expected our backs never felt better.

9 de septiembre de 2026
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Super comfy and durable (have it for 3 years now)

I have the previous model which was called REM-Fit 600® Lux Hybrid Mattress, for 3 years now. Initially I was in doubt as they price their mattress lower than the other popular ones which are extremely expensive. The mattress is simply great, super comfy and I cannot ask for more. I sleep sometimes on my back and others on my side, and it is very comfortable for both positions.
My girlfriend loved it since we moved together. And the reason am writing this review now is that my in laws just stayed over for few days and they pointed out how well they slept due to the mattress and they realised how terrible is their one!
So I thought that REM-Fit deserves a shout-out with an honest positive review.

9 de septiembre de 2026
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más