Barings Law  Opiniones 

2100
•
TrustScore: 4 sobre 5

4,0

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid Barings Law if you can. They charge a staggering 30% + VAT (36% in total!) as a DBA success fee, taking a massive chunk of compensation that you could easily claim yourself for free via the... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

VERY HELLPFUL AND GO OUT OF THEIR WAY TOM RETRIEVE IMPORTANT DOCUMENTS THAT NO LONGER EXIST IN MY POCESSIION. ALWAYS PHOONE UP OR KEEEP YOU UP TO DATE REGULARLY. KYLE JORDEN IS VERY ON THE BALL & EXT... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

We were kept up to date at all times with our claim. Nosheen Butt was extremely helpful in keeping us informed of all processes along the way. Any question asked were promptly replied to. Really excel... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Nosheen Butt is a lovely professional young lady. Who dealt with our claim as quickly as she could. Barings Law should be proud to have such a kind understanding young lady working within their depart... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Estudio de abogados
  2. Servicios legales

Escrito por la empresa

Barings Law are proud to make legal representation accessible for everyone. The background and financial situation of our customers doesn’t matter, we gladly represent anyone who has been the victim of mis-selling. We will take on your claim on a no-win no-fee basis.


Información de contacto

4,0

Muy bueno

TrustScore: 4 sobre 5

2 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 100% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,0

Todas las opiniones

(2100)

129 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

The decision is up to you.

Dear Sir/Madam,
I recently submitted a 1 star review for the above company. They complained to Trustpilot that it contained defamatory content, and wanted my review taken down. Trustpilot decided that there was no defamatory content in the review, and let it stand as written.
I can only assume that the content that they referred to, was my decision to show their fees in an easily understandable way. Barings Law do show their fees, however they are tucked away in their Terms and Conditions, and could easily be missed.
I emailed the company and asked for an apology for accusing me of writing a defamatory review. I also told them that I would be charging them £50.00 for each email I composed. I did not receive a reply. A few days later I sent another email, asking for a reply, and
charging them another £50.00 for that email. I did not receive a reply. I thought £50.00 per email was a fair charge, using their own fees as a template.
The bottom line is that this company treated me in an appalling way, and the same thing could happen to any customer of theirs.
I did advise them that I would be updating my review, and also contacting the press, ie: BBC Watchdog programme, and also contacting the Financial Ombudsman to show how their company operates. That is now a work in progress.
As I stated in my original review, by all means use this company, but be aware of how they might treat you.

Yours Sincerely,
Robert West 14/08/2025

Dear Jessica,
Whilst I appreciate your reply, I note that you have not dealt with all of my questions. As a law firm I would have thought that was a prerequisite of your firms responsibility to clients.
You do not state as to why your firm ignored my two emails, and have not dealt with my request for £100.00 for the two emails that I sent you.
I therefore look forward to all of my questions being answered as soon as possible.

Regards
Robert West. 15/08/2025

14 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Robert,

With regard to the defamatory content, we submitted an information request in order to locate your file. In reference to your previously edited review, this was mentioned and was seen as a way of us trying to remove the review.

I would like to reassure you that this was not the intended matter and we were simply trying to obtain further information from you. I would like to apologise that you feel we were questioning your honesty and integrity on your previous review, this was not our intention.

As agreed in July, your claims have been cancelled. I can only apologise that we did not uphold a satisfactory standard of practice for you.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Sly was very helpful

Sly couldn't have been more helpful and willing to answer my questions as always

13 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Kieran,

Thank you for leaving us such a great review regarding the service you received from Sly. It's fantastic to know he was able to help you.

If you require any further help from us in the future, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I've never known such an incompetent…

I've never known such an incompetent firm. Back in 2019 I was contacted about missold PCP. I understand these things take time and was told I could get a couple of grand and they'd take about half for their fee. Great. Money for nothing.

Two weeks ago I was contacted to say they'd lost all of my documents and that I was to resend. I did resend and had no acknowledgement of receipt.

I'm now being asked to provide stuff from 2019 for an affordability claim that I never agreed to pursue and I have no time or interest in finding bank statements from 2019, or p60s etc.

I told barings law not to contact me re the affordability portion of the claim. Someone has now emailed me yesterday saying I've incurred costs for work done on my behalf if I want to cancel.

I didn't want to cancel the claim, just didn't want to pursue an affordability claim that I didn't ask for in the first place.

Furthermore how can work have been done on my behalf if you lost all of my documents and never received them for the affordability in the first place.

I tried phoning and was promised a call back yesterday which I've never received. It's an absolute joke. I wish I'd never got involved with these people.

1 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi,

Firstly, I would like to apologise for the issues that have arisen during your time with Barings Law. This is not the standard of care we like to uphold.

I have submitted an information request via Trustpilot. If you could please respond to this, I will be able to locate your file and take a better look at what has been going on for you.

I will then arrange for your file handler to contact you to give you confirmation that all of your documents have been received to continue moving forward with your original mis-sold car finance complaint.

With regard to affordability, we do look at two avenues of obtaining compensation. However, this should be communicated to you when our team identifies that you could be eligible for both compensation claims. I will also arrange for this to be looked into.

Alternatively, you can contact our customer service team by calling 0161 200 9960 and they will be able to assist you.

Once again, I am sorry to hear that this has happened and you are unhappy with our services. I hope that we can work together on a resolution.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Carphone warehouse claim made with…

Carphone warehouse claim made with barings in 2020, keep getting the same email sent that they are waiting for a response from the court when others are been paid months/years ago. I’m beginning to think this was all just a waste of time so no I’ve been in touch with the FA for there advise.

1 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi,

I am sorry to hear about your experience with us regarding your claim.

I have submitted an information request via Trustpilot. If you could please respond to this, I will be able to use this information to locate your file and understand what is happening.

We have had a multiple claims against Carphone Warehouse - two for data breaches and one for mis-sold insurance. It could be that those receiving settlements are for one of our other claims.

Alternatively, if you do not wish to submit your information through Trustpilot, you can contact our team by calling 0161 200 9960.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Why have you transferred me to another company and I’ve been with you since 2022?

.Very disappointed with your company and the way you’re treating me when I’ve been with you for so long, 2022 and now you’ve put me off to another company because obviously I can’t get the information you require quickly enough. Everything you’ve asked me for, I’ve given you all the information straight away. With this last information I’m having trouble obtaining, I have emailed you time and time again. With no proper reply. All I’m getting from you is the same email over and over again demanding this information. It’s like I’m talking to a robot. It’s a joke and so frustrating. I have spoken on the phone to someone. and I now your getting my name wrong and the actual date of when my claim started this is not acceptable. I feel very letdown by your company Barings Law..
Nicky bone
Update
Hi Jessica Howkins

Thank you for replying to my review about Barings Law,you sounded quite sincere about my experience with your company Barings Law but this company you’ve passed me onto my car finance claim is a joke. They are disgusting people and I’ve had enough if you didn’t want to represent me anymore we could’ve just cancelled the claim .
Got email from a Alex still asking for the same information and now saying if can’t supply the information they need, they cannot claim all what they wanted to claim for me and funny about all this I did recognise this person‘s name and found one of the emails he sent earlier and it was the same name but it was the Car finance company his email address but now lately this last email I got from you had your company’s name this is a joke and it wants more when I explain to him about I can’t get this information yet I’m still waiting for my bank.no response.
no reply from him whatsoever I’ve taken screenshots of all of the emails from you and with my bank dates when I’ve asked for your information you want I was going through some of the paperwork I’ve got still and I’ve gave you my bank details years ago. Everything you’ve asked for I’ve gave you so I don’t understand why you want all this information again when you obviously couldn't get my statements years ago when I first gave you my bank details.
My finance agreement i’ve sent you so why am i having to send it all again to this cowboy company and ive seen all the reviews about this company and I don’t wanna take this any further with them if you can’t represent me and then let’s just forget it I’m sick and tired of all this. It’s been quite frustrating and stressful. I’ve explained my personal circumstances to this Alex on email.
Nicky bone

1 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Nicky,

I am sorry to hear that you are not happy with the experience you have had with Barings Law. This is not the standard of care we like to uphold.

I can understand that this situation is frustrating for you, particularly as you have been waiting some time for a resolution on your case.

I have sent an information request through Trustpilot, I will be able to use these details to locate your file on your system and I will then review what is going on for you. Additionally, I will review the communication you have received from our team.

From here, I will ensure you are contacted and your complaint is handled appropriately. Alternatively, you can contact our team by calling 0161 200 9960 and raising this issue with a member of our customer service team. They will be able to advise you on how we can come to a resolution.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Jamila was understanding of my issue…

Jamila was understanding of my issue and came back to me quickly once my initial email reply had been acted on. I am grateful to her.

15 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Stevie,

Thank you for leaving such a wonderful review regarding the help you received from Jamila.

It is a pleasure to know she was able to assist you in the progression of your case.

If you do require further assistance from us at any time, please do not hesitate to contact us. Our team will be happy to help.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great Customer Service

Response time was short and promptly dealt with my query.

15 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Farahi,

I'm delighted to hear you are happy with the service you received. Ensuring our clients are kept updated and given prompt attention is something we strive for at Barings Law.

Please don't hesitate to contact us if you do have any further queries.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Been asking for an update on my case…

Been asking for an update on my case for weeks now and get no response wish I had read reviews before proceeding I was told it would take around 8-10 weeks this has gone way over this

14 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Nanny,

I am sorry to hear you have not received any updates on your case.

I have submitted an information request from you so I can take a look at your file. Once this is done I will arrange for a member of our team to contact you as soon as possible to resolve this and provide you with an update.

We do not put a timeframe on when a case is resolved as each case is different. I am unsure as to who would have informed you of this, but once I have your file up, I will investigate this matter too.

Alternatively, please call us on 0161 200 9960 and our team will be happy to answer.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very prompt and professional reply to…

Very prompt and professional reply to correct details on file.

14 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Jim,

Thank you for your lovely review, I'm pleased to hear that you are happy with our service.

If you require any further assistance from us, please do not hesitate to contact us at any time.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Google and Microsoft.

They contacted me about using Google and Microsoft products.
It was a complete waste of time.

13 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Iain,

I am sorry to hear about you being unhappy with us contacting you.

When a claim is placed with us, we have to obtain certain evidence to support this to make the prospects of success stronger. With this particular claim we need to know which products and services you used in order for us to obtain the correct information about what data was harvested and misused from each product.

I am sorry to hear that you believe this to be a waste of time.

You are entitled to cancel your claim however if you do not wish to continue.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Be very careful before you sign anything.

I signed up to this company on the 10/07/2025 regarding Google data breaches. Within minutes I received a reply from them, confirming the claim. On Friday the 11/07/2025 after reading the expansive list of terms and conditions, I sent an email and made a phone call to cancel the claim.
If you read the terms and conditions fully, (which I did) everything is in favour of the company, and if you are not careful you could receive a bill for thousands of pounds. An example of this is as follows:
They have 4 sets of partners A, B ,C, and D, and their charges are as follows:
A = £450.00 per hour.
B = £400.00 per hour.
C = £350.00 per hour.
D = £300. per hour.
These are charges that you could be hit with if you do not follow their instructions to the letter. Without going into further detail, 99% of detail in the terms and conditions are in their favour. I am not a lawyer, but, please read everything they send you, and do not base everything on no win no fee.
It actually took me 1 phone call and 3 emails to have them cancel my claim, and that was only because I threatened to charge them £50.00 for every other email they sent me. I received a cancellation reply within 4 hours.
If you feel this company can help you, by all means use them, but be very careful, and once again read everything that they send you.

Robert West 14/07/2025

I have been requested to provide further information by Trustpilot, who state the company have contacted me requesting further information. This is not the case. I have provided everything in my original review. I get the impression that the company are trying to have my review removed, as it mentions their fees. I have kept all emails from the company which proves I was a genuine possible customer. Be aware of their tactics if you sign up to them.

Robert West 16/07/2025

14 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Robert,

I am sorry to hear you are unhappy with the service you received and the struggle you had to cancel your claim.

Regarding our conditional fee agreement, this is a legal document between us and our clients that outlines all of the fees. However, in that fee it does state that the success fee will be capped at a maximum of 25%+VAT (30%) meaning our clients will get the lions share of the awarded amount.

It also details cancellation fees. After 14 days, which is our cooling off period, legal work would have commenced on your case. This means resources, time and money would have gone into it - due to this, like other firms in the UK, clients will be liable for fees. Unfortunately, if we didn't have this in place, we would be losing more money and would not be able to sustain our firm and keep our staff employed. This is a standard practice.

I hope this explains things better for you and I am glad to hear that your claim cancellation was resolved.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Horrible

Horrible - stay away

Good in beginning just to get your claim. After that it is poor ..

11 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Imran,

I'm sorry to hear you're not happy with the service you have received from us.

I have submitted a request for some further information from you so I can locate your file and have this looked into.

Once this is done, I will arrange for a member of the team to contact you.

Alternatively, please call us on 0161 200 9960 and our team will be happy to help.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely shocking company this is

Absolutely shocking company this is. I have never made a claim with them for any of my cars yet they constantly email wanting further details and access to my online banking. Somehow they have the make of my car, the reg and the finance company details despite me never submitting anything. I'd had enough of the emails so contacted and explained I have no claim with you, whatever details you have delete and close whatever claim it is you have as it is nothing to do with me. I have today received another email telling me that to close the claim down will incur costs and they will pass me over to a team who will recover any money owed. Disgraceful company

27 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Stu,

I am sorry to hear that you are unhappy with our service.

With regard to your claim, we only process cases where a person has submitted a claim with us, or through our onboarding partners MyCarFinance.

Unfortunately, I cannot locate your file without further details. I have submitted an information request via Trustpilot. If you could please respond, I will then take a look and see what we can do to resolve this matter.

Alternatively, please call our team on 0161 200 9960.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

The person I spoke to was patient

The person I spoke to was patient, polite, friendly and clear in explaining your requirements in order to process my case.

23 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Clive,

Thank you for your lovely review. I'm pleased to hear that you received great service from our team.

If you ever require us for anything in the future, don't hesitate to contact us.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

From start to finish,,they made it so…

From start to finish,,they made it so simple,Greg cave and assistant delt with my claim professionally,and claim was quick and the funds in my account. Would highly recommend
Thanks

23 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Michael,

Thank you for your wonderful review. i am delighted to hear that you received a great service from Greg and the rest of our Business Interruption team.

We hope that the compensation will now allow you and your business to get back on its feet and in a better position than ever before.

If you ever need us for anything else, don't hesitate to get in touch. We'll be happy to help.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ignored After Providing All Required Info

I submitted all of my personal documents to Barings Law for a car finance claim and have heard absolutely nothing back. Despite emailing them on three separate occasions for an update, I’ve had no response at all.

This level of communication is unacceptable. If I don’t hear back within 7 days, I will be asking them to close my case and delete all my data, as I’ll be taking my claim elsewhere. Very disappointed with the lack of professionalism and follow-up so far.

25 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Alysha,

I am sorry to hear that you are unhappy with our service. This is not the standard we like to uphold.

With regard to your claim, having looked through your file, I can see that you were advised at the end of May that the report on your documents could take a couple of weeks. While I cannot see the specific action on your case, I have requested that your file handler contacts you to update you on the status of the report.

I appreciate your frustration that you have been trying to contact us via email. At present, our team have been inundated with queries and are working hard on getting through them all in a timely manner.

Alternatively, if you wish to contact us by phone, we can be contacted by calling 0161 200 9960. A member of our customer service team will then be able to assist you in your matter.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Up to date instructions

Instructions on how to keep up to date

23 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Veronica,

I'm delighted to hear you are happy with the service you have received from our firm.

If you require any further assistance, please do not hesitate to ask.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Castle Trust v Dooley & Ors

Castle Trust v Dooley & Ors - Zero communication - any others in this case being represented by them??? My spouse is one of the 62 pensioners defrauded to the value of £10 million+ initial investments - High Court Judgement was won in Jan 2023. We have received zero compensation or damages. We have had the case transferred 4 times, now with this lawyer. We have no money and I am at the end, cannot see any more point to this life, I'm done. If this is not resolved in the next few months, no more miserable New Years for me, I am silently doing my Swedish cleaning/clearing, look it up. I will make it clear in documents to the press that this law firm was part of the problem as well as the criminal enterprise which was Castle Trust and Steven Knight.

23 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi,

Thank you for your review. I understand and acknowledge your concerns and frustrations regarding your claim. Please rest assured that your concerns are heard and understood.

I would like to reassure you that our legal team are actively working behind the scenes. While much of this work is complex and not always visible day-to-day, they remain committed to exploring all potential claim avenues.

A formal communication will be issued shortly to all claimants regarding the Castle Trust matter. This will provide an update on the current status and outline the next steps.

The team working on your case appreciates your continued patience.

If you wish to follow this up further, please do not hesitate to contact us by calling 0161 200 9960 or by emailing your file handler.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I have been with barings law for 10…

I have been with barings law for 10 months now , they are handling 3 cases for me , no communication no results very poor, poor customer service!!!!!!!!!!!!

19 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Stefan,

I am sorry to hear that you are unhappy with our service. Our updates should be frequently sent to you via email.

I have requested some further information from yourself via Trustpilot so I can locate your file and look into this for you.

Alternatively, you can call us on 0161 200 9960.

Kind regards,
Jessica Howkins

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Positive Outcome

My queries were explained very clearly and dealt with.

17 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Barings Law

Respuesta de Barings Law

Hi Mona,

Thank you for your lovely review. I'm delighted to hear that you are happy with our service.

If you require any further assistance, please don't hesitate to contact us.

Kind regards,
Jessica Howkins

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más