Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Spoke to a really nice guy called Jamie who was absolutely brilliant answered all my queries. He stayed online with me while I tried to get onto my online account and helped me through everything and... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Called Leep today and spoke to Sam he was absolutely brilliant, super helpful and patiently talked me through lots of steps for account set up. Amazing customer service a rarity these days .

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I called to query an account number and to set up an account. Great customer service and very friendly. Deborah took the time to explain things through and was extremely helpful. Thank you, havi... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Mike the telephone agent was extremely helpful. He was very knowledgeable and patient when asking questions, giving me a full explanation of the billing cycle and how to make payments.

Información sobre la empresa

  1. Compañía de servicios públicos de agua
  2. Proveedor de energía

Escrito por la empresa

Leep Utilities (Leep) owns and operates regulated and non-regulated multi-utility networks across the UK. With sites in MediaCityUK, Liverpool Waters and Canary Wharf, our broad range of capabilities includes electricity, water and wastewater, alongside heating, cooling and hot water services.


Información de contacto

4,7

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

2 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 100% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,7

Todas las opiniones

(1819)

479 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Deborah was very helpful in helping me…

Deborah was very helpful in helping me today on the phone and explaining the whole process. I’ve been left informed and very happy

7 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning Hannah
Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear that Deborah was able to help you over the phone and clearly explain the process. It’s wonderful to know you felt well informed and happy with the service. We’ll be sure to pass your lovely feedback on to Deborah!
Have a great day!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very happy with my call today

Very happy with my call today Jade was polite and explained everything to me well. I'm new to paying utilities so this was very important for me.

7 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good afternoon Joshua
Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that Jade was able to explain everything clearly and make your first experience of paying utilities a little easier. We’ll be sure to pass your kind words on to her. We really appreciate you taking the time to share your feedback!
Have a great evening!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Helpful and straightforward experience

I closed an account on a house I'd sold, gave a meter reading, paid the bill etc and Gemma who dealt with this was very helpful, professional and polite.

4 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning Mr Wiskin
Thank you for your lovely feedback. We’re delighted to hear that Gemma was so helpful, professional and polite when assisting you with closing your account. We’ll be sure to pass your kind comments on to her. We really appreciate you taking the time to share your experience.
Have a great day!
Kelly

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I’ve never had to deal with such an…

I’ve never had to deal with such an incompetent company before! Their customer service is appalling. They’re constantly making mistakes and I’m having to contact them and pretty much walk them through how to rectify their mistakes. They’ve been nothing but a headache for me recently. I am disabled and was accepted for the Watersure discount. I was owed a refund of around £240 and now they’ve wrongly recalculated it and are trying to deduct half. It’s taken me weeks upon weeks of stressful emails and phone calls to try and claw back what’s rightfully mine. I originally changed my payment date and they didn’t cancel the first payment, so then took 2 payments within 10 days of each other, totalling £216! I had to get the money back via my bank and was told by someone at Leep that they couldn’t stop it happening again their end and so I didn’t set up a new direct debit straight away. It seems they can’t control much their end. What CAN they do I wonder?! They wanted me to send my confidential bank details via an unencrypted email so that I could set up a new direct debit before they’d send me my money back. They told me it would be in my bank within 2 weeks. 2 weeks later there was no sign of it and I received an email stating the refund was rejected because I needed to send a photo of my water meter. Why that took them 2 weeks to request that, I’ll never know. Now of course, as I mentioned, they’ve ‘stolen’ half of it by mis-calculating the figure. Let’s face it, they don’t want to pay you the money you’re owed. They cling on to it and come up with new ways to stop you getting your refund. If only we could shop around and choose a decent water company…

22 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello
We’re very sorry to hear about the difficulties and frustration you’ve experienced. We understand how stressful it must have been to have to make repeated contact regarding your account, payments, Watersure assessment and refund.

We take the concerns you’ve raised seriously, particularly around the incorrect calculation and the delays in processing your refund. This is not the level of service we aim to provide, and we’re sorry that we’ve added to what has already been a difficult situation.

We’d like the opportunity to investigate this fully and make sure your account is reviewed and any outstanding issues are resolved. Please contact me FAO Kelly @ headofcustomerservices@leeputilities.co.uk with your account details so we can locate your case and look into this further.

Many thanks
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Clear and concise customer service…

Clear and concise customer service agent who was helpful and resolved all our issues promptly

4 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning Mr Wood
Thank you for your positive feedback. We’re pleased to hear that our customer service agent was clear, helpful, and able to resolve all your issues promptly. We really appreciate you taking the time to share your experience.
Have a great day!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service today

Great service today - really helpful and knowledgeable.

4 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good afternoon Emma
Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear you received great service and found our Jade helpful and knowledgeable. We really appreciate your kind words and hope to see you again soon!
Have a great weekend!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service

My call was answered immediately, after the usual warning about abusing staff, and I was treated with courtesy and helpfulness. My request to reduce the proposed monthly charge was accepted without fuss and an acceptable compromise made. If only all business calls could be as helpful as this.

3 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning Hugh
Thank you so much for your kind review. We’re delighted to hear that you received prompt, courteous and helpful service with Jade, and that we were able to reach an arrangement that worked for you. We really appreciate your feedback and are pleased we could make your experience a positive one.
Have a great day!
Kelly

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Despite the administration mix up

Despite the administration mix up. Jade was very helpful in dealing with my query.

2 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello Rebecca,

We are sorry to read there has been a mix up. If there is anything outstanding, please do not hesitate to email the details over and we'll get right back to you. Please email headofcustomerservices@leeputilities.co.uk. We always want to learn from mistakes so we get it right next time.

We are pleased that Jade did a good job to support you. We'll make sure she sees your feedback for her. And we really appreciate you taking the time to share your feedback.

Enjoy your day Rebecca
Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Mike

Mike , the agent on the phone was really helpfull and we solve my problem in under 5 mins . Very good costumer service.

1 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello Mike. This is great news. We love that Mike was able to resolve your query so quickly in your call. We know he'll be so pleased to see your feedback. Thank you for taking the time to share your 5 star review - we really do appreciate.
Have a great day.
Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Refreshing experience

Refreshing experience. Gemma was very polite and professional. She was very understanding and sorted my issue out very quickly. Thank you

27 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello Samuel. We are so pleased to read your review this morning. Thank you so much for taking the time to share your experience. And we delighted Gemma got it spot on for you.
Have a great day and enjoy the bank holiday weekend.
Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Was happy to speak to Mike as he was…

Was happy to speak to Mike as he was very helpful today thank you again

26 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning John. We are happy that Mike has delivered a 5 star experience for you and we really appreciate you taking the time to share your comments. We know he'll be pleased when we share them with him. Have a great day.
Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Simple and quick

Called regarding a refund for a closed account being in credit, all sorted in ~5 minutes by an efficient/friendly employee called Jade

26 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello Jenson. Thank you so much for taking the time to share your experience. We are delighted Jade did such a good job for you and we'll make sure she sees your comments. Wishing you all the best in your new home.
Joanne.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not returning money & Ignoring emails

I moved home 2 months ago and updated Leep as soon as I moved out, confirming no longer to pay bills. Had around £300 in credit.

Leep have ignored my emails and continue to charge me. The property has been vacated for 8+months and completely out of my ownership for 2. I've tried multiple times to reach out and still no responses.

Very disappointed and owed money!!! Still not resolved.

29 de junio de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello Jordan.

Thank you for taking the time to share your comments with us. I am sorry to read about your experience and we are working to put this right. I can see that your account has been closed down and we are waiting for some information to process your refund for you.

One of the team will be in contact today to get this resolved with you. Thank you again for bringing this to our attention, and we appreciate your patience.

Kind regards
Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great On Call Customer Service

I have called on 24th Aug morning, Muhammed helped me to setup my account and it was easy to communicate with him. He not only helped me to activate my account but also helped me to setup direct debit. Process was smooth without hassles.. thanks..

24 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello Harsha. Welcome to Leep :-) We are delighted to hear you are all set up and really appreciate the comments for our Muhammed. We'll make sure he sees your comments. All the best in your new home. Have a great day. Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Noah provided great customer service…

Noah provided great customer service and helped me really quickly, explaining things really well!

24 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Hello. Thank you so much for your 5 star review. We are so pleased to read how well Noah supported you. We will make sure he sees your brilliant feedback. Have a great day and thanks again. Joanne.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service

Great service

21 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good afternoon
Thank you for your kind review! We’re so pleased to hear you received great service. 😊 We really appreciate your support.
Have a great evening!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Gemma Is friendly and very helpfull

Gemma Is friendly and very helpfull, much appreciated.

21 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good afternoon Mohammad
Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that Gemma was so friendly and helpful. We’ll be sure to pass on your kind words to her. 😊
Have a great evening
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Good Customer Service

Jemma who I spoke to today was helpful kind and professional

19 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning George
Thank you for your lovely review! We’re so pleased to hear that Jemma was helpful, kind, and professional. We’ll be sure to pass your kind words on to her. 😊
Have a great day!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I called Leep and spoke to Will today…

I called Leep and spoke to Will today because I needed to set up an online account.
I wasn't sure why I needed to call and Will told me it was because I didn't have an email address linked to my account, which is why I was unable to set my account up online myself.
Will was helpful, friendly, efficient and was easy to understand because he spoke clearly. It ended up being a quick and easy phone call and I was pleasantly surprised.
Will also emailed me a leaflet which will help me locate my water meter.
Thank-you Will.

18 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning
Thank you so much for taking the time to share your lovely feedback. We’re delighted to hear that Will was able to make the process quick, easy and straightforward for you. It’s great to know that he was friendly, helpful and clear in explaining why you needed to contact us, and that the information he provided about locating your water meter will be useful.

We’ll be sure to pass your kind comments on to Will. Thank you again for choosing Leep and for sharing your experience!
Have a great day!
Kelly

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Mike was extremely helpful on the phone…

Mike was extremely helpful on the phone today with my questions ! I really like leep as a provider and think they are much better than Thames water who were my previous supplier. I would like them to get an app but it does not change my 5 ⭐️ review

17 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Leep Utilities

Respuesta de Leep Utilities

Good morning
Thank you so much for your fantastic 5-star review! 🌟 We’re delighted to hear that Mike was able to help with your questions and that you’ve had such a positive experience with Leep. We really appreciate your feedback about an app too — we’ll be sure to pass that on to the team! 😊
Have a great day!
Kelly

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más