Sealants and Tools Direct Ltd Opiniones 

292
•
TrustScore: 3.5 sobre 5

3,6

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

"Placed a small order of 6 tubes of silicone and two tubes of expanding foam. The order was delivered promptly, which I was impressed with. However, then the problems started. All products had a... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have been looking everywhere for decent dust sheets have sent multiple buys back because they were inferior to ones I already possessed. Bought from these guys expecting the same but they were just... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Can you give a 6 out of 5?!?! Came across Sealants and Tools Direct during a search for a garden slasher. Great price and paid a very reasonable non urgent courier. Flippin' heck, the shlas... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Prompt delivery! truly next day delivery - which was a welcome relief from the over 8 days delivery of another company also promising next day! We have not used the product yet, so can not comment o... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Proveedor de materiales para la construcción
  2. también en la categoría
  3. Tienda de herramientas
  4. Tienda de insumos marítimos
  5. Tienda para la reforma del hogar

Escrito por la empresa

We have been established for many years selling Silicone Sealant, MS Polymer sealants & adhesives, Expanding Foams, Tools, Wood flooring adhesives & Many other Building and garden products. We have now developed our product range and to further enhance the services we provide our clients. We have an excellent base of suppliers such as Dow Corning, Geocel, Everbuild/Sika, Soudal & Bostik to name but a few. You can benefit from our excellent product range and services that we provide.


Información de contacto

3,6

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

292 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 42% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 mes

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

3,6

Todas las opiniones

(292)

19 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ordered 3 containers of sealant but the…

Ordered 3 containers of sealant but the courier has lost the items, company said they delivered to a neighbour but definitely didn't,very poor customer service following up on my complaint, would rather listen to the courier than the customer,items apparently left 3 doors away somewhere but no photo evidence of the goods,also the driver never left me a calling card either,neighbours haven't had any knowledge either,now having to go through small claims court to resolve and put of pocket and had to cancel my job, BEWARE WHEN ORDERING.

14 de mayo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Afternoon Brian

Many thanks for your comments, however, I do find majority of your feedback quite confusing and somewhat contradicting.

Order was placed on 14/05/2024
Dispatched on 15/05/2024
Eta of delivery window sent via text on the 16/05/2024
Delivered on the 16/05/2024 @11.33am

Driver arrived at property at 11.33am,, no answer so driver delivered to neighbour. Number 149 ( 3 doors down)
Photo of the 3 x items being trolleyed to Blue door at 149./ Door open and neighbour received. Neighbour feet in photo.
Photo sent via email from our sales team to your email and advised all of the above.

You kindly replied many times on email advising, Mr Par**s lived at 149 (know him well as you told us he has just been in hospital)
You advised us he was house bound so always at home, not sure why you aren’t able to collect from Mr Pa**ons as he clearly opened the door to the driver.

Driver confirmed twice its at 149 and the pics confirm this. Blue door, path, gravel either side. GPS pin etc etc.

Our sales team were involved in 18 emails with yourself over the past week so they certainly were not taking this situation lightly.
In your last email, you replied advising you were “Going to Social Media”, which we advised was quite unnecessary but completely your choice.

Finally, Friday we asked if you could try his house again over the BH weekend and if no joy then we will start the claim process once we re-open on Tuesday, we advised this could result in full refund to yourself.
in which we haven’t had a reply to our last email dated 24/05 1:30pm so we were assuming you had resolved the issue by speaking to your friend at 149.

If you like us to proceed with the claim process, then please reply to our last email.

If not, then you are free to take whatever action you see necessary.

We look forward to your reply, either on Social Media or by the more efficient manner or communication that is email/telephone.

Kind regards

Matt
GM

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great price, very fast delivery

I was a bit dubious because of some of the reviews but the price of the product I wanted was cheaper than everyone else. Ordered Wednesday morning arrived Thursday lunchtime. Spot on, many thanks

24 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Zoe

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Trouble-free on-line order process and…

Trouble-free on-line order process and goods delivered by DX 2 days later ie well within the promised 3 days. DX provided a 2-hour delivery window and arrived in the middle of it.

18 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Zoe

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Potential purchase of product

Having been told items ordered had 3day delivery , ( had a contractor planned start date) I could not get delivery details. Late the morning they were due to be delivered , I was told items had been damaged so were not even en route. Order immediately cancelled and refund was given .

12 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We value all customer reviews as they help us identify areas for improvement.
We are sorry for the 1-star rating, and we would like to express our sincere apologies for any shortcomings you may have experienced.
Regarding the issue in question, we can only apologise for the delivery delay.
Your location is normally 4-5 working days for delivery and we expedited this for you on as a special request on an estimated 3 day delivery. Unfortunately, during the journey your pallet was damaged and was rejected by the Glasgow depot and returned to us. Soon as we were advised this, we called you to explain. Unfortunately, it was out of our hands so we tried to redispatch for the Tuesday for you (4th Working day), but this was declined by yourself.
With this in mind, order was cancelled & refund was processed on the same day for you.

I hope this clears up our position on the matter.

Kind regards

Matt
S&TD

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not fit for purpose

I ordered bamboo garden screening and was wary from the start as the parcel was lighter by far than the shorter screening I had ordered from another supplier. The product was nothing like the picture online, poorly made with huge gaps and damaged slats. I was invited to return it and the company charged me £8 to return a defective item not fit for purpose. Not to be trusted. I wish I could submit photos here.

In response to your reply below, I should not have been charged for the return:
CONSUMER RIGHTS ACT
Under the Consumer Rights Act 2015, products must be fit for purpose, as described and of a satisfactory quality.
If the item you bought doesn’t meet these standards and you return it, you shouldn’t be charged a return fee.

9 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Hi Helen,

Thank you for your feedback. However, i do find your comments very strange as it was me who was helping you with your return.
We had many conversations over the phone advising you that you ordered 2 x completely different products from 2 x completely different companies. With this in mind, I’m not surprised the products had a different finish when next to each other.
I’m not too sure where the "Can’t be trusted" comment has come from as i did my upmost to help you throughout the return process.

I can only assume you have got us confused with another situation.

We wish you all the best for the future.

Zoe

S&TD

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I would buy from them again

Items delivered very quickly. There was an issue with part of the order (packing error at the warehouse), but a full refund was issued with no quibbles. Friendly customer service and quick responses to emails. I'd be confident buying from them again.

19 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Delivered next day

Delivered next day. Great service

22 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service supplying the right…

Excellent service supplying the right product promptly at the right price.

21 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Website incorrectly showing goods in stock

Website showing product in stock 13th February
Delivery option chosen as 3 working days
I asked for an update on the 19th February to be told they were awaiting delivery. Website still saying goods in stock.
Company adamant that this is normal trading practice, and only means goods are available to order

20 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Good afternoon Jeremy

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We value all customer reviews as they help us identify areas for improvement.
We are sorry for the 1-star rating, and we would like to express our sincere apologies for any shortcomings you may have experienced. Your satisfaction is our top priority, and we are committed to addressing any concerns or issues you may have.
I’m so sorry that you didn’t receive the automated delay email when the warehouse realised the SMX was delayed coming into our depot. Normally deliveries are reliable from Soudal, hence why we don’t normally have to remove the “In stock” notice. However, on this occasion the delay has put your order back on delivery, and for this I can only apologise.
If it helps, we have chased up the transport team and they have confirmed Friday delivery to us. I understand this may not be suitable now, but if you want me to send you a free unit in mail please do not hesitate to contact me on my direct email below.
Once again, we appreciate your feedback, and we hope to have the opportunity to serve you better in the future.


Kind regards

Matt Hackleton
GM
Matt@sealantsandtoolsdirect.co.uk

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Difficult item to source delivered…

Difficult item to source delivered early. Item concerned was exactly what was required to resolve an unexpected problem that occurred with a job. However, due to number of 1 star Trustpilot reviews I was reluctant to order and "took a chance." Very pleased when delivery arrived a day early - plus points because used Royal Mail and item was sent and arrived First Class Service - postman knocked and handed in item and it was NOT left on doorstep by a Courier who could not even be bothered to ring doorbell! (Cannot understand when companies who want repeat business use carries such as Evri.) Plus points to supplier for using relaible carrier - better do this than save a few pence using a cowboy courier service. It would be useful if carrier being used was advised, preferably at time order was placed.
Some concern over level of info show on order confirmation as e-mails are not secure.
I would use this supplier again based on my first order experience.

13 de enero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Small Miracle before Xmas!

My first order from Sealants and Tools Direct - hopefully soon to become many more re DIY works - was for two simple inside-and-outside thermomenters which are superbly accurate and fast acting, eg in different parts of just one single bedroom. And each one has easy-to-read wide-ranging Celsius + Fahr. scales.

But it was the huge care their staff took with getting these small items to us amazingly safely + quickly which felt miraculous! As I'd worried re ID criminals wishing to gain possession of our home intercepting and slightly damaging the package + items before reaching me - which has been usual over the past 15 or so years...

However, having placed my order online at 18:01 Sun 10/12/23, at 07:28 Monday morning I emailed S+TD warning them of our problems and asking that they tell me how the package would be sent so we could watch out and try to stop the delivery reaching another address first. And 45 minutes later they emailed me back re 'royal mail postman' would be making the delivery!

Somehow, royal mail [for once] speedily got the package to us by the next morning absolutely undamaged... which had not happened for years!

So Huge thanks to S+TD for somehow managing this. And wishing you all surely a well-earned seasonal holiday and a really good business year to come in difficult times for all. from MJ

12 de diciembre de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fair price, very fast delivery

Very pleased with the service. They not only had what I required when virtually no one else did, but they also had the product in stock at a very reasonable price (even including delivery) and despatched it extremely rapidly. I would definitely use again based on my experience.

26 de noviembre de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Placed an order told goods be…

Placed an order told goods be despatched in 3 days a week later after chasing them twice their courier has lost our parcel.
Poor service
Poor communication, first chase up took our phone number but never called back.
Now ordered with a third party and refund requested.

28 de noviembre de 2023
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Ordered an unusual shade of silicone…

Ordered an unusual shade of silicone sealant, quoted three day delivery, arrived next day a little over 24hours after ordering. Excellent.

17 de noviembre de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 1 estrellas sobre 5

AVOID

AVOID
Take your payment, then email you that item not in stock

Constant lies about when stock coming in.

Next call tell you item complete ready for dispatch should be with you Monday.

Monday gets email 1 item not in stock.

But before weekend was told it ready for delivery.

Matting out of stock but we have alternative, slightly shorter.

Ok not a problem,
Look item up yes slightly shorter by 25m 🥺. You call
that slightly.

As for manger, she don't have a scooby doo about the building trade.

DON'T WASTE YOUR MONEY WITH THIS SHAMBLES COMPANY.

Regarding your reply you couldn't make it up if you tried.

You offered to set me 1 in place of the other.
I then had to phone up to order another roll to make up the 50m I originally ordered.

As for dates and times I've never come across any company that keeps changing dates then say order is compete ready for dispatch then Monday to be told again sorry no stock again.
Strange Friday it was ready for dispatch.

25 de septiembre de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Hi Karl,
Im sorry you feel this way. We did inform you as soon as we could regarding your order and the delays as dates are changing all the time.
For the alternative, we sent you a link to this to read the description and we did try to explain over the phone too about the differences. We ended up speaking to your wife regarding this as you were abusive over the phone with two different members of staff. We agreed to send you 2 of the alternative product which made up the same length as the one you ordered, the difference was then refunded straight away and as promised these were dispatched and delivered by 9.30am the following day.
Kind regards
S&TD

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Product description was not accurate but refund given.

I bought 4 kneeler cushions for the garden on 15th August. The price was excellent and delivery was within the specified time period so the service from STDL was good. However, the kneelers are advertised by STDL as being 25mm thick, whilst the manufacturers photo of the product on the STDL website states they are 2cm (20mm) thick but on receipt of my order on 18th August I found the cushions were only 12.5mm (1.25cm) thick. So though I am happy with the service provided I am disappointed with the product supplied.

Subsequent to posting my initial Trustpilot review of STDL, they responded and confirmed that following checks they had established that their supplier had changed the specification of the product and the kneeler pads are now supplied only 13mm thick. As a result of this, STDL provided a full refund of the cost of my order on 21st August 2023. My original disappointment with the product ordered has has been assuaged by STDL in light of their willingness to investigate the issues I raised and also provide a full refund. Thank you; excellent customer service.

18 de agosto de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Hello John ive reviewed the product and as you say the thickness has been changed by the manufacturer this has now been amended on our web site to reflect this i have sent over your invoice to accounts for reinbursment

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service!

Great service!
I was a little concerned after reading some of the other reviews, but my order arrived promptly, it was very well packaged and the prices are very competitive. I'd order again!

15 de agosto de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Sealants and Tools Direct Ltd

Respuesta de Sealants and Tools Direct Ltd

Many thanks for taking time to leave a review. The team really appreciate your kind feedback.

We hope to see you back in the near future.

Best wishes.
Kelsey

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ordered liquid DPM

Ordered liquid DPM, rollers and plasticiser for site and only half the order turned up.

Requested refund from a member of their staff, no mention of when it will be refunded, just an "OK"

Passing the info to our lawyer to sue this company for losses incurred because their lack of delivery and can't be bothered attitude to call back "after" checking if the other half could be sent the following day has left us out of pocket by £1000's something we have every intention of claiming from this company through the courts.

25 de julio de 2023
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más