Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Ik kreeg vorige week donderdag een verzending waarbij 3 van de 4 items was gebroken. Via de klantendienst werd dit zeer efficiënt geregeld. Vanmiddag, dinsdag dus 2 werkdagen later, werden de andere 3... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don’t waste your time if you’re in the UK. Items arrived smashed to dust. No ability to select UK when filling out address for a replacement, and no option to select “refund” either. Online chat is us... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Couldn't be faulted. I ordered two hard to find items at a very good price with cheap fast tracked shipping. They arrived a week after ordering well wrapped in perfect condition and with a free gift.... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Order wine glasses, first time received them perfectly fine, second order I was requested to pay for import fee. Emailed the customer service, Charlie only reply one time to the email and will never e... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda de suministros de cocina
  2. también en la categoría
  3. Tienda de cuberterías
  4. Tienda de encimeras

Escrito por la empresa

Cookinglife is a Dutch online store specializing in kitchenware, cookware, tableware, and dining accessories. Cookinglife offers a wide range of well-known brands for cooking, baking, and table setting, with fast delivery and competitive prices for home cooks and kitchen enthusiasts.


Información de contacto

2,8

Medio

TrustScore: 3 sobre 5

234 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 80% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 2 semanas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,8

Todas las opiniones

(234)

24 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Mit ordre kom med et ødelagt glas

Mit ordre kom med et ødelagt glas. Prøved at anmelde på deres hjemmeside men de sagde mit ordrenummer ikke fandtes. Skrev til dem på whatsapp og de svarede ikke. Lad vær med at købe fra dem.

4 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Emily

Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry that your order arrived damaged and that the communication about this did not go as you would expect from us. This is obviously not what we want, and we apologise for this.

Fortunately, we see that the issue was addressed on 15 December and that a refund has been initiated. This will be completed according to the usual processing time.

Thank you again for sharing your feedback, which helps us to continue improving our service. If you have any further questions or encounter any issues, please do not hesitate to contact us. We are happy to assist you.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

⭐ 1 Star

⭐ 1 Star – Still No Refund After 2 Months! Appalling Communication

I’m extremely disappointed with this company. It has been over two months since I requested a refund for my order #CLS100235, and I’ve received no refund, no clear communication, and no accountability whatsoever.

The level of service is shocking – I’ve been left completely in the dark despite multiple follow-ups. At this point, it feels like the company is simply keeping my money without providing the product or the refund.

This is your final chance to resolve this matter and issue my refund. If I don’t receive it immediately, I’ll be filing a formal complaint with the European Consumer Rights authorities (ECC-Net) for what appears to be unethical and potentially fraudulent behaviour.

I strongly advise others to avoid this company until they show they can treat customers fairly and respect basic consumer rights.

7 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Anni,

Thank you for sharing your experience with us. We understand how frustrating this must have been for you, especially when you had to wait so long for clarity. This is absolutely not the service you should expect, and we sincerely apologise for the inconvenience and lack of communication you experienced.

We would like to let you know that we have now received your return and that the refund was processed at the beginning of this month. Refunds can always take up to 10 working days, but in your case it unfortunately took longer than usual.

If you still have any questions or encounter any issues despite this refund, please let us know at info@cookinglife.nl. We are happy to help you and ensure that everything is completed correctly.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don’t buy from these people

Don’t buy from these people. Items still not delivered over a month late still no refund.

12 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Tim,

Our sincere apologies for the inconvenience and delay you have experienced. Unfortunately, we did not receive a response to our earlier request for more information and therefore cannot locate the order by the name you provided.

In the meantime, if you are still having problems or it has not yet been resolved, please contact us at info@cookinglife.nl

We will be happy to help you sort this out.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 4 estrellas sobre 5

At first

At first, I was a bit disappointed because the product didn’t quite meet my expectations — there were a few issues that needed sorting out. However, I was really impressed with the customer service. They responded quickly, kept in touch throughout the whole process, and made sure everything was resolved to my satisfaction.

Mistakes can happen, but how a company handles them says a lot — and in this case, they truly stood behind their product. I really appreciate the effort and communication, and I’d be happy to order from them again in the future.

8 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Poor quality, chips easily, avoid !

One or arrived with a little scratch but to prevent any hassle I ignored it. I didn’t start using them till about 3 months later. However the quality is shockingly terrible. I wish I checked the reviews on here first rather than looking at the reviews on their website. There’s people complaining but putting 5 stars? The dinner plates chip so easily with any slight knock. I’ve used them less than 4 months now and feel so frustrated that I want to bin them and buy new ones which won’t match everything because I’ve bought the whole set including cups. The bowls have chipped as well. I just actually haven’t got round to using the cups. Regret buying these completely!

6 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Gigi,

Thank you very much for your review and your openness about your experience. Our sincere apologies for the inconvenience you experienced. Unfortunately, we were not informed about this earlier; otherwise we would have been happy to resolve this with you.

We have now sent you an e-mail to see how we can still sort this out for you. We look forward to hearing from you so that we can come to a suitable solution together.

With kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Complaining to an "Frankenstein AI before I contact the seller.

Usually I don't start complaining before I contact the seller and give them a fair chances to better them self, but sins the complaint formula on your sight won't recognize my order number that is; CLS102465, I have no choice other than report you hear. I orderd a Pyrex glass messuring can that came with a small damage on top of it, now I guess I have to live with a damage goods. This chip must have been there before you sent the product, sins it is under and protected by the plastic lid.
Please advice and contact me at my email?
3 days have past and no communication.
4th. day and "Davey" that is an AI has contacted me and now "it" is going to forward and escalate my claim to a HUMAN alive person LoL, hopefully they are as good as the AI.
I ask myself; What would I do without my trusty Trustpilot?
01.10.'25
Looks like the "AI, Davey" blew a live in somthing that is possibly alive in this firm, I'm not sure 🤔 because this is developing awfully slow, but in the right direction!
Let's give them (the humans? and AI) a chance to redeem them self.
I appreciate that you are willing to send a new can but I have bought another can from a different vender therefor I would appreciate you reimbursed me instead.
Ups! The AI was lightning fast and sent a new one, so now I have 2 new messuring cans.
Sometimes you just have to laugh at life 😆 otherwise you would go bimmilmm.
This is funny, now it looks like the former "AI, Davey" is coming alive as a human live person and offered to refound me (4 days and nothing returned on PayPal) let's see how that goes, hopefully well?
Until then the 1 stars stays.
10.10.25.
The saga continues, just found out "Charlie" is an AI that helps Davey that is actual a LIVE person; to wright and sign Davey's mail. I don't think young Davey knows that AI Carlie is corresponding on Davey's behalf! Somebody ohght to tell young Davey that his identity has been borrowed or stolen by "Frankenstein AI Charlie". Not good, is it?

19 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Sig,

Thank you very much for your message and your openness. Our sincere apologies that an error in our complaint form prevented you from submitting your report immediately and caused frustration. This is obviously not the experience we want to provide.

We would like to resolve this nicely for you and will send a new Pyrex custom glass to you. We will contact you immediately via email to confirm and handle this further.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Don’t waste your time if you’re in the UK

Don’t waste your time if you’re in the UK. Items arrived smashed to dust. No ability to select UK when filling out address for a replacement, and no option to select “refund” either. Online chat is useless as takes hours to respond and then bot just repeats itself. Total scam. Can customer service please refund order: CLS100765 immediately.

10 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Grace,

Thank you very much for your review. Our sincere apologies for the inconvenience you experienced with your order and online contact. We fully understand that this is very frustrating.

We would like to let you know that we have already contacted you to resolve this issue, but unfortunately we have not yet received a response. We kindly ask you to respond so that we can sort this out for you immediately and refund or replace the damage.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

A scam…

A scam…. All pieces broken, plates etc…. Promised a refund. After 2 months still nothing.
Never experienced this bad level of customer service.

23 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Claudio,

Our sincere apologies for the inconvenience caused. This is certainly not the service we strive for and fully understand that this must have been very frustrating for you.

Fortunately, we can confirm that the amount has now been refunded and we hope that this resolves the issue to your satisfaction. Should there still be something wrong, we would of course be happy to hear about it so that we can take it up immediately.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ignoring emails about breakages

Had two broken bowls in my order so asked for replacement. They told me no stock so would refund. Still no refund despite numerous messages to them. Customer service non existent!!

12 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Dear Diane,

Our sincere apologies for the inconvenience and frustration you have experienced. This is definitely not the service we want to provide and we are sorry it took so long.

We can confirm that the amount has now been refunded and hope this resolves the issue. If anything is still incorrect, please let us know so that we can rectify it immediately.

Kind regards,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

The worst customer experience I have…

The worst customer experience I have ever encountered, by some margin.

My order was delivered damaged and 3 months later (and countless emails) I still have neither a replacement or refund. They simply do not care. I eventually had to contact my bank after waiting a month for the refund I was promised in writing (they even tried to dispute the chargeback!)

The prices are good, but be prepared to go through the chargeback process if anything goes wrong. Customer service is non existent.

20 de mayo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Lost Order, No Refund: A Retailer Nightmare

This retailer provides an absolutely shocking level of customer service. If there's a problem with your order's shipment, don't expect a replacement or a refund. Their customer service sends automated email responses that show no intention of resolving any issues. I placed an order that UPS lost, and despite endless "investigations" and full acknowledgment that the order is indeed lost, I've been unable to get a refund

16 de junio de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Prima bedrijf

Prima bedrijf. Snelle levering!

26 de junio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de cookinglife.eu

Respuesta de cookinglife.eu

Goedemorgen,

Wat fijn om te horen, bedankt voor je mooie 5-sterren review!

Met vriendelijke groet,
Team Cookinglife

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Broken china, terrible customer experience

Three out of four bowls arrived smashed. I emailed ten minutes after delivery and sent photos. I expected either an immediate refund or replacements. Instead I was drawn into a kafkaesque correspondence involving their terrible return portal and a bot. I had to fill in a return form even though only a madman would have wanted the shards of china returned to them. I have no faith that this simple matter will ever be resolved to my satisfaction.

Update - the bot has now started to communicate in Dutchor possibly Flemish. Can this get any worse?

Further update.
The three replacement bowls arrived today. One was smashed. The people packing don’t seem to know what they are doing. Email to customer services resulted in two more Dutch emails from the dreadful bot. Let’s see what tomorrow brings

4 de junio de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Le creuset pan

Extremely disappointed with Cookinglife. I purchased a Le Creuset pan for €170, which comes with a lifetime guarantee. After just a week of normal use, a piece of the enamel chipped off. I contacted Cookinglife immediately — and despite sending five emails, all I received was a vague message saying they “forwarded the issue to the supplier” and then closed my case without resolving anything.

This is unacceptable. The product is clearly defective, and I expected Cookinglife to stand behind what they sell — especially for a premium brand like Le Creuset. Instead, I’ve been left chasing my own claim while they ignore their responsibility. Terrible customer service and a total lack of accountability.

Do not trust this company with high-value purchases. A “lifetime guarantee” means absolutely nothing if the seller refuses to honor it.

2 de mayo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

great customer service

My product arrived broken — presumably because it was handled roughly by the courier — and cookinglife had approved a replacement just 40 minutes after I'd report the breakage. I wish all online sellers were as straightforward to deal with!

15 de mayo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Think twice before ordering from this…

Think twice before ordering from this site. It's really hard to send anything back to them (it costs a lot). Tried to send some cups back as they were really poor quality. They claimed one was broken and two others had chips on the rims. They weren't chips, they were imperfections and the reason I sent back. I won't be ordering from them again. It's just not worth it.

27 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Be very careful when purchasing from…

Be very careful when purchasing from this crafty Dutch company. Trying to return items to this company through there returns form is impossible as they don't support UK return address. Don't reply to emails either for alternative method for returns.

26 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Disappointing

Disappointing. Order a set of 6 glasses and 2 were damaged upon delivery. The company will only refund the cost of 2 of the glasses or suggest I have to return them for a replacement. I would expect a no quibble refund or full replacement rather than leaving me with just 2 out of 6 glasses.

19 de marzo de 2025
Opinión espontánea

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más