Banner for HomeVision

HomeVision Opiniones 

640
•
TrustScore: 4 sobre 5

4,0

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very pleased overall with my install, I did have a small issue, but they came back and sorted it at no extra charge so can't complain. Have a nice fast 2gb connection speed 3 floors up now. Overall h... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Would highly recommended,fast service.Richard the guy who came to do the work very friendly and helpful, I rang company to ask for quote on a aerial as my freesat kept freezing,when Richard arrived h... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 1 estrellas sobre 5

The man came out to fix my problem, told me I needed a new aerial, so he fitted it and charged me £575 which I thought expensive. But it didn't fix the problem, so I called them back to check it, and... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

if I could give 6 stars I would. From start to finish exceptional service. A 8.30 ring back from 6.10email on a friday night before a bank holiday. Engineer by 9.40 am on saturday morning as requeste... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Proveedor de servicios de telecomunicaciones

Escrito por la empresa

HomeVision are specialists in CCTV, WiFi and networking solutions for both residential and commercial properties across the United Kingdom. From small home installations to large scale commercial projects, we deliver reliable, high quality systems tailored to your needs. Our services include CCTV installations, WiFi and network solutions, TV aerial installations, Digital TV aerials, Freeview, Freesat & Freesat+, Sky Digital including Sky+ HD & Sky Freesat, European & motorised satellite systems, DAB digital radio aerials and LCD/Plasma TV installations. With almost 60 years of combined industry experience, we pride ourselves on professional workmanship, dependable service and expert advice. Whether you need improved connectivity, security systems, aerial repairs or full network infrastructure, HomeVision are committed to delivering trusted solutions that keep homes and businesses connected and protected.

Fast & Professional Service

Same Day Service*

Same Day Service*
Subject to current availability and demand, HomeVision is proud to be able to offer a Same Day service to attend your Telecommunications, Aerial & Satellite, CCTV, WiFi/Networking needs.

Información de contacto

4,0

Muy bueno

TrustScore: 4 sobre 5

640 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Invita a los clientes a opinar

Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.

Ha contestado el 38% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 semana

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,0

Todas las opiniones

(640)

594 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Excellent work

Excellent work. Went above and beyond to check all was working before he left. The price however, was double the estimate in the advert. £330 for a single aerial connection. The price is all that lets them down and would stop me from using them again.

4 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you for taking the time to leave us your feedback. We’re pleased to hear that you were happy with the quality of the work and that our engineer took the time to make sure everything was working correctly before leaving.
We’re sorry to hear that you felt the final price was higher than expected. We understand that price is an important factor when choosing a service, and we appreciate you sharing your concerns. We always aim to be as transparent as possible regarding pricing, and we’ll take your feedback on board as we continue to review how our pricing is communicated.
Thank you again for your honest feedback and for recognising the quality of the work carried out.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

if I could give 6 stars I would

if I could give 6 stars I would. From start to finish exceptional service. A 8.30 ring back from 6.10email on a friday night before a bank holiday. Engineer by 9.40 am on saturday morning as requested before 10am due to visiting care home. Estimate given and job done by 10 , friendly engineer who explained everything. Also remembered details from previous job many years ago.
Great to having stunning service these days, highly recommend

28 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Quite a disappointing experience.

Quite a disappointing experience.

My husband filled in the online form early in the morning as we needed an engineer to come out to our new home to check the aerial and potentially fit one. At 7:54am we received a call to say they could fit us in that day. They couldn’t give us a time at that point, but told us to carry on with our day and that the engineer would call around 30 minutes before arriving.

By lunchtime we still hadn’t heard anything, so we called to check that everything was still on track. We were reassured that it was and that someone would still be attending that day.

Fast forward to 3:30pm, and we still hadn’t heard anything. We called again, only to then be told that the engineer was no longer going to be able to attend and that we could simply book another day.

I completely understand that things happen and appointments can run over, but what’s frustrating is that we were twice reassured that the appointment was still going ahead. If we’d been told earlier in the day that the engineer wasn’t going to be able to attend, we could at least have explored other avenues or tried to arrange someone else to come out. Instead, we were left waiting until late afternoon before being told it wasn’t happening.

If we’d known sooner, we could have made alternative arrangements and got on with our day. By 3:30pm, that opportunity had effectively been taken away from us.

We politely declined to rebook. Unfortunately, when a company wastes your time once, I’m not inclined to give them the opportunity to do it again.

Communication and managing customers’ expectations could definitely be improved.

12 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you for taking the time to provide such detailed feedback. We’re genuinely sorry that we were unable to attend as arranged and, more importantly, that you were given assurances during the day that the appointment was still going ahead.
We completely understand your frustration. When you were told that an engineer would attend that day, you understandably made your plans around this. Being left waiting until late afternoon before being informed that the engineer could no longer attend meant that you had little opportunity to make alternative arrangements.
We accept that our communication and management of your expectations on this occasion could have been much better. If an appointment is no longer achievable, we should make every effort to inform the customer as soon as possible rather than leave them waiting.
We’re sorry that this experience resulted in you deciding not to rebook with us. Your feedback has been noted and will be shared with the relevant team as we look to improve the way we communicate appointment updates with customers.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Booked an engineer boat to mount a tv…

Booked an engineer boat to mount a tv on an existing bracket. Specifically booked for 4pm-6pm to ensure someone was there. Called at 3 to say they were 30 mins away. Advised it needed to be after 4 and was advised another engineer would come. No engineer turned up! Was then advised it would be the following day. Waited in all day only to be called 1500 to say the engineer was no longer available. No engineer available the following day and couldn’t guarantee one for the day after. Utter waste of time! Extremely unprofessional!

12 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

We’re sorry to hear that you were disappointed with the service and appreciate the frustration caused by the changes to the appointment.
We would, however, like to clarify our booking process. We operate all day appointments, generally between 8am and 6pm. Any time period requested by a customer, such as 4pm–6pm, is a preferred/try appointment rather than a guaranteed time slot. We do not offer customers a choice of fixed two hour appointment windows.
Our engineers will normally contact the customer around 30 minutes before arrival. In this instance, when the engineer contacted you to advise they were approximately 30 minutes away, we understand you explained that someone would not be available until after 4pm, and an alternative engineer was therefore discussed.
We do apologise that the subsequent arrangements were not fulfilled and that you were left waiting without sufficient notice. We appreciate that this was frustrating and that our communication regarding the rearranged appointments could have been better.
Thank you for your feedback, which we will use to review how appointment changes are communicated to customers.

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Please note, before booking this company

Unfortunately the engineer did not arrive at the appointed time, on the pre arranged day, so the call out was transferred to the following day.

This was annoying as I had to cancel an aerobics class, prepaid, on both days.

He arrived and was very polite. I was pleased to see him as my aerial had broken away from the chimney and slid down the roof! So no TV for a couple of days.

He removed the old aerial and fitted a new one. No problem with the work done.

However, no quotation was mentioned, so I was shocked to get a bill for £407!

I have since asked around to find that this amount is extortionate!

So, if you are having work done by this company, get a quote first!

9 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you for taking the time to leave your feedback. We’re pleased to hear that you were happy with the engineer, his manner and the work carried out to replace your aerial.
We’re sorry that the original appointment could not be attended as scheduled and appreciate the inconvenience this caused, particularly as you had made arrangements for both days.
Regarding the price, we would like to clarify that our aerial installation work is quoted rather than charged on an hourly basis. A quotation should be provided and agreed before the work is carried out, so we are concerned to hear that you feel this was not discussed with you. We would certainly expect the cost to be made clear before proceeding.
We’re sorry that you were disappointed with the final price and appreciate your feedback regarding the quotation process. We will take this on board with the relevant team.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very responsive

Very responsive, smooth install, overall a great experience..

2 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very polite cheerful engineer on time…

Very polite cheerful engineer on time explained everything , would defiantly recommend .

1 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Really pleased with communication…

Really pleased with communication between emails and phone call. Gentleman who came very polite and helpful. No more problems even when it's raining. All good

2 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Nick was fabulous

Nick was fabulous! explaining everything and care & consideration recommended company

23 de agosto de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Dish overhaul

The same day service was very good and reasonably priced

7 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that the product did not meet your expectations.

We would just like to clarify that HomeVision is an aerial and television services company, and we do not sell or supply glasses or eyewear. It appears that this review may have been intended for a different company with a similar name.
We would therefore be grateful if you could check the business the review was intended for and, if appropriate, amend or remove the review from our profile.
We’re sorry we’re unable to assist further with the issue you’ve described, but we hope you’re able to resolve it with the correct retailer.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

The engineer arrived on time,was very…

The engineer arrived on time,was very efficient and professional. However, I did think it was expensive for less than half an hours work.

31 de agosto de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 4 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent service

Excellent service, the engineer was very polite thorough and knowledgeable. Would highly recommend this company

1 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Quick service

Quick service . Tidy workman and kept me posted.

1 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Prompt

Prompt, professional and effective

3 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great service,fitter that came was a…

Great service,fitter that came was a gem,polite,helpful,funny,done a great job.will not hesitate to call again if we have any problems,keep up the great job.

4 de septiembre de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Immediate response and polite and…

Immediate response and polite and helpful to my daughter with learning difficulties

27 de agosto de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Highly recommend HomeVision

Would recommend HomeVision, very professional no hidden costs, experienced friendly operatives who have years of knowledge and are really helpful and accommodating.

26 de agosto de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Problem dealt with quickly and…

Problem dealt with quickly and efficiently. Engineer very helpful and quick to respond. Very satisfactory outcome would use this service again.

22 de agosto de 2026
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

Thank you so much for your 5 star review ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ 
We really appreciate you taking the time to share your positive experience with us. It’s fantastic to hear that you were happy with the service.
Your feedback means a lot to the team, and we hope to assist you again in the future.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Appalling service and complete…

Appalling service and complete disregard for customers

Home Vision were due to install my wall-mounted TV today. I booked the appointment in good faith and took the entire day off work to ensure I was available. I was assured that I would receive 30 minutes’ notice before the engineer arrived.

By lunchtime, having heard nothing, I emailed the company—the only available way to contact them—to ask for a rough indication of when the engineer might attend. They said they could not provide a time but reassured me that I would receive the promised 30-minute notification.

At 5:50 p.m., knowing their office closed at 6 p.m. and still having received no update, I contacted them again. Only then was I told that the engineer had supposedly been delayed on another job and would not be attending at all.

The fact that nobody thought to contact me is completely unacceptable. There was no phone call, no email, no apology in advance and absolutely no courtesy. Had I not chased them ten minutes before closing, I doubt they would have bothered informing me at all.

I wasted an entire day’s annual leave waiting for an appointment they apparently had no intention of keeping. Although they offered to rearrange it, their complete lack of communication and reliability has destroyed any confidence I had in the company. I would much rather use someone professional, reputable and respectful of their customers’ time.

I certainly will not use Home Vision again and cannot recommend them. A deeply disappointing and frustrating experience from a company that has treated me with complete disregard.

10 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de HomeVision

Respuesta de HomeVision

We’re sorry to hear about your experience and, in particular, that you were left waiting without receiving the expected update.
We appreciate that taking a full day off work for an appointment and then not being informed that the engineer would be unable to attend is extremely frustrating. We would normally expect customers to be contacted if an engineer is significantly delayed or unable to attend, and we apologise that this did not happen on this occasion.
We understand that you had to contact us yourself to obtain an update and that this has understandably affected your confidence in our service. This is not the level of communication we aim to provide.
We are pleased that a rearranged appointment was offered, although we appreciate that after losing a day of annual leave, you may understandably have decided not to proceed.
We apologise for the inconvenience caused and for the lack of communication on this occasion.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más