Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Eigenlijk geen ster waard dit bedrijf! Sinds gisteren, continue strepen over het hele beeld! Functies werken helemaal niet meer! Alle facetten geprobeerd, schoon gemaakt, fabrieksinstelling,... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Eigenlijk de ster niet eens waard.. Besloot even mijn laptop te crediteren zonder toestemming. Weg laptop! Klantenservice is ruk. Krijg alleen maar medewerkers aan de lijn die totaal niet naar... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Verschrikkelijke service. Toen mijn laptop het begaf heb ik hem opgestuurd ter reparatie. Er werd mij telefonisch verteld (kost trouwens €0,70 per minuut) dat de reparatie een paar werkdagen zou duren... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Een hele goede ervaring gehad. 10 jaar geleden mijn eerste MEDION PC gekocht. heel erg goed bevallen. vandaar opnieuw gekozen voor dit merk. Overzichtelijke site, goede aanbieding/prijzen. en kan niet... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Electrónica y tecnología

Escrito por la empresa

Medion AG is a German consumer electronics company owned by Lenovo.


Información de contacto

1,8

Malo

TrustScore: 2 sobre 5

294 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que solicite reseñas

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 14% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 24 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Waardeloze zooi

Na een paar maanden een Medion tv te hebben gehad, kan ik met zekerheid zeggen dat ik er nooit meer een koop. Hij kan amper verbinding maken met de telefoon. Bij de playstation valt het beeld steeds weg (nee, mijn play station is niet kapot. Op de nieuwe tv werkt hij prima). Deze tv is gewoon waardeloos.

26 de abril de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Geen ophaal service bij grote producten

Deze bedrijf sturen me een kapot diepvries, retour gratis oké, (gekocht via Bol) maar het is een groot doos natuurlijk, en verwachten van de klant, al in leeftijd, dat ze de diepvriezer zelf naar een pakketpunt moet brengen om terug te sturen, dat is toch belachelijk, zij moeten toch ervoor zorgen dat het wordt opgehaald, daar hebben ze toch een zakelijk account bij postnl of dhl of dpd?
En het allerleukste is dat je als antwoord krijg: dan kan je toch iemand van de buren of familie vragen of ze je kunnen helpen, dat is wel een heel ongevoelig antwoord zonder respect. En het andere is dat als je zelf voor vervoer zorgt dat je deze kosten ook niet vergoed krijgt, het is toch hun verantwoordelijkheid wanneer het product beschadigt is aangeleverd.
Wat zijn die grote bedrijven toch kleinzielig zeg.

25 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ik raad iedereen sterk af om bij Medion een televisie te kopen!

Mijn televisie, nog geen drie jaar oud, vertoonde een ernstig defect. Na contact met de klantenservice werd mij simpelweg medegedeeld dat de garantie was verlopen en dat men mij uit 'coulance' enkel de dagwaarde van het toestel kon aanbieden.

Op basis van het Nederlandse consumentenrecht (artikel 7:17 & 7:21 BW) heb ik Medion erop gewezen dat dit niet correct is en heb ik verzocht om kosteloos herstel of vervanging. Medion weigerde hierop in te gaan en bleef zich beroepen op haar algemene voorwaarden, terwijl deze geen afbreuk mogen doen aan wettelijke consumentenrechten.

Omdat Medion stelde dat reparatie en vervanging niet mogelijk waren, heb ik vervolgens verzocht om ontbinding van de koopovereenkomst op grond van artikel 7:22 BW, wat juridisch gezien de juiste vervolgstap is. Daarbij heb ik Medion erop gewezen dat haar algemene voorwaarden geen wettelijke bepalingen opzij kunnen zetten, zoals expliciet bepaald in artikel 7:6 BW.

De klantenservice is op geen enkel moment inhoudelijk op mijn klacht ingegaan. In plaats daarvan bleef men enkel hetzelfde standpunt herhalen, zonder enige juridische onderbouwing en zonder rekening te houden met de geldende consumentenwetgeving. Medion blijft elke passende oplossing weigeren en negeert simpelweg de argumenten die op de wet gebaseerd zijn.

Mijn volgende stap is nu een formele ingebrekestelling, maar indien Medion blijft weigeren haar verplichtingen na te komen, zal ik overgaan tot dagvaarding.

Bespaart jezelf dit gedoe en koop hier geen televisie. Medion toont zich juridisch onjuist, klantonvriendelijk en weigert haar wettelijke verplichtingen na te komen.

11 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Zeer slechte service

3 keer laptop aan geboden voor reparatie nu voor de 4e keer weer defect ,heeft weer een opstart probleem echter nu moet je het maar uitzoeken ze helpen je door de garantie termijn en daarna??????? 0 sterren kan niet maar 1 is nog teveel

3 de marzo de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Noodradio

Een noodradio gekocht bij bol van medionshop. Opladen op welke wijze dan ook doet het niet meer. Gemeld. Aantal keren contact. Blijkt geen radio of onderdelen meer te bestaan. (Binnen 1 jaar ??) Zou geld terugkrijgen. Nooit meer een mail over gehad. Slechte service dus.

28 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

lape top accu

3 jaar geleden lapetop bij BCC gekocht maar ik zag dat het bordje waar de muis mee word bediend steeds verder omhoog komt nu inmiddels al meer dan 1 centimeter maar het werkte allemaal nog maar ben nu op onderzoek gegaan en wat bleek dat de accu 2 x zo dik was gewordenaccu eruit gehaald weer in elkaar gezet de bediening van de muis zit nu weer helemaal goed , medion gebeld daar vertellen ze mij dat de accu wel had kunnen ontploffen wat ik dus niet zo leuk vond want dat had ook veel eerder kunnen gebeuren ik moest maar een nieuwe accu kopen maar aangezien hun antwoorden durf ik dit niet meer aan de accu is er nu uit dus alleen maar op elektra het is niet anders maar geen Medion meer bij ons in huis mischien word er van uit Medion nog wat ondernomen we wachten het af ik heb 1 ster gegeven maar bedoel 000000sterren

19 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Eigenlijk geen ster waard dit bedrijf!

Eigenlijk geen ster waard dit bedrijf!

Sinds gisteren, continue strepen over het hele beeld!
Functies werken helemaal niet meer!
Alle facetten geprobeerd, schoon gemaakt, fabrieksinstelling, andere stekker locatie. Geen resultaat.
Heel triest dat de TV het hierdoor niet meer te gebruiken is na nog geen 3 jaar!
Viel net buiten de garantie, is totaal geen tegemoetkoming voor de geleden schade.
In 2022 hadden ze allerlei prijzen, waarschijnlijk prijzen voor de slechtste kwaliteit. Er triest dat je zo met de klanten om gaat.
Dus koop dus niets bij MEDION!!

14 de febrero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

VOORAL NIETS KOPEN

Vooral niets kopen! Door een software probleem is mijn tv niet meer te gebruiken. Maar omdat dit buiten de garantie valt doen ze hier niets aan. Zelfs niet als ik aanbied de reparatie kosten zelf te betalen. Kortom software werkt iets langer dan 2 jaar en daarna kun je hem weggooien. Zo kan ik ook geld verdienen. Super slecht, tevens dat dat mensen bij de klantenservice totaal niet weten waar ze over praten en je van alles op de mouw spelden.

21 de enero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Scammed me.

Scammed me.

I sent my laptop in to fix the charging. They tried to charge me £750 to fix the motherboard, which was so sketchy. I told them I'm only paying to fix the DC port and ended up paying £150. They took my money and then sent it back without fixing anything.

THEN, I send them an email, there's a back and forth and then they tell me they'll fix it again free of charge. I'm happy, they 'send someone out' to collect it, and then no one comes. I email them again, and the email 'failed to deliver'. This has been going on for half a year, and my laptop is still broken.

I checked the repairs receipt today and it says they fixed my motherboard too. It's like they take the laptop, write whatever they want on the invoice, do random 'quick fixes' that will break again after a week (stuff you didn't ask for), and then send it back and cross their fingers.

It all seems very illegal.

11 de enero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Medion geeft geen reactie!

Ik krijg maar geen antwoord op een al 2x ingediende vraag over de Medion internetradio die ik heb.
Het blijft oorverdovend stil!
(MD 87990 Internetradio DE anthracite MSN: 5006 0293)
Op mijn nieuwe mobiel krijg ik geen verbinding meer met de internetradio via de app Medion Life+. De internet radio staat ook niet in het overzicht als je deze app opent.
Op mijn oude mobiel was het de Lifestream II app maar die staat niet meer in de Play Store.
Echte waardeloos als je geen reactie krijgt op vragen!

9 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

HDD Medion PC vastgezet voor niks

HDD van medion erazer hebben ze vast gezet zodat je het niet uit kan halen. erg slecht concept en erg frustrerend. Ze doen dat om mensen te irriteren. Ik koop niks meer bij jullie als jullie zo doen.

1 de enero de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ik baal enorm dat ik in 2020 voor een …

Ik baal enorm dat ik in 2020 voor een medion laptop heb gekozen, dit vanwege het verlichte toetsenbord. Ik betaalde €600 en wat een belabberd toestel krijg je daarvoor en wat een spijt want 4 jaar later is deze niet meer bruikbaar juist omdat alles één is en reparatie erg duur ten opzichte van een nieuwe kopen.
En niks verkeerd gebruik, ik ben erg zuinig op mijn spullen en zeker dit soort electronica. De repateur gaf aan dat er geen stofje te zien was, het leek een nieuwe. Hij gaf aan dat er een megaclaim op touw gezet werd en wilde mij dan op die manier helpen maar helaas Medion zorgde ervoor dat het onmogelijk was om een claim in te dienen zo zei de reparateur. Voor mij komt er NIETS van Medion ooit nog in huis!

29 de diciembre de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Robotzuiger X20

We hebben ongeveer een jaar geleden een robotstofzuiger X20 gekocht en daar zijn we echt zeer tevreden over. Hij werkt prima tot ongeveer een maand geleden de dweil functie niet meer werkte, vervolgens medion service app geïnstalleerd en alles geprobeerd om het op te lossen maar helaas. Volgens de site kan je ook gemakkelijk reparatieservice regelen maar dat is nergens te vinden en heb een mail gestuurd met het probleem..........na twee weken geen reactie.......nu proberen we het telefonisch maar na 20 min wachten gestopt en meerdere malen weer geprobeerd te bellen maar of geen gehoor of naam inspreken en zouden dan terug gebeld worden......... we horen vervolgens niks en zijn er nu wel klaar mee. Echt heel jammer dat de service niet op orde is...........het is een mooi apparaat )-: .

29 de noviembre de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Heel slecht kwaliteit

Heel slecht kwaliteit

23 de noviembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Medion

Respuesta de Medion

Hey Boris,

Jammer dat je een negatieve ervaring hebt gehad.
Aan de hand van deze review kan ik niet zien over welke case het gaat.
Zou je ons een e-mail kunnen sturen met daarin wat meer informatie? Dit mag naar: webcare-nl@medion.com

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Met vriendelijke groet,
Medion Webcare - MR

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Zeer slechte service Drie weken lang te…

Zeer slechte service Drie weken lang te wachten op terug label of niet gestuurd houdt jou gewoon aan lijntje
Tot het termijn voorlopig is
Niet normaal
Niet kopen bij bol
Midion zijn oplichters

23 de noviembre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Medion

Respuesta de Medion

Hey Toka,

Daarnet is er telefonisch contact geweest over het niet ontvangen label. Er is inderdaad wat misgegaan met de e-mailadressen die we ontvangen hebben en het versturen van de labels daarheen.

Onze excuses voor het ongemak en we hopen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost!

Met vriendelijke groet,
Medion Webcare - MR

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Zeer slechte service,laptopzeer slechte ervaring…

Zeer slechte service,laptop gekocht,deze doet het niet meer,garantie daarop,sturen constant allerlei handelingen die ik moet uitvoeren maar heb hier geen verstand,dit doorgegeven,verzoek nogmaals voor retour formulier,wordt niet gestuurd,wij hebben 2 dezelfde laptops gekocht,zijn nu ruim jaar oud,service is schandalig,wij kopen nooit niets meer bij Medion

28 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Medion

Respuesta de Medion

Hi Trudy,

Om dingen uit te sluiten worden er wat vragen gesteld om het probleem op afstand te verhelpen of het probleem meer duidelijk te krijgen.
Ik heb een reparatie opdracht aangemaakt, het toestel kan hiermee worden opgestuurd. Ik zal je een e-mail sturen met verdere instructies.

Met vriendelijke groet,
Medion Webcare - MR

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Medion Akoya P7641 Is erg goed.

Ik heb een Medion Akoya P7641 laptop sinds 2016. In 2016 was dit een erg dure laptop en hij is sinds toen erg zwaar gebruikt. Nu in 2024, 8 jaar later is deze laptop nog steeds goed bruikbaar, vanwege de redelijke goede hardware is hij tot de dag van vandaag nog steeds niet traag. Ook de bouwkwaliteit is erg goed. De batterij is het enige dat na 8 jaar kapot is, maar gelukkig werkt de laptop ook goed met alleen de stekker. Het toetsenbord is erg goede kwaliteit, de letters zijn nog steeds goed zichtbaar zelfs terwijl er veel op gegamed is. Hij is ook erg goed ontworpen aangezien er geen enkel onderhoud aan is gedaan behalve 1 keer het schoonmaken van de ventilator. Uiteindelijk zal deze laptop het natuurlijk ook wel ooit begeven, en dan zal ik kijken voor een nieuwe Medion die hopelijk ook zo lang mee gaat. Ik maak me wel een beetje zorgen over die nieuwe Medions, aangezien veel reviews zeggen dat het chinese rommel is en niet meer de goede Duitse kwaliteit. Ik zie het vanzelf wel wanneer de huidige het begeeft en ik een nieuwe moet kopen. Ik hoop dat de nieuwe ook zo lang mee gaat.

26 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Medion

Respuesta de Medion

Beste Jim,

Dan gaat jouw laptop al een tijdje mee, maar goed om te horen dat je tevreden bent!

Met vriendelijke groet,
Medion Webcare

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Duitsmerk MEDION afgegleden Wat is dat jammer naar Chinese kwaliteit .MAAR!

Wat is dat jammer dat MEDION het Duitse merk chinees is geworden. Heb zeker de afgelopen jaren veel MEDION producten gekocht met de Duitse kwalteit.
Door de overname is het samenstellen van een laptop anders samengesteld en moederbord en toetsenbord een geworden. Dat houd in dat alles ineen vervangen met worden en de reparatie onbetaalbaar is geworden.
als je de vele reviews' leest wordt dat afgedaan als verkeerd gebruik. de laptop was net over de garantie termijn heen .Deze was ook nog heel weinig gebruikt.
Jammer dat het Duitse merk zo is afgeleden.

De medewerker van Medion heeft mij benaderd en als nog de laptop voorgesteld hier na te kijken en op gestuurd naar Duitsland. Hier kwam een ander voorstel uit en bleek toch repareren voor een redelijk bedrag daar heb ik positief op gereageerd . Op de reparatie is een jaar garantie dat is fijn. Erg netjes van de medewerkers van MEDION

Liep toch nog anders af. De laptop bleek niet gemaakt te kunnen worden. Kreeg een Net voorstel
om de reparatie kosten + vergoeding in geld terug te storten wat ook gedaan is. Dit Alles is zo netjes afgerond. MEDION BEDANKT.

22 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Medion

Respuesta de Medion

Beste Dick, ik heb je case bekeken en ik zal je een e-mail sturen.

Met vriendelijke groet,
Het Medion Webcare Team - NK

Valorada con 1 estrellas sobre 5

1) Laptop van €2300 defect

1) Laptop van €2300
2) 2 jaar garantie
3) Moederbord defect 6 maanden na garantie
4) Geen enkele coulance. nodig : Moederbord voor €1400. Grafische gedeelte is defect.

Bottomline: hoe je van gokken, dan zeker met Medion in zee gaan. Anders: Grote boog omheen!!

Als je blijft "zeuren" laten ze nog wel iemand bellen met een"het-is-jammer-communicatiescript" t.b.v. dammage-control.

Dat dus.........

Vandaag de laptop maar eens zelf opengeschroefd. Wat blijkt: Het type moederbord is een andere dan waarmee werd geadverteerd.
In advertentie was sprake van GM7ZG8P, maar volgens de QR code op het moederbord is het een GM5ZG8W.
Dus nog een extra reden om ver weg bij Medion te blijven. Is dit oplichting ?!

11 de octubre de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Medion

Respuesta de Medion

Beste Harry,

Ik begrijp dat u uw notebook opgestuurd had en dat er een prijsopgave opgesteld is. We hebben bericht van u ontvangen dat u het notebook ongerepareerd retour wenste.
op 11 oktober heeft een medewerker nog contact met u opgenomen. Deze zal u uitgelegd hebben wat de procedure is omtrent garantie en enige coulance. Mocht u hier nog vragen over hebben dan vernemen wij die graag van u zodat er nogmaals iemand contact met u op kan nemen.

Met vriendelijke groet,
Het Medion Webcare Team - NK

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más