Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 2 estrellas sobre 5

WHY WHY WHY ? Simple question WHY do you use Fedex for your delivery service ????? They are letting you down. Your service is great, their delivery service is useless. This is the fourth time I... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Have just finished transforming my kitchen using Rustoleum ti!e paint "Lilac Rhapsody" satin finish. Cannot praise this tile paint highly enough for ease of use, depth of colour and amazing realist... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Bought to spray some hand made light fittings, very dissapointed poor pigment doesent cover well at all never seems to cure properly feels soft and can be easily scrached off with you nails. Caused a... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

What a brilliant company! I wanted a paint that looked like a rustic rough stone finish for my mantlepiece . Ordered their spray at 11am and it arrived at lunch time the next day! And its free deliver... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Tienda de pinturas
  2. Fabricante de pinturas

Escrito por la empresa

Rust-Oleum is a decorative paint brand with a mission of inspiring you to pick up a paint brush and make it yours. Since the formation of Rust-Oleum Corporation in 1921 the business has grown into a worldwide provider of decorative and protective paints and coatings for both home and industrial use. Whilst Rust-Oleum is still renowned for producing the rust-fighting formula that started it all, it is now equally famous for its aerosol spray and decorative home and furniture paints.


Información de contacto

3,5

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

271 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Ha contestado el 95% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 1 semana

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Transformed my kitchen!

24 de noviembre de 2025
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Jess,

We are very pleased that you have been able to transform your kitchen using our products, that is great to hear!

Thank you so much for taking the time to leave us your kind feedback, it is highly appreciated.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Have just finished transforming my…

Have just finished transforming my kitchen using Rustoleum ti!e paint "Lilac Rhapsody" satin finish. Cannot praise this tile paint highly enough for ease of use, depth of colour and amazing realistic finish.
I covered what were truly horrendous brown and orange tiles in a chequered pattern.
Thoroughly prepared the surfaces and even masked
off the grout lines which I smartened up with a grout pen before applying a coat of "Rustoleum" clear Matt varnish over the whole tile surface. The whole process has been well worth the effort knowing that the alternative could have been hundreds of pounds spent on new tiles.

1 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Heather,

We are extremely pleased to hear of your positive experience using our products, and that you are pleased with the results!

Thank you for taking the time to leave us your kind feedback, and we look forward to welcoming you back in the future.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Worse than useless

I ordered paint samples and one was completely hard and dried out. I requested a refund and it still hasn't arrived. I ordered further samples and again one was sent completely hard and dried out. I requested a replacement and instead have been sent a box of completely different samples that i never ordered. I'm still waiting and now can't get a response to emails and there's no contact no.! Awful awful customer service.

26 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Elena,

We can confirm that upon receiving your query, we provided multiple replacements for the sample in question, and a refund was also actioned as a resolution to the unfortunate issue you encountered.

The four samples you received were from a separate order that you placed with us, and were not in relation to the replacement that we sent out to you.

Apologies for any inconvenience this may have caused.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

PaInt my kitchen tiles with 4 layers (…

PaInt my kitchen tiles with 4 layers ( bought too much paint). At the beginning was looking amazing after 2 months color start ripping off. Poor quality paint

25 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Udecka,

We are sorry to hear that you have had an issue with our products.

Our Kitchen Tile Paint is a tried and tested, and very popular product. There may have been an underlying cause for the issue you have experienced.

If you would like to provide some further details to us at the below email address, a member of our Technical Support Team would be happy to look into this and get back to you:

hello@rustoleumcolours.co.uk

Apologies for any inconvenience this may have caused.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Kitchen cupboard paint choice of colours and the quality…

The choice of colours and the quality of the paint is exceptional so keep up the good work and quality,
The only downside was that we changed our mind on the colour but was too late to change it so we had to wait for it to be delivered then arrange a return which I found very expensive to return at nearly £15, not sure it it would be possible for you to offer some sort of discounted returns rate just a thought.

25 de octubre de 2025
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Paul,

We are very pleased to hear that you are happy with the quality of our products, your feedback is greatly appreciated.

Unfortunately with regards to returns, as paint is classified as high-risk for transportation, some couriers will charge a higher rate per shipment, due to the potential risk of spillage while in transit.

Apologies for this, and once again thank you for your kind feedback.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Testers

Great value and very prompt

25 de octubre de 2025
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear David,

We are extremely pleased that you are happy with your order, that is great to hear.

Thank you for your kind feedback, and we look forward to hopefully welcoming you back in the future!

Kind regards,
Rust-Oleum Colours.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Kreidelack nur mit Klarlack zu gebrauchen

Ich habe Möbel mit Kreidelack von Rust-Oleum gestrichen. Leider steht auf der Dose nirgendwo, dass man die Farbe zwingend mit Klarlack versiegeln muss. Ohne Versiegelung ist die Farbe allerdings nicht einmal wischfest. Man kann sie nicht einmal mit einem feuchten Lappen abwischen.
So etwas sollte deutlich auf dem Produkt vermerkt sein.

28 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Lieber Harald,

Ja, unsere Kreidefarbe für Möbel benötigt einen Klarlack oder eine Lasur zum Schutz der Oberfläche. Dies ist sowohl in der Produktbeschreibung auf unserer Website als auch auf dem Etikett der Dose unter „Anwendungshinweise“ vermerkt:

Trocknen lassen und anschließend mit einem feuchten Tuch oder Schleifpapier in Richtung der Holzmaserung leicht abschleifen. Den Farbeffekt mit Rust-Oleum Möbelwachs oder Rust-Oleum Möbelklarlack schützen.

Mit freundlichen Grüßen,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Plutôt satisfaite

Comme j'etait impatiente de tester un beau Vert sauge sur mon vieux carrelage gris de salle de bain.
Comme j'ai ete decue ! Malgres une preparation serieuse de la zone a peindre : poncage, degraissage (3x), 2 passage a l'acetone pour respzcter les "regles" pour un beau rendue...
Couleur fade (le vert sauge est vraiment TRES pale)
Pouvoir de couvrance extremement moyenne. Il va falloir que je pense a une 3 eme couche + vernus brillant, parce que la peinture me semble fragile et erraflable.

Update J+3 : erratum et mea culpa. Couleur très joli apres séchage (bien que très pastel) , couvrance très bien apres 3 passages. Mais de facto pas assez de produit pour peaufiner ma petite surface.
Recommandation perso : si vous peignez du fonce avec du clair, mettez un avant !

24 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Chère Florence,

Nous sommes désolés d'apprendre que vous avez rencontré un problème avec votre commande.

Pourriez-vous contacter notre équipe Rust-Oleum Colours France via le formulaire « Contactez-nous » sur notre site web français ? Un membre de l'équipe concernée se fera un plaisir de vous répondre.

Cordialement,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Superb results using Rust Oleum to update kitchen

Used Rust-Oleum kitchen tile paint and kitchen cupboard paint to update my kitchen. W3 are amateur at DIY o nervous about this task. Excellent results. The finish was superb and the paint easy to apply (preparation I.e cleaning sanding priming was important). Also contacted the company for advice on which primer to use their recommendation was excellent.

14 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Scml,

That is great, we're thrilled to hear that you are happy with your paint, and the end results.

We're glad that you have had a positive experience with us, and thank you for your kind feedback.

We look forward to hopefully welcoming you back in the future!

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Kitchen Cupboard Paint - Amazing

Bought Rust-Oleum Satin Kitchen cupboard paint in Hessian and it’s completely transformed my kitchen. My Kitchen cupboards are handmade in oak and have never been painted or varnished but after many years were looking tired and needed updating. This paint goes on really well and two coats have done the job. I used one and a half 750ml tins to finish the job and I think it looks amazing. Wish I could put up before & after pics!!
Delivery was quick with no issues at.

18 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Madeleine,

We are very pleased to hear that you are happy with your order and service that you have received. Thank you for taking the time to let us know.

Thank you for your kind feedback, and we look forward to hopefully welcoming you back for any future painting projects!

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Great product .Next day free delivery

Great product .Next day free delivery. Paint is so easy to apply. Good coverage. Non odorous. Brushes easy to clean because it's water based. Great colour choices. Only thing that stopped me from giving 5 stars, was it's hard to return products. You have to email and I haven't had a reply as yet after a couple of days. If this was resolved, I'd definitely give the extra star ⭐

24 de septiembre de 2025
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Emma,

Thank you for your kind feedback, we are really pleased that you are happy with the products and delivery service you have received.

Unfortunately we have experienced an issue whereby a large portion of messages sent to us did not come through correctly. Regrettably it appears that your message may have been affected by this, please accept our apologies.

This has since been resolved, so if you could please attempt to contact us again, we would be more than happy to assist you with a return.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible customer service

Terrible customer service, completely non existent in fact. Ordered a tin of paint then realised it wouldn't suit for our project. Contacted them well within the 14 days but no reply. Their hello@ email just bounces back.
Really poor that Rust-Oleum who used to be a good company are now just a rip off internet scam.

3 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Hi Jon,

Unfortunately we have experienced an issue whereby a large portion of messages sent to us did not come through correctly. Regrettably it appears that your message may have been affected by this, please accept our apologies.

This has since been resolved, so if you could please attempt to contact us again, we would be more than happy to assist you with a return.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Amazing colours, great customer service

I ordered three of the craft paint colours, which arrived quickly the next day. One of the paints had the wrong colour inside, but when I contacted them about it they sent out a new one completely free of charge. Paints are lovely colours and great quality, will definitely order again.

2 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Emma,

We are pleased that you are happy with your order, that is great to hear! Apologies for the issue you encountered however, and we are glad that we were able to have this resolved for you.

Thank you for your kind feedback!

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 4 estrellas sobre 5

delivery not great, paint is good

30/9/25 I never got the paint. Fedex say they delivered it and I signed for it and they have CCTV (dashcam?) footage showing the driver at my house but I was there all day and heard nothing. When I got the email saying it was delivered I looked around outside but there was nothing there so where the paint is I have no idea. Rustoleum need to use a better delivery service than fedex.

UPDATE 3/10/25 fedex are sending the delivery driver back to see if he can find the package, so they are making an effort, so I'm changing this from 1 star to 3 stars

UPDATE 6/10/25 fedex found the package, they delivered it to the right house number but the wrong street, so I have the paint now and it looks pretty good, updating rating to 4 stars

30 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear iank,

We are very sorry to hear of the issues you experienced with regards to your delivery. We are glad that this was able to be resolved for you, and that you were happy with your order once it arrived.

We apologise for the delay in receiving your order, and for any inconvenience this may have caused. We also thank you for your kind feedback.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not as described

Colours and product range are amazing however unfortunately for 3 reasons i am very disappointed.

I was invited to review the paint samples for their own website so I did. Unfortunately the paint does not match the description. I ordered matt wall and ceiling samples , but this is false as the the paint is literally shiny. Its not even eggshell .it is clearly satin/silk+.

All other brands' washable paints manage to keep it looking matt but not rustoleum. I've literally spent £100s on paint samples Tring to find perfect shades. Wilko, dulux, dunelm, crown , frenchic, farrow and ball, Craig and rose... I FINALLY found perfect colours with rustoleum- ended up
ordering 15+ colours and they were all like shiny so not a one off.

Due to this I mentioned that the paints were not matt as per the description. There should not be glare on matt paint. However my review has been rejected due to not being 5 stars. This means that their ratings on their own website can't be trusted as they only select high ratings so intentionally misleading.

Why not just call the paint what it is? I.e. Silk.

To top it off I thought I was try a sample of the chalky matt , which is meant to have zero sheen as far as I'm aware. I have wilko flat matt and it is stunning. The problem was I had to do 5 coats of a dark colur over a light colour so I would nt buy wilko again.

Received rustoleum chalky matt and it was as shiny , if not shinier than the matt!! Its bordeline gloss. I thought there must be a problem with the batches because this can't be right. They must have been packaged wrong? It's so frustrating that pictures can't be uploaded.

The colours and product range amazing however sadly, as stated , therefore I may just have to get valspar to colour match so I can get the same colour without the shine

2 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear EM,

We are sorry to hear of the issues you have experienced with your order.

We have reached out to ascertain some further details of the issue you have encountered, and we will look to offer a suitable resolution as quickly as possible.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Placed an order which was due to be…

Placed an order which was due to be delivered the next day, didn’t arrive then had to wait all weekend for it to be due the Monday still no delivery and the delivery company claiming to have attempted delivery, that’s was now 2 days sat in waiting as someone has to be in to take the delivery. Then had to chase the delivery down the street the following day as he was going to drive off again without attempting delivery. I contacted rustoleum to tell them how unsatisfied I was with the service provided and asked for some sort of compensation for all the hassle caused (all the waiting in on top of me being my husbands carer and not been able to take him out) to be told that once it leaves their warehouse it is out of their control. I ordered from them not from FedEx so my issue is with them, they then offer me 10% off if I wanted to order from them again (1. I wouldn’t order from them again, 2. 10% off next order of which anyone can get on the website at the minute) I wouldn’t order not recommend them at all. Poor customer service not a care in the world.

23 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Rylee,

We are very sorry to hear of the issues that you have experienced with your delivery. We raised the issue with the courier, to attempt to offer as speedy a resolution as possible.

Apologies for the understandable frustration this caused you, as this is not the experience we want for our customers.

Kind regards,
Rust-Oleum Colours

Valorada con 1 estrellas sobre 5

“Don’t count on their delivery…

“Don’t count on their delivery time—next-day delivery is promised on the site, but it never happens.”

19 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Elder,

We are sorry to hear that your experience with FedEx did not meet not only yours, but our expectations.

We ship all of our orders via next day shipping and the overwhelming majority of our orders are delivered on time.

However, we understand your frustration that this was not the case for your order, and we apologise for this as it is not the experience we want for our customers.

Kind regards
Rust-Oleum Colours

Valorada con 1 estrellas sobre 5

More appalling customer service and the…

More appalling customer service and the response to my previous complaint (see below) is a total lie. I finally got an actual response by email after 3 weeks of chasing these idiots for information on my order and then they insisted that FedEx had delivered the paint cans to my neighbour next door even though they hadn't. I checked with my neighbours immediately and of course they got nothing. They have finally begrudgingly agreed to refund the money and cancel the order. Who knows how long this will take! Blaming one poor person taking annual leave as BS for having crappy customer service is NOT good enough folks nor is blaming whatever rubbish internal systems you use for contacting couriers etc. How is this company even in business and operating if this is how their customer service operates. Goodbye and good riddance!!

16 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Siobhan

I’ve noticed you’ve had quite a few concerns across different companies, and I can imagine that must be incredibly frustrating. It sounds like you’ve had a string of experiences that didn’t meet your expectations, and that can really wear anyone down.

I understand that you’re dissatisfied, and I want to assure you that your concerns are being taken seriously.

However, I must respectfully point out that the tone and language used in your messages were inappropriate. We are committed to maintaining a respectful and constructive dialogue, and we ask that all communication remain civil and professional.

Our goal is to support our customers; we believe that mutual respect is essential to that process and this is the case with the majority of customers.

Kind regards
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Bought bathroom tile paint

Bought bathroom tile paint. Has worked really well. Quick delivery and have lovely wide choice of colours available

24 de noviembre de 2024
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Wendy

Thank you for taking time to post a review, it's great to hear you are happy with our paint.

We look forward to welcoming you back soon.

Kind regards
Rust-Oleum Colours

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Decking rails

Painted my decking rails in Greencroft garden paint. Paint went on like a dream and coverage was great, 2.5 litres went a really long way. Possibly the best outdoor paint I’ve ever used! Upcycled a couple of planters using their universal metallic paint, they look fab and again a tiny pot went a long, long way. Going forward this’ll be the only paint I buy! Would upload photos but can’t see anything that allows me to.

11 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Rust-Oleum Colours

Respuesta de Rust-Oleum Colours

Dear Natasha

Thank you so much for your fantastic review!
We are so glad you enjoyed using our paint.
Your feedback means a lot to us and we can't wait to see you again.

Kind regards
Rust-Oleum Colours

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Las empresas pueden solicitar opiniones a través de invitaciones automáticas. Esta opiniones, etiquetadas como verificadas, tratan sobre experiencias genuinas.

Más información sobre otros tipos de reseñas.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más