KES Lighting & Home Opiniones 

2177
•
TrustScore: 4.5 sobre 5

4,4

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Purchased an Endon Gen Rind LED Pendant French Gold Wire Suspended light for our dining room and are are very pleased purchase The price was excellent, it was easy to order online and we received i... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I always end up back at Kes Lighting. I’ve found products the same elsewhere for cheaper but ended up waiting a very long time for them (and Kes will price match anyway). Always good quality and stand... Ver más

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Chandeliers are great and look amazing but noticed that I was short by a few of the glass rods, I emailed customer service and they are charging me £50 for a pack or 2 glass rods which is extremely un... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I have brought lights from KES before and again the experience was wholly positive. Pricing is fair and the delivery is excellent. They always pack things really well so they are not damaged in transi... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Tienda de iluminación
  2. también en la categoría
  3. Mayorista de artículos de iluminación
  4. Tienda de artículos para el hogar
  5. Tienda de decoración e interiorismo
  6. Tienda de muebles
  7. Tienda para la reforma del hogar

Sobre KES Lighting & Home

Escrito por la empresa

Chandeliers in a living room setting


INDOOR LIGHTING

OUTDOOR LIGHTING

special offers


KES are one of the largest independent retailers of luxury lighting for the home.

A family-owned business, established over 37 years ago, we have unrivalled expertise when it comes to helping you find the perfect lighting for your speace.

Featuring in the likes of Country Living Magazine, The Evening Standard, Channel 4 & BBC Good Homes, we have a vast selection of beautiful pieces. You can even come and see lots of it at our beautiful showroom in Warwickshire!

Maybe you'd like to speak to one of our experts? Give us a call on 02476 317022, we'd love to hear from you!


Información de contacto

4,4

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

2 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 37% de las opiniones negativas

Suele tardar más de 1 mes en responder

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,4

Todas las opiniones

(2177)

155 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Poor service We ordered two lights on arrival one…

We ordered two lights on arrival one was faulty it didn’t fit together properly I notified them immediately and re engaged to ask for an update as the electricians are booked
These are very expensive lights and I’ve sent photos of the problem but just no customer support
I wish I hadn’t chosen the company
And to make it worse they are emailing me offers when they can’t get a first order right

4 de marzo de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Ordered a ceiling light from them

Ordered a ceiling light from them, first delivery got lost (not their fault) by the courier, DHL. KES sorted it out and shipped me a replacement. Lots of comments on here about their poor customer service but I actually found them really helpful both over email and the phone. Can't fault the company and it was a good product at a good price so credit where it's due.

20 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you so much for this, it really means a lot. Lost deliveries are always stressful and we're glad we were able to sort a replacement quickly and get the right outcome for you. Enjoy the light!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Wouldn’t waste your time

Wouldn’t waste your time ordering from this company. I bought a light which did not suit our home so I followed their rather complicated returns policy (quite obviously set up to make people fail or not bother returning). They confirmed I had met all of their stringent return rules (one being don’t use brown tape on the box or 10% of the light amount will be deducted from your refund - how bonkers!!!!). It’s now been 17 days since the parcel was successfully returned to them and I am without a refund!!!! Avoid

19 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you for your review. We're pleased the return was accepted in full, and we're sorry the refund hasn't reached you yet.

17 days is longer than it should take and we apologise for that.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great product and customer service

Great product and customer service. I needed an external light at short notice so that my electrician could fit it as part of some work he was doing. I ordered the light on the Sunday and on the Monday I phoned the company to ask if they could prioritise my order. I thought it was worth trying but did hold much hope. But to my surprise it arrived this morning (Tuesday). I'm really pleased the light, great quality, and thanks for swift delivery!

17 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

What a great result! We're really pleased we could make that work for you, and glad the light arrived in time for your electrician. Enjoy it!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible customer service

I purchased a large lantern which arrived damaged due to insufficient packaging. It took 20 phone calls (yes 20!) over a period of weeks to get the item picked up to be returned. It was the worst online buying experience I have had in 25 years and not one of the 6 members of staff I spoke to offered any sort of apology, instead I was ignored, lied to and fobbed off. After the item had been delivered back to KES (I had to wait in for three working days for the courier to collect), I heard nothing for a whole week so I had to call again to get them to issue the refund.

11 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you for your review. We're sorry to hear the return process felt drawn out, and we take damaged deliveries seriously.

We do want to be transparent: the volume of contact described here doesn't align with any record we can identify on our system, and we'd genuinely welcome the opportunity to review the full interaction if you're able to get in touch at customerservice@keslighting.co.uk with your order details.

We'd also note that our team are instructed to handle returns with care and courtesy, so the conduct described is something we'd want to investigate properly rather than simply accept at face value.

We hope to hear from you directly.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

One of the worst customer service…

One of the worst customer service experiences I’ve had. KES Lighting sent me a duplicate order due to their own mistake. I contacted them immediately to report it, expecting a simple and reasonable resolution.
Instead, I was met with aggressive and unreasonable demands to pay the full price within a week for an order I never placed and did not authorize. Despite clearly explaining that this was their error, customer service was rude, dismissive, and completely unwilling to take responsibility.
Rather than fixing their mistake, KES Lighting attempted to pressure me into paying for it. This is not how a legitimate, customer-focused business operates.
Be warned: if KES Lighting makes an error, they may try to shift the cost onto you instead of owning it. I strongly recommend avoiding this company.

9 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you for your review. We feel it's important to provide some context that has been omitted here.

The duplicate order was indeed sent in error, and we apologise for that. However, upon contacting you, we discovered that the fitting had already been installed. Once a product has been fitted, it is no longer in a condition that can be returned or resold, which is standard practice across the industry and consistent with our terms and conditions.

We did not ask you to pay for an item you didn't want. We asked you to pay for an item you had used.

We understand that wasn't the outcome you were hoping for, and we're sorry the situation arose at all. But we don't believe it's fair to characterise our position as unreasonable given the circumstances.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I ordered lightning for my new house

I ordered lightning for my new house, absolutely beautiful. The lights look amazing in our bedroom and landing.
Highly recommend beautiful quality and amazing finish.

26 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you so much! Bedroom and landing are two of the most important spaces to get right, so it's lovely to hear they've come together beautifully!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Unhelpful! Money grabbing.. read the fine print

Apparently they are to be told about returns in 7 days and then 30 to return. I missed the 7 day alert to them but was within the 30 to return- although boxed and completely untouched resealable products they would not help return them.. apparently the managing director was consulted?!?! What a company.. dreadful way of treating customers..

12 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you for your review. We're sorry to hear you found the experience frustrating.

Our returns policy is clearly published on our website and sets out the notification and return windows. These terms apply consistently to all customers, and we do have to adhere to them. We understand that's disappointing when a deadline is missed, but we wouldn't be comfortable making exceptions that are unfair to other customers who follow the process correctly.

We genuinely hope you find what you're looking for elsewhere.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Damaged wall light

Ordered wall lights and centre light. Initially only wall lights received but order status said both had been delivered. This was quickly rectified however one of the wall lights were damaged. I have provided photos via customer service email on the 17/12/25 and have since requested a response but have not yet had one.

15 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Appauling customer service from Reece…

Appauling customer service from Reece and James. Dreadful returns policy, and costly to return items. Will never buy from here again, quality not great either. Will stick with Pooky there products are far superior as well as the customer service

24 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you for leaving a review. We're sorry to hear you weren't happy with your experience.

Our returns process follows standard industry practice, and we do try to be transparent about how it works before purchase. That said, we always take feedback on board and if there's anything specific we could have handled better, we'd welcome the chance to discuss it directly.

We wish you well with your future purchases.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Not customer Friendly

I would be very careful when buying from this company as they don't like to give refunds.
Check their terms and conditions as they only want to give you a credit note if your don't like the goods that have been sent. I'm now having to make a claim via Paypal/credit card to get my monies back even though i returned the goods by hand in perfect condition.

23 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Hi Matthew,

Thank you for leaving a review, though we're genuinely sorry to read this.

We do need to address the point about refunds, because this isn't an accurate reflection of our policy. Credit notes apply only to trade account orders. For retail customers, returns are processed as full refunds, not credit notes. That's been our policy for 41 years and it isn't something we've quietly buried in small print.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I strongly advise against buying from…

I strongly advise against buying from this company. Their customer service is not only unhelpful but shockingly rude. When I received a defective item and reached out for support, I was met with dismissive and disrespectful responses and many messages were simply ignored.
They hold your money, refuse to take responsibility, and even make customers pay the full return shipping cost. After checking more reviews, I realized this has happened to many people.
They knowingly send out poor-quality products and treat customers terribly.
This has been one of the rudest and most disappointing customer service experiences I’ve ever had.

17 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

We're sorry to hear you've had such a negative experience, and we apologise if you felt our responses were dismissive or rude - that's never our intention.

Unfortunately, as your review is anonymous, we're unable to locate your order or investigate the specific circumstances to understand what went wrong or offer any resolution. If you'd like us to look into this further, please contact us directly with your order details.

You mention checking more reviews and finding similar experiences. We'd respectfully point out that we also have thousands of 5-star reviews from satisfied customers who've had excellent experiences with both our products and service. We're sorry you weren't one of them.

However, we need to address your claim that we "knowingly send out poor-quality products" - this is absolutely untrue and has zero foundation in fact. We would never do this. It sounds like you've been unlucky with a defective item, which does happen occasionally across any business, but that doesn't mean we deliberately send out faulty goods. That suggestion is completely unfounded.

Again, we're sorry you felt ignored or treated badly. That's not the experience we want anyone to have.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

To day KES lighting had a County Court…

To day KES lighting had a County Court Judgement applied against them due to the fact they don’t recognise the Consumer Rights Act 2015.
Please be aware if you purchase from this company your rights are that you can return with in 30 days and you are NOT required as the consumer to inform them within 48 hours of delivery. This does not apply on a business to business basis.

5 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Let's provide some context that you've conveniently omitted from your review.

First and foremost - we absolutely recognise the Consumer Rights Act 2015. To suggest otherwise is demonstrably false.

Your claim that we require customers to inform us of their intent to return within 48 hours is also complete nonsense. That appears nowhere in our Terms & Conditions. You've either invented this or fundamentally misunderstood our damage reporting policy, which is an entirely separate matter.

You didn't request a return. You reported damage to one chandelier 20 days after delivery - after it had been stored on a building site. You refused a straightforward replacement part that would have resolved the issue in minutes, and turned down a goodwill cash offer during mediation.

The reason you refused these solutions? You'd already purchased a replacement chandelier elsewhere before the case even concluded. You had no interest in resolution - you wanted to pursue a claim for money you'd already spent.

What you've also failed to mention is that you attempted to claim for a second, perfectly undamaged chandelier during proceedings. The judge scolded you for this. Hardly the behaviour of someone on the moral high ground, is it?

You've also refused to provide the invoice for your replacement chandelier, despite us requesting it multiple times. If you paid what you claimed, why wouldn't you simply provide it? Your reluctance invites obvious conclusions.

Yes, you won your case. But framing this as us refusing consumer rights when you never actually requested a return is disingenuous. You've chosen to share only the parts of the story that suit your narrative.

Most people would take their win and move on with their lives. The fact you're still here posting reviews says everything.

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Delivery claimed to be 1-2 days

Delivery claimed to be 1-2 days. After a whole week I found out my order was only just being picked for dispatch! (there were no stock issues advised)

...waiting on delivery now - will update if / when the order turns up

2 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Hi Stuart, apologies for the delay - unfortunately things got very busy during the tail end of the Black Friday period! We trust that you now have your goods and that everything is ok. Please let us know if there is anything else we can do.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

received quality products from this…

I received quality products from this company but unfortunately two tiny parts were missing.
I emailed Customer Service and without question or delay they shipped the parts by courier to Ireland.
Exceptional communication and service.
I would highly recommend.

24 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you Elaine, we really value your recommendation!

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Poor after sale service

Ordered 2 ceiling lights a month ago. Both missing the parts. Have been requesting to get the replacement but after sale service is poor and slow. Not giving any eta or update and not chasing supplier for replacement.

Order: INV/2025/10/1938
Ticket: #89684

5 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

We're sorry to hear you felt our service was poor and slow - that's not the experience we were aiming to provide.

We acknowledge it was frustrating to receive items with missing parts, and we agree it took longer to resolve than any of us would have liked. However, our team worked hard throughout to chase the supplier and keep you informed at every stage of the process.

We responded to your queries promptly and provided updates as soon as we had them. Throughout our exchanges, you didn't express any concerns about our service, and we believed the matter had been resolved to your satisfaction.

We're genuinely surprised by this review, as it doesn't reflect the engagement we had with you or the effort our team put in to resolve the issue as quickly as possible.

We're sorry the supplier took longer than ideal, but we did everything we could to expedite the process on your behalf.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Since renovating almost every light on…

Since renovating almost every light on our ceilings is from KES. Over the many years of buying from KES their quality & customer service is second to none! A huge thank you to Sharna for going above & beyond for us.

24 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you very much Sam, very lovely of you to say :)

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Beautiful light fitting, great customer service

Beautiful light fitting, I was really impressed. It looks stunning in my bedroom, I'm really pleased I chose to buy from this company. The light fitting looks expensive although it was far from it, the cheapest I found online. Customer service is very responsive. A couple of the glass tubes broke whilst fitting, at no fault of there's. Replacements were sent without any issues.
Highly recommend and would purchase from here again.

19 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Thank you Leanne, we're really pleased to read of your experiences!

Valorada con 5 estrellas sobre 5

wat een super bedrijf

wat een super bedrijf, glas van lampen was gebroken aangekomen, en meteen werd er geregeld dat ik nieuw glas toegezonden kreeg.
erg blij met lampen en erg netjes hoe de service-balie mij te woord heeft gestaan

11 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

Bedankt Michael voor de vriendelijke woorden! We zijn blij dat we het probleem snel hebben kunnen oplossen :)

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bought two lights which arrived in…

Bought two lights which arrived in perfectly packed box. We saved it stored safely away for the electrician to mount them. When the electrician came we found out both of the lights were completely shattered. Customer service is refusing to replace them or give a refund as we notice the issue after the 7 days period that they strategically don’t clearly disclose. Now we have to buy another set of expensive lights and cover the cost of another call out to the electrician- absolutely shocking! Don’t use this company, completely unprofessional!

21 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de KES Lighting & Home

Respuesta de KES Lighting & Home

We are sorry you've experienced damaged items, but we need to address several inaccuracies in your review.

Our returns policy is clearly disclosed in multiple places, not "strategically hidden" as you've claimed:

- Highlighted in our Terms & Conditions, which you confirmed you'd read and accepted at checkout
- Sent to you via email with your order confirmation
- In the footer of every page across our website

The policy requires customers to inspect items within 48 hours of delivery specifically because we cannot determine whether damage occurred in transit or during storage - particularly when items are left unopened for an extended period, as in your case.

This isn't a "7 day period" - that's our B2B returns window, which is separate from the damage inspection requirement.

We understand this is frustrating, but the responsibility to check goods on arrival is standard practice across the industry and exists to protect both parties. We've packed your order properly (as you've confirmed), but we cannot accept liability for items that weren't inspected until your electrician arrived, which could have been days or weeks later.

We're not "completely unprofessional" - we're following clearly stated policies that you agreed to at purchase.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más