Bavarian Automotive Opiniones 

128
•
TrustScore: 2 sobre 5

2,1

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Still trying to resolve faulty Carplay since 2024, had the 2 year extended warranty but that also appears to be a waste of money. Thought we were finally making progress when a couple of months ago th... Ver más

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Bought the CarPlay activation alongside with ENET cable and WiFi antenna from them. ENET cable and WiFi antenna came but no email with instruction nor the information I needed to do the coding. Tried... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent MMI Retrofit box, Amazon firestick, Apple CarPlay, Android Auto all works. Easy connections. Helpful staff via WhatsApp. Delivery was a bit slow. Help via email needs improvement. No install... Ver más

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid this company. Paid for a module 3 weeks ago, had an automatic response but nothing since despite multiple attempts to communicate. I’m trying to get my money back now. **edit**. They’ve... Ver más

La empresa ha respondido


Información de contacto

2,1

Malo

TrustScore: 2 sobre 5

128 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 51% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 2 semanas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

2,1

Todas las opiniones

(128)

35 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Poor communication no instructions

I ordered a retrofit CarPlay system for my daughter’s Mini Cooper as a Christmas present. A package with random wiring looms arrived on Christmas Eve (late). No instructions.

Eventually the company responded to my emails mid January and dispatched the remainder of the order but this took over a week. However still no installation or wiring diagrams provided. About as useful as tits on a fish.

It’s now mid February and I am still waiting for a response for installation instructions.

Online support is via a BOT. No phone number provided.

Poor communication, slow to dispatch items and no support whatsoever.

Do not use.

14 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great price for my item & excellent communication.

Reached out to Bavarian Automotive regarding some Focal Speakers that are very hard to find in the US.

They quickly replied with the correct kit for my Volkswagen and the expected date that they would have them back in stock.

I had a few more additional questions and they were very quick to answer them back even though I'm in the US CST time zone and they are in the UK.

I ordered my kit and my purchase cleared customs & arrived to the US in 3 days. Do keep in mind that Signature is Required for delivery and if you need that adjusted then you'll need to reach out to Bavarian Automotive Customer Support to have that adjusted.

UPS will not be able to adjust that without Bavarian Automotive's approval.

That was the only issue I had with delivery.

The Focal IS VW 180 & IS VW 165 kits that I installed in my VW Tiguan are great.
Huge difference in sound quality so very pleased with the product.

The other bonus is I saved $500 by ordering them from Bavarian Automotive compared to ordering them in the US.

Even though I had to pay shipping and tariff fees for importing them into the US from the UK it was well worth it.

Thank you Bavarian Automotive for your kind, prompt and courteous service. I'll definitely continue following your store to look for more items that may be compatible with my vehicle and I want to give you a big thank you for offering products at a very reasonable price.

30 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Thank you for your kind words and for taking the time to leave such a detailed review. We’re really pleased to hear that the Focal kits have made such a noticeable improvement to your Tiguan and that your order reached you in the US quickly and safely.

We always aim to provide clear advice, responsive support, and a smooth buying experience — regardless of time zone — so it’s great to know this reflected in your experience. We also appreciate you highlighting the signature requirement for delivery; this is in place to help protect high-value shipments, but we’re always happy to assist customers with delivery preferences where possible.

Thank you again for choosing Bavarian Automotive. We genuinely appreciate your support and look forward to helping with any future upgrades.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid this company

I would strongly advise against buying anything from this company.

I purchased a CarPlay unit a couple of months ago and have had issues from the start. The unit is unresponsive, lacks basic features found in most comparable products, and does not work with a reverse camera even though it is advertised and should be able to work. I received faulty product.

When I raised these problems with customer support, they were very unhelpful, I was asked to provide irrelevant information and even after supplying everything requested, a lot of the time I would just left with no response. No actually help. I am currently still waiting on responses to multiple emails that are still unanswered.
What makes this worse is that when I posted my experience on Google Reviews, the company was suddenly very quick to respond with a long, rude reply. They put far more effort into defending themselves publicly than they ever did trying to resolve my actual problem as a customer. Never one did any of the issues they brought forward in the reply ever been told to me via email.

They don't care about the customer more interested in there back pocket and there

2 de febrero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

We are responding publicly to correct several inaccurate claims made within this review.

Your unit was delivered on 15th September, and you did not contact us with any concerns until 12th December — nearly two months later. This timeline does not support the suggestion that the unit arrived faulty or misrepresented.

Your “research” appears to confuse the RCD360 Pro you purchased with the RCD360 Pro3, which is a different model that supports wireless CarPlay. The unit supplied to you has never been advertised as wireless — the specification is explicit: wired Apple CarPlay only.

You also referenced a missing scan button. Earlier versions featured a physical button; however, on newer models the scan function is integrated within the on-screen radio interface. The feature is present and the unit is operating exactly as designed.

You further claimed the unit does not display radio station logos. This model has never been advertised with that capability. FM radio uses the Radio Data System (RDS), which transmits text such as station names but does not support logo broadcasting. Logos are typically available only via DAB digital broadcasts. This is an industry-wide technical limitation, not a product fault.

Regarding the reverse camera, the installation photos you provided show that the camera has not been connected to a 12V reverse power feed, nor is a trigger feed visible at the radio loom. Without power, no reverse camera will function. This strongly indicates an installation issue rather than a defective product.

You stated the vehicle was taken to a detailer; however, vehicle cleaning services are not audio installation specialists, and incorrect installation should not be presented as a product fault.

You also claimed we “did not take responsibility” or make a “real effort” to resolve the matter. This is incorrect. As previously advised:

“The unit will need to be returned for testing so we can properly diagnose the issue and provide a resolution. Once inspected, we will either repair or replace the unit in line with our warranty process.”

This is a standard and responsible warranty approach.

For transparency:
• 12th December: You contacted us and we provided troubleshooting guidance while requesting images to diagnose the issue.
• December period: Response times were slightly extended due to seasonal closures.
• 12th January: We reiterated that the unit should be returned for testing and offered to proceed once replacement stock arrived. We received no response.

During this time, our system recorded a high volume of repeated emails within short timeframes, triggering automated spam protections and contributing to delays. We ask customers to allow reasonable time for technical investigations.

As a business, we typically honour our word and support our customers — even when opinions are shared publicly — provided there is cooperation so that matters can be properly investigated.

We offered to inspect the unit and confirmed that any verified manufacturing fault would be resolved through repair or replacement. Following technical review, there is no evidence of a defect — the concerns raised relate to specification misunderstandings and installation. Accordingly, the unit does not require return, and the matter is considered closed.

We appreciate that you are entitled to your opinion; however, publishing a 1-star review that contains multiple inaccuracies does not reflect the situation accurately.

We also note that you contacted us again following the publication of your reviews requesting further assistance. Our position remains unchanged. As previously communicated, the matter has been technically assessed and there is no evidence of a product defect.

Publishing the same inaccurate claims across multiple platforms is a serious matter. We actively protect our business from misleading or false statements and will pursue formal remedies where appropriate.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Order severely delayed & ignored by customer service

I ordered a Volvo CarPlay unit on the 15th December, and on the 17th got an email saying it had been dispatched and a tracking number provided. Over the Christmas holidays the tracking still said Royal Mail were expecting it so I emailed after in the new year to check where it was. Got told it was going to be dispatched at the end of that week but it still never was. It took a further 2 emails over another week from me until they responded saying they were escalating this to management. At this point I told them not to bother dispatching the item and to give me a refund as it had been over a month since I ordered. This was now 11 days ago and still no contact from them, I have had to resort to disputing the money with my credit card company. Can’t tell whether it’s a scam company or just terrible customer service, but would strongly advise not ordering anything from them unless you want to loose your money.

I ended up ordering a CarPlay unit from a Chinese company (isudar) instead and it arrived in 4 days from china and the customer service was amazing.

Edit: name was wrong on my profile (has been corrected) and company replied saying no record of the order. Order number #7553, Jax Duerden.

15 de diciembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

We take reviews seriously and have thoroughly investigated this matter; however, we have been unable to locate any order matching the details provided or under the name “Jack” within our system. In addition, no one has ordered a Volvo system on that date.

To properly investigate delivery, dispatch, or refund concerns, we require verifiable order information. At present, no order number, matching customer record, or transaction can be identified.

If you have genuinely placed an order with us, please contact our support team directly with your order number, full name, and postcode so we can immediately review the case and resolve it.

Without this information, we cannot validate the claims made in this review.

Suggesting that our business may be a “scam” is a serious allegation. We dispatch a high volume of orders and maintain structured customer support processes to ensure issues are handled appropriately.

If this review has been posted in error, relates to another retailer, or cannot be substantiated with an order reference, we respectfully request that it be removed.

Our team remains ready to investigate and resolve any legitimate order without delay once the necessary details are provided.

UPDATE:

Thank you for updating your review and providing an order number.

However, we are still unable to locate an order under the name Jack. Accurate customer details are essential for us to correctly identify transactions and investigate any concerns.

If the order was placed under a different name, email address, or billing details, please contact our support team directly with the correct information so we can locate the order without delay.

We take claims relating to delivery and communication very seriously, but inconsistencies in customer details can significantly hinder our ability to investigate and resolve matters promptly.

Our team remains ready to assist and bring this to a resolution as soon as the correct information is provided.

UPDATE (again):

Thank you for updating your details so we could locate your order.

Your order was affected by a quality control issue identified within a specific batch of Volvo units, and shipments were temporarily paused to prevent customers receiving a product that did not meet our standards.

Two customer communications were issued in January to affected orders advising of the delay and the reason behind it. We are currently reviewing our records to confirm whether these emails were successfully delivered to your registered email address and will verify this internally.

During this period, our support team experienced a significantly higher volume of enquiries, which resulted in longer-than-usual response times. We recognise this may have caused frustration.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

contacted the guys on instagram for a…

contacted the guys on instagram for a part, they confirmed it will fit and work so I ordered the part. 3 months has gone by with no part, no emails and they don't reply to emails or instagram messages. they don't even have a phone number listed 🚩

11 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Thank you for your review. We have responded to your communication but have not received a reply.

At present, we have been unable to match the details provided in this review to a verified order or active support case. To properly investigate, please contact our support team with your order number, full name, and postcode so we can locate the transaction and assist without delay.

We take claims of extended delays and lack of communication very seriously; however, without sufficient information we are unable to validate the timeline described.

For clarity, our email and support channels are actively monitored, and customers are responded to within normal operating hours.

If you have contacted us via social media, customers are always advised to follow up via our official support channels so enquiries can be tracked and resolved efficiently.

Our team remains ready to assist and bring this matter to a prompt resolution once the necessary details are provided.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very good customer service

Very good customer service. Had some trouble with my order and they were able to sort it out very quickly.

15 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Thank you.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No response to hardware error - Order #7629

Very disappointed. I was sent a mounting bracket that does not fit my BMW X2. I sent clear photographic evidence of this mismatch on Sunday and have followed up multiple times, including a final notice this morning. I have had zero response since Friday despite them having confirmed it was compatible before I purchased. I want the correct part delivered but I am getting no response at all

13 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Thank you for your review. We would like to clarify the timeline to ensure an accurate account of events.

The emails referenced were sent over the weekend. As clearly stated on our website, our business is closed on Saturdays and Sundays, and messages received during this period are responded to on the next working day. Expecting a response outside of published operating hours is not realistic.

On the following business day, prior to any formal investigation being completed, you issued what was described as a “final notice” and referenced a chargeback. This approach does not allow reasonable time for a support team to review technical evidence and provide a resolution.

Your replacement bracket has since been delivered; however, this review remains unchanged and does not reflect the outcome or the resolution provided.

We take compatibility concerns seriously and always work to resolve matters as quickly as possible, but this requires allowing our team appropriate time within normal business hours to investigate and respond.

We respectfully ask that reviews reflect the full sequence of events, including when a resolution has been completed.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Good communication

I needed to return an item which was an unwanted gift.
I found this company very helpful.
They responded quickly to emails

9 de enero de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Sent me a radio and it doesn’t fit my…

Sent me a radio and it doesn’t fit my van tried to get hold of them many times they read my messages and say they will get back to me and never do. Keep contacting and no response. I would avoid this company. And buy elsewhere.

20 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Hi Deano,

Thank you for your review. I’m sorry if you’re unhappy with our service. We’re currently dealing with a high volume of enquiries which is causing a slight delay in getting back to you.

The product you’re referring to is the fitting kit and double din for your Ford Transit Custom. Unfortunately, we don’t manufacture the parts for this kit so we were waiting for a response from the factory to see what could be done.

The screen and fascia are the correct ones for your car but you’ll need to cut some plastic inside the aperture to allow the double-in-line radio to fit properly.

This is a common issue when installing these double-din radios as there’s limited space behind the dashboard.

If there is anything else we can help with, please let me know.

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Avoid save your cash!

Had the system installed into my audi s5 2015, had nothing but issues, i paid the extra to have it installed by their specialist, the bluetooth phone calls are terrible, the system likes to restart randomly, connection issues, music sometimes plays through the radio or spotify, now it just randomly reboots while driving, i have tried to reach out for support but it appears they are no longer interesting in resolving this.

1 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Hi Luke,

Thank you for your one-star review.

Based on the evidence you’ve provided, there’s nothing wrong with the kit at this time.

Regarding the “sound sometimes playing through radio or Spotify” issue, this is impossible unless you manually change the audio source. Leave it set to AUX.

The “randomly reboots” problem could be due to your phone losing connection with the module. This can happen for various reasons like signal blockers in your area, Wi-Fi jammers or frequency disruptors, all of which could cause momentum disconnection issues. However, this isn’t a problem with our kit. I’ve asked for a photo of the software version of the kit but haven’t received one.

Valorada con 5 estrellas sobre 5

CarPlay retrofit kit

Ordered a CarPlay retrofit kit for my Mercedes c class, Kit delivered without instructions but emailed customer service and received PDF instructions same day, easy to install and so far has been working great no issues.

19 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolute Failure of Product and Support—Nearly a Month of Silence

I purchased the 10.25" screen upgrade hoping for a seamless modern CarPlay/Android Auto experience. While the hardware installation was acceptable, the screen developed a consistent software/display issue almost immediately.
I contacted Bavarian Automotive Support via WhatsApp, as instructed, on October 24th, 2025. This is where the nightmare began.
Instead of troubleshooting the screen itself, I was given the excuse that the problem was caused by a compatibility issue with the iOS 26 update and was told, point-blank, to wait for a subsequent iOS update to fix their product. This is a ridiculous deflection, but I waited.
Since that initial contact, two major operating system updates have been released, and the issue on the screen remains completely unchanged. More importantly, Bavarian Automotive Support has now completely stopped replying to my messages.
It is now November 16th, and I have had zero communication, zero resolution, and a malfunctioning screen for nearly a month. They acknowledged the issue, provided a misleading excuse, failed to follow up, and have now abandoned their obligation to provide support for a product they sold.
Buyer beware. Do not be fooled by the high-quality products they advertise; their customer support is non-existent when problems arise. I am stuck with a buggy screen and no recourse. Save your money and buy from a company that stands behind its products.

16 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Go else where

Save your money ordered a rear view camera for my audi a3 didnt cone with instructions sent me some through email which was not correct for my car been waiting weeks and several emails and messages etc and nothing. Now I'm £220 down

18 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 2 estrellas sobre 5

Good Head unit - Rubbish support

Purchased my Linux head unit for Mercedes C Class Coupe in May 2025. Head arrived safely but with no instructions or ancillaries. Many emails have been exchanged along with many whatsapp messages, all of which could have been avoided if the unit had been supplied with an instruction manual. I was advised that one was being written several times, only to then be told that there was no such manual!!! The "support centre" seems to be an automated bot that forwards messages on, with you eventually recieving an email reply! I did opt for the optional warranty so this should be interesting should i have an issue further down the line.

1 de mayo de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

While there was no instruction on the screen, we did help you set it up, so I wouldn’t say support is rubbish.

Valorada con 4 estrellas sobre 5

No instructions, no communication

As per a few of the other reviewers, there were no instructions contained in any of the packaging. So I have emailed, messaged them and WhatsApp message them and still nothing. I don't think it's unreasonable to expect an email PDF by return showing the instructions given that these units are there bread and butter. Very seriously considering returning the unit due to the lack of communication from the seller. Very frustrating and a poor customer experience with regards to any service 😞 Edit* I have received communication from the company and hopefully my issue will be resolved. Further Edit * Have actually received some very good help with my issues and am happy to report that all is working as it should, still got a small issue with Android auto in terms of it not picking up my voice when I'm speaking to text or reply to WhatsApp messages but not 100% that it's an issue with the unit rather than just my system. That said, Reece was very helpful in sorting my problems and I'm happy to recommend.

23 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Terrible customer service

Customer service isn't great. No instructions initially in the box so had to ask for instructions which is fine. Instructions were for the wrong vehicle but managed to work through that.
I also paid for 3-5 day delivery, the unit didn't even get dispatched within 3-5 days let alone delivered.

Android auto keeps disconnecting, which caused a lot of problems whilst driving through France and other countries. multiple solutions were offered however none have worked. Have been sent a different set of dip switches to try (completely different to the user manual) and now that I have asked for a refund and return the item I've been told that they will refuse the return because it's outside of their 14 day policy (despite me bringing this issue up within less than a week of delivery). Support was slow so this went on for a few weeks with multiple prompts from me. The dip switches have been changed as per their advice and yet the unit still restarts itself randomly.

It's also sold as having a HDMI input on it - the unit itself does have a HDMI input but there is no way of this displaying on the unit. I've requested advice on this and sent pictures of firmware versions as requested but this has now been ignored.

Advice given has been contradictory, I've been told that I don't need to connect my unit to my cars Bluetooth directly but then told in another message that I do.

I'm now stuck with a faulty unit as they refused to return it for a refund.

17 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 4 estrellas sobre 5

Order and RCD 360 pro head unit for car…

Ordered an RCD 360 pro head unit for car play and it worked fine for almost a year then the steering wheel controls stopped working for skipping songs and volume control. In addition to this, the radio does not turn on/off with the car meaning I have to do it manually everytime. Also, the lights on it always stay on which ended up fully draining my battery. I was sent a "replacement" head unit but was greeted with the same exact issues upon installing it.

I reinstalled the head unit that came from factory with the car and everything worked perfectly fine which means it isn't my car thats messing anything up with their head unit.

After days of talking with them back and forth I had a not so good experience and ended up waiting for a response for a while. I now recently received a message and was told that the person who handled my case is no longer working for them which I presume is because they didn't follow the protocol for the returns/exchanges side.

I was informed that they would now be happy to send me a new head unit to see if the issue gets resolved. Just waiting now to see everything through as of 9/9/2025. Will update if anything changes but for now my experience with them hasn't been amazing but it can change subject to everything being resolved.

8 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

car play unit with reverse…

I bought a car play unit with reverse camera, was working for about a year without any problems one of sudden started to disconnect from my phone and the camera start playing up(sometimes shows image and sometimes doesn't ) i contacted them explains the situation and there simple answer was "You need a relay" when i started to question why was it working so far and then stoped their answer was"do you know more than us".

21 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Bavarian Automotive

Respuesta de Bavarian Automotive

Hi Nick,

The unit worked perfectly for nearly a year, so it’s not faulty. It still works. When the issue started, we explained that your car simply needs a relay – a really common fix on CANBUS/manual vehicles. We even broke down why: your reverse light feed doesn’t give a stable 12V, so the camera flickers without a relay.

You kept insisting the unit was faulty, even after we explained the technical reason. At that point, yes – we did say “you must know better than us”… because, well, you were telling us the product we sell every day was broken, instead of accepting the actual solution. Bit like telling a mechanic your car “just needs a new engine” when the real problem is a blown fuse.

The product is fine, the fix is simple, and the advice we gave was correct. A 1-star review just because you didn’t like the answer isn’t fair – but we’re still happy to help you fit the relay if you want it sorted.

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más