Leaf Envy Opiniones 

362
•
TrustScore: 4.5 sobre 5

4,3

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

What fantastic company really great service and communication.my daughter in law loved her plant and will look after it..thankyou.

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Easy to choose and buy, but delivery is not the strongest side. Ordered on Monday, dispatched on Friday, obviously didn’t get it next day as it was Saturday. Got the plants only on Tuesday as on Mond... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I recently ordered three plants from Leaf Envy, and I couldn’t be happier! All of them arrived quickly, beautifully packaged, and in perfect condition — honestly healthier than any I’ve ever bought fr... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I had an issue with my initial delivery, which was no fault of theirs. The team didn’t hesitate to help assist me with my problem and ensured a new product was sent out to me super fast! Particular sh... Ver más

Información sobre la empresa

  1. Eventos y entretenimiento

Escrito por la empresa

We are the destination for plant collectors, plant stylists & plant enthusiasts. Our premium quality products are created for the interior-design obsessed. We help you go from plant newbie to plant fanatic. We are designed to transform lives through nature. Indoor plants, pots & accessories delivered nationwide.


Información de contacto

4,3

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

362 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

Ha contestado el 16% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 2 semanas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,3

Todas las opiniones

(362)

60 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Waste of money

Plant arrived all over the place, scooped compost back in pot, plant slowly died, dried up and leafs went crispy and fell off. Complained and was sent a form to fill out. That was a week ago and still nothing. Terrible service and waste of money

29 de abril de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Leaf Envy

Respuesta de Leaf Envy

Hi Hannah,

I am truly sorry to hear about your experience with your recent order.

Our customer care team processes and reviews the Plant Care Form to determine the cause of any issues as we aim to provide our customers with a positive experience and satisfaction with our product quality. I apologise for the delay in our response.

I am pleased to inform you that we have sent out a replacement plant for you and included a care guide in our email. We hope this gesture demonstrates our commitment to your satisfaction and that you might consider reevaluating your review. As a small business, your feedback is very important to us, and we strive to learn and improve from every customer interaction.

Thank you for your understanding and patience. If there is anything else we can assist you with, please do not hesitate to reach out to us at info@leafenvy.co.uk

Best regards.
Leaf Envy Team

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Sent a plant with root rot, refused a refund

I did a bulk order of many plants for over £100.
One of the plant I received had root rot.

I have been very reasonable and asked for a refund of the faulty product and sent them pictures and spoken to somebody back-and-forth. In short, they have refused to refund, gave me some excuse of an answer. I will not recommend them. They are a bunch of scammers.

13 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Beautiful products, great service

I have ordered multiple plants and pots from this company, all of which have been beautiful and high quality. I had a minor issue with one of my plants (which I believe was damaged during transit) and they were very friendly, helpful, and quick to resolve the problem. I will absolutely buy from them again both for myself and for my interior design clients.

8 de marzo de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

The best plant delivery service in the…

The best plant delivery service in the UK!

It is not the first time I ordered from LeafEnvy and it is always on point.

First, the quality of the plant delivered - nothing to complain, as in the picture. (Frankly speaking, I think I got the cutest fiddle fig ever!)
Secondly, the design of the packaging allowed the plant to be safely delivered, without any damage.
Lastly, all was done very fast with great communication.
Leaf Envy never disappoints :)

6 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Have purchased repeatedly with Leaf…

Have purchased repeatedly with Leaf Envy, always great quality plants and some unusual ones too. Pricing is also good. Shopping experience seamless and I can’t recommend them highly enough!

28 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Beautiful specimens, expectedly chosen and packaged

The two plants I ordered were in perfect condition, they looked like they were carefully nurtured, well packaged and hand picked. When I unpacked them I was soo happy. Very happy and I trust this shop to buy all my future plants from; they are the experts!

9 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Super happy with my plant!

Super happy with my plant and plant pot, they're exactly what I wanted. Although the original plant pot I received was cracked during transit, after getting in touch I received excellent customer service from Zorayda who was quick to fix the problem for me and send out a new pot.

19 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Amazing range of plants and customer…

Amazing range of plants and customer service were so helpful when I had questions about which plant would be best for the different areas of my house and the lighting in each room.

I love their approach to education and caring about the plants they sell thriving with their new owners. Would absolutely recommend buying.

15 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

I expected better

I expected better. First I spent a lot of money on a plant. The picture on the website looked so lovely. I literally got a plant with four leaves for not far off £100. Rare or not, not as advertised. None the less it was a nice plant, not worth the money but I didn’t want the fight so moved on.
I also subscribed to their monthly plant with pot service. First plant arrived without the pot. I contacted customer service expecting a quick resolution and the missing pot sent. Instead they want pictures of the packaging - no doubt knowing I’d have binned the box. Why would I think to keep a box? After all I have spent with them in one order they must see I’m not doing it to scam them out of a plant pot.

7 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Leaf Envy

Respuesta de Leaf Envy

Hi Mark,

Thank you for sharing your feedback with us. We're truly sorry to hear about your disappointment regarding the rare Variegated Monstera you purchased and your experience with our monthly plant subscription service.

Regarding the Variegated Monstera, we understand your frustration, and we apologise if the plant did not meet your expectations. As stated on the product details page and in our policy, due to the rarity of the plant, we cannot guarantee the variegation on the leaves, nor their size. Each plant is unique, and its appearance may vary from the image online. However, we do ensure that the pot size remains consistent with what is advertised. We are glad to hear that you like the plant, despite it being slightly smaller than you thought it would be on arrival.

Regarding your subscription missing the pot, this is indeed highly unusual, and we apologise for the oversight. We request pictures of the packaging not as a means of doubting you but rather to investigate internally with our warehouse team and understand where the issue occurred. It's part of our standard customer service procedure to ensure that such issues are addressed promptly and resolved efficiently.

Once again, we apologise for any inconvenience caused, and we appreciate your understanding as we work to rectify these issues. If you have any further concerns or questions, please don't hesitate to reach out to us.

Sincerely,
Zorayda
Customer Support | Leaf Envy

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Fantastic care and service...

I Love this company. This is the first time I have ordered plants online. I am so happy I bought my plants from Leaf Envy. My plants arrived on time and in perfect condition. The packaging was great, not just a standard box and clearly packed with care. Inside I found care cards, totally unexpected, these have been well thought about and produced. I will not go anywhere else to buy my indoor plants again.
It was fantastic to receive a personal message, the service is second to none. I will be passing on Leaf Envy to everyone I know.
It has been and will be a pleasure to use Leaf Envy and can't wait to order my next plants.
Had to come back. I ordered a Prayer Plant. At first glance it looked fantastic. Being a Prayer Plant when it arrived being in the dark, the leaves were fully closed. 2 days later my Prayer Plant to open up fully. What a beautiful sight I woke up to this morning. Absolutely beautiful.
Thank you.
Neil Thompson.

8 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great Customer Care & Service

Had an issue with a plant being delivered damaged due to extremely cold temperatures. Took a few emails to get things sorted but all in all very nice plants and very good customer service from Leaf Envy. Thank you

1 de febrero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 5 estrellas sobre 5

Stunning Indoor Plants

So happy with all of the plants I've ordered from Leaf Envy - they come packaged really well and are shipped very quickly.

They provide plenty of care info which was really helpful for a plant newbie like me!

Customer service is great too - I had a question about shipping and they got back to me quickly with the answer I needed.

Will definitely be ordering more, would also make the perfect gift for friends and family!

13 de enero de 2024
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

I made mistake of trusting the 5 star…

I made mistake of trusting the 5 star reviews on here before I made a purchase. I wish I could leave zero stars, and I don’t believe the 5 start reviews.

I’ve emailed the company multiple times to raise a complaint/ask for my money back but they’re ignoring me so this is my last resort.

I bought a plant as a house warming gift for a friend. It arrived with only 2 leaves left on it, a broken bamboo stick and most of the earth had come out of the pot.

Rather than being a lovely moment of receiving a nice plant my friend was given the job of repotting the plant and trying to nurse it back to health.

The pot Leaf Envy recommended to go with the gift is the wrong size, far too big, so the whole thing looks ridiculous.

Don’t buy from this company. Maybe they do get it right sometimes, but they haven’t in my case, and they’re ignoring my emails to rectify the situation.

Edit - leaf envy contacted me off this back of this review to offer me a discount on my next purchase. I emailed back to say this was unacceptable and that I want a refund (the plant is now almost dead despite my friend giving it a lot of love).

They’ve ignored my reply. So I’m back to having to use Trust Pilot to get their attention.

Great customer service guys! Give me my money back you fraudsters.

Edit on 19 Feb 2024. Nothing at all back from leaf envy having emailed them. Don’t buy from this company. I’m giving up now. Which I suppose is their ‘customer service’ tactic.

10 de enero de 2024
Opinión espontánea
Logotipo de Leaf Envy

Respuesta de Leaf Envy

Hi Becky,

We sincerely apologise for the disappointment and inconvenience you've experienced with your recent purchase.

We regret that the resolution offered did not meet your expectations. Your feedback is crucial to us, and we want to address your concerns promptly.

To assist you further and provide a more suitable resolution, could you please email us at info@leafenvy.co.uk with your complete name and order number? This will allow us to locate your account and work towards resolving the situation to your satisfaction.

We appreciate your understanding and look forward to the opportunity to make things right.

Sincerely,
Zorayda
Customer Support | Leaf Envy

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Sent me an unhealthy plant

My experience with this Leaf Envy was highly unsatisfactory. I bought a bird of paradise plant with broadway pot from them through Heka. Upon receiving the plant, I was dismayed to find numerous holes in the leaves and clear signs of disease, giving it an overall unhealthy appearance. Despite reaching out to customer service with my concerns, they were unresponsive, leaving me feeling ignored and frustrated. Considering the substantial cost of nearly £100 for the plant, I expected a higher level of quality and better customer support. Unfortunately, I won't be making any future purchases from this company.

28 de diciembre de 2023
Opinión espontánea
Logotipo de Leaf Envy

Respuesta de Leaf Envy

Hi Vignesh

We sincerely apologise for any dissatisfaction you experienced with your recent purchase from Leaf Envy. We are committed to providing high-quality plants and excellent customer support, and we regret that your experience fell short of your expectations.

Upon reviewing our records, it appears that we responded to your concerns on the same day we received your inquiry. However, it seems that our response might not have reached you successfully. We sent our reply to your email address vigneshbabu.ram@gmail.com.

To assist you further and address your concerns, could you please double-check your email inbox, including spam or junk folders, for our response? If you cannot locate our message, we kindly ask you to reach out to us again at info@leafenvy.co.uk.

We want to assure you that our customer support is always available to assist our customers with their concerns, and we are very generous when it comes to replacements and refunds.

We look forward to your email and we appreciate your understanding and cooperation.

Sincerely,
Zorayda
Customer Support | Leaf Envy

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más