Wickedquotes Opiniones 

180
•
TrustScore: 3.5 sobre 5

3,3

Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Very bad experience with this company! Avoid this company! Any little thing to adjust on your policy will Be charged £50 even my premium yearly £215 pounds ! Be careful people ! Customer service not... Ver más

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Representative Ali Eren was very helpful. Your company does need quite a bit of input from me in terms of forms (* Copy of DVLA Licence Summary for Mr Paul Zotos * Copy of Evidence of MOTORCYCLE... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Excellent price for my bike insurance. Staff are very helpful. Kept well informed throughout the process Thanks 👍

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

So I’ve been with Wicked for 3 years now, they do exactly what they say very well, email you when you need reminding , are on the end of the phone when you need to speak to someone, yes that’s right N... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Eventos y entretenimiento

Escrito por la empresa

We are one of the UK’s largest independent motorbike insurance providers. For over 15 years, our knowledge and expertise has continued to grow!


Información de contacto

3,3

Medio

TrustScore: 3.5 sobre 5

180 opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

No consta que haya invitado a opinar recientemente

Esta empresa no ha enviado invitaciones a sus clientes recientemente, por lo que es posible que las opiniones no sean representativas

En Trustpilot apostamos por el contenido creado por personas. Sin embargo, esta empresa puede utilizar nuestra herramienta de respuesta asistida por IA para redactar sus respuestas.

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

3,3

Todas las opiniones

(180)

30 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Ask for lots of documents and then say…

Ask for lots of documents and then say they haven't received them.
poor service and want extra payments for any slight change.
Stay clear of the initial first competitive price

14 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for contacting us. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to call or email us with your policy number and we will be happy to look into this for you.

We appreciate how frustrating this can be and understand your concerns. Unfortunately, in some situations—such as when we need to update details like a no-claims bonus or licence type or pass date after reviewing validation documents—these changes can have an impact on the premium.

Many Thanks

WickedQuotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Zero stars is too much.

I took out a fully comp policy on my motorcycle, and after I paid I was presented with unreasonable terms. Basically I'm not allowed to leave my motorbike anywhere except my home garage, so if I go on a trip or stay at a friend's house, hotel etc, I'm not covered for theft!

People like to use their motorbikes, that's what they're for, yet this company seems to think that we should have to stay at home all the time.

Anyhow, as the policy doesn't start for a few weeks, I decided to cancel and get a full refund. It clearly states on their site that I am entitled to a full refund if the policy hasn't commenced, yet when I cancelled they charged me £40, and flat out refused to cancel if I didn't pay.

I had no choice but to pay as I needed to cancel the policy, and will now have to pursue my complaint via the FOS. What a lousy company, they are cheap for a reason and I recommend to avoid at all costs.

10 de enero de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for reaching out. This has been passed on to the relevant manager who will investigate and be in contact.

WickedQuotes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Quick and easy insurance

I renewed my motorbike insurance after receiving a quote from wicked insurance which was really competitive, I did this on line which was quick and stress free an excellent service, thank you.

20 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for your positive review! We're glad it was stress free!

WickedQuotes

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Great company this

So I’ve been with Wicked for 3 years now, they do exactly what they say very well, email you when you need reminding , are on the end of the phone when you need to speak to someone, yes that’s right NO chat bot, no virtual rubbish.. real living, educated and enthusiastic human beings.. good people doing what they do well, and extremely competitive pricing.

4 de noviembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for your positive review. This is what we strive for. Enjoy your weekend!

Wicked Quotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No refund after 4 days of policy!

I am writing to express my deep disappointment following my recent telephone call regarding my policy. I have been a loyal customer for several years, but I am now left feeling very dissatisfied with the level of service provided.

I recently discovered that I am unable to book a CBT (Compulsory Basic Training) for several weeks, which has caused significant inconvenience. In addition, I was informed that transferring the policy to my partner’s name—despite him only having had the policy for four days—was not possible. Furthermore, I was advised that there would be no refund, no cooling-off period, and no opportunity for policy adjustments.

I find this situation completely unacceptable, particularly given that this was a genuine mistake on my part regarding the expiry of my CBT. As this is a new policy, I had hoped for more understanding and flexibility in resolving this issue.

I kindly request that this matter be escalated to your management team for review. This is the first time I have experienced such a poor level of customer service, and I hope that a fair and reasonable solution can be reached.

29 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for contacting us. We have checked with the relevant team and we can confirm that your case has been escalated to the manager in full and you will receive a formal final response letter in regard to all points from the manager. The reason for the enforced cancellation however is that although a genuine mistake, which we do not doubt, you cannot legally ride without a valid CBT. Although frustrating, we are unable to knowingly leave an insurance policy live that is invalid.

Many Thanks,

WickedQuotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Scammers

Completely scam this company, Don't ever buy anything from them, they charged me 96£ as upfront and then another 90£ for cancelling my policy just because I haven't sent additional documents, I did another cheaper insurance that's why I didn't reply, ok my fault but there's no point charging 180£ in total for uncover policy.

27 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for contacting us. The documentation requested as part of the insurers checks are to ensure the information provided was correct. As these were not received in the given time frames the policy had to be cancelled which you were given notice of. The reason for the cancellation charges are as follows; you had over 2 weeks on cover, in which time the insurers would have been liable in the event of any fire or theft as well as any damages to a third party that may have occurred during that period. As your broker, we are also charged for setting up a new policy. These charges include but are not limited to validation checks, administrative charges as well as charges from the aggregator used to take out the policy. All charges are laid out and explained in our Terms of Business which you are required to read and agree to prior to purchasing a policy.

Kind Regards,

WickedQuotes

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Positive buying experience

The handler Sam was affable, easy to to talk to explained things clearly l. A good listener. A positive buying experience.

16 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for your positive review. We will be sure to pass on your words to Sam.

Wicked Quotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS

AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS! What an absolute disgrace, offering cheap insurance on price comparrison sites and days after looking to charge the earth for removing someone from the policy (2 days after) and hiking up the preimum with fees upon fees. Having then told them to cancel within the 14 day cooling off period they then try to rip me off almost £80!
An absolute joke - avoid these clowns!

2 de octubre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for contacting us. Your complaint is currently being investigated and we will be in contact as soon as the investigation is complete.

Wicked Quotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Absolutely shocking!

Absolutely shocking!! Did not use the policy as newly purchased bike overheated after 10 minutes of riding, so I returned for a refund. This was a Saturday. Called to cancel on Monday and was charged £70!!!! They claimed that as I rode the bike, they would charge me for 2 days of insurance (one was a Sunday when I could not contact them) DO NOT USE, EVER

15 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Thank you for bringing your concerns to our attention.

We have investigated your case, and we had referred the matter to the underwriters who confirmed as the insurance had started and as you had ridden the bike under the insurance policy then we would have to treat this as a cancellation. Please could you also note that, had the bike been stolen or an accident occurred, the insurer would have been liable for the claim.

In terms of the cancellation fees, as a broker, we incur several charges related to setting up a policy. These can include but are not limited to, acquisition costs/aggregator charges, validation checks and administrative costs which is why there was a fee for cancelling your insurance policy. The cancellation fees are laid out in the Terms of Business and policy booklet which you are asked to agree to prior to purchasing a policy.

We also provided you with an email address, which could have been used to contact us out of hours.

Whilst we understand you are not happy with the outcome, we hope this at least provides some explanation.

Kind Regards,

Wicked Quotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Carried out on line quote re 2021 Honda…following on from my initial quote I’m delighted to say that WickedQuotes reviewed my case and agreed that they made a mistake, they have now reimbursed me .

Carried out on line quote re 2021 Honda Africa twin comprehensive cover for £106 £26 cheaper than competition tried to purchase on line could not so phoned them and spoke to a very helpful lady who confirmed all I had quoted including SP30 speeding fine.paid for policy,received correspondence via e mail I was delighted. Included was a letter to submit National insurance no, image of my license and DVLI code to enable them to confirm my license. Next day received phone all message to say to ring them as my SP30 was not listed on proposal,due to this they wanted an extra £129 due to this SP30 I said I’m not paying that so their rep called Abdul said it would reimburse me £64.73 as there was a administrative fee as previous motorcyclists have said AVOID these people you will lose money like me and others I will be writing to Motorcycle News advising of my and other peoples experience,

6 de septiembre de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

Apologies, having looked into your case, we can see that this was a miscommunication error on our part. You did advise us correctly of your SP30. Our manager will be in touch with you shortly to resolve the issue and remove those charges.

Please accept our apologies for the confusion.

Wicked Quotes Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

CANCELLATION

Wicked Quotes are SCAMMERS. Accepted my insurance quote and took my money, but then requested all sorts of documentation but then rejected the docs saying they were in the wrong 'format '.. I only have a phone, no computer so no other way if submitting docs. 14 day cool off period is a joke, cancelled the policy after only 24 hours of trying to jump through hoops, but still got charged £41... absolutely scandalous... AVOID....

28 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

We understand your concerns regarding your cover with us.

We have looked at your case and can see that we were unable to accept your proof of no claims bonus documentation, as unfortunately the document that you sent to us did not include the date when your previous policy expired. Therefore, we could not confidently accept that this was your most recent no claims bonus.

In terms of the cancellation fees, as a broker, we incur several charges related to setting up a policy. These can include but are not limited to, acquisition costs/aggregator charges, validation checks and administrative costs. If you cancel the annual policy early, for whatever reason, we will return you the remaining amount refunded by the insurer, less the costs incurred for setting up the policy.

Hope this clarifies the situation.

Wicked Quotes Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Wont be using this company again

Wont be using this company again. Went to change my address and they have charged me £72.40 for the trouble, which isnt far off the total for my insurance!
I was informed that Wicked Quotes charge £50 and the Brokers £22.40!
There seems to be a surge in certain companies hammering its 'customers@ once they have them under their control.
I thought my household insurance ammendment fee of £25 was bad enough.
Think very carefully when looking at quotes and see what their ammendment fees are.
I certainly will not be using them again and will inform all my bike group to do the same.

19 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

We have looked into this and this charge was actually an oversight on our behalf. You should not have been charged that amount. Our manager has phoned you and left a message - once in contact, she will resolve this error.

Please accept our apologies for this.

Wicked Quotes Customer Service

Valorada con 1 estrellas sobre 5

So much hard work dealing with this…

So much hard work dealing with this company got to do all the leg work yourself

8 de agosto de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

We’re sorry to hear that you are dissatisfied with the service you’ve received from Wicked Quotes.

We value your feedback and we are currently looking into ways to simplify our processes going forward. We would appreciate the opportunity to better understand your concerns. If you could kindly provide more details about your experience, we would be happy to investigate and address the matter accordingly.

Please give our office a call on 0344 8800 962 to discuss.

Wicked Quotes

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Bikers beware of this wicked insurance company.

Bikers beware. If I only read the reviews first, I would have saved myself a wickedly awful experience. Everyone is complaining about the same issue. INSURANCE CANCELLED AND NO REFUND AND BIKERS WALK AWAY WITH MONEY LOST AND NO INSURANCE.

It all started with a comparison website, which introduced me to Wicked, and boy, are they bad.

I purchased Motorcycle insurance from a comparison website and was instantly connected to Wicked, where I found out that my garage was not eligible for insurance because the postcode was different to my home address, and instantly the problems began...

I was on my hands free when the call came in, and I said not to worry, just cancel the quote as I have a 2 week cooling off period, and bear in mind, this call was about 20 minutes after I clicked on their quote. Anyway, I digress...

I never spoke to Sam again; that was his name, absolutely useless, too; as I was away at the ABR festival, nevertheless, he took himself to insure my bike to an unknown address and money was removed from my account.

I asked for a cancellation, and he said I would have to pay for it to be cancelled and my policy, and walk away empty handed and a couple of hundred pounds down, but still with no insurance.

ABSOLUTE SCAMMERS!!! THEY INSURE YOU EVEN WHEN THEY DON'T KNOW YOUR ADDRESS, THEN LOOK FOR THE MOST OBSCURE DETAIL TO CANCEL CLAIMING THE 'UNDERWRITERS' WON'T ALLOW IT.

I'm contacting the FOS and my bank and claiming a refund and I suggest any biker that reads this should do the same because they will keep acting with impunity until someone stands up to them.

Just because they work in insurance, they think they're untouchable. No one is untouchable. Period.

Any other company that offered a service and after payment, that service was declined would be charged with FRAUD!!! But because they're an insurance company, they think they can get away with it.

17 de julio de 2025
Opinión espontánea
Logotipo de Wickedquotes

Respuesta de Wickedquotes

We have looked into your case, and it appears that after you purchased the policy you mentioned that your vehicle would be stored at a different postcode, and you were advised at the time we would have to refer the matter over to your insurers to make a decision.

You were later advised that the insurer did not support dual postcodes and that your vehicle must be kept at the home address. The garaging requirements are mandated by the insurers and are not within our control as your broker.

We made several attempts to discuss the matter with you and were unable to make contact and you refused to send in the documents we required for validation.

You requested that the policy should be cancelled 18 days later after it was incepted.

When we finally spoke to you, you used abusive language, and we had no alternative but to terminate the call.

We listened to all your calls with our staff, and they were courteous and professional with you at all times. You were kept informed throughout, and the address details we used were those provided by yourself when you purchased the policy online.

Our Terms of Business Agreement, which is shown to you prior to payment and policy activation, outlines all applicable fees. Please note that even during the 14-day cooling-off period, charges will apply for the duration the policy was active, along with any relevant cancellation fees.

We have done all we can to try and resolve the situation, but we will not tolerate rude and abusive language to our staff.

Wicked Quotes

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más