Aunque no verificamos reclamaciones concretas porque las opiniones son propiedad de sus autores, es posible que marquemos las opiniones como «verificadas» si podemos confirmar que ha tenido lugar una interacción con la empresa. Más información

Para proteger la integridad de la plataforma, nuestro software automatizado disponible las 24 horas examina todas las opiniones en nuestra plataforma, tanto si están verificadas como si no. Esta tecnología está diseñada para identificar y eliminar contenido que incumpla nuestras directrices, incluidas las opiniones que no están basadas en una experiencia real. Sabemos que es posible que no detectemos todo pero puedes denunciar lo que pienses que se nos haya escapado. Más información

Consulta las opiniones de los clientes

Valorada con 3 estrellas sobre 5

Approximately 8 day remaining on my policy and I have decided not to automatically renew, eventually logged in to my account and the opt out facility is unavailable, contact us via live chat, current... Ver más

Valorada con 5 estrellas sobre 5

The purchase of my Wiser Coice Motorcycle Insurance online was a simple process. Everything I needed to complete was clearly mapped out with additions I could select and add to my basic policy should... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Very straightforward, not overcomplicated at all. Very good pricing with additional options on the insurance police not costly like some others i tried. All insurance details available online via y... Ver más

La empresa ha respondido

Valorada con 5 estrellas sobre 5

I purchased a new bike after not riding for 8 yrs so had to start again with NCB I went through most of the compare sites and Wiserchoice always came up the cheapest by quite a bit. I know its online... Ver más

La empresa ha respondido

Información sobre la empresa

  1. Agencia de seguros de motocicletas
  2. también en la categoría
  3. Aseguradora
  4. Compañía de seguros
  5. Corredor de seguros

Escrito por la empresa

Wiser Choice Bike was developed in 2022 to provide quality motorcycle insurance with free Legal Expenses cover as standard. Wiser Choice is a trading name of Europa Underwriting Limited who have specialised in creating innovative motorcycle insurance solutions since 2003. We have built up an extensive knowledge of the UK's motorcycle industry and by building relationships with major UK insurers we are able to provide our customers competitive quotes for products to suit their needs.


Información de contacto

4,4

Excelente

TrustScore: 4.5 sobre 5

1 mil opiniones

5 estrellas
4 estrellas
3 estrellas
2 estrellas
1 estrella

Invita a los clientes a opinar

Esta empresa invita a sus clientes a opinar, independientemente de que la opinión sea positiva o negativa.

Ha contestado el 95% de las opiniones negativas

Suele responder en menos de 48 horas

Así usa esta empresa Trustpilot

Descubre cómo se obtienen, puntúan y moderan sus opiniones y valoraciones.

4,4

Todas las opiniones

(1196)

149 opiniones en los últimos 12 meses

Escribir una opinión
Trustpilot no permite a las empresas ofrecer incentivos ni pagar para ocultar opiniones. Las opiniones son propiedad de los usuarios y no de Trustpilot. Más información

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Daylight robbers

Daylight robbers . Stole my money then cancelled my insurance then took more payments after cancellation. Avoid them like the plague.

3 de julio de 2026
Valorada con 3 estrellas sobre 5

Live or Dead Chat?

Approximately 8 day remaining on my policy and I have decided not to automatically renew, eventually logged in to my account and the opt out facility is unavailable, contact us via live chat, currently been on dead chat off and on for over 2 hours with no reply. One session timed out, clicked continue and wiped everything out, marvelous, shower.
***Latest - received reply and sorted, unfortunately this experience derived from not being able to opt out via portal***

28 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Valorada con 1 estrellas sobre 5

Underhand practice...Beware

Insurance not due for another ten days but got a email today thanking me for renewing with a completely unknown company, had to do extensive research to find it was Wiser choice insurance.
No proper renewal notice or NCB details just what the monthly payments were going to be. I clicked on a link to find more details to find a page asking me to sign the agreement with no other options.
This company needs to be reported to the Financial ombudsman.
Hence to say when I got home I cancelled the new policy and cancelled my direct debit.
Not a chance of ever getting my custom back after this underhand way of doing business.
Shame on you

9 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Steve

As the review has come via a third party, we have been unable to look into this for you. If a policy is up for renewal with us, we do send out notification 18 days prior, with a renewal price and confirmation as to how it would be renewed. We ask that if we have offered auto renewal biased on your previous preference, that you contact us before the renewal date to make us aware that you do not want the renewal. Reading your comments, it may be that you are referring to a credit agreement if you have requested that you pay monthly via direct debt. Again, if this was a renewal, you may have paid the same way previously, if it was new business, that would have been disclosed before your policy was set up, as you would have had to agree to the terms and conditions. If you could contact us via your portal, the live chat facility or email we can investigate this further for you.

Many thanks

Wiser Choice Bike

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Took three attempts to contact

Took three attempts to contact. Clearly totally uninterested in the customer once they have your money. Avoid like the plague!

7 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Eric

We are sorry that you were unable to contact us. We are contactable either via your portal, or via the live chat facility on our website. Hopefully you have been able to speak to us since then, as this review comes through a third party site we are unable to locate any details to contact you and check if any further assistance is needed.

Wiser Choice Bike

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Easy

Easy, straightforward online process. Policy documents emailed within a minute.

1 de septiembre de 2026
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi

Thanks for taking the time to leave a review, and for the positive feedback. We are glad that you found it so straightforward to set you policy up with us.

Wiser Choice bike

Valorada con 5 estrellas sobre 5

No nonsense site and no silly questions pretty straight forward

Very easy to fill in the application online and price 👌 would recommend to other bike users..

1 de septiembre de 2026
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Carok

It is great to hear that you found it so easy to complete the application on line, and found a policy at a price that suited you!

Thanks for the recommendation!

Wiser Choice Bike

Valorada con 1 estrellas sobre 5

No one answers online chat or makes changes to your policy

No one answers online chat and no other way to change your policy.
Multi bike insurance, submitted to take a bike off the policy months ago, yes still on.
trying to add another bike, have been waiting for online chat for 35minutes still no one answers.
NO TEL NO TO PHONE THEM ON. WILL NOT BE BACK AFTER MY POLICY ENDS. REALLY POOR SERVICE.

2 de septiembre de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Mr G B

We are sorry that you battled to get hold of us via the live chat facility. We can see that the chat was answered by one of our agents, but there was no response. A call was also made, but we were unable to speak with you, and left a message. Thanks for trying again via the live chat, we can see that one of our agents was able to assist you with the changes you wanted to make. Being a digital broker, we do deal with our policies on line, via the live chat facility of via your portal.
Thanks for processing the change of bike with us.

Many hanks

Wiser Choice Bike

Valorada con 4 estrellas sobre 5

Extremely easy to follow through,and…

Extremely easy to follow through,and cheapest quote by far as my return to bikes 20+ years later.

1 de septiembre de 2026
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Neil

Thanks for taking time to leave your review, we are glad that you found it so easy to follow and quote that suited you.

Welcome back to being on the road, ride safe!

Wiser Choice Bike

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Price highly competitive

Price highly competitive and although I made an error they resolved through the live chat quickly and efficiently.

1 de septiembre de 2026
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Gary

It is good to hear that our prices are competitive, and that the error was resolved quickly and efficiently, as that is what we aim for.

Ride safe!

Wiser Choice Bike

Valorada con 2 estrellas sobre 5

Very Poor - Excessive Fees

Very poor, had a policy for 15 days I believe it was and had to unfortunately cancel the policy. The whole policy was £142 for the year, I got a refund of £20. £120 for 15 days of insurance, I questioned this and it's all made up of fees £75 to cancel a setup fee of £25, it's just a ripoff like most insurance. The industry needs better regulation especially when it comes to charges. Anyway rant over I won't be using them again.

13 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Daniel

We are sorry that you had to cancel your policy.

We have reviewed your policy and the cancellation breakdown. As the policy was cancelled outside the cooling-off period, we can confirm that the refund issued was correct.

Our cancellation fees are outlined in our Terms of Business which you have to accept before purchasing the policy.

Wiser Choice Bike

Valorada con 1 estrellas sobre 5

Very slow poor service

Very slow poor service, on hold for just over an hour trying to make a claim.
We’re supposed to be renewing our insurance with them which makes me feel I need to look at other much better options than this poor showing

10 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Gary

We are sorry that we did not meet your expectations. If you were looking to make a claim, all the contact numbers are on your policy documents, and the claim notification would not be done through us, but via the first notification of loss team. We hope that you have been able to get in contact with them, and they have been able to assist you with your claim.

Thanks

Wiser Choice Bike

Valorada con 1 estrellas sobre 5

A very nasty experience

Cancelled a policy and gave full permission for final payment of £60 odd pound to end policy as it was a monthly payment scheme. Two weeks later I receive an email that payment was not made. Login into portal and see a letter that the payment card was declined which is complete lies as I pay by direct debit and gave consent on the portal that final amount would be taken on the usual payment date. Went to pay online and they had increased final payment from £60 to £85. No emails, no phone calls prior to this to even say there was a problem. Tried to ring and unless you are taking out a policy or reporting an accident no one wants to talk to you. And don't even get me started about their chatbot. You would have better luck just bouncing your head against a brick wall. Please do not make the same mistake as me and avoid this company like the plague.

Update: Finally after a long wait for to speak to someone on chat. By this time I had already payed the extortionate amount of £85 to cancel the policy. I may not have mentioned earlier, but the email I had received that same day had the delightful title 'Your unpaid balance has been passed to our debt collectors'. For someone with an unblemished credit history, I did not take too kindly to this threatening behaviour. The guy I finally spoke to on chat said that a refund for the £25 would be issued within the next 5 - 7 days, no explanation, no apology for any upset caused, just like talking to a drone. We will wait and see the outcome.

7 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Sean

Thanks for taking the time to leave a review. We have looked in this for you. The card we had on file was valid, however there was no consent to use for recurring payments, which is why we were unable to take the payment for the outstanding balance. The direct debit is taken by Premium Credit Limited, as they are your financial provider who deal with your credit agreement. Once a policy is cancelled, they pass any outstanding balance back to us from your loan. We can see that you did make the payment via your portal of £85.98. The agent that you dealt with over live chat has refunded the additional £25.00 back to your card. The interaction with the agent will be checked, and feedback will be given. If you would like to discuss this further, please contact us via our live chat again, and we can run through our procedures with you.

Many thanks

Wiser Choice Bike

Valorada con 5 estrellas sobre 5

Really user friendly website site and a…

Really user friendly website site and a great price

4 de agosto de 2026
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Simon

Thanks for taking the time to leave your review, it is great to hear that you found the website so user friendly and a policy at a price that suited you.

Ride safe!

Wiser Choice Bike

Valorada con 1 estrellas sobre 5

I am on hold……… STILL

I have been on the phone for an hour and 8 minutes and going around and around and around and when I do get to speak with a person or even advised by the auto answer to log in through the online portal you can’t. You can’t access the online portal from outside of the uk it appears and as I am abroad and need a copy of my policy no one and nothing is available to help which is at best mildly disappointing but actually appalling service unless this review generates a response very very soon I have an escalating problem.

4 de agosto de 2026
Opinión espontánea
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hi Mr Brown

Please accept our apologies about the long wait you have had trying to get hold of your policy documents. We have emailed them through to the email address we have on the policy. This way you will have access to them without trying to access the portal.

Kind regards

Wiser Choice Bike

Valorada con 4 estrellas sobre 5

No contact number 😠

3 de agosto de 2026
Logotipo de Wiserchoice

Respuesta de Wiserchoice

Hello Mr Seddon

We are an online insurance provider, so you would be able to contact us via our live chat facility which you can access via the website. You would be able to also get n touch with us via the customer portal link, which is also available on the website. One of our agents would be able to assist you with any queries or changes you may have.
Many thanks

Wiser Choice Bike

La experiencia Trustpilot

Cualquiera puede escribir una reseña en Trustpilot. El autor de la opinión tiene derecho a editarla o eliminarla en cualquier momento y solo se mostrará mientras su cuenta esté activa.

Trabajamos con especialistas y tecnología avanzada para salvaguardar nuestra plataforma. Descubre cómo combatimos las reseñas falsas.

Más información sobre el proceso de revisión de Trustpilot.

8 consejos para escribir buenas reseñas.

La verificación puede ayudar a garantizar que sean personas reales las que escriben opiniones que aparecen en Trustpilot.

Ofrecer incentivos a cambio de opiniones o pedirlas de forma selectiva puede sesgar el TrustScore, lo que contraviene nuestras directrices.

Leer más